Viskon korjaus / nesteiden vaihto (video)
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Viskon korjaus / nesteiden vaihto (video)
Talkoita odotellessa hommasin vaa'an, tietysti saksalaisesta asevelimarketista
- Liitteet
-
- PB088196.JPG (233.57 KiB) Katsottu 50964 kertaa
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Viskon korjaus / nesteiden vaihto (video)
Viscon liemiä vaihtaneet voisivat kommentoida tähän alle omia kokemuksiaan. TT:ltä kuulin vinkin uunissa lämmittämisestä, senkin voisi tarkemmin selittää.
Millä noi osat on järkevin pestä, eli kuinka vahvaa liuotinta vaatii?
Millä noi osat on järkevin pestä, eli kuinka vahvaa liuotinta vaatii?
Re: Viskon korjaus / nesteiden vaihto (video)
Bensalla tai jarrukliinerillä olen kuullut ihmisten niitä putsanneen. Ja vanhan litkun voi antaa valua rauhassa pois, eli ottaa ne lätkät ulos viscomötikästä ja laittaa riippumaan johonkin tukevaan.
http://www.syncrowiki.org/wiki/Viscokup ... andsetzung
tuolla aika hyvät ohjeet kuvien kera.
http://www.syncrowiki.org/wiki/Viscokup ... andsetzung
tuolla aika hyvät ohjeet kuvien kera.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Viskon korjaus / nesteiden vaihto (video)
Hyvin vetävän Viscon täyttämiseen on tehty asennustyökalu, joka löytyy Das Ranchilta. Parin kuukauden kenttätestien jälkeen tuntuu toimivan, joten sillä reseptillä niitä voisi tehdä varmasti lähes sarjatuotantona.
Re: Viskon korjaus / nesteiden vaihto (video)
2kpl X-rengas, nro 80648095625 40,46X5,33mm NBR
O-rengas nro 80638700000 125,0X2,5mm FPM
Nuo oli tiivisteet jonkun tietolähteen mukaan.
O-rengas nro 80638700000 125,0X2,5mm FPM
Nuo oli tiivisteet jonkun tietolähteen mukaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: Viskon korjaus / nesteiden vaihto (video)
Kiitos TT. Hieno juttu!!! Tuota on odotettu.
Re: Viskon korjaus / nesteiden vaihto (video)
Mikäs on hyväksikoettu täyttömäärä? Tuossa videossa oli 278g, muualla olen nähnyt muitakin määriä.
Itsellä tarkoitus tehdä Visco maantiekäyttöön ja sitä varten varattuna 60000:stä litkua.
Itsellä tarkoitus tehdä Visco maantiekäyttöön ja sitä varten varattuna 60000:stä litkua.
T4 Caravelle Syncro 2.5B -97
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Re: Viskon korjaus / nesteiden vaihto (video)
Hyvä kysymys joka sattuneesta syystä itselläkin ajankohtainen. Minulla on työn alla 2 viskoa maantiekäyttöön, toinen odottaa purettuna putsausta ja liemiä.Ace kirjoitti:Mikäs on hyväksikoettu täyttömäärä? Tuossa videossa oli 278g, muualla olen nähnyt muitakin määriä.
Itsellä tarkoitus tehdä Visco maantiekäyttöön ja sitä varten varattuna 60000:stä litkua.
Kuulin että 260–280g olisi oikea haarukka, mutta ilmeisesti oikean määrän voi varmistaa linkin kaltaisessa http://www.syncrowiki.org/wiki/Viscokup ... andsetzung "testipenkissä".
Kurja laittaa kaikki takaisin paikalleen ja huomata että visko on edelleen liian jäykkä tai ei vedä ollenkaan.
Yksi vaihtoehto on sitten myös ostaa edullisesti valmiiksi huollettu visko
http://busschmiede.de/shop/T3-VISCOKUPP ... teyer-Puch
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Re: Viskon korjaus / nesteiden vaihto (video)
Varmis tapa täyttää oikea määrä on täyttää reilusti yli, n.290+gr, ja lämmittää visco uunissa 130 asteeseen, kannen pikkutulpat irrallaan. Silloin liika aine tulee pois ja lämmityksen jälkeen myös tulppien kierteet tyhjentää. Jäähdytys tulpat irrallaan ja lopuksi tulpat paikalleen.
Ainakaan jäykemmän täytteen kanssa ei kannata kokeilla videon tapaa että kaapii kaiken öljyn aluksi pohjalle, on melkoinen painaminen että saa kaikki levyt paikalleen ja kannen kiinni. Helpompaa on kun lisää pohjalle vähän ja kerrosten väliin lisää.
Ainakaan jäykemmän täytteen kanssa ei kannata kokeilla videon tapaa että kaapii kaiken öljyn aluksi pohjalle, on melkoinen painaminen että saa kaikki levyt paikalleen ja kannen kiinni. Helpompaa on kun lisää pohjalle vähän ja kerrosten väliin lisää.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Viskon korjaus / nesteiden vaihto (video)
Viikko tuli huristeltua pitkästä aikaan palotölkillä ja päälimmäiseksi fiilikseksi jäi se, että aika viskon rempaamiseen on revittävä jostain... Siihen liittyen pari kyssäriä:
1. Saako tarvittavat tiivari hankittua jostain näppärästi settinä? Tiivistekauppojen kiertäminen virka-aikana ei ole vaihtoehto...
2. Voiko synkrosta purkaa vain kardaanin ja viskon pois ja ajella vajaavetoisena viskorempan valmistumiseen asti?
1. Saako tarvittavat tiivari hankittua jostain näppärästi settinä? Tiivistekauppojen kiertäminen virka-aikana ei ole vaihtoehto...
2. Voiko synkrosta purkaa vain kardaanin ja viskon pois ja ajella vajaavetoisena viskorempan valmistumiseen asti?
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Re: Viskon korjaus / nesteiden vaihto (video)
Kyllä ja kyllä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Viskon korjaus / nesteiden vaihto (video)
Toki tietysti niin jotta viskon pois ottaminen ja takaisin laitto on ihan oma hommansa. Siis jos jaksaa laittaa etuperää edestakaisin pari kertaa niin sitten ei ole ongelma. Helpoin tapa lienee "vaihto visko" jotta on valmiiksi kunnostettu kourassa kun perän tiputtaa alas!?
Re: Viskon korjaus / nesteiden vaihto (video)
Ok & kiitokset vastauksista. Palotölkillä ajettu vain 118tkm, joten ei viitsi vaihtaa oletettavasti mekaanisesti huonompaa tilalle.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Re: Viskon korjaus / nesteiden vaihto (video)
Onkos näitä "vaihtoviskoja" tai tekijöitä viskolle täällä, jos tuossa talavella purkais..
Hommaa tiivisteet tiivistekaupasta ja litkut TT|:ltä tai netistä.
Hommaa tiivisteet tiivistekaupasta ja litkut TT|:ltä tai netistä.
Hulluna tölökkeihin.
Re: Viskon korjaus / nesteiden vaihto (video)
https://vw-kern.at/blog/en/2015/08/31/w ... co-fahrer/
Kernin testeissä ei ole uunitetut viscot oikein loistaneet, sitä ei tarina kerro paljonko niihin on täytetty. Testien perusteella kuitenkin reilusti liian vähän.
Kernin testeissä ei ole uunitetut viscot oikein loistaneet, sitä ei tarina kerro paljonko niihin on täytetty. Testien perusteella kuitenkin reilusti liian vähän.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Viskon korjaus / nesteiden vaihto (video)
Nyt on jo foorumilaisilla sen verran paljon Kern-viscoja käytössä ja kokemukset hyviä että varmin tapa saada hyvä ja kestävä visco on tilata tuolta https://vw-kern.at/ Tai sitten ottaa yhteyttä jälleenmyyjä Järkiautoon, josta heidän viscoja löytyy hyllystä. Nykyään tarjolla tavallinen ja TDI-versio.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- umpikalsari
- AktiVWisti
- Viestit: 176
- Liittynyt: 04.09.2016 20:35
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Viskon korjaus / nesteiden vaihto (video)
Löytyykö tältä jälleenmyyjältä siis vain noita viscolitkuja vai onko heillä myynnissä myös vaihtoviscoja? Helpoin ainakin olisi tuohon omaan sellainen vaihtolaite saada asennetuksi kun alkaa oma antaa merkkejä antautumisesta.Mistäköhän kannattaisi aloittaa etsintä? Onko Suomessa ketään, kuka olisi kiinnostunut sitten vaikka tuon auton oman viscon kunnostamaan ja hintakin tuolle kunnostamiselle tietenkin kiinnostaa?TT| kirjoitti:Nyt on jo foorumilaisilla sen verran paljon Kern-viscoja käytössä ja kokemukset hyviä että varmin tapa saada hyvä ja kestävä visco on tilata tuolta https://vw-kern.at/ Tai sitten ottaa yhteyttä jälleenmyyjä Järkiautoon, josta heidän viscoja löytyy hyllystä. Nykyään tarjolla tavallinen ja TDI-versio.
Re: Viskon korjaus / nesteiden vaihto (video)
Asennusvalmiita Kern-viscoja, vanha menee heille vaihdossa.umpikalsari kirjoitti:Löytyykö tältä jälleenmyyjältä siis vain noita viscolitkuja vai onko heillä myynnissä myös vaihtoviscoja? Helpoin ainakin olisi tuohon omaan sellainen vaihtolaite saada asennetuksi kun alkaa oma antaa merkkejä antautumisesta.Mistäköhän kannattaisi aloittaa etsintä? Onko Suomessa ketään, kuka olisi kiinnostunut sitten vaikka tuon auton oman viscon kunnostamaan ja hintakin tuolle kunnostamiselle tietenkin kiinnostaa?TT| kirjoitti:Nyt on jo foorumilaisilla sen verran paljon Kern-viscoja käytössä ja kokemukset hyviä että varmin tapa saada hyvä ja kestävä visco on tilata tuolta https://vw-kern.at/ Tai sitten ottaa yhteyttä jälleenmyyjä Järkiautoon, josta heidän viscoja löytyy hyllystä. Nykyään tarjolla tavallinen ja TDI-versio.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!