jarke kirjoitti:eikä ole 180 astetta pielessäkään?
Pumpun tsekkasin, että ykkösen putkesta ruikkaa ainetta kun ajotusmerkit osuu kohilleen. Tämä siis käsin konetta pyörittäen suutinputki irti suuttimen rungosta.
Nokkahan on kohillaan kunhan ykkösen nokat osoittaa ylös kun pumppu ja vauhtipyörä ovat merkeissä?
Eipähän se syttynyt tulille, vaikka annettiin hehkua ennen starttia ja startin aikana.
Ainoa savu loppujen lopuksi tuli venttiilikannen tiivisteiden välistä, liekkö voitelun vähyyttä nokissa vai mitä.. Valkoista haituvaa ja vähän ehkä pakokaasun tuoksua olin tuntevinani..
edit. Olikos tuossa syöttöpumpussa kiilaa akselissa vai voiko sen pyörän asentaa mihin asentoon vaan?
On kiila ja sen kiilauran pitäisi olla n. klo 2 kohdalla katsottuna pumpun takaa pumpun suuntaisesti (eli peräpäästä katsoen konetta sen pitäisi osoittaa jonnekin nokka-akselin tienoille).
Ota suutin irti kannesta ja laita se suutinputkeen kiinni ja kokeile startata ja katso tuleeko ainetta suuttimen läpi.
oliko tuossa kaasuvivustossa mitään jippoa millä tuota vivustoa saa eri asentoon, nyt on tosiaan kaikki säätövarat käytetty tuosta joutokäynnin säätöalueesta . pumpussa olisi varmaan vielä "jonkin verran " reservissä syötön lisäykseen mutta joutokäynti alkaa olla turhan suuri. vivusto siis makaa jo kiinni pumpun rungossa eli siitä ei enää säätövaroja pienemmäksi ole.
Tossa sun pumpussa on tyhjäkäynnin jousen kireyteen oma säätöruuvi (siinä koneen ja pumpun välissä). Kokeile saatko siitä säädettyä pienemmälle (ja en nyt muista miten päin se säätö toimii siinä - kannattaa kokeilla, alkuperäisessähän on joku sähkövastuksen lämmittämä vahapatruuna(?) ohjaamassa sitä).
Ja tossa pumpussa on muuten myös ulkokyljessä yksi säätövipu myös, mitä on ilmeisesti jossain pumppuvariaatoissa käytetty väännön rajaamiseen tietyllä kierrosaluella. Sekin voi nyt ottaa vastaan kun kokeillaan syöttöä nostaa, kokeile ruuvailla sitä stoppariruuvia.
hannikaine kirjoitti: Löydänkö vastaavan esim. motonetistä?
Paisari taisi olla joskus Motonetin valikoimassakin, mutta Hotcars.net myy niitä ainakin verkkokaupassa
Tuotenro: 162511 Paisuntasäiliö T-2 19.96 € / Kpl
Ja tämä käy myös WBX:ään? Ainakin äsken katsottuna on vain yksi vaihtoehto paisuntasäiliölle Hot Carsilla.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Minäpä kyselen vielä hetkisen, jos saisin jostain käytetyn. Tuo paisari kyllä taitaa olla sellainen missä mielellään maksaa vähän enemmän kestävyydestä.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
väiski kirjoitti:Kyllä kai se porina ensiksi käy siinä paisuntasäiliössä, nimittäin jos korkki on kunnossa pitää paineen nousta aika paljon ennenkuin se tasaussäiliössä näkyy.
Mieluummin korkki auki paisuntasäiliöstä ja tarkasti seuraamaan tuleeko ylemmästä putkesta jatkuvasti kuplia. Jos järjestelmässä ilmaa, tulee kuplia silloin tällöin, jos taas kansi vuotaa, alkaa kuplia tulla tasaisesti kun kone käy.
Eli saako paisarissa kuplia ollenkaan missään tilanteessa? Eilen tutkittiin mun WBX:n nesteen tulvimisongelmaa ja huomattiin, että paisarissa kupli, kun auto oli kuumana. Sitten turskahti nesteet paisarin päällä olevasta halkeamasta.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
väiski kirjoitti:Kyllä kai se porina ensiksi käy siinä paisuntasäiliössä, nimittäin jos korkki on kunnossa pitää paineen nousta aika paljon ennenkuin se tasaussäiliössä näkyy.
Mieluummin korkki auki paisuntasäiliöstä ja tarkasti seuraamaan tuleeko ylemmästä putkesta jatkuvasti kuplia. Jos järjestelmässä ilmaa, tulee kuplia silloin tällöin, jos taas kansi vuotaa, alkaa kuplia tulla tasaisesti kun kone käy.
Eli saako paisarissa kuplia ollenkaan missään tilanteessa? Eilen tutkittiin mun WBX:n nesteen tulvimisongelmaa ja huomattiin, että paisarissa kupli, kun auto oli kuumana. Sitten turskahti nesteet paisarin päällä olevasta halkeamasta.
Isot pojat on sanoneet, että sen kyllä huomaa selkeästi kun "kuplii". Siis kunnolla. Se paluusta tuleva virtaus muodostaa ainakin jonkun verran kuplia kun neste tulee takaisin säiliöön. Mä diagnosoin kansipahvivamman sillä, kun paisari oli kiinni ja täyttösäiliössä kuplii.