Uusien foorumilaisten esittäytyminen (vapaaehtoinen)
Re: "uusi" Tölkkiharrastaja
Ahaa, Eli siihen saattaisi kuulua toinenkin hihna.
Ostettaessa siinä oli vain yksi joka pyöritti molempia.
Siellähän olis kyllä paikka toisellekin hihnalle. hmmm?
Ossaisko joku kertoa tällaisen version molempien hihnojen pittuuet.
Helepottais kaupassa käyntiä
Ostettaessa siinä oli vain yksi joka pyöritti molempia.
Siellähän olis kyllä paikka toisellekin hihnalle. hmmm?
Ossaisko joku kertoa tällaisen version molempien hihnojen pittuuet.
Helepottais kaupassa käyntiä
Re: "uusi" Tölkkiharrastaja
Hatusta heittäen 600 ja 650, muistaakseni, jos siis hihnat niin, että toinen kampiakseli-vesipumppu ja toinen vesipumppu-laturi.AMa kirjoitti:Ahaa, Eli siihen saattaisi kuulua toinenkin hihna.
Ostettaessa siinä oli vain yksi joka pyöritti molempia.
Siellähän olis kyllä paikka toisellekin hihnalle. hmmm?
Ossaisko joku kertoa tällaisen version molempien hihnojen pittuuet.
Helepottais kaupassa käyntiä
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: "uusi" Tölkkiharrastaja
- Kampiakseli / vesipumppu 9,5 x 643
Kampiakseli / vesipumppu ohjaustehostimella 9,5 x 900
Vesipumppu / laturi (65A) 9,5 x 600
Vesipumppu / laturi (90A) 9,5 x 617
Kampiakseli / ilmastoinnin kompura 12,5 x 1225
kampiakseli / ohjaustehostimen pumppu 9,5 x 763
Re: "uusi" Tölkkiharrastaja
Onko siinä muuten sellainen halkaistava hihnapyörä vesipumpulla jolla kiristetään se kampiakselin ja vesipumpun hihna.
Eli hihna pyörän puoliskojen välissä olevilla säätölevyillä muutetaan pyörän kokoa jotta saadaan hihna kireelle.
Ei onnistu laittaan kahdelle hihnalle, jos on joku muuttanut vesipumpun hihnapyörän toisenlaiseksi.
Eli hihna pyörän puoliskojen välissä olevilla säätölevyillä muutetaan pyörän kokoa jotta saadaan hihna kireelle.
Ei onnistu laittaan kahdelle hihnalle, jos on joku muuttanut vesipumpun hihnapyörän toisenlaiseksi.
Ja taas uusi harrastaja
Moro!
Pitkään katellut ja haaveillut syncro tölkistä, muutamia käynyt vuosien varrella koe ajamassakin mutta homma aina kaatunut joko ruosteen paljouteen tai liian suolaseen hintaan. Yksi T4 2.4 koneella on ollut ja löytyypä perhepiiristä yksi T4 2.5TDI ex lanssi nytkin.
Pari viikkoa sit törmäsin nettiautossa Syncro tölkkiin, samalla paikka kunnalla ja vieläpä entisen koulukaverin omistamaan. Kävin koeajolla ja kaupat sovittiin pari päivää myöhemmin. Nyt perjantaina pitäisi autoa hakea kotiin jahka reissusta kotiutuu.
Auto on 1.6td, 14", vm -89, etu- ja takalukolla. Lämppärin puhallin ei toimi, pääsylkky vuotaa ja etulukon merkkivalo ei syty. En siinä innostuksissani hoksinut kokeilla toimiiko se.. 235/75R15 rattaat alla ja näytti vakioa hieman korkeammalta. Ei ainakaan koropaloilla ole korotettu, oisko jotkin heavy jouset?
Aluksi korjaan viat ja käytän leimalla. Uusi maali tulee ens kesänä, jos tilat löytyy niin aiemmin. Korottaminen, decoupler ja 31" renkaat kans raha tilanteen mukaan..m-tdi kone myös harkinnassa. Mitään "maasturia" en ole tekemässä enkä näin suora kylkisellä kovin tiheään metsään tohtis mennäkkään mönkkäri on sit sitä varten..mutta kulku puolta olisi parannettava huonoja/ pehmeitä teitä varten. Kalastus ja kelkkailu reissulla tulee kuljettua ympäri lappia.
Muuan kysymys;
- Mistä tiedän mitkä välitykset tässä on? Mitä eri välityksiä on ylipäätään?
- 14" vs. 16" erot? Koitin hakua mutta en vain löytänyt sellaista missä kaikki olisi listattu.
- Välityksien muutos? Eikö laatikkoa saa modattua hitaammaksi/ onko kukaan tehnyt?
- Porttaali navat? Netissä oli huhu puhetta T3 mallista porttaaleilla mutta mitään dokumenttia ei tullut vastaan.
Pitkään katellut ja haaveillut syncro tölkistä, muutamia käynyt vuosien varrella koe ajamassakin mutta homma aina kaatunut joko ruosteen paljouteen tai liian suolaseen hintaan. Yksi T4 2.4 koneella on ollut ja löytyypä perhepiiristä yksi T4 2.5TDI ex lanssi nytkin.
Pari viikkoa sit törmäsin nettiautossa Syncro tölkkiin, samalla paikka kunnalla ja vieläpä entisen koulukaverin omistamaan. Kävin koeajolla ja kaupat sovittiin pari päivää myöhemmin. Nyt perjantaina pitäisi autoa hakea kotiin jahka reissusta kotiutuu.
Auto on 1.6td, 14", vm -89, etu- ja takalukolla. Lämppärin puhallin ei toimi, pääsylkky vuotaa ja etulukon merkkivalo ei syty. En siinä innostuksissani hoksinut kokeilla toimiiko se.. 235/75R15 rattaat alla ja näytti vakioa hieman korkeammalta. Ei ainakaan koropaloilla ole korotettu, oisko jotkin heavy jouset?
Aluksi korjaan viat ja käytän leimalla. Uusi maali tulee ens kesänä, jos tilat löytyy niin aiemmin. Korottaminen, decoupler ja 31" renkaat kans raha tilanteen mukaan..m-tdi kone myös harkinnassa. Mitään "maasturia" en ole tekemässä enkä näin suora kylkisellä kovin tiheään metsään tohtis mennäkkään mönkkäri on sit sitä varten..mutta kulku puolta olisi parannettava huonoja/ pehmeitä teitä varten. Kalastus ja kelkkailu reissulla tulee kuljettua ympäri lappia.
Muuan kysymys;
- Mistä tiedän mitkä välitykset tässä on? Mitä eri välityksiä on ylipäätään?
- 14" vs. 16" erot? Koitin hakua mutta en vain löytänyt sellaista missä kaikki olisi listattu.
- Välityksien muutos? Eikö laatikkoa saa modattua hitaammaksi/ onko kukaan tehnyt?
- Porttaali navat? Netissä oli huhu puhetta T3 mallista porttaaleilla mutta mitään dokumenttia ei tullut vastaan.
- Hanttapuli
- AHUttaja
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 25.04.2013 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Ja taas uusi harrastaja
Moro ja tervetuloa foorumille! Mukava, että alkaa pohjoisen porukka aktivoitua! Omat tiedot ja taidot niin noviisin tasolla, että antaa jonkun toisen vastata. Sen voin kuitenkin sanoa, että lootan tyyppi löytyy sen pohjasta. Etuperän pitää olla ja onkin samalla välityksellä.
Tuolta löytyy lootan tyypit:
http://www.brick-yard.co.uk/VehicleSpec ... fo/gbx.htm
Ja tuolta eroja 14- ja 16-tuumaisten välillä. On vaan saksaksi...
http://www.syncrowiki.org/wiki/Was_ist_ein_syncro
Tuolta löytyy lootan tyypit:
http://www.brick-yard.co.uk/VehicleSpec ... fo/gbx.htm
Ja tuolta eroja 14- ja 16-tuumaisten välillä. On vaan saksaksi...
http://www.syncrowiki.org/wiki/Was_ist_ein_syncro
- Liitteet
-
- Mairen lootan tyyppikoodi.
- image.jpg (201.74 KiB) Katsottu 16494 kertaa
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Re: Ja taas uusi harrastaja
Tervetuloa mukaan
Välitykset löydät kuskinpuolen pilarista, sulaketaulun alapuolella pitäisi olla tarra jossa lukee laatikon, etuperän ja moottorin koodi
http://www.syncro.ca/tiresize/default.htm Tuolta voi sitten vaikka katsoa mitä koodi tarkoittaa. 5,43 tai 5,83 perät siellä pitäisi olla. Täyden varmuuden saat tietysti kurkkaamalla laatikon pohjasta koodin. Samasta löytyy laskuri millä voi katsoa miten renkaat vaikuttaa välityksiin.
Välityksien muutokseen tiheämmäksi ei juuri T3 tapauksessa ole kun perävälityksien muuttaminen tai porttaalit. Tietysti kaikenlaisia hydrauli ja sähköratkaisuja on mietiskelty. Porttaaliratkaisuista on tosiaan kuulunut lähinnä huhuja, mitään valmista en ole nähnyt.
:edit: Hanttapuli ennättikin väliin
Välitykset löydät kuskinpuolen pilarista, sulaketaulun alapuolella pitäisi olla tarra jossa lukee laatikon, etuperän ja moottorin koodi
http://www.syncro.ca/tiresize/default.htm Tuolta voi sitten vaikka katsoa mitä koodi tarkoittaa. 5,43 tai 5,83 perät siellä pitäisi olla. Täyden varmuuden saat tietysti kurkkaamalla laatikon pohjasta koodin. Samasta löytyy laskuri millä voi katsoa miten renkaat vaikuttaa välityksiin.
Välityksien muutokseen tiheämmäksi ei juuri T3 tapauksessa ole kun perävälityksien muuttaminen tai porttaalit. Tietysti kaikenlaisia hydrauli ja sähköratkaisuja on mietiskelty. Porttaaliratkaisuista on tosiaan kuulunut lähinnä huhuja, mitään valmista en ole nähnyt.
:edit: Hanttapuli ennättikin väliin
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Ja taas uusi harrastaja
Onko joissain malleissa siis 6.17 perät? Ja joku jos viitsisi nähdä vaivaa ja Suomentaa, ei tuo saksa juurikaan taitu..
Täytyy perjantaina tarkemmin tutkia autoa ja parit fotot napata näytille.
Täytyy perjantaina tarkemmin tutkia autoa ja parit fotot napata näytille.
Re: Ja taas uusi harrastaja
On, 16" dieseleissä on 6,17.sdracing kirjoitti:Onko joissain malleissa siis 6.17 perät? Ja joku jos viitsisi nähdä vaivaa ja Suomentaa, ei tuo saksa juurikaan taitu..
Täytyy perjantaina tarkemmin tutkia autoa ja parit fotot napata näytille.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: Ja taas uusi harrastaja
-16inch wheels with either 195 or 205 tyres,sdracing kirjoitti: - 14" vs. 16" erot? Koitin hakua mutta en vain löytänyt sellaista missä kaikki olisi listattu.
-Longer rear trailing arms with bigger rear brakes,
-Bigger rear driveshafts/CV's, (Bigger front driveshafts and bigger outer CV joints with vans supplied with front diff lock from the factory)
-Lower final drive ratios, (petrol standard 16 was 5.43, diesel was 5.83. Options were 5.43, 5.83 and 6.16)
-Rear difflock as standard
-Bigger front brakes, (bigger diameter discs, same calipers and pads as a Syncro 14)
-Longer steering arms on front hubs (only on manual steering)
-Wheel arch trims (to cover up where the body had been trimmed to allow more clearance for bigger wheel/tyre overall diameter,
-Body strengthening around the sliding door upper and lower corners and fill in blanks in the rear inner 1/4 panels along with suspension mounting strengthening.
http://www.brick-yard.co.uk/forum/diffe ... 49162.html
Foorumeita on maailman kolkat täynnä onneksi Tervetuloa joukkoon!
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
Re: Ja taas uusi harrastaja
Noniin tämä selvensi! Kiitoksia! Mukavan oloinen foorumi, kerranki asiallisia vastauksia vrt pari muuta auto foorumia. Onko nuo 16" nivelet käypäsiä 14" versioon? Vissiin muuan milli ainakin pituus eroa..
Re: Ja taas uusi harrastaja
Ei käy suoraan, laipat laatikossa ja navoissa eri kokoset, ja vetarit myös erilaiset. Takana siis.sdracing kirjoitti:Noniin tämä selvensi! Kiitoksia! Mukavan oloinen foorumi, kerranki asiallisia vastauksia vrt pari muuta auto foorumia. Onko nuo 16" nivelet käypäsiä 14" versioon? Vissiin muuan milli ainakin pituus eroa..
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Ja taas uusi harrastaja
TerVWetuloa Tölkkiharrastajien omalle foorumille.
Etulukollisessa 16" on edessäkin 16" sisävetonivelet, jos vain oikein muistan.
Eräässä etelä-suomalaisessa Tölkki- / VW-korjaamossa saattaisi onnistua 14" -> 16" modaus korin osalta, 14" voimansiirron osat on helpommin saatavia ja myös edullisempia. 16" varaosa-autoja on harvemmassa.
Etulukollisessa 16" on edessäkin 16" sisävetonivelet, jos vain oikein muistan.
Eräässä etelä-suomalaisessa Tölkki- / VW-korjaamossa saattaisi onnistua 14" -> 16" modaus korin osalta, 14" voimansiirron osat on helpommin saatavia ja myös edullisempia. 16" varaosa-autoja on harvemmassa.
Re: Ja taas uusi harrastaja
Hyvä hyvä, Rovaniemelle lisää tölkkejä
Mulla on 16 jos haluat kokeilla välityksiä, juuri työntelin Ivaloon ja kyllähän se on kohtuu lyhyt tuo Kokonaisvälityssuhde.
Myös vetonivelet on tuohon 16 lukolliseen kiven takana ja kalliita, juuri reilusti toista tonnia maksoin kun nivelremppaa tein...tosin nyt on 8 uutta niveltä vaikkakin osa vielä hyllyssä kun ei ole ehtinyt vaihtamaan...
Tuossa aikanaan kokeilin vaihtaa edelliseen 16 tölkkiin 14 laatikon. Tuli hyvä maantielle ja g vaihdekin oli vielä joltisellaankin asiallinen mutta pakki oli selvästi liian pitkä minun makuun.
Mulla on 16 jos haluat kokeilla välityksiä, juuri työntelin Ivaloon ja kyllähän se on kohtuu lyhyt tuo Kokonaisvälityssuhde.
Myös vetonivelet on tuohon 16 lukolliseen kiven takana ja kalliita, juuri reilusti toista tonnia maksoin kun nivelremppaa tein...tosin nyt on 8 uutta niveltä vaikkakin osa vielä hyllyssä kun ei ole ehtinyt vaihtamaan...
Tuossa aikanaan kokeilin vaihtaa edelliseen 16 tölkkiin 14 laatikon. Tuli hyvä maantielle ja g vaihdekin oli vielä joltisellaankin asiallinen mutta pakki oli selvästi liian pitkä minun makuun.
Re: Ja taas uusi harrastaja
Tuossa kerkesinkin jo miettiä kaarien osalta modausta, onko pyöräkotelot samat molemmissa? Entä etuovi?
Missäpäin Rovaniemeä Roiala vaikutat? Vois käydä hämmästelemässä joku vklp Viikot menee Tikkakoskella loppuvuoden..
Missäpäin Rovaniemeä Roiala vaikutat? Vois käydä hämmästelemässä joku vklp Viikot menee Tikkakoskella loppuvuoden..
Re: Ja taas uusi harrastaja
Kivenheiton päässä pukin pajasta... Napsu I
Tule käymään tai minä voin tulla ihmettelemään toista jos on vielä poikkeen liikenteestä.
Jos olen oikein ymmärtänyt niin lokarin kaarta on muokattu ja peitetty muovi lirpakkeilla, muuten sama.
Tule käymään tai minä voin tulla ihmettelemään toista jos on vielä poikkeen liikenteestä.
Jos olen oikein ymmärtänyt niin lokarin kaarta on muokattu ja peitetty muovi lirpakkeilla, muuten sama.
- beretta
- Tölkkitohtori
- Viestit: 666
- Liittynyt: 21.02.2012 16:53
- Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
- Viesti:
Re: Ja taas uusi harrastaja
Ja tohtori toivottaa myös terVWetulleeksi oikeaan harrastajaporukkaan Hienoa kun porukkaa löytyy yhä enemmän pohjoisesta
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Re: Ja taas uusi harrastaja
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Re: Ja taas uusi harrastaja
Juurikin tämä pirssi aattelin käyä perjantaina näyttään leima ukolle autoa suoraan että mitä tuumaa, eipähän tarvi siirtolappujakaan sit hakea onkos täällä pohjoisessa ollut mitn safarin tynkää tai kokoontumisia? PSORY järjestää ainakin Raajärvellä tapahtumia mutta taitaa olla turhan haastavat mestat.
Re: Ja taas uusi harrastaja
Raajärveltä löytyy monenlaista maastoa, kunhan pääset syncroa koittamaan maastossa niin huomaat että sillä on monia etuja vrt jäykkäakselisiin "oikeisiin maastoautoihin". Sinne piti viime vuoden offitourilla mennä, mutta erinäiset muuttujat päätti toisinsdracing kirjoitti:Juurikin tämä pirssi aattelin käyä perjantaina näyttään leima ukolle autoa suoraan että mitä tuumaa, eipähän tarvi siirtolappujakaan sit hakea onkos täällä pohjoisessa ollut mitn safarin tynkää tai kokoontumisia? PSORY järjestää ainakin Raajärvellä tapahtumia mutta taitaa olla turhan haastavat mestat.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!