VW Transporter 1.9TD 1989
Re: VW Transporter 1.9TD 1989
Takakontin "patti" on kyllä mitä ihanin työtaso. Just sopivalla korkeudella, kun auton takana seisoo. Ajattelin asentaa takaosaan sisäkattoon työvalot patin kohdalle. Vänkärin penkin takaa löytyi valmis katkaisijakin valoille.
Re: VW Transporter 1.9TD 1989
Näin on! ja paksin kansi toimii kätevästi samalla sadesuojana Miullaki tarkoitus paksin kattoon joku "huoltovalo" laittaa, kun aika kehnot nuo tölkin vakio sisävalotElBata kirjoitti:Takakontin "patti" on kyllä mitä ihanin työtaso. Just sopivalla korkeudella, kun auton takana seisoo. Ajattelin asentaa takaosaan sisäkattoon työvalot patin kohdalle. Vänkärin penkin takaa löytyi valmis katkaisijakin valoille.
Vw transporter T3 1.6 td -91 2wd, nykyisin 1.9td "Perry"
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter 1.9TD 1989
Minä asensin viisi kpl led päiväajovaloja koneen ympärille katton, hyvin näke askarrella. Nyt pakkasten tultua piti vaihtaa suuttimet ja ruuttapumppu. Hyvin tarkeni, kun oli lohkolämmitin päällä ja sisätilalämmitin tavaratilassa, luukun päälle virittelin 3x5 m kevytpeitteen teltaksi.
Re: VW Transporter 1.9TD 1989
Kuulostaan oikein mukavalle. Itsekin siinä suunnittelin jo ledeille paikat ja katkaisijakin löyty autosta valmiiksi asennettuna. Näkyi olevan vastaava sisätilalämppäri takakontissa myö minulla. Ei vaan ole asennettuna.
Kait se pitää myös asennella paikoilleen jossain välissä.
Kait se pitää myös asennella paikoilleen jossain välissä.
Re: VW Transporter 1.9TD 1989
Mä ostin heräteostona sellaista liimattavaa ledinauhaa, jonka meinasin liimata sinne konehuoneen sisäpuolelle, siihen tiivisteen alle, että valaisee sivultapäin vähän konetta, näkisi paremmin roplata siellä jakopäässä jne., olisi johtoihin laittanut hauenleuat joilla olisi tarvittaessa saanut suoraan akkuun kiinni. Valitettavasti homma meni jäihin, kirjaimellisesti, koska se nauha ei kestänyt pakkasta ja katkesi kun otin kaupasta tultuani sen ulkona ulos paketistaan ja yritin suoristaa...
Re: VW Transporter 1.9TD 1989
No joo nyt ilmeni ensimmäinen varsinainen vika. Nopeusmittarin vaijeri oli vaihdettu myyjän toimesta.
Toimi hyvin 450km. Sitten mittari alkoi raksuttaa kierrosten mukaan ja kaapeli irtosi mittarista.
Käytin mittariston irti ja nopeusmittarin vaijerin päässä näytti, kuin siihen olisi hieman kääritty/kääriytynyt
hyvin ohutta rautalankaa. Työnsin vaijerin takaisin mittaristoon voimalla ja se pelasi taas noin 5km.
Sitten alkoi sama tuttu raksutus. Hmmm....
Toimi hyvin 450km. Sitten mittari alkoi raksuttaa kierrosten mukaan ja kaapeli irtosi mittarista.
Käytin mittariston irti ja nopeusmittarin vaijerin päässä näytti, kuin siihen olisi hieman kääritty/kääriytynyt
hyvin ohutta rautalankaa. Työnsin vaijerin takaisin mittaristoon voimalla ja se pelasi taas noin 5km.
Sitten alkoi sama tuttu raksutus. Hmmm....
Re: VW Transporter 1.9TD 1989
..kävi mielessä, että onkohan mittaristo jo niin kulunut, että vaijeri "hurttaa tyhjää".
Toinen vaihtoehto on, että vaijeri on liian kireällä, eikä se mene kunnolla perille saakka.
Veijari-vaijeri ei nouse yhtään, kun sitä koittaan nykiä lähemmäs mittaria. Sen saa juuri ja juuri
työnnettyä paikoilleen mittariin jollain lailla.
Toinen vaihtoehto on, että vaijeri on liian kireällä, eikä se mene kunnolla perille saakka.
Veijari-vaijeri ei nouse yhtään, kun sitä koittaan nykiä lähemmäs mittaria. Sen saa juuri ja juuri
työnnettyä paikoilleen mittariin jollain lailla.
Re: VW Transporter 1.9TD 1989
Kuuluisiko vaijerin lukittua/napsahtaa mittaristoon työnnettäessä?
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter 1.9TD 1989
Onhan siinä vaijerin päässä lukitus
Re: VW Transporter 1.9TD 1989
Ahaa. Pitääpä ottaa silimä kätteen ja mittari kokonaan irti ja katsoa meneekö se vaijeri lähellekkään perille.
Re: VW Transporter 1.9TD 1989
Ei ole yhtään tavatonta että se lukitusosa on irronnut vaijerin kuoresta, eikä vaijeri siis lukitu riittävän pitkälle että osuisi mittariin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: VW Transporter 1.9TD 1989
Asiaa tutkitaan. Mutta HEI! Myth busted! Pohjamassa ei pysy öljyisellä pellillä! Korjailin edellisen omistajan peltikorjauksia. Pohjamassa raaputtelin pois, puhdistus, happomaali, peltikattomaali ja massa. Käsijarruvaijeritkin on nyt uusittu. Elämä on taas pykälän helpompaa.
Re: VW Transporter 1.9TD 1989
Kopioin tuolta toisaalta tännekin tämän sinun esittämän kysymyksen .... saattaa paremmin vastauksia tulla
Eli kyllähän se näistä td porttereista käy "heittämällä", ainut että varmaan pitää myös koko vaihdetanko/keppi mysteeri myöskin vaihtaa. Näin ainakin olen itse asian ymmärtänyt että 4 ja 5 vaihteisissa hieman erilaiset.ElBata kirjoitti:- 5-lovinen loota joskus?? Mistä vehkeestä sellainen sopisi heittämällä?
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Re: VW Transporter 1.9TD 1989
Kiitos vinkistä selvesa.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: VW Transporter 1.9TD 1989
Siis kaikki 2WD laatikot käy, mutta jos on bensakoneisesta kotoisin, niin kytkinkoppa pitää vaihtaa ja kytkinakselia lyhentää, sama homma kuin vaihdettaessa TD/TDI WBX:n tilalle. Ohjeet löytyy tuolta tekniikkaosiosta, jos menee säätämiseksi.
Eipä ole kaikki tainneet niitä vivustojakaan vaihtaa.
Eipä ole kaikki tainneet niitä vivustojakaan vaihtaa.
Re: VW Transporter 1.9TD 1989
Ja ensimmäinen kysymys että mitä haluat saavuttaa viisivaihteisen vaihtamisella? Jos pidemmät välitykset, niin kannattaa tarkistaa perävälitykset vaihtoehdoista ja pisimmän vaihteen 4/5 välitys. Monesti siinä nelivaihteisessa voi olla pidempi tai sama välitys mitä viitosessa. Eli se vitonen ei tule sinne jatkoksi, vaan on käytännössä lyhyempi ykkönen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: VW Transporter 1.9TD 1989
Tai siis lopullinen välitys on sama eli 4 on lyhyempi mutta perävälitys pidempi Vapari 1,6D koneisissa on tiheä 4v aski muuten noissa ei ihan hirveen paljoa yleensä ole eroa jos kyse dieselin askeista, isoin hyöty lähinnä tulee sitä että voi ajaa kaupungissa vaikka 5v askilla kolmosella eikä tarvii paruttaa 4v askin kolmosella tai jurnuttaa nelosella. Se tanko ero on juu mutta jos nyt en ihan väärin muista niin ero on bensan ja dieselin välillä. Muistaako Redi miten sulla oli? En ole sataan vuoteen Ko.swappia enään tehnyt niin ei meinaa enään muistaa.
Tuolta voit katella kannattaako swappi http://www.brick-yard.co.uk/VehicleSpec ... fo/gbx.htm
Tuolta voit katella kannattaako swappi http://www.brick-yard.co.uk/VehicleSpec ... fo/gbx.htm
Re: VW Transporter 1.9TD 1989
Hyvä tietää. Tosiaan pidempää välitystä loppupäähän kaipaisi. Tuntuu että satasella saa huudattaa niin tosissaan ja rekat työntää persiissä kiinni. Varmaan ensimmäinen helpotus olisi laittaa hieman isompaa rengastusta.
Re: VW Transporter 1.9TD 1989
tuossa edullisesti suurinta laillista 2wd:n (16 tuumaisissa), vaatii vaan vähän lisäponnistusta koneen puolelle, vakiolla ei meinaa jaksaa oikein kulkea
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =40#p24435
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... =40#p24435
Re: VW Transporter 1.9TD 1989
Hitsailut alkoi takanurkasta. Ajattelin tässä silloin tällöin käydä täppäämässä paikan sinne ja toisen tänne. Katsoo sitten maalaako koko auton, puolet, tai kolmasosan.
Takanurkassa oli melkoisesti tehdasmössöliimaa takana ja ruostereikä oli paikattu pakkelilla.
Takanurkassa oli melkoisesti tehdasmössöliimaa takana ja ruostereikä oli paikattu pakkelilla.
- Liitteet
-
- hitsailut
- 20140130_205615 (Small).jpg (86.93 KiB) Katsottu 3634 kertaa