caravelle -90
Re: caravelle -90
Niin tulee, varmaankin helpompi kuormata ja sovitella kuljetusvälineisiin. Itselle tuli kans renkaat 2 nipuissa ja peräkkäisinä päivinä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: caravelle -90
Minäkin onneton menin tuolta tilaamaan, ennen kuin luin tämän ketjun.
Minun osalta ongelmaksi muodostui jotta mainostettu asennusliike johon tietysti vielä rohkeasti tilasin kumit niin ei tee ollenkaan kumi töitä, ei ole ollenkaan edes laitteita ja heillä ei ole mitään sopimusta ko 1001renkaat firman kanssa. Vaikuttivat hieman ärtyneiltä kun menin tietysti vasta tialuksen jälkeen katsomaan jotta mikäs paikka tämä on. Luonnollisestikaan 3h tilauksen jättämisen jälkeen ei enää toimitusosoitetta voinut muuttaa koska kumit olivat jo lähteneet mutta nopeasti ja asillisesti vastailivat heti esittämiini kysymyksiin Saksasta... No, nyt menevät sinne autoliikkeeseen, pitänee ottaa kossupullo tms matkaan ja koittaa lepytellä ukkoa (yhden miehen firma) ja koittaa saada kumit ulos sieltä kunhan saapuvat.
Minun osalta ongelmaksi muodostui jotta mainostettu asennusliike johon tietysti vielä rohkeasti tilasin kumit niin ei tee ollenkaan kumi töitä, ei ole ollenkaan edes laitteita ja heillä ei ole mitään sopimusta ko 1001renkaat firman kanssa. Vaikuttivat hieman ärtyneiltä kun menin tietysti vasta tialuksen jälkeen katsomaan jotta mikäs paikka tämä on. Luonnollisestikaan 3h tilauksen jättämisen jälkeen ei enää toimitusosoitetta voinut muuttaa koska kumit olivat jo lähteneet mutta nopeasti ja asillisesti vastailivat heti esittämiini kysymyksiin Saksasta... No, nyt menevät sinne autoliikkeeseen, pitänee ottaa kossupullo tms matkaan ja koittaa lepytellä ukkoa (yhden miehen firma) ja koittaa saada kumit ulos sieltä kunhan saapuvat.
Re: caravelle -90
Eilen tuli vietyä aluvanteet puhallettavaks vehniälle. Alkuviikosta jos sitten sais pulverit pintaan. Valkoseen sävyyn päädyin, kun kävin maalarilta kyselemässä vaihtoehtoja. Jostain pitäis keksiä uudet muoviset keskilätkät noihin compoihin Päässy haurastumaan ja irrottaessa peni palasiks. Joutuu grabbereitakin säästelemään sen aikaa jotta saa auton korotettua. Ei nuo muuten mahdu pyörimään..
Re: caravelle -90
Tänään tuli viestiä maalarilta että ois vanteet maalissa. Aamulla renkaat matkaan ja töiden jälkeen käväsen rengasliikkessä. Trailmasterin alustasetti lähti just tilaukseen. 40mm tolla luvataan korotusta, eli yläpallo spacerit taitaa vaatia tuo kombo Ei malta oottaa, että pääsee möyrimään
Madalletulla syncrolla kun tuntuu olevan jatkuvasti jumissa Pohjapanssari kolahtelee kiviin jatkuvasti.
Madalletulla syncrolla kun tuntuu olevan jatkuvasti jumissa Pohjapanssari kolahtelee kiviin jatkuvasti.
Re: caravelle -90
kyllä ne spacerit hyvä olis olla, mistä tilasit setin ja otitko niiden jousetkin?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: caravelle -90
4wheelPartsilta tilasin valmiin sarjan. Renkaatkin oottelee jo valmiina autossa. Yllättävän pulleat nuo grabberit kyljistä Täytyy pahemmissa kivikoissa varoo jottei repiä.
Karjapuskuri tahtoo kauhoa maaperää kyytiin varsinkin noin matalana. Työvaloja täytyy ripotella ympäri autoo. Joskus hankin sellaset matalat led-päivävalot, jota vois kokeilla pakkivaloiks. Takapuskurin putkien välissä olis sopivan suojaisa paikka. Lapiokin tuli hankittua jämäkkää laatua alle 8eurolla..
Tuolla montuilla ajellessa paljastu lisää puutteita auton varustelussa..Karjapuskuri tahtoo kauhoa maaperää kyytiin varsinkin noin matalana. Työvaloja täytyy ripotella ympäri autoo. Joskus hankin sellaset matalat led-päivävalot, jota vois kokeilla pakkivaloiks. Takapuskurin putkien välissä olis sopivan suojaisa paikka. Lapiokin tuli hankittua jämäkkää laatua alle 8eurolla..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: caravelle -90
Tuo on selkeästi citymaasturiin tarkoitettu karjapuskuri, asfaltin ulkopuolella siitä on vain haittaa. Yksi vaihtoehto on katkaista se puskurin alareunan tasolta, tehdä kiinnitys esim puskuriin ja sen takana olevaan palkkiin sekä tukea karjapuskuri yläpäästä koriin.
Kalsingin siniseen rakensin puskurin tuosta punasesta Syncrosta ylijääneen alaosan päälle.
Kalsingin siniseen rakensin puskurin tuosta punasesta Syncrosta ylijääneen alaosan päälle.
Re: caravelle -90
Näytän sille joku päivä vähän katkasulaikkaa Tai jos laittaiskin kottikärryn renkaita pari kappaletta tuohon alarautaan olis vastaanottamassa esim laskuissa
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Re: caravelle -90
Joulupukki toi pari pakettia
paketissa oli tollasia alumiini renkuloita 3 ja 6 milliset kiekot, jotka voi laittaa jousilautasen alle. Kai jotain säätöprikkoja Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: caravelle -90
Aijai, hyvältä näyttää. Käyttökokemuksia odotellaan.Junka kirjoitti:Joulupukki toi pari pakettiapaketissa oli tollasia alumiini renkuloita 3 ja 6 milliset kiekot, jotka voi laittaa jousilautasen alle. Kai jotain säätöprikkoja
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: caravelle -90
Ainut puute tossa paketissa on, että etuiskareiden yläkiinnitykseen kuuluvia prikkoja ja kumeja ei tullu mukana. Mutta nehän saa vanhoista iskareista.
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Re: caravelle -90
Alustaa on nyt testailtu muutama päivä ja ihan mukavalta vaikuttaa meno. Ei voi oikeen vertailla entiseen, kun vaihtu renkaatkin samalla ja vakaaja lähti kans pois. On aivan erilainen ajaa. Vähän tuntuu keula kovalta ja pompottavan aika herkästi pikku töyssyistä. Johtuuko kenties yläpallo spacerin puutteesta. Joku siellä etupäässä välillä kolisee, kun vaan tietäis mikä. Tukivarsi hipoo tosi läheltä jousta.
Torstaina tuli vedettyä auto niin syvälle savikkoon, että ei se lähteny kun raktorilla seuraavana aamuna. kolme tunti kaivettua ennenkun tajus luovuttaa
Tänään montuilla ajellessa oikeen ihmettelin, että ompas pitoja kun ei mihkään jääny kiinni. Oon kyllä tyytyväinen. Tehojahan tuo vaatii pirusti lissää!
Torstaina tuli vedettyä auto niin syvälle savikkoon, että ei se lähteny kun raktorilla seuraavana aamuna. kolme tunti kaivettua ennenkun tajus luovuttaa
Tänään montuilla ajellessa oikeen ihmettelin, että ompas pitoja kun ei mihkään jääny kiinni. Oon kyllä tyytyväinen. Tehojahan tuo vaatii pirusti lissää!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: caravelle -90
voisitko mitata navasta kaareen matkan niin näkisi miten korkealla seisoo? Laitoitko noita prikkoja väliin?
Re: caravelle -90
mulla oli sama, yläpallon spaceri korjas sen.Junka kirjoitti: Vähän tuntuu keula kovalta ja pompottavan aika herkästi pikku töyssyistä. Johtuuko kenties yläpallo spacerin puutteesta. Joku siellä etupäässä välillä kolisee, kun vaan tietäis mikä. Tukivarsi hipoo tosi läheltä jousta.
todenäkösesti laitan multivanille kanssa trailmasterin iskarit. jousesta en vielä tiedä, caravelessa mulla kans korratusjousi edessä ja oli kans aika kova. maastossa on kyllä toiminut hyvin.
laitoitko kaikki prikkat edessä?
Re: caravelle -90
Laitoin eteen kaikki prikat. Takana kaaresta napaan on 53cm ja edessä 50cm. 122cm ovenkahvaan.
Re: caravelle -90
Viikon verran on kuulunu tölkin peräpäästä melko kovaa jurnuutusta. Oon yrittäny tutkia mistä tuo ääni tulee, ja vaikuttaa että ois kuskin puolen pyöränlaakeri entinen. Työmaalla nostin trukilla auton perän iilmaan ja tuli kardaanikin irrotettua testimielessä. Vika ei ollu siinä. Molemmissa takapyörissä tuntuu järkyttävä välys, vaikka kesällä laakerit vaihdokin
Laitoin vielä lukitteella. Muistan vielä että yks laakeri oli niin tiukka että joutu pakkasessa käyttää,että sai sen kutistumaan vähän. Vasemmalle jyrkemmin kääntäessä ääni vaimenee, eli kun paino renkaalla kevenee.. Oisko kenties päässy kuraa laakeriin, kun auto kerran yön seiso mudassa Tilasin skruvatilta laakerit ja sen väliholkin. Tässä laakereita ootellessa jännittääkin nuo työmatkat Voipi olla joku päivä tölkki tien poskessa Muuramen ja Vaajakosken välillä.
Piti yhden sankarin viikko sitten tulla takavetotölkkiä kattomaan, mutta tais tulla järkiinsä Täytyy laittaa vielä kilpiin jos menis paremmin kaupaks..
Laitoin vielä lukitteella. Muistan vielä että yks laakeri oli niin tiukka että joutu pakkasessa käyttää,että sai sen kutistumaan vähän. Vasemmalle jyrkemmin kääntäessä ääni vaimenee, eli kun paino renkaalla kevenee.. Oisko kenties päässy kuraa laakeriin, kun auto kerran yön seiso mudassa Tilasin skruvatilta laakerit ja sen väliholkin. Tässä laakereita ootellessa jännittääkin nuo työmatkat Voipi olla joku päivä tölkki tien poskessa Muuramen ja Vaajakosken välillä.
Piti yhden sankarin viikko sitten tulla takavetotölkkiä kattomaan, mutta tais tulla järkiinsä Täytyy laittaa vielä kilpiin jos menis paremmin kaupaks..
Re: caravelle -90
Laakerit sain vaihdettua ja äänikin vaimeni takapäästä. Apparin puolen sisälaakeri jumitti ja ulomman laakerin koolissa oli pitkittäisiä halkeemia
Laakeripesistä poistin pinnasta ruosteet ja tein happokäsittelyn. Maalit pintaan ja uudet holkit ja laakerit lukitteella. Mutta.. ulommat laakerit tuntu jo uutena jotenkin väljiltä No ei auttanu kun kasaan ja testaamaan. Kuskin puolella on vieläkin pien välys.
Laakeripesistä poistin pinnasta ruosteet ja tein happokäsittelyn. Maalit pintaan ja uudet holkit ja laakerit lukitteella. Mutta.. ulommat laakerit tuntu jo uutena jotenkin väljiltä No ei auttanu kun kasaan ja testaamaan. Kuskin puolella on vieläkin pien välys.
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Re: caravelle -90
Pieni välys kuuluu melkein asiaan, eikä haittaa jos ei ala suurenemaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: caravelle -90
Eilen liikenteessä sammutin syncron liikennevaloihin. No ei siinä mitään ihmeellistä, mutta kun aloin ykköstä sovitella uudestaan päälle niin tuntu vaihdekeppi jotenkin oudolta. Kolmonen jäi päälle eikä saanu muita vaihteita kytkettyä. Matkalla kotiin kirosin että on tämäkin ollu hyvä hankinta kun aina leviää jotain
Tänään viitsin vasta kömpiä auton alle tutkiskelemaan. Vaihteensiirtotangon päässä oleva piippu oli löysällä. Eli putkisokka oli pudonnu, ja piippu oli päässy liikkumaan vapaasti. Eikun irti, ja läpipultilla kiinni. Paskasti kun asentaa, saa olla remontinkorjuussa
Tänään viitsin vasta kömpiä auton alle tutkiskelemaan. Vaihteensiirtotangon päässä oleva piippu oli löysällä. Eli putkisokka oli pudonnu, ja piippu oli päässy liikkumaan vapaasti. Eikun irti, ja läpipultilla kiinni. Paskasti kun asentaa, saa olla remontinkorjuussa
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Re: caravelle -90
Tänään tuli postissa 3kpl Puuilon 54wattista työvaloa. Suunnittelin noita laitettavaks katon rajaan siihen "räystääseen". Ei kyllä mielellään kattoon viittis reikiä porailla. hyvä valoteho noissa on, eikä ollu kalliit. Leveämpi kuvio sais olla. On kai vielä yks hankittava, että saa joka kulmaan valot. Mistähän kannattais vetää johdot tuonne katolle? Sulakerasia tulee apparin penkin taakse ja releet meinasin jättää pois. Katkasijat kun kestää 20A
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä