14" Syncro
Re: 14" Syncro "White"
Sommittelin uutta puhaltimen moottoria paikoilleen ja huomasin etuvastuksen käyneen ilmeisen kuumana jossain vaiheessa --> http://s200.photobucket.com/user/sdraci ... 7.jpg.html Koe käyttelin puhallinta ja etuvastus toimii niin kuin pitääkin mutta kuumuu niin ettei sekuntia pidempään voi koskea. Ei lienee normaalia?
Re: 14" Syncro "White"
Senpä takia se etuvastus on siellä ilmavirrassa, että jäähtyy! Eli moottorin tehon pienennys hoidetaan rajoittamalla virtaa ja se "ylimääräinen" osa muuttuu lämmöksi, täydellä teholla ei pitäisi kuitenkaan lämmetä.
Joskus mulla oli fiatissa kärähtänyt koko osa kun ei edellinen omistaja ollut kuuteen vuoteen vaihtanut raitisilmasuodatinta, ja tuulettimen kautta ei paljoa ilma liikkunut..
Joskus mulla oli fiatissa kärähtänyt koko osa kun ei edellinen omistaja ollut kuuteen vuoteen vaihtanut raitisilmasuodatinta, ja tuulettimen kautta ei paljoa ilma liikkunut..
< 15kWh/100km
Re: 14" Syncro "White"
Näin mieki sitä pähkäilin että lämmöksihän se ylimääräinen virta muuttuu..tuntui vain niin hurjalta kun muovitkin oli ympäriltä osin sulanut Vai liekkö tapahtunut sen jälkeen kun moottori jumiutunut..
Re: 14" Syncro "White"
Luultavasti juuri näin, muistan itsekin haistaneeni pari kertaa palaneen (muovin) käryn omassa syncrossani, siinä on vetelee ihan viimeisiä tuo moottori (tai on jo vedelly viimeiset 10 vuotta).. Pieni käyttö suuremmalla teholla ja taas jaksaa puhaltaa turhia haisematta
< 15kWh/100km
Re: 14" Syncro "White"
Teippailin alumiini teippiä mukamas lämpöeristeeksi vastuksen ympärille, täytyy kasata ja toivoa parasta eiköhän se pelaa ihan normaalisti
Re: 14" Syncro "White"
Nyt sitä sai kesälomalla jtn tehtyäkin, pääsylkyn huolsin ja koetaulun uusine moottoreineen kasasin. Miten jäähdytys järjestelmän ilmaus, onko tarpeen ja miten toteutetaan?
Re: 14" Syncro "White"
Eipä ollut tarpeen. Kytkin paketin tilasin uuden myöskin, se ja pari pyörän laakeria niin alkais olla leimaa vaille
Re: 14" Syncro "White"
Noniin leima tuli vihdoinkin tähän. Takanapa kävi paikallisessa sorvaamossa korjuulla, olikin pesä kulunut väljäksi. Etu laakeri olikin vain edellisellä remontin korjaajalla jäänyt löysälle, täytynee kuitenkin seurailla miten se alkaa nyt käyttäytymään. Tänä viikonloppuna auto meneekin tutun pajalle kytkimen vaihtoon, ei jaksa ite pihalla alkaa värkkäämään pari sataa kilometriä kerkesin vklp aikana ajella, hyvin se muuten tuntu pelaavan mutta ykkönen oli välillä vähän hankala saada päälle..liekkö tangot takertelee..?
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 14" Syncro "White"
Kerrotko tarkemmin mitä takanavalle tehtiin ja mikä laakeri sinne tuli?
Re: 14" Syncro "White"
Siellä oli uuen karhia, ilmeisesti vakiolaakeri, paikoillaan. Varmaan joku edellinen omistaja oli välyksen takia sen sinne laittanu..pesin sen vain huolella ja uuet rasvat. Sisempi laakeripesä sorvattiin ja holkitettii kierreholkilla, liiman kans paikoilleen.
Re: 14" Syncro "White"
Viikonloppuna vaidettiin uusi kytkin ja kampuran sekä kytkinakselin stefat, kumpikin oli vuotanu. Kytkinakselille ei kerennyt oikea stefa tulla niin korvattiin se normaalilla 22x40x7 stefalla, toivottavasti pitää. Laatikkoon ja koneeseen uudet öljyt sekä RVS lisäaineet, en tiiä onko nuilla minkälainen vaikutus..toivottavasti ei ainakaan huonontais Vaihdevivusto täytyisi vielä huoltaa, vetarin suojakumi vaihtaa ja pari letku liitosta käydä läpi. Etuperän öljyt vaihdan vielä ennen talvea. Näillä jos pääsisi ensi kesään asti.
Talven aikana olisi tarkoitus rakennella uusi kone. Keväällä se sit paikoilleen ja mahollisesti käyttää laatikko auki. Maalarille myöskin jossain vaiheessa sekä pohjan pesu ja massaus.
Talven aikana olisi tarkoitus rakennella uusi kone. Keväällä se sit paikoilleen ja mahollisesti käyttää laatikko auki. Maalarille myöskin jossain vaiheessa sekä pohjan pesu ja massaus.
Re: 14" Syncro "White"
Nyt alkoi sit kolmos vaihde rusahtelamaan..pitää ajaa niinku vanahaa fullerin laatikkoa Kakkos vaihteen kans oon saanu ostohetkestä asti olla varovainen..taitaapa jäähä talveksi hankeen makaamaan Onko muilla ollu vastaavia ongelmia?
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 14" Syncro "White"
Laatikkoöljyn vaihdon jälkeen alkoi kolmosen rusahtelu?
Re: 14" Syncro "White"
Juurikin näin.
Re: 14" Syncro "White"
Korjaamo ohjekirjassa on sanottu, että pitää jättää öljytaso 15mm alle täyttöreijän! Auttaa kuulemma vaihtamiseen liittyviin ongelmiin. Viisaammat kertokoon onko asia näin. Tietolähde v.a.g korjaamokirjasto!AT5nok kirjoitti:Laatikkoöljyn vaihdon jälkeen alkoi kolmosen rusahtelu?
Re: 14" Syncro "White"
Mie sinne sen 4.5 litraa lorruutin ja tuli kyl just reiän tasalle..mut ei kai sen öljymäärän luulis synkrojen toimintaan vaikuttavan? Tai siis vaikuttaa tieten jos on liian vähän mutta tässä tapauksessa.
Re: 14" Syncro "White"
Mobil Mobilube GX 80W-90
Re: 14" Syncro "White"
Kyllä tuo ainakin itsellä on toiminut!
Tietysti jos siellä nyt on ollu sisällä ennen synteettiset öljyt ja nyt mineraalit, niin kylmänä kyllä huomattava ero.
Tietysti jos siellä nyt on ollu sisällä ennen synteettiset öljyt ja nyt mineraalit, niin kylmänä kyllä huomattava ero.
< 15kWh/100km