Tölkkien vetopainot
-
- Vasta alkaja
- Viestit: 1
- Liittynyt: 23.03.2013 09:55
Tölkkien vetopainot
Morjesta foorumille.
Yritän tässä etsiä trailerille vetoautoa ja sitä myötä vetopainoja eri malleille.
Veturiksi eniten kiinnostaisi T3 syncro, mutta taitaa olla ihan arpapeliä että mitä rekisteriotteessa asiasta sanotaan?
T4 syncron massat kiinnostaa myös, miksei myös vaikka pyrkisi listaamaan kaikki mallit 2wd / 4wd T3 - T5.
Kiitos!
Yritän tässä etsiä trailerille vetoautoa ja sitä myötä vetopainoja eri malleille.
Veturiksi eniten kiinnostaisi T3 syncro, mutta taitaa olla ihan arpapeliä että mitä rekisteriotteessa asiasta sanotaan?
T4 syncron massat kiinnostaa myös, miksei myös vaikka pyrkisi listaamaan kaikki mallit 2wd / 4wd T3 - T5.
Kiitos!
Re: Tölkkien vetopainot
T3 tuolla westykoukulla on max 2500kg (myös ohjekirjan mukaan), yleisemmin rekisteriotteessa lukee tuolla koukulla 2000kg. Sitten on näitä suomikoukkuja, jotka on 1500kg.
Joissakin on sitten vanhoissa otteissa ollut jopa 3500kg, mutta voi olla hankala saada päivitettyä semmoista nyky otteeseen.
Omassa pitkässä profile T4 etuvedossa taas on otteessa vain 1700kg, vaikka koukussa lukee 2500kg, mutta tämä voi olla ambulanssimenneisyydestä johtuvaa. Sinällään trailerin veturiksi itse valkkaisin ehdottomasti nelivedon, varsinkin jos käyttöä on myös talvisin.
Joissakin on sitten vanhoissa otteissa ollut jopa 3500kg, mutta voi olla hankala saada päivitettyä semmoista nyky otteeseen.
Omassa pitkässä profile T4 etuvedossa taas on otteessa vain 1700kg, vaikka koukussa lukee 2500kg, mutta tämä voi olla ambulanssimenneisyydestä johtuvaa. Sinällään trailerin veturiksi itse valkkaisin ehdottomasti nelivedon, varsinkin jos käyttöä on myös talvisin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Tölkkien vetopainot
Tervetuloa foorumille.
Tölkki Syncrojen jarrullisten kärryjen massoina on näkynyt otteissa 1500 - 3460 Kg, jarruttoman kärryn massat 600 - 750 Kg.
Koukku ratkaisee paljon, kotimaisilla "tarvikekoukuilla" pääasiallisesti massa rajoittuu 1500 Kg ja joissakin tehdakoukulla olevissa on sitten 2000 - 2500 Kg. Valmistaja sallii Suomessa max 2500 Kg "tehdaskoukulla" (Westfalia ainakin).
Eli etsi auto, jossa on ollut koukku kiinni tehtaalta asti, silloin todennäköisesti on ainakin 2000 Kg otteessa.
Tölkki Syncrojen jarrullisten kärryjen massoina on näkynyt otteissa 1500 - 3460 Kg, jarruttoman kärryn massat 600 - 750 Kg.
Koukku ratkaisee paljon, kotimaisilla "tarvikekoukuilla" pääasiallisesti massa rajoittuu 1500 Kg ja joissakin tehdakoukulla olevissa on sitten 2000 - 2500 Kg. Valmistaja sallii Suomessa max 2500 Kg "tehdaskoukulla" (Westfalia ainakin).
Eli etsi auto, jossa on ollut koukku kiinni tehtaalta asti, silloin todennäköisesti on ainakin 2000 Kg otteessa.
Re: Tölkkien vetopainot
3460kg on maksimi mitä tölkkiin on mahdollista saada, se että löydät sellaisen koukun on aika ihme. Tällöin myös auto täytyy olla n1G tai m1g luokan auton. Normaalisti maksimi on syncrossa westykoukulla 2500kg ja takavetoissa 2000kg nämä siis maksimit mutta ko.olevat koukut ovat myös melko harvinaisia.
Re: Tölkkien vetopainot
T3 syncrolle oon muistaakseni jossain netissä nähnyt hyväksynnät 2800 kg vetopainolle westykoukulla kun tölkin kokonaispainoa on nostettu vastaavaan lukemaan. Jos joku muu on samaa saksankielistä paperia jossain nähnyt niin ottakaa talteen ja laittakaa näytille.
Jos pykäliä lukee niin 2500kg ois syncrolle maksimi. Paino menee n1g autoissakin valmistajan lupaaman mukaan.
Jos pykäliä lukee niin 2500kg ois syncrolle maksimi. Paino menee n1g autoissakin valmistajan lupaaman mukaan.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Tölkkien vetopainot
Omassa lyhyessä vm-01 T4 102hv TDI:ssä on 1800kg jarrullinen vetopaino.
Tässäkin voima riittää kyllä ja on vakaa vetäjä, mutta tosiaan nelikko olisi varmaan järkevämpi valinta, etenkin jos keikkaa on paljon isoilla kuormilla ja/tai talvella.
Tässäkin voima riittää kyllä ja on vakaa vetäjä, mutta tosiaan nelikko olisi varmaan järkevämpi valinta, etenkin jos keikkaa on paljon isoilla kuormilla ja/tai talvella.
Re: Tölkkien vetopainot
Just käytin ton yhden auton konttorilla, niin "todettiin" että siihen saatiin vaan 2000kg vetokyky paperiin, vaikka on tuo 2500kg westykoukku. Tuo 2000kg löyty suoraan tyyppihyväksyntätiedoista, mut jollain olis maahantuojan paperi että 2500kg saa, niin se olis aika hyvä kyllä olla olemassa sähköisessä muodossa..
< 15kWh/100km
Re: Tölkkien vetopainot
Mulla on dobbelissa 2500kg ja nyt siihen sais 3460kg jos vaan hankkii sellaisen koukun, en tosin aio hankkia.
Re: Tölkkien vetopainot
Tulis liian kalliiks hankkia sitten semmonen traileri että voi laillisesti vetää tuommosta kuormaa, korttihan sulla kohta jo riittäsEicca_ kirjoitti:Mulla on dobbelissa 2500kg ja nyt siihen sais 3460kg jos vaan hankkii sellaisen koukun, en tosin aio hankkia.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tölkkien vetopainot
Siis jos koukun löydän niin varmasti muutan vetomassan, mutta ei tuohon mitään suoranaista tarvetta ole kun voi kuorkilla kuskata noi painavemmat romutTT| kirjoitti:Tulis liian kalliiks hankkia sitten semmonen traileri että voi laillisesti vetää tuommosta kuormaa, korttihan sulla kohta jo riittäsEicca_ kirjoitti:Mulla on dobbelissa 2500kg ja nyt siihen sais 3460kg jos vaan hankkii sellaisen koukun, en tosin aio hankkia.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Tölkkien vetopainot
"Pikkueellähän" noita saa vetää, eli ei vaadi ihmeempää korttia, tosin sen Tölkin voimansiirron haluan nähdä, joka kestää 2500 Kg + 3460 Kg massat
Mahtaako sellaisia 3460 Kg koukkuja olla oikeasti?
Se tietämäni 3460 Kg Syncro oli 1500 Kg koukulla...
Mahtaako sellaisia 3460 Kg koukkuja olla oikeasti?
Se tietämäni 3460 Kg Syncro oli 1500 Kg koukulla...
-
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 50
- Liittynyt: 29.08.2013 13:53
- Paikkakunta: Lohja
Re: Tölkkien vetopainot
Löytyykö keneltäkään tästä vetomassa hommasta mitään paperilla on nimittäi koukun vaihto edessä vai pitääkö volkkarilta lähtee kyselemään että saa inssille papereita ja saa massat vaihettua
Re: Tölkkien vetopainot
Pistän sulle viestiä
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
-
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 50
- Liittynyt: 29.08.2013 13:53
- Paikkakunta: Lohja
Re: Tölkkien vetopainot
Kiitos
Maanantaina konttorille kysymään että kelpaako vai laitanko kontorin vaihtoon
Maanantaina konttorille kysymään että kelpaako vai laitanko kontorin vaihtoon
Re: Tölkkien vetopainot
Tervehdys
Onkos joku saanut muutettua otteeseen suuremmat painot?
Itselläkin pari missä vestyn koukut ja vetopaino 2000kg
Onkos joku saanut muutettua otteeseen suuremmat painot?
Itselläkin pari missä vestyn koukut ja vetopaino 2000kg
-
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 50
- Liittynyt: 29.08.2013 13:53
- Paikkakunta: Lohja
Re: Tölkkien vetopainot
minulla on nyt 2.5t ennen oli 1.5t ja vieläkin kovilin koukku kiinni inssi totes että kyllä toi kestää mutta kontorista kiinni ja inssisstä että antaako lisää massoja
Re: Tölkkien vetopainot
Pitääkös inssille esittää jotain perusteita, vai vaan ilmottaa että mä haluan isommat numerot?
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Tölkkien vetopainot
Pitkälti kiinni konttorista, konttoriketjusta tai inssistä. Eräällä kotimaisella ketjulla asemien päälliköt olivat keskenään sopineet pelisäännöt, eli siellä pitäisi onnistua muutokset kaikkialla valtakunnassa samoilla ehdoilla.T-16 kirjoitti:Pitääkös inssille esittää jotain perusteita, vai vaan ilmottaa että mä haluan isommat numerot?
- 2500 Kg koukku
- auton käyttöohjekirjasta löytyy maininta 2500 Kg massasta Suomessa
Re: Tölkkien vetopainot
Oliko jollain skannattuna tota käyttöohjekirjaa tuon sivun osalta?
< 15kWh/100km