2wd jarrupäivitystä
Re: 2wd jarrupäivitystä
Onkos joku helposti paikalleen sopiva isompi sylinteri tiedossa?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 2wd jarrupäivitystä
Suosituksia otetaan vastaan isommasta tehostimesta ja pääsylinteristä.
Maailmalla ovat laittaneet ainakin e30 BMW tehostajaa, mitä porukka täällä on käyttänyt? Entä tuo pääsylkkä?
Mulla vaihtuu todennäköisesti mittaristokin ja jo nyt on melko ahdasta niin saako näiden vaihdolla lisää tilaa vai meneekö entistä ahtaammaksi?
Täytyy vielä harkita laittaako 288x25 / 280x12 vaiko 312x25 / 294x13,5 levyt. Varastossa olleet levyt olikin tosi kulahtaneet joten uutta levyä joutuu ostamaan ja hintaeroa ei aivan kauheasti ole vaikka laittaisi kerrasta isommatkin
Maailmalla ovat laittaneet ainakin e30 BMW tehostajaa, mitä porukka täällä on käyttänyt? Entä tuo pääsylkkä?
Mulla vaihtuu todennäköisesti mittaristokin ja jo nyt on melko ahdasta niin saako näiden vaihdolla lisää tilaa vai meneekö entistä ahtaammaksi?
Täytyy vielä harkita laittaako 288x25 / 280x12 vaiko 312x25 / 294x13,5 levyt. Varastossa olleet levyt olikin tosi kulahtaneet joten uutta levyä joutuu ostamaan ja hintaeroa ei aivan kauheasti ole vaikka laittaisi kerrasta isommatkin
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: 2wd jarrupäivitystä
T4 Transporterin 25,4-millisen suunnittelin laittavani. Audeistakin löytyy saman kokoista sylinteriä, taisi olla isompiakin.Onkos joku helposti paikalleen sopiva isompi sylinteri tiedossa?
Tölkin jarrunestesäiliö ei passaa tuohon sylinteriin, joten sen joutuu vaihtamaan johonkin toiseen.
Viimeksi muokannut Jukkapoika, 20.04.2014 12:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 2wd jarrupäivitystä
Omaani sorvattiin keskiöt levyistä. Levyinä 170 heppasen T4:n jäähdytetty laikka ja satulana 1.8TQ A4:n satula hapokkaasta tehdyllä adapterilla. Adapterit on muistaakseni 25mm vahvat ja ylemmän pultin kohtaa joutui jyrsimään hiukan jotta pultin kanta mahtuu "kynkän" väliin. Satulaa on helppo päivittää koska tuolle kiinnike välille löytää kyllä satuloita. Noita adapteri aihioita löytynee vielä joku pari ylimääräisenäkin ja ainakin niistä on valmiit dwg kuvat jos haluaa leikkuuttaa lisää. Myös noita takapään adaptereita löytynee. Taakse tuohon on levyjen asennus helpompi kuin eteen Ainakin minun mielestä...
Re: 2wd jarrupäivitystä
Eikös toi pääsylinterin suurentaminen fysiikanlakien mukaan kasvata tarvittavaa poljinvoimaa. Vai onko siinä jotain muuta hyötyä?
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: 2wd jarrupäivitystä
Siirtää enemmän nestettä jos mäntien koko satuloissa kasvaa.
Tuolta näyttäisi löytyvän palikkaa vaikkapa Tölkin etujarrujen pävitykseen...
Tuolta näyttäisi löytyvän palikkaa vaikkapa Tölkin etujarrujen pävitykseen...
Re: 2wd jarrupäivitystä
Se juuri komoeinsoidaan sillä isommalla tehostimellaZakry kirjoitti:Eikös toi pääsylinterin suurentaminen fysiikanlakien mukaan kasvata tarvittavaa poljinvoimaa. Vai onko siinä jotain muuta hyötyä?
Re: 2wd jarrupäivitystä
En tosin hirveesti voi moittia vakio tehostinta ja pääsylkkää koska esim taksin jarrut on todella hyvät vaikka onkin 16 mäntää jarruissa. Varsinaista pakkoa tehosti ja pääsylkkä muutokselle en näe eli jos rata-autossa toimii niin uskon että katukäytössä riittää myöskin.