T3/4

Projektikertomus alue jossa voit kertoa autosi rakentelusta. Section for your project
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

T3/4

Viesti Kirjoittaja Junka »

2014-01-05 15.05.28.jpg
2014-01-05 15.05.28.jpg (1.11 MiB) Katsottu 6864 kertaa
Elikkäs laitetaas projektikertomus alulle..

Pitkään olin haaveillu vanhasta volkkarin pakusta, jolla vois kesälomilla kurvailla ja nautiskella.
Rahatilanteen mukaan mentiin, ja läheltä löytyikin suht edukkaasti aihio. Jo koeajolla alko oikeen naurattaa miten lepponen kyyti tölkissä on! Kaupat tehtiin ja kesä tuli kurvailtua ilman kummempia vastoinkäymisiä. Syksyn tultua oli ulkoilutettava vuorostaan talviautoa(kupla).

Siis auto on -88 takatuuppari jx 5v lootalla. ikkunapaku kahella kattoluukulla.
Suunnitelmia alkuun oli monenmoisia. 1.9 td olis ollu helpoin tie, mut
jostain kumman syystä kiehtoi 5pyttynen kone. Sellainen tuli lahdesta kärrättyä.
Puoli miljoonaa ajettu 2,4d AJA motti olis tarkotus ahtaa ja jollain laipalla sovittaa laatikkoon.
Tietty purettava atomeiks ja katottava mitä se on syöny.
Tähänmennessä on lähinnä tullu haalittua osia kasaan ja ollaan vasta suunnitteluvaiheessa.
volvo 850 turbo ja pakosarja, audista tdmallin ruiskupumppu, vauhtipyörä/kytkin vielä vähän auki.. ehkäpä vr6 vauhtista muokkaamalla.

Paku tullee vielä ajoon lähiaikoina kunhan JXn pumpun saan tiivistettyä..
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja Junka »

apuvirtaa
apuvirtaa
2014-01-05 14.51.27.jpg (1.2 MiB) Katsottu 6839 kertaa
Paku kerkes muutaman kuukauden seisoa. Ja yllätys.. homettahan siellä oli ratissa ja turvavöissä kosteudenpoistajasta huolimatta. Tyhjä takarengas tuli vaihdettua, jotta pääs ajamaan tallille.
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja Junka »

2014-01-08 18.07.56.jpg
2014-01-08 18.07.56.jpg (976 KiB) Katsottu 6788 kertaa
2014-01-08 22.54.22.jpg
2014-01-08 22.54.22.jpg (1.14 MiB) Katsottu 6788 kertaa
Eilinen ilta menikin pumppua kasaillessa. Viis tuntia meni yllättävän nopeesti :)
Parempi kun tekkee huolella niin ei tartte availla uudestaan.
Tiivisteet ja akselin stefa on uutta ja tuli tota maalillakin suihkittua..
Tänään olis tarkotus pumppu laittaa kiinni ja sahata käyntiin. jos ny kerkee..
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja Junka »

Sopivasti kun nuo pakkaskelit alko, niin oli mukava laittaa sormet jäässä pumppua paikalleen. Samalla tuli suodatin ja letkuja uusittua.
Alkuun ihmettelin että mikä on ku savua työntää hirveesti eikä kierrä. olin varma että jako tuli kohilleen.
Se oli sateella vetäny sen snorkkeliputken täyteen vettä ja pakkasilla jäätyny. :D
Hapen puutteesta siis kärsi..
Iski tässä sit hirvee syncrokuume kun noita syncrovideoita selailin.
Eilen tuli sellanen ostettua. Vaikka en päässykään koeajamaan niin hyväkuntoselta vaikutti :)
täytyy laitella kuvia kun tuon kerkee hakemaan. Sitä en vielä päättäny päätyykö takavetonen myyntiin vai yritänkö vaan etsiä säilytyspaikan. Jokuhan täällä kirjotti että tölkit hakeutuu porukkaan ollen laumaeläimiä.
:)
Nähtäväks jää kumpaan autoon tuo kakkosnelonen kone tulee.
Viimeviikolla kävin Tecwaterilla pyörähtämässä ja lupasivat ajaa välilaipan. Sanoin että ei oo kiirettä.
Saa nähä kuinka kauan menee..
:?
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja TT| »

Kerrohan mitä siellä laipan teko maksaa, meinaan vaan että voi olla kysyntää. Vielä kun joku rakentaa SA-mallin tukiraudan vitoskoneelle.
Minkäslainen Syncro tuli ostettua?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Kerro kerro, siis Syncrosta!!! Nopeasti ajoon, safari kahden kk päästä :)

Ei sitä takatuupparia kannata myydä, se on ihan kiva auto kesällä ;)

Pakkasella pumpun vaihtaminen on kivaa, nimim eilen ja tänään samalla asialla kerrostalon pihalla.
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja Junka »

Laipan leikkuun hinta-arvio oli 150-200e.
Syncro caravelle -90 jx koneella. 14 tuuman vanteilla, lisälämmittimellä(ei toimi), lukot(ei toimi),
karjapuskuri, vaihteistoremppaa siihen oli tehty ja kai koneeseenkin.
Mukaan tuli vaihteisto (levällään pahvilaatikossa), kardaani ja onko tuo nyt se viskokytkin..
pelleiltään ja sisätiloiltaan melko siisti. mitä nyt pientä kukkaa.
Tätä ois tarkotus alkaa opiskelemaan.
Ei vaan malta odottaa että pääsee ajamaan se kotipihaan!
Maastoon ois kiva päästä harjottelemaan. Mielummin laittaa luotettavaan kuntoon ennenkun mihkään safarille.. :)
Tietenkin mielessä uretaanipuslien vaihto, korotusta, isompaa pyörää, lisävaloja :)
ja tekniikan vaihto joskus..
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja TT| »

Onko se siis ajokunnossa nyt, vai laatikko levällään jne? Miksi haluat siihen uretaanipuslat vaihtaa? Syncrossa niistä ei juurikaan ole hyötyä, ainakaan jos aiot maastossa ajaa. Eli hyvät alkuperäiset puslat on erittäin toimivat.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja dmn »

Ja syncroon tuon vitoskoneen asennus on mun mielestä järkevintä tehdä, saa sitä vääntöä sen verran että jaksaa mennä hyvin kaasuun koskematta. Toki miinuspuolena se että jää jonkun verran törröttämään takaa alttiina kolhuille. Ja syncrossa kone muutenkin alempana, tuo vitonen menee just sinne, kun 2wd:ssä joutuu tekniikkapakettia laskemaan tai luukkua korottamaan.

Sitten kun ajelee kaikki lukot päällä isot mutarenkaat alla alkaa JX:ää ketuttamaan jossain kohtaa tai ainakin kytkintä ;-)
< 15kWh/100km
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja Junka »

Auto pitäs muuten olla ajokuntonen paitsi se turbon öljyputki. tästä puretusta vaihteistosta ei oo mitään haisua. ompahan varalla rattaita. Ehkä ne normipuslat menee maastoajossa. Madalletussa kivireessä uretaaniset voi olla tarpeellisemmat, että kulkee auto suoraan..
Ajanpuute tässä iskee. Mettälläkin pitäs joskus käydä. :roll:
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Syncro kuntoon ja sillä mettälle...
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja Junka »

Siinä oiskin kyttäyskoju, kun asentaa vielä kioski-ikkunan :D
paitsi että autosta ei saa ampua..
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Avatar
Sinky
AktiVWisti
Viestit: 879
Liittynyt: 11.06.2012 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja Sinky »

Junka kirjoitti:Siinä oiskin kyttäyskoju, kun asentaa vielä kioski-ikkunan :D
paitsi että autosta ei saa ampua..
Markiisi ja siihen telttaseinät ;)
Home is where you park it.
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja Junka »

Kuulostaa idealta :)
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja Junka »

IMG-20130813-WA0001.jpg
IMG-20130813-WA0001.jpg (105.49 KiB) Katsottu 6532 kertaa
Kesällä purettiin erästä golffia.. Vettä vaan tuli ku saavista. mut ei hätää sateensuoja löytyi ;)
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Takaluukku on hyvä ja hyödyllinen keksintö, siihen iso pressu ympärille, niin tarkenee talvellakin tehdä remonttia
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja Junka »

Tänään sain sen verran aikaan että hain peltivanteet hiekkapuhalluksesta.
Melko karhee jälki tuli, mut paksu epoksikerros peitti jonniverran.
2014-01-22 15.09.45.jpg
2014-01-22 15.09.45.jpg (736 KiB) Katsottu 6426 kertaa
2014-01-22 17.29.18.jpg
2014-01-22 17.29.18.jpg (648 KiB) Katsottu 6426 kertaa
Tällä viikolla olis ehkä mahiksia hakee syncro kotiin. Oli kuulema öljyputken vaihto jo työn alla, kun kyselin joko voi hakee pois.
Saattaa jäädä peurunkaralli näkemättä, mutta asiat tärkeysjärjestykseen :)
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Komeeta jälkeä! Miten puhdistit vanteet ennen maalausta? Kysyy Nimim. Omat Mursun vanteet kaipaa samaa käsittelyä.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Junka
AktiVWisti
Viestit: 173
Liittynyt: 03.01.2014 18:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja Junka »

Paineilmalla vaan puhalsin hiekkapölyn pois. Ei kai hiekkapuhalluksen jäliltä mitään rasvaakaan jää..
Kaikkea pitää kokeilla paitsi sitikkaa ja pösöä
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: T3/4

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Junka kirjoitti:Paineilmalla vaan puhalsin hiekkapölyn pois. Ei kai hiekkapuhalluksen jäliltä mitään rasvaakaan jää..
Juu ei jää, hiekka kylvyn jälkeen olis suotavaa että jonkun maalin sais pintaan ASAP, puol tuntia on pidetty monesti nyrkki sääntönä että sen jälkeen alkaa korroosio iskemään sitä tosin ei silmällä vielä silloin näe jos ovat kuivassa mutta hyvä olis jos edes saman vuorkauden aikana jonkun värin sutii 8-)
Vastaa Viestiin