Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
On kyllä niin siisti kuntoinen että tuohon ei tohtis muutoksia ruveta tekemään siis korotus, rengastus etc. Onko tässä konetilassa akkua ollenkaan?
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Bensakoneisissa akku(akut) on edessä, ainoastaan dieselissä konehuoneessa.sdracing kirjoitti:On kyllä niin siisti kuntoinen että tuohon ei tohtis muutoksia ruveta tekemään siis korotus, rengastus etc. Onko tässä konetilassa akkua ollenkaan?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Joo tuo tuossa etualalla, vänkärin penkin alla, on starttiakku. Viihdeakku on kuskin penkin alla.
Ostin palikat Akkupalvelu Häkkiseltä. Hyvää palvelua. Tuo erotinrele maksoi muistaakseni jotain 60e luokkaa. Noita saa varmaan Biltemasta halvemmallakin, mutta on vähän huonoja kokemuksia noista halvimman luokan sähkövempeleistä, niin ajattelin ostaa kerralla kunnollisen
sdracing: olen itsekin vähän punninnut, että mitä muutoksia tähän viitsii tehdä ulkonäön puolesta, kun tavallaan tykkään kovasti tuosta alkuperäislookista peltikapseleineen. Toisaalta taas houkuttelis tehdä tästä tämän tyylinen "selviytymisauto" http://www.vanagonhacks.com/wp-content/ ... -14-sm.jpg
Käyköhän tässä sitten lopulta niin, että pitää ostaa se toinenkin tölkki
Ostin palikat Akkupalvelu Häkkiseltä. Hyvää palvelua. Tuo erotinrele maksoi muistaakseni jotain 60e luokkaa. Noita saa varmaan Biltemasta halvemmallakin, mutta on vähän huonoja kokemuksia noista halvimman luokan sähkövempeleistä, niin ajattelin ostaa kerralla kunnollisen
sdracing: olen itsekin vähän punninnut, että mitä muutoksia tähän viitsii tehdä ulkonäön puolesta, kun tavallaan tykkään kovasti tuosta alkuperäislookista peltikapseleineen. Toisaalta taas houkuttelis tehdä tästä tämän tyylinen "selviytymisauto" http://www.vanagonhacks.com/wp-content/ ... -14-sm.jpg
Käyköhän tässä sitten lopulta niin, että pitää ostaa se toinenkin tölkki
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Yritin jossain vaiheessa myös metsästää josko näitä olisi saanut eurooppa-versiona. Olisi ihan siisti paketti autoon. Tuo aurinkopaneeli on hyvä optio, muttei ole pakko ottaa heti käytöön. Ei vaan tuntunut löytyvän mitään järkevää versiota, niin päädyin sitten vaan tuohon toiseen akkuun.
http://www.goalzero.com/p/165/Goal-Zero ... -Generator
http://www.goalzero.com/p/165/Goal-Zero ... -Generator
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Osta toinen joku vähän rujompi millä tohtii metsässäkin käydä
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Helposti tohtii, joku 235.75.15" rengastus ja korotus niin on ihan hyvä citymaasturi ja ei tarvii silpoa mitään sen kummemminsdracing kirjoitti:On kyllä niin siisti kuntoinen että tuohon ei tohtis muutoksia ruveta tekemään siis korotus, rengastus etc.
Meidän safareilla on käynyt todella hieno kuntoisia melko orkkis tölkkejä ja yhtä hienoina ne on tulleet takaisinkin. Lentsu sun Hirvensalmen kolhuja ei lasketa koska patrölli heput oli ajattamassa suasdracing kirjoitti:Osta toinen joku vähän rujompi millä tohtii metsässäkin käydä
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Mistäs olette ostaneet noita mustia vilkkuja tölkkeihinne? Tämmöisen löysin, mutta saako muualta? http://vw-winkler.de/Blinker-schwarz
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Minä tilasin Just Kampersilta joskus viime lokakuussa. Maksoi postikuluineen 54€.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Taisin varoittaa asiasta Noi on laumasielujahivs kirjoitti:Käyköhän tässä sitten lopulta niin, että pitää ostaa se toinenkin tölkki
Kts ebay, sieltä löytyy kohtuu helposti ehostusosaa. Tosin usein myyjänä joku keski-eurooppalainen postimyyntiliike, siis näitä VW-osakauppiaita joilta voi tietty tilata vaikka suoraankin.hivs kirjoitti:Mistäs olette ostaneet noita mustia vilkkuja tölkkeihinne? Tämmöisen löysin, mutta saako muualta? http://vw-winkler.de/Blinker-schwarz
VW:n varaosanro helpottaa osien etsimistä, eli esim vagcat:com:sta ensin nro ja se sitten vaan googlehakuun, niin alkaa tavaraa löytymään.
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Tänään päätin tummentaa tölkistä takaikkunat. Pelkäsin pahinta, mutta olikin yllättävän kivuton operaatio. Ihan siisti tuli, mutta yhteen kalvoon tietysti lensi joku hyttynen sinne väliin just kun olin sitä kiinnittämässä... Mutta ehkä siitä tulee sitten joku Jurassic Park tyyppinen löytö joskus tulevaisuudessa
Laitoin myös sisäpaneelien taakse ääni/lämpöeristettä.
Aikaisemmin askartelin myös tuon karttapöytätason paikalleen.
Eilen yritin myös vaihtaa jarrukengät taakse, mutta ensimmäinen rumpu oli niin pirun tiukassa kiinni, ettei tunnin paukuttelu ja heiluttelu näyttänyt auttavan mitään, niin päätin jättää urakan sillä erää siihen. Pitää yrittää toisella kertaa uudestaan...
Laitoin myös sisäpaneelien taakse ääni/lämpöeristettä.
Aikaisemmin askartelin myös tuon karttapöytätason paikalleen.
Eilen yritin myös vaihtaa jarrukengät taakse, mutta ensimmäinen rumpu oli niin pirun tiukassa kiinni, ettei tunnin paukuttelu ja heiluttelu näyttänyt auttavan mitään, niin päätin jättää urakan sillä erää siihen. Pitää yrittää toisella kertaa uudestaan...
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Ruuvasitko kenkiä yhtään sisäänpäin ennen rummun irrotusyritystä?
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Ruuvasin joo, se rumpu oli selvästi jumissa siitä akselista, eli osoittanut mitään elonmerkkejä. Suihkutin sinne akselin ja rummun väliin nyt crc:tä ja pitää joku päivä kokeilla onko se vaikuttanut mitenkään.ATsnok kirjoitti:Ruuvasitko kenkiä yhtään sisäänpäin ennen rummun irrotusyritystä?
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Ei voi kun ihailla, tosi siisti yksilö. Mistä toi kartta taso on?
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
hivs kirjoitti:ATsnok kirjoitti:Ruuvasitko kenkiä yhtään sisäänpäin ennen rummun irrotusyritystä?
Ruuvasin joo, se rumpu oli selvästi jumissa siitä akselista, eli osoittanut mitään elonmerkkejä. Suihkutin sinne akselin ja rummun väliin nyt crc:tä ja pitää joku päivä kokeilla onko se vaikuttanut mitenkään.
Toistaiseksi kaikki rummut on lähtenyt irti, kun on vasaralla naputellut siihen rummun keskireiän lähelle. Anna öljyn imeytyä, jos vaikka menisi sinne väliin joltain kohtaa edes ja paukuttele.
Kyllä se sieltä irti lähtee!!!
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Yksi rumpu vaati että kaksissa miehin naputeltiin pikku lekoilla yhtä aikaa reunaan. Hetken hakkaamisen jälkeen se sitten vaan irtosi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- leppajukka
- AktiVWisti
- Viestit: 185
- Liittynyt: 15.11.2012 01:59
- Paikkakunta: Heinävesi
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Minun piti kokeilla varaosa-autosta, että lähtee rummut irti. Sen jälkeen rälläkällä toisesta rummusta ensin pala irti ja sen jälkeen lähti loputkin. Toiselta puolelta piti rälläköidä koko kehä irti ja sen jälkeen taltalla pääsi lyömään loppukiekan navasta irti. Vaikutti, että ei hetkeen ollut rumpuja irroiteltu. Ensimmäisen rummun irroitettua, muistin, että minullahan on ollut viisi vuotta yhdet rummut joutilaana autotallin nurkassa
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Voiman edessä lopulta nöyrtyy jarrurumpukin
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
hivs kirjoitti:Ruuvasin joo, se rumpu oli selvästi jumissa siitä akselista, eli osoittanut mitään elonmerkkejä. Suihkutin sinne akselin ja rummun väliin nyt crc:tä ja pitää joku päivä kokeilla onko se vaikuttanut mitenkään.ATsnok kirjoitti:Ruuvasitko kenkiä yhtään sisäänpäin ennen rummun irrotusyritystä?
Eihän se ollut edes kovaa kiinni, vaati vain VW erikoistyökalun
Re: Tuoreen harrastajan Caravelle Syncro vm.90 "VanhaLen"
Joo, joutuu ostamaan erikoistyökaluja itsellekin VW erikoistyökalut taitaa tunnistaa siitä, että ne mitataan kiloissa, eikä millimetreissäATsnok kirjoitti:
Eihän se ollut edes kovaa kiinni, vaati vain VW erikoistyökalun
Tosiaan, ATsnok tarkisti ystävällisesti takajarrut mun tölkistä, kun sieltä kuului epäilyttävää rahinaa. Kengät olivat kuitenkin kunnossa, piti vain putsata... Jarrusylinterit kuitenkin vuotivat hiukan molemmin puolin, niin pitää ne vaihtaa kunhan on hyvää aikaa. Kiitoksia vielä, nyt uskaltaa lähteä pohjoiseen
Ilmalan kohdalla tuli muuten vastaan Tuire, jonka kanssa moikkailtiinkin! Huomasin sen vasta juuri kohdalla, mutta eiköhän heilutukset kuitenkin menneet perille.