Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Alue omistettuna T3 syncroilijoille. Kaikenlaista keskustelua ajamisesta ja tekniikasta, unohtamatta korottamista.
Section for syncronauts, chat of driving, technical questions and also lift
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Takatalven kunniaksi Simossa 215/75R16 Nokia Hakkapeliitta nastarenkaat Mersun 16" peltivanteilla (7" / ET31)

Pitoa on talvikeliin pikkasen enemmän kuin maastorenkaissa, kiihtyvyys parani ainakin perstuntumalla.
kdf
AktiVWisti
Viestit: 123
Liittynyt: 09.02.2013 16:47

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja kdf »

Tulipahan testattua ettei mersun 7x15 et25 vanne mahdu pyörimään 16" mallissa, raidetangon pää ottaa vanteen sisäkehään, perk. Tai mahtuisi, ellei olisi hinnat alkaen malli ilman ohjaustehostinta.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

kdf kirjoitti:Tulipahan testattua ettei mersun 7x15 et25 vanne mahdu pyörimään 16" mallissa, raidetangon pää ottaa vanteen sisäkehään, perk. Tai mahtuisi, ellei olisi hinnat alkaen malli ilman ohjaustehostinta.
Veikkaan että pääset noista vanteista helposti eroon foorumilla...
kdf
AktiVWisti
Viestit: 123
Liittynyt: 09.02.2013 16:47

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja kdf »

Otan kohta caravellen käyttöö, siihen ne mahtuu. Paitsi pientä korosarjaa tarvis ettei rengas raavi kaareen. Saa tarjota vink vink
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Korosarjoissa kannatta kääntyä Eiccan_ puoleen jos haluaa hyvän
Roiala
AktiVWisti
Viestit: 327
Liittynyt: 13.04.2014 18:17
Paikkakunta: ROI

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja Roiala »

Wanhaa keskustelua vähän herätelläkseni.

Ajattelin koittaa jos syyshintaan saisi kumit ensi kesäksi etullisesti :)
Alkaa nykyiset Continental crosscontactit olla sellaisessa kunnossa jotta ei kehtaa keväällä alle panna.

No, välityksethän tuossa 16" syncrossa on aika lyhyet ja siksi mahdolisimman isoa kumia haaveilen. Vaihtoehtoina lähinnä vakion lisäksi 215/75 (joka on jo 1% pienempi kuin vakio) 215/80 ja 215/85.
85 sarjalainen pitänee muutoskatsastaa ja taitaa vaatia jo pikkaisen kaarien muokkailuakin?
Mitään korotuksia tai muita muokkailuja ei toistaiseksi ole eikä ole kovin suunnitelmisakaan. Hankook RF10/nokia Rotiiva tms kohtuu kadullekin sopiva kumi hakusessa. Muita suosituksia jos haluaa alkuperäisellä 5,5 leveällä vanteella ja ilman korotuksia pärjätä?

Niin, ja tällä autolla ajetaan ihan oikeasti aika paljon tiellä eli asfaltilla eli painotus ominaisuuksissa siihen ja kulutuskestävyyteen mielessä :oops:
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja TT| »

225/75-16 aika hyvä koko, löytyy paljon vaihtoehtoja ja menee vielä just tuolle vanteelle. 215/85-16 riippuen vähän renkaasta, niin raapii todennäköisesti etukaarien etureunoihin, mutta ei pahasti.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Roiala
AktiVWisti
Viestit: 327
Liittynyt: 13.04.2014 18:17
Paikkakunta: ROI

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja Roiala »

Ja on laillinen? Siis tuo 225 leviä 5,5 vanteella kun muutama eri lähde ainakin "suosittaa" tms jotta 225/75-16 renkaalle minimi vanneleveys olisi 6"
Siis kaippa tuo tölkin orkkis vanne on 5,5"
http://www.vannetukku.fi/rengasinfo.php ... n-leveydet

Ja juu, tuosta 225/75 kumista olisi paljon houkuttelevia rengasvaihtoehtoja. 8-)
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Orggis 16" on 5,5" leveä.
Otteessa oleva rengas 205R16 on oikeasti 205/82R15, vai onko sinulla merkintänä 205/80R16?
205R16 tilalle voit laittaa ilman muutoskatsastusta 235 leveän ja 51 mm korkeamman renkaan (=794mm/31"), tosin se orggisvanne rajoittaa leveyttä. Harvalla laskurilla onnistuu tuon 82 sarjalaisen vertaaminen.

215/85R16 pinnatut maastorenkaat vaativat jo hieman lokasuojien ja takatukivarren "muotoilua", mutta jos valitset tehdasuudet / maantiekäyttöön tarkoitetut renkaat, niin uskoisin että 215/85R16 mahtuu pyörimään. TT|:llä on sellaiset ollut 14" dokassa käsittääkseni ilman mitään muutoksia.

85-sarjalaisen renkaan on syytä olla hyvällä rungolla, muuten ohjauksesta tulee hankala. Ainakin maastorenkaat alle 4 bar paineilla aiheuttaa melkoista "viivettä" ohjaukseen.

225/75R16 kitkarengas on itselläkin käynyt mielessä Dokaan, mutta "hovitoimittajaltani" ei saa kuin sentin kapeampana :(
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja TT| »

215/85-16 renkaalle 16" takatukivartta ei tarvitse muotoilla, mutta edessä osui tuo katurengaskin muovikaareen ja vähän myös peltiin. 14" vaati muokkausta molemmissa päissä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja vville »

Onkos kenelläkään kokemuksia Trailmasterin sarjoista? Melko arvokkaita, mutta saako hinnalle vastinetta? Vähän tuommoinen himottaisi, tosin sitten pitäisi hävittää hyllyssä asennusta odottava korotuspalikkasetti.
http://www.trailmaster.de/
http://www.4-wheel-parts.de/en/Suspensi ... 84-92.html
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja Junka »

Nyt kun osu sivusto silmään, niin taidan laittaa tilaukseen tuon setin. Harkinnassa oli myös gowestyn korojouset ja Emun iskarit. Trailmasterin setin toimituskin saattais olla nopeempi..? :? Poistuis ainakin mahdollisuus että takajouset katkee. Näyttää olevan yhtä paksua tuo jousi koko matkalta. Tai miksei nuokin vois katketa.. Täytyyhän veronpalautukset jotenkin viisaasti käyttää :)
lentsu
AktiVWisti
Viestit: 369
Liittynyt: 29.04.2012 09:19

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja lentsu »

vville kirjoitti:Onkos kenelläkään kokemuksia Trailmasterin sarjoista? Melko arvokkaita, mutta saako hinnalle vastinetta? Vähän tuommoinen himottaisi, tosin sitten pitäisi hävittää hyllyssä asennusta odottava korotuspalikkasetti.
http://www.trailmaster.de/
http://www.4-wheel-parts.de/en/Suspensi ... 84-92.html
mulla on ollut nuo iskarit ja on hyvät. jos halua säästä vähän ja takana on vielä hyvää jousi niin:
tossia nuo myös vaati edessä yläpallonspacerit tai on ainankin parempi.

http://busschmiede.de/shop/T3-Syncro-Ho ... -14-u-16_1
++++
http://busschmiede.de/shop/T3-Syncro-Tr ... n-Syncro_1

tai sitten : ( ei säästä enä niin paljon)
http://busschmiede.de/shop/T3-SYNCRO-Fe ... m-HOEHER_1
++++
http://busschmiede.de/shop/T3-Syncro-Tr ... n-Syncro_1
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja TT| »

Onko missään ollut pelkästään etuiskareita myynnissä? Taakse olisi paljonkin edullisia vaihtoehtoja ja haluamallaan pituudella.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 743
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Brickwerks myy etuiskareita setteinä
300 punnalla tosin menettää säästöistä verrattaessa jos ostaa koko setin aiemmista linkeistä
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
mikkovee
AktiVWisti
Viestit: 128
Liittynyt: 28.02.2012 12:02

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja mikkovee »

Niin ohan tuolla busschmiedelläkin pelkät etuset myynnissä, T3 Syncro: Trailmaster Stoßdämpfer verstärkt für Syncro 14" und 16" NUR VORNE 321€
-- Maastoslicksi NO GO --
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja vville »

Siis löytyyhän tuolta busschmiedeltä koko settikin, tämä poikkeaa jousien osalta trailmasterin setistä. Tässä ne on omaa tuotantoa.
http://busschmiede.de/shop/T3-Syncro-Ho ... sangebot_1
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
sdracing
AktiVWisti
Viestit: 183
Liittynyt: 26.04.2014 21:01
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja sdracing »

Minkälaista käytännön eroa näillä sarjoilla on verrattuna hyväkuntoisiin orkkis iskareihin ja jousiin + korotuspalat? Ajettavuudeltaan, joustoiltaan..
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

sdracing kirjoitti:Minkälaista käytännön eroa näillä sarjoilla on verrattuna hyväkuntoisiin orkkis iskareihin ja jousiin + korotuspalat? Ajettavuudeltaan, joustoiltaan..


Sehän ei taida oikein selvitä, kuin testaamalla yhtäaikaa kahta saman painoista autoa, jossa on noi kaksi eri ratkaisua, kalliimpi vaihtoehto on tietysti, sen valinneiden mielestä, paljon parempi.
Avatar
Sinky
AktiVWisti
Viestit: 879
Liittynyt: 11.06.2012 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja Sinky »

Myyjän mielipide erillaisiin paketteihin:http://campervanculture.com/2014/07/fox ... months-in/
Home is where you park it.
Vastaa Viestiin