aazitusta
Re: aazitusta
juu ja kaikille niille jotka jo jonossa kyselee niin ei tällä tähän mennessä ole tien päällä kenenkään jalkoihin jäänyt
Re: aazitusta
Aaz koneeseen tekis mieli laittaa vähän isompaa ahdinta ja nyt olisi tiedossa garretin GT17. Onko tietoa miten tuollainen toimisi tuossa koneessa? JX pakosarjan ja turbon väliin joutuisi ainakin tekemään jonkunlaisen adapterin. Turbossa t25 laippa joten suoraan sitä ei saa passaamaan.
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7744
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: aazitusta
JX-pakosarja + välilaippa ei kuullosta hyvältä öljynpaluun kannalta, joten kannattaa miettiä jotain sellaista pakosarjaa, jossa ahdin on sarjan jatkona tai yläpuolella.
Re: aazitusta
Mitäs ongelmia tulee öljyn paluun kanssa. Tuleeko se jotenkin väärään kulmaan?
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7744
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: aazitusta
Öljyn paluu on K14 / K24 kanssa juuri ja juuri alamäkeä, jos ahtimen ja pakosarjan väliin laittaa kaipan, tulee ahdin liian alas ja öljy ei enää virtaa vapaasti alamäkeä öljypohjaan.
Re: aazitusta
Ok. No eipä se ahdin sitten siihen passaa. Pitää koittaa kituuttaa vielä tuolla vakiolla.
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7744
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: aazitusta
Jos sillä JX:n pakosarjalla haluat mennä, niin helpoimmat vaihtoehdot on KKK K24 tai Garrett T03, jotka sopivat siihen suoraan ja niistä öljy vielä juuri ja juuri valuu öljypohjaan.
TT|:n projektikuvissa on hyvin havainnollistettu, kuinka noi uudemmat ahtimet istuvat nätisti esim AAZ:n pakosarjan jatkoksi.
TT|:n projektikuvissa on hyvin havainnollistettu, kuinka noi uudemmat ahtimet istuvat nätisti esim AAZ:n pakosarjan jatkoksi.
Re: aazitusta
Minulla ois ylimääräisenä tuo aaz pakosarja jossa turbo 4 pultilla kiinni. Sillähän voisi koittaa sovittaa tuota turboa.
- AT5nok
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7744
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: aazitusta
Siinä AAZ nelipulttisessa kiinnityksessä on varmaan sama jako kuin JX pakosarjassa, mutta ahdin tulee pakosarjan päälle?
GT17 tuskin sopii siihenkään suoraan, mutta niin päin ei laipasta varmaan ole haittaa. Minulla saattaa jossain olla sellainen välilaippa, ellei se ole "kadonnut" ahtimesta välivarastoinnin yhteydessä parempaan käyttöön
GT17 tuskin sopii siihenkään suoraan, mutta niin päin ei laipasta varmaan ole haittaa. Minulla saattaa jossain olla sellainen välilaippa, ellei se ole "kadonnut" ahtimesta välivarastoinnin yhteydessä parempaan käyttöön
Re: aazitusta
Nuo GT15-20 voi kyllä vielä toimia JX-sarjassa välilaipalla, jos riittävän ohuen laipan saa tehtyä. Ne on sen verran pienempiä mitä K24. Mutta vahvasti harkitsisin tuota ATsnokin ehdottamaa ratkaisua.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: aazitusta
Juu. Samperi kun löytyisi vielä jostain ehjä k24 niin laittaisin sen. Parikin ollut tuolla tallin hyllyllä mutta tuli molemmat annettuu etijäppäin ja ei ne enää parhaassa tikissä ollut. Tietääkö kukaan saako nuita enää uutena mistään täältä suomesta?
Re: aazitusta
Voi varmaan isolla rahalla saada uutena, tai tuurilla löytyä jostain vintiltä. Ebaystä niitä löytyy huollettuna, tai jos jonkun aihion löydät niin huollata suomessa jossain firmassa. Paljon paremman lopputuloksen saat kyllä nuilla GT-turboilla.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: aazitusta
Korjaus setissä tulee uusi runko yleensä jossa on jo kaikki painotettu eli ei tarvii muuta kuin laittaa kompurakotelo ja pakopesä paikoillee tai sitten on niitä halvempia missä on akselissa siivet paikoillaan ja tehty merkit että voit purkaa ja kasata vanhaan runkoon ja sitten ei muuta kuin merkit kohdalleen niin hyvällä tuurilla sillä ajelee 100tkm tai sitten ei. Paras ratkaisu on tietysti jättää korjaus ammattilaiselle eli viedä johonkin turbo pajaan ja maksaa noin puolet uuden hinnasta niin saa käytänössä uuden ahtimen tai ostaa joku 2000-luvulla suunniteltu nykyaikainen ahdin n.700-900€ hintaan joka toimii ihan erilailla verrattuna noihin antiikki 70-80-luvulla suunniteltuihin k14-k24, T3, gt15 jne pillereihindmn kirjoitti:Ja tuo laakerointi onnistuu kyllä kotipajassakin vallan mainiosti.
YV laatikko täynnä yleensä koko ajan
Re: aazitusta
taas on kuukausi ajeltu ja kivaa on tietysti ollut. joku suutin säksättää aika reilusti ajoittain, tuntee selväti kulussa. muuten on tas ollut yhtä hymyä tämän kanna, tosin tää on niin vanhaa mallia että dieseliä kuluu enemmän kuin öljyä, jollain taisi olla päin vastaisia ongelmia ,hyllyssä olisi aasin alkuperäiset suuttimet , olleet kuivina pitkän aikaa, mahtaisiko ne edelleen toimia?
Re: aazitusta
alkoi häiritsemään kun kaveri eilen luuli että vain kytkin savusi kun sen pihasta lähdin... no otin tänään asiakseni katsella oikein ajan kansa siipien perussäädöt ja paineet ja ahdon alaiset kohdalleen(no taisi siinä mennä jopa puoli tuntia ) kyllä oli taas kivaa sen jälkeen, pakko myöntää ettei harmittanut, ei niissä suuttimissa mitään vikaa ole, ilmaa ja polttoainetta tuo 55kw monster vaan halusi syncrovaarille vaan terkkuja että aika eri tuntuinen on nyt kuin viime syksynä...
Re: aazitusta
Minkämoisia ahtoja siellä nyt on?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: aazitusta
maltillisilla mennään, käyttöpeli
Re: aazitusta
pelkkää ajoa tällä, nyt laitettiin ihmelitkua diisselin joukkoon jospa tuo ajoittain kilkattava suutin rauhoittuisi... vai voisiko tulla itse pumpusta... mutta kivaa on..
Re: aazitusta
ihmelitku toimi.. auto enää ei.. taisi löytyä kalkattelun syy..suuttimen rungon välistä tulee kaikki tavara ulos ja takaluukku täynnä pisteitä.