Yleisin virhe mikä käy asentaessa uutta venakopantiivaria ja syy siihen vuotamiseen on se että tiiviste kiristetään liian kireälle, jx koneen korkki tiiviste pitäisi kiristää käytännössä ns.sormitiukaksi eli ite teen sen niin että 10mm hylsy ruuvari vääntimeen ja sillä kolmensormen voimalla kiinni.Pastori kirjoitti:Diagnosoitiin ongelma venakopan tiivisteen kanssa, reinzin tiiviste oli männä pilalle niistä pinnapulttien kohdista ja sieltä tihhuutti. Nyt on uusi tiiviste (laittamatta), kokeillaanpa jos tämä pelittäs.
T3 1.6 korkattu tölkki "Matilda"
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Tässä Saarnamiehen tapauksessa kyse oli siitä että V.Reinzin kumi tiivisteen metalliholkit eivät sopineet kunnolla originaaleille JX kopan pinnapulteille (jäi kantamaan kierteettömälle osalle).
Eli mikäli ostat ko. venakopantiivisteen ja hämmästelet miksi tiivisteen mukana toimitetaan uudet pinnapultit, niin sille on olemassa ihan looginen selitys... tässä tapauksessa syy oivallettiin vasta toisen tiivisteen kohdalla.
Eli mikäli ostat ko. venakopantiivisteen ja hämmästelet miksi tiivisteen mukana toimitetaan uudet pinnapultit, niin sille on olemassa ihan looginen selitys... tässä tapauksessa syy oivallettiin vasta toisen tiivisteen kohdalla.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Hyvin mä luen (siis en lue ilmeisesti) tosiaan tuossahan oli reinzin gummitiivari, joo tuttu juttu senkin kanssa on harjoiteltu kun ei jaksanut vaihdella pultteja eka
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Nyt ilmeisesti gummitiiviste pitää koska ei ole ristuksenmoisia lätäköitä. Tosin maa on märkänä koko ajan niin ei ole päässyt sen tarkemmin kattelemaan. Tuo töötti käyttäytyy omituisesti. Ostin uuden toosan ja kokeilin sillä mutta ei inahtanutkaan, laitoin vanhan takaisin ja menin hyttiin vielä kerran kokeillakseni. Runttasin töötin kunnolla pohjaan ja TRÖÖÖT. Mutta sen jälkeenpä ei enään töötännyt. Eli vika on jossain siinä tangentissa.. kuulostaako tutulta? Ihmeen lämmin auto ikäisekseen ja tehoisekseen. Mulla on ollut korvaavana autona työpaikalta joku 2000 luvun Opel Combo ja se lämpiää puolet hitaammin..
Hulluna tölökkeihin.
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Sitä ei moni usko miten nopeasti tölkki lämpee varsinkin jos on väliseinä mallia
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Kyllä se tuntu lämpenevän sillon ekalla kerralla vähä liianki nopiaan, ainakin sen takana tulleen höyrypilven perusteella
Hulluna tölökkeihin.
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Tässä tilanteessa yleensä kapiini kylmenee .... kaikilta osin ...Pastori kirjoitti:Kyllä se tuntu lämpenevän sillon ekalla kerralla vähä liianki nopiaan, ainakin sen takana tulleen höyrypilven perusteella
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Jatketaan nyt vaikka täällä. Oliko sitä minkälaisia optioita tuon hehkutuksen nopeuttamiseksi? Miten tuota originelli systeemiä saisi nopeammaksi? Otin siitä toisesta Portterista ne releet talteen jos niissä jotain eroja on, siinä ainakin hehkutti puolet nopeampaa.
Hulluna tölökkeihin.
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Ainakin Motonetti myy "pikahehkusarjaa", 10 sekunnin (ja allekin) hehkutuksella lähtee helposti.
Mä oletan, että mulla on Sinikassa semmoinen (voin olla väärässäkin), mutta siinä riittää, kun istuu autoon, laittaa hehkun päälle, vetää turvavyön kiinni ja sitten käynnistää. Ainakin vielä näillä keleillä. Ja ei tossa toimenpiteessä yleensä edes 10 sek. mene.
Mä oletan, että mulla on Sinikassa semmoinen (voin olla väärässäkin), mutta siinä riittää, kun istuu autoon, laittaa hehkun päälle, vetää turvavyön kiinni ja sitten käynnistää. Ainakin vielä näillä keleillä. Ja ei tossa toimenpiteessä yleensä edes 10 sek. mene.
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Miks se hehku pitäs olla nopeampi? Voihan sen startata vaikka heti, hehkut sammuu kyllä kun lähtee käyntiin. Mulla on aina täysi hehkutus aika niin esikammiokoneissa kuin suorasuihku ja hehkutan ihan laskemalla aikaa ja pakkasella hehkuttaa sitten pidempään. Ei se ole kammiokoneessa hyvä jos hehku ajan saa vaikka 5sek koska sen idea on nostaa kammion lämpö sopivaksi jonka ingenjöör on saksassa todennut olevan tietyn pitkä.
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Tuossa pikahehkusarjassa idea onkin että vaihdetaan ne hehkutkin, eikä vaan relettä. Että siellä koneessa lämpenee edelleen riittävästi, nopeammin vaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Joo, tottuneena toyotan noin 5 sek hehkuun tuollainen minuutin dippadai hehku tuntuu jotenkin keskiaikaiselta Noh se hehkutus on nyt pienin ongelmista... öljyä nimittäin valuu edelleen venakopasta. Siinä on nyt uus tiiviste, pinnapultit, liima ja prikatkin vielä sen kiskon päällä. Eikä auta.. Ei tuolla uskalla nyt kauppaa/työpaikkaa pitemmälle ajaa.
Hulluna tölökkeihin.
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Laita se lämpöanturin piuha kiinni niin hehkutus aika lyhenee oleellisesti ja edelleen voihan sitä starttaa vaikka 5sekunnin kohdallaPastori kirjoitti:Joo, tottuneena toyotan noin 5 sek hehkuun tuollainen minuutin dippadai hehku tuntuu jotenkin keskiaikaiselta
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Siitä olikin asiaa. Lämpöanturin piuhat (ruskea ja punaruskea/keltainen?) on kytkettynä mutta viisari ei värähdä. Siinä muoviliitoksessa (joka uusittiin) on paikka kahdelle anturille, jotka paikallaan ovatkin, mutta johtosarjasta ei tule enään kuin yksi johto... se mystinen sinivalkoinen. Eli jotain uupuu(kö?). Ks. aikaisemmin laittamani kuva.
Jatkaakseni tätä öljyvuotohommaa, mikä tässä nyt kannattaisi. Lisää liimaa kehiin vaiko jostain etsiä "uutta" vastaava venttiilikopan kansi?
Ja pikkusen positiivistakin kehiin. Mallailin taakse mattoa, näyttää ihan kelvolliselta. Nyt pitäisi joku sydeemi keksiä tuon maton alle, vaneri tms että saisi pinnasta tasaisen.
Jatkaakseni tätä öljyvuotohommaa, mikä tässä nyt kannattaisi. Lisää liimaa kehiin vaiko jostain etsiä "uutta" vastaava venttiilikopan kansi?
Ja pikkusen positiivistakin kehiin. Mallailin taakse mattoa, näyttää ihan kelvolliselta. Nyt pitäisi joku sydeemi keksiä tuon maton alle, vaneri tms että saisi pinnasta tasaisen.
Hulluna tölökkeihin.
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Tarvisko noihin muovisiin letkulähtöihin olla sellainen johdotus jossa anturi maadoitetaan johdolla. Metallisiin lähtöihinhän tulee vain yksi johto per anturi.
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Joopa joo.. vuoto ei enään rajoitu pelkästään venakoppan vasempaan alareunaan vaan mukaan tuli (tai on ollut jo alusta asti?) myös uusia tuulia. Eli pakoputkelta huilaa öljyä läpitte.. Turbon ja putken laipan välistä tihkuu ja sieltä mihin tulee suodattimelta se öljyputki. Se että mikä on syynä..ideoita? Sitä öljyä tulee tosiaan sen verran että takaluukkuun ilmestyy semmosia pieniä pisaroita ulkopinnalle´...
ja sitten loppukevennykseksi "taidonnäyte" vanteiden retusoimisesta. Ei kannata uutta ostaa kun vanhasta rupisestakin saa nätin
ja sitten loppukevennykseksi "taidonnäyte" vanteiden retusoimisesta. Ei kannata uutta ostaa kun vanhasta rupisestakin saa nätin
Hulluna tölökkeihin.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Tölkin ominaisuuksiin kai kuuluu, että sitä pisaraa on aina takaluukussa. Silti tuolla näyttää olevan kyllä aivan liian märkää. Vanne kyllä näyttää upealta!
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
ettei sinulla olisi siellä aika topakasti öljynpainetta, eli pumpun kuula jumissa. Kurkkasitko imuputken tilannetta konetta kootessa?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Empä kurkannut, miten moinen kuula epäjumitetaan ja uskaltaako sillä ajella nyt ennen kuin sen saa kuntoon? Ja eikös sen pitäsi huudella sillä öljynpainevalolla jos on liikoja paineita..? Vai oliko siellä alunpitäen paineet sekaisin kun silloin vilkkui ennen johtojen paikan vaihtamista...?
Hulluna tölökkeihin.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 1.6 korkattu tölkki
Ei se varmaankaan ylipaineesta huuda. Tokmanketjun myymälöistä saa reilulla 10€ mekaanisen öljynpainemittarin.
Omassa syncrossa se on konehuoneessa, sen voi tarvittaessa nostaa tavaratilan seinään ja vilkuilla taustapeilistä.
Omassa syncrossa se on konehuoneessa, sen voi tarvittaessa nostaa tavaratilan seinään ja vilkuilla taustapeilistä.