T3/4

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja dmn »

5 pyttyinen tottakai niin pysyy paikatkin hampaissa :)
< 15kWh/100km
Sakke
AktiVWisti
Viestit: 74
Liittynyt: 16.09.2013 21:47
Paikkakunta: Oulu

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja Sakke »

Jos välilaippa on hyvä, kannattaisiko polttaa samalla useampi? Ottajia varmaan olisi.
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja Junka »

Lupasivat tosiaan soitella sieltä, mutta eipä oo kuulunu mitään. :?
Täytyy ottaa piirustukset ja mitat talteen kunhan laipan joskus saa valmiiks. Helpottaa sitten muita, jos on samainen kone suunnitteilla asentaa..
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja TT| »

Junka kirjoitti:Lupasivat tosiaan soitella sieltä, mutta eipä oo kuulunu mitään. :?
Täytyy ottaa piirustukset ja mitat talteen kunhan laipan joskus saa valmiiks. Helpottaa sitten muita, jos on samainen kone suunnitteilla asentaa..
Voi olla saman koneen asentajat vähissä, mutta samalla laipalla menee sitten aika moni muukin mylly paikalleen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

TT| kirjoitti:eikös nuo venttiilien väliset halkeamat kuulu asiaan, nuo esikammioihin menevät voi olla eri homma. Joku noista tietävä varmaan kertoo?
On se neloskoneen tuonne laittaminen monin verroin helpompaa ja halvempaa.

Esikammion väliset halkeamat ovat ne pahimmat, seetien välistä noi on yleensä aina halki, ne ihme kyllä saa olla todella pahasti halki että alkaa haittaamaan.


Eikös tuonne kannattas samalla vaivalla laittaa 2,5tdi kone joko sähköillä tai sitten ton imudeen pumpulla mekaanisesti, vaikka onkin harrastus mutta jotenkin tohon työmäärään nähden ei toi esikammio kone oikein houkuta ajatuksena, ennemmin nelos tdi. 8-)
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja Junka »

Mielellään mahdollisimman vähän sähköä konehuoneeseen. :)
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja dmn »

Juu se ecu kannattaakin sijoittaa konehuoneen ulkopuolelle !
< 15kWh/100km
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja TT| »

dmn kirjoitti:Juu se ecu kannattaakin sijoittaa konehuoneen ulkopuolelle !
Akunkin voi sijottaa pois konehuoneesta ;)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja Junka »

Noniin. Menipäs viisasteluks :)
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Tai sitten jos vähän sähköjä haluaa niin ton imudeen pumppuun ahtorikastus romut ja sitten 2,5tdi mekaanisena niin olis aika maukas 8-)
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja dmn »

Multa saa lunastettua edullisesti 5-syl 2.0TD:n pumpun ..
< 15kWh/100km
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja Junka »

Kiitos tarjouksesta. Felkeltä kävin jo ostamassa audin pumpun. Taitaa olla 10mm nestepäällä.
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

2,5tdi kone olis vielä siitäkin hyvä jos hankkii sähköpumpun kanssa niin siinä on jo vakiona 12mm np jonka voi tietysti tarvittaessa hyödyntää mekaanisen kanssa ;) 8-)
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja dmn »

Tais kuitenkin olla 11mm kaikissa TDI 5-pyttysissä! Mutta nokkalevy on vähän kesy käsittääkseni, ehkä AEL tai 150hp koneesta löytyy parempi.

Noissa 2.4d koneissa taitaa olla 8mm (?). Turbollissa kammiokoneissa 9mm, esim juuri tuo 2.0td pumppu.

Pumpun 5. viimeinen numero boschin numerosarjassa sen kuitenkin paljastaa.

No nämä ulkomuistista, jonkun verran aikoinaan tullut mietittyä tekiskö mekaanisen 2.5tdi pumpun. Totesin että nou thanks, on kuitenkin heiveröisemmällä akselilla kaikki kammiokoneen pumput.
< 15kWh/100km
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja Junka »

Täytyy kaivaa varastosta pumppu esiin ja kattoo nuo numerot. Eikö nuo esikammiokoneet lämpene nopeemmin? Talvee ja lämmitystä ajatellen. Toki eeberi autossa onkin..
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja dmn »

Eiköhän ne hieman enemmän lämpöä tuota, ainakin teoriassa.. Mutta toisessa vaakakupissa on sitten TDI:n parempi käynnistyvyys ankarammissa olosuhteissa :-) Vaikka eihän kunnossa oleva kammiokone käynnistymättä jää .
< 15kWh/100km
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja Junka »

DSC_000003.JPG
DSC_000003.JPG (1.98 MiB) Katsottu 4961 kertaa
Tollaset kovalevystä leikatut mallikappaleet tuli. Toisen levyn pulttijako ei ihan istunut, niin kävin vielä paikanpäällä ja muutettiin vähän piirustuksia. Startin kolo piti tehdä ja ulkomuoto muutettiin pyöreäksi. Jostain syystä tuon toisen keskireikä oli jäänyt pieneksi.. Tommoset kiekot ois tarkotus sitten hitsata yhteen ja asettaa sopivaan kulmaan. Miten vinoon se moottori sitten tuleekaan. Yhet reiät ainakin tais tulla päällekkäin.. Sitten pumppuakin tuli katottua. Ei ollu mitään numeroita kyljessä?..
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja Junka »

Jatketaan tarinointia
AJA-moottori sai levätä vuoden verran varaston varjoissa, kun innostusta ei löytynyt. :)
Nyt kuitenkin sain moottorin purettua loppuun. Hihnapyörän pultti osas olla tiukassa! Piti tehdä ihan lukitustyökalu jotta sai pidettyä vastaan.
Kone näytti sen verta hyvältä, että kyllä tuosta kannattaa jäteöljyvatkain rakentaa.
Kansikin löytyi varaosahaulla. Yllättävän edukkaasti vähän käytetty. Millanen sitten postissa oikeesti tulee :D
Työmaalla poistin paskat ja ruosteet teräsharjalaikalla ja liuotinaineella. Nyt vaan maalia pintaan.
Kuvia nyt ei jostain syystä saa lisättyä kun on muka epäkelpoja.
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja Junka »

Hain eilen kannen postilta, ja kyllähän se oli uutta vastaava.
Suuttimia ja alipainepumppua ei paketissa näkyny, vaikka sovittiin noistakin. :evil:

Työpaikan sorvarille vein kaksoismassapyörän työstettäväks. Tänään se oli saanu keskiön irti. Tuo pulttijako tulee vr6 vauhtipyörään migliimalla kiinni. Ekaks täytyy mittailla, kuinka etäälle vauhtiksen hammaskehä pitää tulla. Sen jälkeen vr6 vauhtis sorvattavaks..
Huomenna ois tiedossa lohkon maalaus.

Tän hetkiset suunnitelmat moottorille on:
-lohkon maalaus
-uudet laakerit ja tiivisteet
-uudet suutinkärjet
-venttiilikoppaan hitsattava öljyntäyttökorkki(alkuperäinen täyttötorvi on liian pitkä)
-välilaippa(valmistuu joskus)
-vauhtipyörän modaus(pulttijaon vaihdos)
-ruiskupumpun kasaus. Mahdollisesti saa yhdisteltyä AJAn ja AAZin pumppuja. Ja tdin nokkalevy ja nestepää.
- keraamipinnoitteet? Männät, laakerit, nokka-akseli, kannen palotila, pakokanavat?
-vesikuuleri
-vesiruisku
-joku tjurbo
-silmälaakeri kampiakselin koloon
Varmasti jotain muutakin

Rahaa ja aikaa on turha laskee kun ne menee kuitenkin :roll:
Jos tuon joskus syncron perään saa, niin sitten alkaakin jo vaihteiston vahvistelu :lol:
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja TT| »

Mikä idea tuossa vauhtipyörän rakentamisessa on?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Vastaa Viestiin