Kokemuksia katsastuksista

Vw konsernin autohin liittyvä keskustelualue.
Näpertäjä
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 54
Liittynyt: 09.05.2012 19:32

Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja Näpertäjä »

Kaameimmat vikalistat, hirveimmät/halvimmat hinnat, parhaat kommentit inssiltä etc.
Tänään kävin koittaan eikä siunausta jatkolle tullu viel, jatkotarkastus tosin ilmainen eli ei ressiä kunhan osat vain saisi =)
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja redi »

Minulla meni ensimmäisen tölkin ensimmäinen katsastus varsin hyvin. Ostin auton moottorivikaisena ja vaihdoin moottorin 1.6d:stä 1.9 aasiin. Mitään muuta en juuri tutkinut kuin että valot toimii. Tulostin motonetin sivuilta jotain osanumeroita ja otin päästölaput.
Katsastusmies itse työpäivän aikana teki paremmat osalistat yms. päästölappu kyllä hukkui matkalla jonnekkin ja olin jo kerennyt ruuvaamaan pumppua niin eihän se läpi sitten mennyt. No ruuvasin takasin ja uudet päästöt JT 0€ ja hyväksytty.
Myöhemmin alustan kolinoita tutkiessani huomasin että kyllä siellä olis voinu vähän sanottavaakin olla.
Autossa ei myöskään ollut yhtään vaimentajaa katsastuksessa. :)
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Tölkin vuosikatsastuksesta ei oikeastaan koskaan ollut ongelmia, jos jostain on huomautettu niin siihen on ollut kyllä syykin. Kerran on katkenneen jousen ja halkeilleen jarruletkun takia tullut uusintanäyttö vaatimus. Muutoskatsastuksetkin on mennyt pääasiallisesti suunnitelman mukaan, kun on etukäteen ottanut selvää halutusta muutoksesta ja sen laillisuudesta.
Takatuupparin edellinen katsastus oli lähinnä läpihuutojuttu, jarrujen tarkastuskin meinasi unohtua :) Tiesin kyllä ettei autossa ollut mitään vikaa, joten luottavaisesti sai katsastukseen ajella.

Katsastushinnat löytyy täältä: katsastushinnat.fi
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja jarke »

oma niin uusi että pidän välivuoden.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja TT| »

Silloin hieman ihmetytti, kun T4 takalevyt piti vaihtaa ja käydä vielä näyttämässä. "Rumat levyt on", dyno näytti ok lukemia ja käsijarrussa oli enemmän voimaa kun jälkitarkastuksessa uusilla levyillä ja paloilla.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Näpertäjä
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 54
Liittynyt: 09.05.2012 19:32

Re: Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja Näpertäjä »

Etujarruissa oli eroa n.100 prossaa =) , ei oo paljo tarvinnu säästellä jarruja enää, pari jarruletkua häätyy vaihtaa ja yläpallo. Ihmeen ruosteeton on. Mites Redillä, oliko kyseessä iskun- vai äänen vaimentaja =)
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja redi »

Äänenvaimentajaa ei ollut. Oli siellä kyl toinen etuiskarikin ihan kuiva :D
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

redi kirjoitti:Äänenvaimentajaa ei ollut. Oli siellä kyl toinen etuiskarikin ihan kuiva :D
Minulla oli etuiskarit paremmassa kunnossa kuin vuosi sitten, siis testin mukaan. Samoin jarrut, tosin takajarrut säädin niin kireelle että rengas just pyöri, kun edellisellä kerralla oli heittoa melkein hylkyrajalle.
Avatar
lode
Vasta alkaja
Viestit: 29
Liittynyt: 22.02.2012 00:31
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja lode »

Tuusulan autokatsastuksessa olen autoja katsastellut, -93 Golfista ei katsuri huomannut että MOLEMMAT takajouset olivat POIKKI, tiesin että toinen on poikki mutta oli pakko käydä koittamassa, oli kyllä ihmettelyä kun ei tullut kuin korjauskehoitus puuttuvasta takajarrukilvestä :D

Toisella kertaa broidi katsasti samaa autoa, alkoi nuori katsuri itkemään huomiovaloista että ei saa palaa "angel eyes"-parkit edessä ja normaaliparkit takana LED-huomiovalojen kanssa samaan aikaan :D valitettiin myöhemmin asiasta ja ilmeisesti nuori katsuri oli saanut palautetta koska ymmärsi heti mistä puhutaan ja myönsi virheensä.

Kerran tölkkiä katsastaessa katsastusmies alkoi valittamaan sumuvaloista etupuskurin päällä, olivat mukamas liian lähellä toisiaan. Olin tietysti polttimot poistanut ennen katsastukseen tuloa joten vanha katsastusäijä näytti nyrpeältä, taisi nähdä vielä kun ruuvasin polttimot takaisin pihalla kun olin leiman saanut :lol:

Tällä hetkellä on -89 Chevy Van alla, oli seisonut monta vuotta kun sen ostin ja kävin katsastamassa. Ainoa vika kaikkien muiden korjauksien jälkeen oli takajarruputken pettäminen jarrutestin lopulla, harmitti että siitä tuli hylky ja ajokieltotarra lasiin, kun muuten olisi mennyt korjauskehoituksella vakaajan puslista :( en odottanutkaan että olisi kerralla mennyt läpi mutta silti

joka kerta maksanut ~60 euroa katsastus
Avatar
Wolkkariman
AktiVWisti
Viestit: 124
Liittynyt: 22.02.2012 00:42
Paikkakunta: HellSinki Drumssö

Re: Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja Wolkkariman »

Do niin, ei kannata Helppokatatukseen Kiviruukki Tiilenvalajantie 6, 02330 Espoo :evil:

Syncrossa ei ole ollut väliseinän yläosaa n.21v kun on ollut huoltoautona ja käynti taakse on ollut ohjaamosta tärkeä, no nyt tää tyyppi keksi et se vaikuttaa "autoverovapauteen" kun sitä ei ole , mä oon katsastanut sen varmaan jo 6v. eikä mitään propleemaa ja sit kun vielä lisäpenkit olin ottanut pois muuttoa varten niin niistäkin kitisi.

Pyydin keskeyttämään katsastuksen ja paljon muutkin mut tääpäkääpä laittoi jälkitark. 10€ ja noi ylläolevat pitää kiinnittää, .....kele.
Siis mihin noikin perustuu ku ei vaikuta tekniseen turvallisuuteen eikä autoverovapauteen?

Mulla on irtoseinä joka oli tulossa kiinni lähiaikoina ja siitä sanoin mut ei niin ei...
Kerroin myös monista muista välisenättömistä VW mut taisin puhua itelleni.


Vielä väänsin peistä haavassa ku em. tyyppi vaati ne selkä menosuuntaan ja mä totesin et ne penkit saa myös olla sivuttain tai myös naama eteenpäin mut silloin ne pitää varustaa turvavöillä muuten ei vöitä tarvita.

Olenko siis tyh :o mä vai miksi mun piti neuvoa VIROLAISTA tyyppiä eikä se ymmärtänyt Soomen kieltä ?

Tietääkö joku mitkä on niiden ANA TPP 57 penkkien katsastuskriteerit ja olinks mä ihan .... ku kinasin vastaan :?
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Siis onko sulla puol korkee väliseinä? jos on niin mikä ongelma se on? on mullakin paku tölkki missä on vajaa väliseinä ja tiedän jopa pakun mistä puuttuu koko seinä ja ei senkään leimaamisessa mitään tuskaa ole ollut.... :shock:
Avatar
selvesa
Vapaaherra
Viestit: 785
Liittynyt: 21.02.2012 20:52
Paikkakunta: Kajaani

Re: Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja selvesa »

Eicca_ kirjoitti:Siis onko sulla puol korkee väliseinä? jos on niin mikä ongelma se on? on mullakin paku tölkki missä on vajaa väliseinä ja tiedän jopa pakun mistä puuttuu koko seinä ja ei senkään leimaamisessa mitään tuskaa ole ollut.... :shock:
Niin onhan nuo Caramellitkin puolikorkealla ja pakuja, eikä mitään naputtamista ole katsastuksessa ollut tuon osalta ?? :shock: :roll:
ja onhan noita pakuna 1+1 ohjaamollisenakin ja ei väliseinää ollenkaan

Mutta olisiko se pointti juurikin tässä :evil:
Wolkkariman kirjoitti: ... miksi mun piti neuvoa VIROLAISTA tyyppiä eikä se ymmärtänyt Soomen kieltä ?
Oisit vielä tarkentanut Suomen ajoneuvo säännöksiäkin .... ysi kasi koli neli .... :D
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

Kokemuksia katsastuksesta...yhden takaturvavyön oli koira syönyt, ei mennyt läpi katsastuksesta ja meni ajokieltoon. Syy ajokieltoon, olisi pitänyt 30.6.katsastaa, meni päivän yli. Muuten olisi saanut kuukauden ajaa ja etsiä uusi turvavyö, joka pitää käydä näyttämässä. Ei mennyt tosin läpi insinöörin rauta helmapelleistäkään, kun oli Belzonaa :D
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja jarke »

Eicca_ kirjoitti:Siis onko sulla puol korkee väliseinä? jos on niin mikä ongelma se on? on mullakin paku tölkki missä on vajaa väliseinä ja tiedän jopa pakun mistä puuttuu koko seinä ja ei senkään leimaamisessa mitään tuskaa ole ollut.... :shock:
eipä tarvi pakussa mitään väliseinää olla,eikä kyllä huoltoautossakaan,tainnut ollakulttuurien yhteentörmäyksestä kyse tässä :roll:
Avatar
Wolkkariman
AktiVWisti
Viestit: 124
Liittynyt: 22.02.2012 00:42
Paikkakunta: HellSinki Drumssö

Re: Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja Wolkkariman »

Tänään kävin muutamalla katatuskonttorilla VW,n kanssa ja kerroin em. tarinan ja vastaukset olivat ettäjos ei ole erikseen mainintaa väliseinästä ( lue "heinähäkit" ) niin silloin sitä ei vaadita.
Kuorma-autossa on väliseinä pakollinen mutta ei pakettiautossa. PISTE.

Puuttuvista penkeistä ja se mitä lisävarusteita on kirjattu rek.otteeseen niin ne pitäisi olla myös katastusessa kiinni mut he eivät ole pilkunnussijoita joka kärryn suhteen. Kuten tää em. tyyppi.

Penkkien sijoittelu menee niinkuin mä sen sanoin :mrgreen: , minimi lev. 40cm mutta max lev. ei ole määritelty, 90`asteen kulma ja 5cm paksuus pohjan+pehmusteen osalta sekä istuinosa nostettavissa+lukittavissa yläasentoon.

Autoverovapauteen siis ei millään puutteilla ole mitään merkitystä :P

Että silleen, älkää menkö tonne em. katastusasemalle jos ette halua hankaluuksia.
Liitteet
Välipala
Välipala
P1040804.JPG (163.15 KiB) Katsottu 7576 kertaa
Yläosa
Yläosa
P1040798.JPG (159.84 KiB) Katsottu 7576 kertaa
Kulkuväylä
Kulkuväylä
P1040799.JPG (166.05 KiB) Katsottu 7576 kertaa
Näpertäjä
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 54
Liittynyt: 09.05.2012 19:32

Re: Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja Näpertäjä »

Offtoppikkia sen verran että mitens vaikuttaa melun tuon väliseinän poisto, tai siis kuin paljon nousee =)
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Omaan Syncroon tarkoitus tehdä vastaava aukko ja nyt kun selvisi että se on ihan luvallistakin, niin saattaapi pala peltiä kadota jossain välissä.

Kuinkahan mahtaa pelkän etulämppärin teho riittää väliseinän poiston jälkeen?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja TT| »

T3Syncro kirjoitti:Omaan Syncroon tarkoitus tehdä vastaava aukko ja nyt kun selvisi että se on ihan luvallistakin, niin saattaapi pala peltiä kadota jossain välissä.

Kuinkahan mahtaa pelkän etulämppärin teho riittää väliseinän poiston jälkeen?
Talveksi on hyvä varmaan laittaa vaikka kankaasta tuke tuohon aukkoon, auttaa selvästi kopin lämpiämisessä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

TT| kirjoitti:
T3Syncro kirjoitti:Omaan Syncroon tarkoitus tehdä vastaava aukko ja nyt kun selvisi että se on ihan luvallistakin, niin saattaapi pala peltiä kadota jossain välissä.

Kuinkahan mahtaa pelkän etulämppärin teho riittää väliseinän poiston jälkeen?
Talveksi on hyvä varmaan laittaa vaikka kankaasta tuke tuohon aukkoon, auttaa selvästi kopin lämpiämisessä.
Mielessäni jo suunnittelin teettää läpinäkyvästä pressusta irtoseinän tai ainakin yläosan. Olisi pitänyt takalämppäri laittaa paikalleen ennen kun rakensin laatikoston taakse.
Avatar
Wolkkariman
AktiVWisti
Viestit: 124
Liittynyt: 22.02.2012 00:42
Paikkakunta: HellSinki Drumssö

Re: Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja Wolkkariman »

Näpertäjä kirjoitti:Offtoppikkia sen verran että mitens vaikuttaa melun tuon väliseinän poisto, tai siis kuin paljon nousee =)
Carawellet on välisenä pois ja se on huomioitu erittäin hyvillä ääneneristyksillä ympäri koria ja jo matkustajien korvin takia, näissä "pakuissa" on toi äänieristys olematon ja kaikki räminät ja dieselmoottorin kolinat kuuluu liian hyvin jos toi välisenä on pois.
Nyt mulla väliseinä paikoillaan ja en ota pois juurikin ton dieselmelun takia ja lämmön säilyminenkin ohjaamossa paaljon parempi.
Bensmallit ovat huomattavasti hiljaisempia kui nää nokilekat :cry:
Vastaa Viestiin