Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Alue omistettuna T3 syncroilijoille. Kaikenlaista keskustelua ajamisesta ja tekniikasta, unohtamatta korottamista.
Section for syncronauts, chat of driving, technical questions and also lift
Avatar
selvesa
Vapaaherra
Viestit: 785
Liittynyt: 21.02.2012 20:52
Paikkakunta: Kajaani

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja selvesa »

tuolta myynti osiosta ostat alumiitit, mitkä ovat karjarauta ja vanteet topikissa :)

7x15 et 25
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 743
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja hillitty »

-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Avatar
Mältsä
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 28.08.2013 21:30
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja Mältsä »

nuo lähtee huomena minulle matkahuollossa :D
Syncro Caravelle C -89
"Minulla ei oo kiire mihinkään"
jusu
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 47
Liittynyt: 26.08.2013 11:43
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja jusu »

Doka syncroon pitäisi kans hommata uudet kumit 15" koko luokassa...Mutta olisiko ehdotuksia mallista ja merkistä joka toimisi suhkot Ok myös talvella. Yhdet käytetyt INSA turbo saharat olis ollut mutta ne ei vissiin talvella ole parhaasta päästä. Kumit saisi olla melko rouheat, mutta kuitenkin pielläkin tulee ajeltua suurimmaksi osaksi
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Insa Turbo Saharalla en ole koskaan ajanut itse, mutta nyt on alla vastaavalla kuviolla olevat Malatestat, joilla pärjäsi viime talven ihan hyvin, tietty jäällä ei pitoa ole sen enempää kuin kesärenkaalla, mutta lumessa pitää melkein kuin kovalla maalla.

Insa Turbojen kylkiä on saatu safareilla rikki, kannattaa harkita vastaavaa kuviota Malatestana tai Fedimana, jos meinaat ajaa kivikoissa tai kannokoissa...
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja TT| »

General Grabber AT2 on todettu melkoisen hyväksi renkaaksi joka alustalle, toimii hyvin myös talvirenkaana.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

TT| kirjoitti:General Grabber AT2 on todettu melkoisen hyväksi renkaaksi joka alustalle, toimii hyvin myös talvirenkaana.
kohta se selviää 8-) alle menossa, kun saa vanteiden reijät avarrettua

Kuva
Kuva
Kuva
jusu
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 47
Liittynyt: 26.08.2013 11:43
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja jusu »

Tuli hommattua nastoitetut BF mutikat, lähes uuden veroiset. Koko oli kyllä ajateltua suuremmat 31x10,5 x 15 isoilta ne vaan vaikutti, mutta kait ne pitäs tollaseen vakio korkuisen 14" doppelin alle mahtua, vanteina 7" levee et 35. tosin pientä rälläköintiä varmaan vaatinee.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja TT| »

jusu kirjoitti:Tuli hommattua nastoitetut BF mutikat, lähes uuden veroiset. Koko oli kyllä ajateltua suuremmat 31x10,5 x 15 isoilta ne vaan vaikutti, mutta kait ne pitäs tollaseen vakio korkuisen 14" doppelin alle mahtua, vanteina 7" levee et 35. tosin pientä rälläköintiä varmaan vaatinee.
Voi olla aika pienestä kiinni osuuko tukivarteen edessä noin isolla ET:llä, takatukivarsi voi vaatia myös aika paljon tilaa lisää. Onko vanha vai uusi KM2 kuvio?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
jusu
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 47
Liittynyt: 26.08.2013 11:43
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja jusu »

Kuvio on vanhan mallinen jos tuo km2 on se uusi, eli "nappulat halkaistu"
Avatar
Miglos
AktiVWisti
Viestit: 251
Liittynyt: 10.03.2012 18:01

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja Miglos »

Menee hyvin lähelle tukivartta , edessä.
Olen sovittanut 6x15et45 vannetta , jossa backspace siis sama kuin 7"ET35.

Menee noin kolmen millin päästä, muttei osunut. Omani oli toki peltivanne ( joka ei jää kutosex) :!:
Avatar
Heebo
AktiVWisti
Viestit: 380
Liittynyt: 27.02.2012 11:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja Heebo »

Siinä ei kestä tulla laakeriin klappia yhtään tai repii tukivarsi renkaasta kyljen auki. Mulla jää tuolla 235/75R15 renkaalla ja ET37 mersun vanteella n.5mm pelivaraa ja oon siitäkin jo huolissaan.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja TT| »

Heebo kirjoitti:Siinä ei kestä tulla laakeriin klappia yhtään tai repii tukivarsi renkaasta kyljen auki. Mulla jää tuolla 235/75R15 renkaalla ja ET37 mersun vanteella n.5mm pelivaraa ja oon siitäkin jo huolissaan.
Ei se ihan helpolla rengasta riko, ja tukivartta voi tarvittaessa vähän hioo. Se on kuitenkin sen verran tylsä, että renkaaseen jää jälki hankaamisesta, mutta ei se mitään riko. Jos etupyörän laakerissa on niin paljon klappia, niin sen kyllä huomaa vaihtaa muiden ongelmien takia.

Ja se ET35 7" leveä vanne menee sinne kyllä hienosti, ei ole mitään lähellä, mutta noin leveä rengas sillä vanteella tulee lähelle(osuu). Kapealla renkaalla joku päälle ET40+ menee vielä, maksimia en ole kokeillut, paitsi että ET60 ei enää sovi :D
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
erno
Vasta alkaja
Viestit: 3
Liittynyt: 19.03.2013 00:18

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja erno »

Moro

Ihan tiedoksi kanssa veljille ja siskoille, jotka miettii rengaskoon kasvattamista.
Itse laitoin 14" syncro caravelleen 7x16 ET31 marsun peltivanteilla Insa Turbo Ranger 205/80 R16 kumit (BF All Terrain kopio).
Takana on Bilteman 5mm levikepalat vähän modattuna, että jarrurummun pultinkanta ei ota kiinni vanteeseen.
Muuten mahtuu pyörimään hyvin, mutta etukaaren takaosaan raapasee kun pyörät on käännettynä ja pyörä joustaa sisään.
Niin pienestä on kiinni, että vähän kun laikkaa näyttää...
Ihan toimiva ja hiljainen paketti on ja offroad.
Kokonaisvälitys tietenkin muuttui aikalailla ja ylämäkiin tarttee tarjota kolmosta, kun vääntöä on rajallinen määrä.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Mikä mahtaa olla tuon Insa Turbo Ranger 205/80R16 todellinen korkeus?

Ne takajarrurumpujen kiinnityspultit voi ottaa pois, ei ne rummut sieltä itsestään mihinkään karkaa vaikka vanteet ottaa pois. eli ei ole pakko pitää mitään turhia levityspaloja tuolla ET:llä.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tuireen vaihtui renkaat, kun sopivasti sattuivat kohdalle ja vanteet oli odottamassa (ainakin melkein).
Nyt siis BFG KM2 31" 10,5 MB ET25 7x15 vanteilla, lähes uuden verran pintaa.
Kuva
Kuva
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

Minkälaiset on ajaa asfaltilla? :shock: Kun syncrolla ajaa, ei tarvitse katua :lol:
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja TT| »

SyncroVWaari kirjoitti:Minkälaiset on ajaa asfaltilla? :shock: Kun syncrolla ajaa, ei tarvitse katua :lol:
Erittäin hyvät on asfaltilla, paremmat kun nuo pitsaleikkurit. Jossain nopeudessa kuuluu pieni hurina, mutta urat tuntuu vähemmän. Eipä tuo edelliseen kokoon verrattuna juuri eroa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

TT| kirjoitti:
SyncroVWaari kirjoitti:Minkälaiset on ajaa asfaltilla? :shock: Kun syncrolla ajaa, ei tarvitse katua :lol:

Erittäin hyvät on asfaltilla, paremmat kun nuo pitsaleikkurit. Jossain nopeudessa kuuluu pieni hurina, mutta urat tuntuu vähemmän. Eipä tuo edelliseen kokoon verrattuna juuri eroa.

Paljonko on korkeudessa ja kulutuspinnan leveydessä eroa 245/75R16 renkaisiin?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Syncron korotus ja rengas keskustelu.

Viesti Kirjoittaja TT| »

T3Syncro kirjoitti:
TT| kirjoitti:
SyncroVWaari kirjoitti:Minkälaiset on ajaa asfaltilla? :shock: Kun syncrolla ajaa, ei tarvitse katua :lol:

Erittäin hyvät on asfaltilla, paremmat kun nuo pitsaleikkurit. Jossain nopeudessa kuuluu pieni hurina, mutta urat tuntuu vähemmän. Eipä tuo edelliseen kokoon verrattuna juuri eroa.

Paljonko on korkeudessa ja kulutuspinnan leveydessä eroa 245/75R16 renkaisiin?
Korkeus on käytännössä lähes sama, valmistajan mukaan 30,7" vs 30,8". Leveydessä suurin ero.
Kuva
Sitten taas eri merkkisiin renkaisiin nähden erot voi olla jopa toisin päin, tässä 31" KM2 vs 245/75-16 GoodYear Wrangler MTR
Kuva
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Vastaa Viestiin