T3/4

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja Junka »

Pahasti näyttää siltä että takavetonen lähtee myyntiin :( Ei vaan aika ja rahat riitä.
Kyllähän jos ois iso halli mihin noita aarteita vois haalia :)
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Voi. Harmi, että luovut noin nätistä kuplasta :(
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja Junka »

Eikai sentäs kuplaa :D Se on mulle tärkee. Punanen tölkki jää ylimääräseks ja saa väistyä syncron tieltä
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Phiuhh. Edes jotain hyvää jää jäljelle! :D
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja Junka »

Tänään saapui syncro! heti mettään kokeilemaan ja aijai ku oli mukavaa kyntää :D
Liitteet
tauko
tauko
2014-01-25 13.14.30.jpg (1.02 MiB) Katsottu 4391 kertaa
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja TT| »

Sehän näyttää varsin hyvälle :)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

Hieno on peli!!! Ja ihan tuli ajamalla, hyvä merkki :lol:
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja Junka »

Vaihteensiirrossa on aikalailla arpomista mikä pykälä menee. Puslien vaihdolla tuo kai korjaantuu.
Etenemiskyky maastossa yllätti, vaikka alla olikin nypityt nastat.
Onkohan tuolla jälkijäähdytyspumpulla ja puhaltimella(turbon jäähdytys?) yhteinen ajastin?
pyöri vielä vartin sammutuksesta :shock:
Illalla vielä kokeilin käynnistää niin eipä hehku enää pelannukkaan.
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Avatar
selvesa
Vapaaherra
Viestit: 785
Liittynyt: 21.02.2012 20:52
Paikkakunta: Kajaani

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja selvesa »

Junka kirjoitti:Onkohan tuolla jälkijäähdytyspumpulla ja puhaltimella(turbon jäähdytys?) yhteinen ajastin?
pyöri vielä vartin sammutuksesta :shock:
Saman ohjauksen takana(rele) nuo ovat eli jos kone liian kuuma sammutuksen jälkeen niin pyörittää molempia, pumppua ja puhallinta.
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja TT| »

selvesa kirjoitti:
Junka kirjoitti:Onkohan tuolla jälkijäähdytyspumpulla ja puhaltimella(turbon jäähdytys?) yhteinen ajastin?
pyöri vielä vartin sammutuksesta :shock:
Saman ohjauksen takana(rele) nuo ovat eli jos kone liian kuuma sammutuksen jälkeen niin pyörittää molempia, pumppua ja puhallinta.
Kannen vesilähdössä pitäisi olla syncrossa kaksi anturia, toinen tuon ohjaukselle ja toinen lämpömittarille.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja Junka »

Tuli lomapäiviä sen verran hyödynnettyä että alotin viispyttystä purkamaan. kansi irti, ja kans kummaa mitä sieltä paljastui. Halkeemia jokapuolella. Mitä sitä nyt voi odottaakaan puol miljoonaa pyörineestä koneesta. Tulihan sitä jo tiedusteltua uuden kannen hintaa. Aikas kallis.. Nokka-akseli oli kans oudosti syöpynyt. Voi olla että AAZitus tulis halvemmaks :?
:cry:
Halki poikki ja pinoon
Halki poikki ja pinoon
DSC_0206 (800x600).jpg (300.58 KiB) Katsottu 4291 kertaa
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja TT| »

eikös nuo venttiilien väliset halkeamat kuulu asiaan, nuo esikammioihin menevät voi olla eri homma. Joku noista tietävä varmaan kertoo?
On se neloskoneen tuonne laittaminen monin verroin helpompaa ja halvempaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja Junka »

Koneistamolla näytin tota kantta, ja sanovat suoraan että ei kannata ees koeponnistaa. Halkeemat näytti silmämääräsesti aika isoilta. Ja jos meinaa turbottaa niin uutta kantta vaan niin kestää. Joissakin tapauksissa ei pienet halkeemat haittaa.
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Avatar
beretta
Tölkkitohtori
Viestit: 666
Liittynyt: 21.02.2012 16:53
Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
Viesti:

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja beretta »

Esikammion ja venttiilin väli on se pahin skenaario jos on halki,tuossa on kuvassa valmis tapaus. :shock:
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja Junka »

Ei auta kun myydä takavetotölkki, että saa rahulia uuteen kanteen :) ei oo ollu tapana luovuttaa autorojektien suhteen.
Huomenna pitäis tulla soittoa Tecwaterilta, millon saavat sen välilaipan leikattua. Leikkaavat eka vanerista mallikappaleen mitä ensiks sovitan ja katon onko sinne päinkään.
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
jabetus61
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 84
Liittynyt: 09.03.2014 11:47

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja jabetus61 »

Moi jos laitaisit 1.6 tilalle 1.9t sitä ei tarvitse muutos katsastaa ja koneen huolto tarve vähenee kun siinä on nuo hydrauliset venttiili painikeet
ja pakosarja imu sarja käy keskenään mutta konetta ei tarvitse sen jälkeen virittää mitenkään (huippu 175km)
ja vääntö on parempi
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

jabetus61 kirjoitti:Moi jos laitaisit 1.6 tilalle 1.9t sitä ei tarvitse muutos katsastaa ja koneen huolto tarve vähenee kun siinä on nuo hydrauliset venttiili painikeet
ja pakosarja imu sarja käy keskenään mutta konetta ei tarvitse sen jälkeen virittää mitenkään (huippu 175km)
ja vääntö on parempi

Nyt lupaillaan hurjia?

1.6 -> 1.9 pitää muutoskatsastaa jos haluaa laillisen, ero ei välttämättä huomata katsastuksessa, mutta jos joskus huomataan, katsastuskeskeytyy. Vakuutusturvan kanssakin voi teoriassa olla ongelmia, jos iskutilavuutta kasvattaa ilman muutoskatsastusta ja vakuutusyhtiölle ilmoittamista, kannattaa lukea vakuutusehdot.
Tehoa siinä 1.9 TD voimakoneessa on peräti 5 hv enemmän kuin 1.6 TD:ssä, joten ei ihan pelkkä koneen vaihto riitä 175 Km/h huippunopeuteen.
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja jarke »

voi olla että välityksetkin käy vähän lyhyiksi.. ;)
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja Junka »

Yritän saada ton moottorin kasaan, kun tuli nuo hilppeetkin hommattua. Siitä en osaa sanoo onko neli- vai viispyttynen kestävämpi/järkevämpi ratkaisu. Harrastuksen vuoks näitä laitellaankin. :)
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja TT| »

Siitä ei taida olla epäilystä kenelläkään etteikö nelipyttyinen olisi järkevämpi vaihtoehto tölkkiin :D Viisipyttyisen kanssa saa tietysti moninverroin harrastamista, jos sille laskee arvoa :)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Vastaa Viestiin