caravelle -90
Re: caravelle -90
Työvaloasennuksia
Kuskin puolelle vielä toinen hankittava. Johdot vedin ilmanottotorvista ja räystäskouruun sikaliimalla kiinni.
Sisempi vetonivel edestä antautu tänään. Oli pultit löystyny ihan auki asti, ja nivel väänty jotenkin linkkuun Kolina säikäytti melkosesti.
Eikun tien sivuun ja kolme varttia taistelin vetaria irti. Mukavinta on kun jokaisen autoilijan pää kääntyy ja tuijottaa kun oot tien poskessa
Laitoin samantien etupään kaikki vetonivelet tilaukseen, niin laittaa kaikki kerralla kuntoon.
Noin alas kohdistettuna pimeessä kun laittaa valot päälle niin hetkeks sokaistuu Lumen kautta heijastaa aika voimakkaasti. Kuskin puolelle vielä toinen hankittava. Johdot vedin ilmanottotorvista ja räystäskouruun sikaliimalla kiinni.
Sisempi vetonivel edestä antautu tänään. Oli pultit löystyny ihan auki asti, ja nivel väänty jotenkin linkkuun Kolina säikäytti melkosesti.
Eikun tien sivuun ja kolme varttia taistelin vetaria irti. Mukavinta on kun jokaisen autoilijan pää kääntyy ja tuijottaa kun oot tien poskessa
Laitoin samantien etupään kaikki vetonivelet tilaukseen, niin laittaa kaikki kerralla kuntoon.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Re: caravelle -90
Tarkista että siellä edessä sisällä on riittävän pitkät pultit, pitää olla pidemmät mitä takana.
Suhiseeko nuo katolla olevat valot kovemmissa vauhdeissa?
Suhiseeko nuo katolla olevat valot kovemmissa vauhdeissa?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: caravelle -90
Ei noista suurempia suhinoita kuulu, vaikka onkin melkoset tötteröt. Täytyy tänään tarkistaa jokainen pultti. taivastallissa kun niveliä alan vaihtamaan
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: caravelle -90
Puuilosta katselin saman näköistä työvaloa. Mietinnässä Dokan lavakoppiin, kunhan kopin asennuksen aika on jossain välissä.
Re: caravelle -90
Pari päivää painin syncron etupään kanssa. Sain vaihdettua vetonivelet, ylätukivarren puslat, yläpallonivelet ja 20mm speiserit tuli väliin. Loppu ainakin kolinat. Ohjauskulmia saa vielä säätää, kun meinaa oikeelle puoltaa..
Etupään käyttäytyminen töyssyissä ehkä vähän rauhottu.
Etupään käyttäytyminen töyssyissä ehkä vähän rauhottu.
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Re: caravelle -90
Millä sait vanhat ylätukivarren puslat irti?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: caravelle -90
Liekillä lämmitin niin kauan että puslan sisusta suli irti. Ulkokehän halkasin rautasahalla, jonka jälkeen lähti ihan naputtelemalla irti.
Uudet puslat vedätin paikoilleen kierretankoo apuna käyttäen.
Uudet puslat vedätin paikoilleen kierretankoo apuna käyttäen.
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Re: caravelle -90
No nyt jätti syncro välille.. maanantaina tutustuttiin jämsään maastoajon merkeissä.
Seuraavana päivänä olikin käynnistysvaikeuksia ja lyhyen ajon jälkeen työnti nesteet pihalle ja nosti lämmöt tappiin.
Vissiin putket eteen asti hyhmässä, eikä vesi päässy kiertämään. Toivotaan nyt ettei kansipahvi menny. Tänään mentävä kuumailmapuhaltimella sulattamaan putkia. Oma vika kun en tarkastanu nesteen pakkaskestävyyttä.
Seuraavana päivänä olikin käynnistysvaikeuksia ja lyhyen ajon jälkeen työnti nesteet pihalle ja nosti lämmöt tappiin.
Vissiin putket eteen asti hyhmässä, eikä vesi päässy kiertämään. Toivotaan nyt ettei kansipahvi menny. Tänään mentävä kuumailmapuhaltimella sulattamaan putkia. Oma vika kun en tarkastanu nesteen pakkaskestävyyttä.
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Re: caravelle -90
Vesi lähti taas kiertämään kun kuumailmapuhaltimella lämmäytti jäähdytintä ja putkia.
Vähän raakaa glykoolia sekaan, ja auto palvelee taas.
Vähän raakaa glykoolia sekaan, ja auto palvelee taas.
Re: caravelle -90
Ajovalojen heikko teho alko vaivaamaan, vaikka onkin releytys tehty. Nappasin töissä umpiot irti ja tutkiskelin polttimoita, umpioita ja johtoja. Johtojen liittimistä rapsutin hapettumat pois ja umpiot huljuttelin fairyvedellä. Valot takas paikalleen ja testaamaan. Lyhkäset ja lisäpitkät kirkastu selvästi!
Samalla ois ollu helppo ilmata jäähdytin, kun maski ja karjarauta oli irti. Huomenna uus yritys..
Samalla ois ollu helppo ilmata jäähdytin, kun maski ja karjarauta oli irti. Huomenna uus yritys..
Re: caravelle -90
Tänään aloin tutustumaan Eberin toimintaan, kun ei noista minkäänlaista kokemusta ole. Vuos sitten todistettavasti toimi, kun autonostohetkellä myyjä laitto lämpiämään. Ohjainpaneeli johtoineen on roikkunut ohjaamon lattialla jo lähes vuoden verran, eikä kiinnostus oo riittänyt alkaa niitä tutkia.
Hanskalokerossa oli eberin paperit ja kykentäkaaviot ihme kyllä tallessa! Vuonna 95 kajaanissa asennettu
Ei tarvinnut kun lyhyen virtajohdon vetää sulakerasialle niin johan alko pöhistä. Katkaisijalle ja ohjainpaneelille aloin kairaamaan reikää kojelautaan.
Kytkentä oli tehty niin että takatilan lämmitin puhaltaa eberin ollessa päällä.
Parempi olis etupuhaltimen pyöriä jotta tuulilasi sulais..
Hanskalokerossa oli eberin paperit ja kykentäkaaviot ihme kyllä tallessa! Vuonna 95 kajaanissa asennettu
Ei tarvinnut kun lyhyen virtajohdon vetää sulakerasialle niin johan alko pöhistä. Katkaisijalle ja ohjainpaneelille aloin kairaamaan reikää kojelautaan.
Kytkentä oli tehty niin että takatilan lämmitin puhaltaa eberin ollessa päällä.
Parempi olis etupuhaltimen pyöriä jotta tuulilasi sulais..
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Re: caravelle -90
Yllättävän nopeasti, ainakin mulla, tyhjentää akun jos tuulilasipuhallin on kakkosasennolla. Eeperille on oma akku mutta puhallin ottaa starttiakulta.
Koska olen asentanut etukennolle oman kiertovesipumpun, olen harkinnut muuttaa automaattipuhalluksen takakennolle, sillä aikas pian alkaa tulla tuulilasille lämmintä kun kone on käynnissä ja kierto päällä. Puhallus alkaa kun veden lämpötila on jossain +35 asteen tienoissa. Paljonko tulee säähköä lampun kannalle?
Koska olen asentanut etukennolle oman kiertovesipumpun, olen harkinnut muuttaa automaattipuhalluksen takakennolle, sillä aikas pian alkaa tulla tuulilasille lämmintä kun kone on käynnissä ja kierto päällä. Puhallus alkaa kun veden lämpötila on jossain +35 asteen tienoissa. Paljonko tulee säähköä lampun kannalle?
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: caravelle -90
Mistä niiden ajovalojen releytykseen on otettu virta?
Jos otettu jostain sellaisesta paikasta, jossa on muutakin kuormaa ja monta liitosta matkalla, niin jännite ei välttämättä ole lampun kannalla sama kuin akussa.
Itse olen aina vetänyt sähkön suoraan akulta.
Jos otettu jostain sellaisesta paikasta, jossa on muutakin kuormaa ja monta liitosta matkalla, niin jännite ei välttämättä ole lampun kannalla sama kuin akussa.
Itse olen aina vetänyt sähkön suoraan akulta.
Re: caravelle -90
Mulla on toinen akku kuskinpenkin takana, joka yhteydessä varsinaiseen akkuun. Sieltä vedin paksulla johdolla ajovaloille johdot. Noiden akkujen välille olis joku kytkinkatkaisija keksittävä.. En mitannut jännitettä valojohdoilta kun ei mittaria löytynyt. Nyt kuitenkin valoa riittää
Eberpärsseri tuntuu nyt pelittävän. Paneelin ja katkaisijan sain kojelautaan kiinni. En vaan ymmärrä sen katkaisijan tarkoitusta, kun lähtee tuo päälle vaikka virrat on mukamas pois päältä.
Eberpärsseri tuntuu nyt pelittävän. Paneelin ja katkaisijan sain kojelautaan kiinni. En vaan ymmärrä sen katkaisijan tarkoitusta, kun lähtee tuo päälle vaikka virrat on mukamas pois päältä.
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Re: caravelle -90
Ettei se katko vain puhaltimen ohjausta se katkaisija?Junka kirjoitti:En vaan ymmärrä sen katkaisijan tarkoitusta, kun lähtee tuo päälle vaikka virrat on mukamas pois päältä.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Re: caravelle -90
Puhallin puhaltaa vaikka katkaisija on off-asennossa. Täytyy noihin johtoihin perehtyä joskus myöhemmin kun on innostusta..
Ostin Jyskän varastomyymälästä 4 kpl lumiketjuja. Aika näppärät on pujotella paikalleen. Juuri sopiva rako tukivarren ja renkaan välissä, eikä ota kiinni. Oisin ostanu enemmänkin jos ois ollu.
Ostin Jyskän varastomyymälästä 4 kpl lumiketjuja. Aika näppärät on pujotella paikalleen. Juuri sopiva rako tukivarren ja renkaan välissä, eikä ota kiinni. Oisin ostanu enemmänkin jos ois ollu.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Re: caravelle -90
Laturin hihnojen kanssa on tuskailtu useaan otteeseen. Yhteensä neljä hihnaa katkennu kuukauden aikana.
Kahdesti joutunu motarilla pysähtymään tien laitaan, kun hihna katkennu ja lämmöt on kivunnu ylös. Viaks kumminkin paljastu laturin jumittavat laakerit, jolloin hihna luisti ja kuumentu kunnes katkes. Liian kireellä oleva hihna rasittaa laturin laakereita ajan mittaan. Jouduin jopa tekemään hätäratkasun nippusuteistä. laitoin monta nippusidettä putkeen kampiakselin ja vesipumpun pyörälle että sai edes jäähdytyksen pelaamaan kun ajeli himaan. Vaihdoin käytetyn laturin tilalle ja uuden laturin ja tehostajan hihnan. Koeajolla hihna silti vikis(on muuten ärsyttävä ääni). Tehostajan pumpustakin kuuluu jotain ääntä
Kahdesti joutunu motarilla pysähtymään tien laitaan, kun hihna katkennu ja lämmöt on kivunnu ylös. Viaks kumminkin paljastu laturin jumittavat laakerit, jolloin hihna luisti ja kuumentu kunnes katkes. Liian kireellä oleva hihna rasittaa laturin laakereita ajan mittaan. Jouduin jopa tekemään hätäratkasun nippusuteistä. laitoin monta nippusidettä putkeen kampiakselin ja vesipumpun pyörälle että sai edes jäähdytyksen pelaamaan kun ajeli himaan. Vaihdoin käytetyn laturin tilalle ja uuden laturin ja tehostajan hihnan. Koeajolla hihna silti vikis(on muuten ärsyttävä ääni). Tehostajan pumpustakin kuuluu jotain ääntä
Re: caravelle -90
Murheet jatkuu auton kanssa Vaihdekeppi katkes liikennevaloissa Löin hätävilkut päälle ja nousin autosta. Volvo kuski tuli kysymään että mikä hätänä. Näytin vaihdekeppiä ja sanoin että onko sulle käyny näin Siinä naureskeltiin ja työnnettiin auto pois risteyksestä. Laitoin auton alta kakkosen päälle ja köröttelin pikkuteitä himaan. Huomenna hitsausta tiedossa. Pakko ottaa huumorilla, kun auto hajoilee niin usein. Alan kallistua vaijerilliseen vaihteensiirtoon..
Re: caravelle -90
Vaihdekeppi tuli hitsattua, ja vaihteensiirron sain säädettyä jopa paremmaks mitä ennen.
Koeajolla rupes jäähdytysnesteen merkkivalo vilkuttaan. Lisäilin nestettä ja koitin ilmata, mutta kuplaahan se työnti jatkuvasti. Eli kans halki.
Tää auto muuttuu taas projektiks pakitin perän ylös ajosiltojen päälle ja huomenna pudotan laatikon ja koneen ales.
Joku saa hakea tuon moottorin pois ja äkkiä
Koeajolla rupes jäähdytysnesteen merkkivalo vilkuttaan. Lisäilin nestettä ja koitin ilmata, mutta kuplaahan se työnti jatkuvasti. Eli kans halki.
Tää auto muuttuu taas projektiks pakitin perän ylös ajosiltojen päälle ja huomenna pudotan laatikon ja koneen ales.
Joku saa hakea tuon moottorin pois ja äkkiä
Re: caravelle -90
Johan se nyt koittelee sielläkin, ei vissiin tykänny nuista hihnojen katkomisen jälkeisistä lämpöjen nousuista TDI mottia vaan, niin ei ole niin kranttu lämmöistä ja kannesta.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!