T3 1.6 korkattu tölkki "Matilda"
- beretta
- Tölkkitohtori
- Viestit: 666
- Liittynyt: 21.02.2012 16:53
- Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
- Viesti:
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Tietty ensin mitata nuo paineet paljonko siellä on sitä,ja jos normipaineet niin turbo vaihtoon,näyttää poikkeuksetta siltä noitten k14 hyrrien kohdalla että pidempien seisonta-aikojen jälkeen kaikki on entisiä.Öljy tulee tiivisteistä läpi pakoputkeen.Eipä niitä vaihtoehtoja kovin montaa tuohon ole.
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Minäpä haen sen painemittarin ja katotaan sitten että mikä on tohtorien diagnoosi Tuli vielä siitä mieleen, mihin rööriin olette sen mittarin laittaneet?
Hulluna tölökkeihin.
- beretta
- Tölkkitohtori
- Viestit: 666
- Liittynyt: 21.02.2012 16:53
- Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
- Viesti:
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
jompikumpi öljykello irti ja siihen,taitaa kannessa olevaan mahtua sähköinen versio kokonsa vuoksi helpommin,mekaaninen kumpaan vaan
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7744
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Näyttäisi alumiinisia löytyvän osoitteesta Tölkkikauppa.fi 9,00€Pastori kirjoitti:Legenda kertoo että moisia tötteröitä on myös alumiinisena, saako näitä mistään?
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
En saanut öljänpaineita testattua koska mittarin mukana tullut adapteri oli reippaasti liian pieni kun vertaa tuohon mutteriin millä se on kiinni kannessa. Mutta pakkivalo toimii nyt. Jotain hyvää sentäs. Heebo heitti ilmoille ajatuksen että joko männänrenkaat tai venttiilivarren kumekset voisivat myös aiheuttaa suurta öljyn tuusausta.
Hulluna tölökkeihin.
-
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 41
- Liittynyt: 26.02.2012 11:45
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Näyttääpi adapteri pikemminkin isolta? Öp-anturin kierre on 10x1.Eli halkaisija 10mm ja nousu 1mm.
- beretta
- Tölkkitohtori
- Viestit: 666
- Liittynyt: 21.02.2012 16:53
- Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
- Viesti:
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
oon käyttänyt lyhyttä jarruletkua tuossa adapterina niin ei tarvi kurotella kun liittimiä yhdistelee siinä kyllä pitäis olla sama kierre/koko
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Joo, öljykellossa on pirun iso tuo kanta avaimelle mutta itse kierre on tosiaan sitten pieni. Helposti korkkaa kierre kun isolla avaimella ottaa kiinni ja pikkasen liikaa murjauttaa .
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Ahaaa. Eli kanta on tuommonen helevetinmoinen, se selittää. Sitä kun en ruennut aukomaan kun näytti heti liian isolta. Kokeillaampa sitte uudestaan tänään
Hulluna tölökkeihin.
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
En oo vielä kerinny öljynpaineita mittaamaan, mutta kiristin sitä mutteria mikä tulee öljynsuodattimelta turbolle, se liitoskohta missä näytti olevan joku kuparinen prikka. Noh öljynlääräys maahan loppui turbolta käytännössä kokonaan...mutta putkesta sitä huilaa vieläkin Niin ja sieltä venttiilikopan välistä tihuttaa vielä pikkusen, sen verran että 3/5 kerrasta on pikku läntti maassa. Semmonen alta 5 senttisen kolikon kokonen.
Vaihdoin myös lämpötila-anturin johdot toiselle lähtemään toiselta anturilta. Ei muutosta, eli onko vika sitten mittaristossa?
Vaihdoin myös lämpötila-anturin johdot toiselle lähtemään toiselta anturilta. Ei muutosta, eli onko vika sitten mittaristossa?
Hulluna tölökkeihin.
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Otappa samalla ratti irti ja kurkkaa töötin kuparirinkula ratista ja rattipylvään liuska. Yleensä töötin toimimattomuus löytyy sieltä, jos siis kerran ainakin törähti
Mystinen sin/valk johdin on juurikin sinne kannenpäähän hehkun anturille.
Mystinen sin/valk johdin on juurikin sinne kannenpäähän hehkun anturille.
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Niin ja voithan testata mittarin toiminnan maadoittamalla sen lämpömittarin johtimen, viisarin pitäisi nousta ja valon ruveta vilkkumaan. Jos ei mitään tapahtu, niin mittariston liittimelta ensin mittaus, myöskin jos punavalo on mykkä tai ei toimi oikein, niin rele vaihtoon!
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Odottelen mun "varamittariston" paluuta, ollut koekäytössä Muutenpa tässä nyt ei ole tullut sen kummemin värkättyä, nakkasin vähän äänieristehuopaa moottorin päälle, pari desipeliä hiljeni räpätys. Muutama sata kilsaa tullu nyt ajettua, öljyä edelleen vuotaa venttiilikopasta, hyvin vähän mutta kuitenkin. En enää tiedä miten saisi loppumaan niin vuotakoot sitten perkele. Lisätään öljyä tarvittaessa. Eihän tuo mikään raketti ole mutta palvelee tarkoitusta. Ensi viikonloppuna pitää koeponnistaa kuorman kanssa kun haen peräkärryllisen puita.
Hulluna tölökkeihin.
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Nyt on "uusi" mittari paikollaan, kello ja pitkien valokin pelaa ny. Muttei lämppärin viisari värähä vieläkään. Voimme silti tästä olettaa että mittari on ehjä..ehkä? Eli vika on joko molemmissa antureissa tai sitten johto poikki jostain...
Hulluna tölökkeihin.
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Lämpömittari ottaa signaalinsa vain yhdeltä anturilta
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Aakelta tulikin hyvä vinkki että varmaan maapuolella vika, täytyy testata erillisellä maajoholla rupeaisiko pelaamaan. Asiasta viidenteen, mikähän voi olla syynä yhtäkkiseen tyhjäkäynnin kierrosluvun tipahtamiseen. Eilen oli vielä ihan normi räpätystä kun oli tyhjäkäynnillä, nyt on tipahtanut jotain 100-200 kiekkaa ja aika tärinää tyhjäkäynnillä.. Muuten ihan tuntuu normaalilta ajaessa.
Hulluna tölökkeihin.
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7744
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Katso että ruiskutuspumpun "takapuolella" oleva tyhjäkäynnin säätöpultti on tallella.
Minulla se katosi yhdestä AAZ:n pumpusta mystisesti
Minulla se katosi yhdestä AAZ:n pumpusta mystisesti
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Testattu erillisellä maajohdolla eikä vieläkään lämppärin viisari väräjä. Kytkentäkaavio ei näyttäisi että tässä mitään relettä olisi välissä?
Lisättäköön tähän vielä että öljyvuoto pakoputkelta on toistaiseksi mystisesti loppunut, ei valu enään putkelta eikä näyttäisi tippoja suuremmasti olevan takaovessakaan... outoa Noh samapa tuo kunhan loppui. Venakopalta kyllä vielä tippasee.
Nii ja se tyhjäkäynti on ny säädetty.
Lisättäköön tähän vielä että öljyvuoto pakoputkelta on toistaiseksi mystisesti loppunut, ei valu enään putkelta eikä näyttäisi tippoja suuremmasti olevan takaovessakaan... outoa Noh samapa tuo kunhan loppui. Venakopalta kyllä vielä tippasee.
Nii ja se tyhjäkäynti on ny säädetty.
Hulluna tölökkeihin.
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Takapaksiin tuli tuonne reunoillekkin laitettua tuota karvamattoa. Nyt pitäs keksiä jotain noille vauvanpaskan värisille ruskeille, joko ehostais niitä tai vetäis vinyylimaalilla jotain uutta väriä...ehotuksia? Myös tuo valkoinen katto pitäisi kokonaan maalata uusiksi..mikä olisi hyvä merkki kankaitten maaluuseen?
Olis ainaki auto sisältä nätti vaikka ulkoa kukkiikin...
Kokeilin kikkailla sen sinivalkoisen johdon kanssa, jos sen laittaa suorilta maihin kiinni, kone ei hehkuta. Jos sen laittaa lämpöanturiin (jossa erillinen maajohto) ei mitään vaikutusta. Mittari ei vieläkään liiku...
Olis ainaki auto sisältä nätti vaikka ulkoa kukkiikin...
Kokeilin kikkailla sen sinivalkoisen johdon kanssa, jos sen laittaa suorilta maihin kiinni, kone ei hehkuta. Jos sen laittaa lämpöanturiin (jossa erillinen maajohto) ei mitään vaikutusta. Mittari ei vieläkään liiku...
Hulluna tölökkeihin.