No nyt on tiiviste vaihdettu. Olipahan melkoiset talkoot:
T-vääntimellä kopeloiden näppiin tuntui, että ruuvit saattoivat löytyä. Toista oletettua kuusiokoloa pyörittäessä avain pyöri tyhjää, toisesta tuntui pykälät - ikäänkuin kolon kantit olisi väännetty sileiksi...
Kuluneista ruuvin kannoista (näkyvillä olevista ruuveista ehkä kolme lähti auki niin kuin kuuluukin, loppujen kanssa sai taistella enemmän ja vähemmän) ja tursuavasta tiivisteliimasta päätellen öljypohja oli joskus ollut auki, joten mieleen hiipi että edellinen asentaja pärnänen on tehnyt viimeisistä kytkinkopan ruuvistakin selvää.
No, eihän siinä
- maski (Projektzwo) + miljoonan mutkan kautta pujoteltujen lisävalojen ja lämppärin johdot irti
- moottori kannatinpalkin varaan
- vasemmalta vetari + olka-akseli irti (koin että on helpompaa touhuta kun eivät ole edessä)
- oikealta vetari irti sisäpäästään
- startti irti
- laatikon kannake irti
- vaihdevivustonkin irroitin yhtä ruuvia vaille laatikon päästä
Sen jälkeen nykäisin laatikkoa pari senttiä ulos päin ja valo lankesi pimeyden täyttämään kytkinkoppaan...
... samalla näin kaksi täysin kunnossa olevaa kuusiokoloruuvin kantaa ja niiden vieressä kuusiokoloavaimen kärjen tekemän pyöreän piirtojäljen
... ja että kaksoismassavauhtipyörässä on sittenkin kuuisokoloavaimen mentävä lovi...
Jepp... Ihan turha laatikon irroitus mutta tulipahan tehtyä. Näitä sattuu joskus...
Öljypohja irti ja takaisin uuden tiivisteen kanssa. Tiivistämään pääsi lopulta Victor Reiz:in massa/metallitiiviste kun sellainen tällä kertaa löytyi Fixus-liikken hyllystä.
Puretut kamat käänteisessä järjestyksessä takaisin ja CarSport nielemään kilometrejä.
Nyt on helpoimmat vuotokohdat tilkitty, saa nähdä asettuuko reviirin merkkaaminen niillä.