Nestepäätä hankkimassa
Nestepäätä hankkimassa
Noniin, tilipäivä koittaa ja haaveena harrastemielessä uuden nestepään hankkiminen ja asentaminen vakioon JX syöttöpumppuun joka syöttää 1,9 td moottoria.
Dieselkontor.de:stä noita katsellut ja vaihtoehdot aika vähäset, eli 9 mm tai 12mm.
Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa, käykö nuo heittämällä vanhan tilalle? Tai mistä muualta noita saisi mahdollisesti edullisemmin?
Onko isompi parempi?
Dieselkontor.de:stä noita katsellut ja vaihtoehdot aika vähäset, eli 9 mm tai 12mm.
Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa, käykö nuo heittämällä vanhan tilalle? Tai mistä muualta noita saisi mahdollisesti edullisemmin?
Onko isompi parempi?
-89 Caravelle 1,9 TD
Re: Nestepäätä hankkimassa
Mikä sulla on tavoitteena sen moottorin kanssa?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Nestepäätä hankkimassa
Mulla olis 12mm nestepää ylimääräisenä, lähtee tarjousten perusteella. Pitäis olla "heittämällä" sopiva.
9mm nestepää siellä on vakionakin, joten sitä ei kannattane tilata.
Ehkä kannattaa miettiä myös esim. TDI:n pumpusta otettua 10mm nestepäätä ja jyrkempää nokkalevyä viritysmielessä. Tällä setupilla ei varmaan tule niin paljoa ongelmaa säätimen sovittamisen kanssa.
9mm nestepää siellä on vakionakin, joten sitä ei kannattane tilata.
Ehkä kannattaa miettiä myös esim. TDI:n pumpusta otettua 10mm nestepäätä ja jyrkempää nokkalevyä viritysmielessä. Tällä setupilla ei varmaan tule niin paljoa ongelmaa säätimen sovittamisen kanssa.
< 15kWh/100km
Re: Nestepäätä hankkimassa
mulla oli tuossa jx.ssä 12mm nestepää kiinni, syötöt oli lähes minimissä mutta voin kyllä suositella, saattanee aiheuttaa muita käytettävyys ongelmia joiden ratkomiseksi täältä löytyy kyllä asiantuntijoita. ajossa käytettävyys lähes juhlallisen tuntuinen , kun vaan oli vähän ahtoja. käytännössä varmaan joku 11 tai 10mm ihan riittävä myös, muuta 12mm ainakin riittää aika pitkälle.
Re: Nestepäätä hankkimassa
Tavoitteena saada lisää soppaa koneelle, kun kaikki muu alkaa olla mielestäni jo kuosissa (paitsi kannen madallus yms. isompi hifistely on vielä tekemättä ).
Eli muuten kaikki on hienosti, mutta selkeästi loppuu soppa kesken kiihdytyksessä. Ja se lääke tuohon on käsittääkseni isompi nestepää.
Tuota 12mm oon juurikin vähän kammoksunut, kun olen lukenut noista säätöhässäköistä jotka se tuo tullessaan.
Muistin väärin, että tuossa olisi ollut 8mm vakiona, siksi tuota 9mm myös kyselin.
10mm tai 11mm itsellä se tavoitekoko tuohon, mutta saatavuus on käsittääkseni luokkaa "tilaa kiinasta ja katso mitä saat".
Eli muuten kaikki on hienosti, mutta selkeästi loppuu soppa kesken kiihdytyksessä. Ja se lääke tuohon on käsittääkseni isompi nestepää.
Tuota 12mm oon juurikin vähän kammoksunut, kun olen lukenut noista säätöhässäköistä jotka se tuo tullessaan.
Muistin väärin, että tuossa olisi ollut 8mm vakiona, siksi tuota 9mm myös kyselin.
10mm tai 11mm itsellä se tavoitekoko tuohon, mutta saatavuus on käsittääkseni luokkaa "tilaa kiinasta ja katso mitä saat".
-89 Caravelle 1,9 TD
Re: Nestepäätä hankkimassa
Sopan loppumiseen auttaa myös että jatkaa pumpun LDA:n toimintaa, tuo vakio liikerata ei kauhean paljoa ole. Tai sitten vaihtaa vaan pumpun kannen golfin vastaavaan, siinä taitaa olla viritysmielessä parempi tuo LDA (ja rälläkällä muokattavissa kara).
Kannen madallusta en ymmärtänyt, mutta en näistä madalluksista muutenkaan välitä
Kannen madallusta en ymmärtänyt, mutta en näistä madalluksista muutenkaan välitä
< 15kWh/100km
Re: Nestepäätä hankkimassa
mainos:
osta vaan tuo dmn:n nestepää (kunhan se ei ole se joka on minun pumpussa ) hyödyt on kyllä todella paljon suuremmat kuin haitat, ahdoillahan sitä aina ajellaan voit tuolta toisaalta lukea miten masentavaa on ajella vakiopumpulla tuon 12 millisen jälkeen, ero on kyllä todella käsittämätön.
osta vaan tuo dmn:n nestepää (kunhan se ei ole se joka on minun pumpussa ) hyödyt on kyllä todella paljon suuremmat kuin haitat, ahdoillahan sitä aina ajellaan voit tuolta toisaalta lukea miten masentavaa on ajella vakiopumpulla tuon 12 millisen jälkeen, ero on kyllä todella käsittämätön.
Re: Nestepäätä hankkimassa
Minkälaisella hihnanvaihtovälillä olette muuten niillä 12mm pumpuilla ajelleet? Vai onko kenelläkään kone ollut kasassa niin kauan
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Nestepäätä hankkimassa
LDA:n liikerataa oon pidentänyt muuttamalla työntötangon kiinnitystä lähemmäs akselia.
Toki tuon koko systeemin vois vaihtaa siihen tattimalliin, mutta eikö se ole jo melkein sama homma vaihtaa se nestepää isompaan
Toki tuon koko systeemin vois vaihtaa siihen tattimalliin, mutta eikö se ole jo melkein sama homma vaihtaa se nestepää isompaan
-89 Caravelle 1,9 TD
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Nestepäätä hankkimassa
Hihnan vaihtoväli Tölkissä...TT| kirjoitti:Minkälaisella hihnanvaihtovälillä olette muuten niillä 12mm pumpuilla ajelleet? Vai onko kenelläkään kone ollut kasassa niin kauan
Re: Nestepäätä hankkimassa
Niin, onko porukka tilaillut noita eri kokosia nestepäitä netin syövereistä ja mistä ja minkälaisilla kokemuksilla?
-89 Caravelle 1,9 TD
Re: Nestepäätä hankkimassa
mulla hihna ainakin kesti koko koneen iän , ei vaan viimeksi eicca jutteli että 12mm ja jotku eri suuttimien sisuskalut aiheuttaa sen että pumpun pyörähtäminen vaatii vain 80000Nm (tai jotain sinnepäin ) voiman jotta pumppu pyörähtää ja oli kyllä sitä mieltä että pitää puolittaa tuo vaihtoväli.TT| kirjoitti:Minkälaisella hihnanvaihtovälillä olette muuten niillä 12mm pumpuilla ajelleet? Vai onko kenelläkään kone ollut kasassa niin kauan
edit: vai olisiko se ollut 80000kN ?
Re: Nestepäätä hankkimassa
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=187722 10mm nestepäällä ja AAZ-nokkalevyllä oleva golfin pumppu.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Nestepäätä hankkimassa
jarke kirjoitti:pumpun pyörähtäminen vaatii vain 80000Nm
...kovasti kuulostaa pojilla olevan pumpuissa "ruttuja"
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
Re: Nestepäätä hankkimassa
Taitaa hihnavaihtoaika olla aina siinä kun motin laittaa palasiksi tai uuden motin..... Ei kai noi oikeesti kestä yhtä virallista vaihtoväliä
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Nestepäätä hankkimassa
Minulla on takatuupparissa nyt n 60 tKm ajettu hihna, taidan ensi kesänä vaihtaa tuoreempaan, kun hihnalla alkaa olla 10 v ikää
Re: Nestepäätä hankkimassa
Heebo kirjoitti:jarke kirjoitti:pumpun pyörähtäminen vaatii vain 80000Nm
...kovasti kuulostaa pojilla olevan pumpuissa "ruttuja"
Isoilla kärjillä ja kotelopaineilla 12mm Np vaatii kierroksillä tosiaan jonkun +800kg voimaan että tekee rutun. En muista lukemaa enään tarkkaan mutta oli mitä oli voin sen tarkistaa noilta guruilta.
Jokatapauksessa en näe mitään järkeä laittaa 12mm Nestepäätä pumppuun jos teho tavoitteet on alle 350hp koska 11mm pumpulla on otettu jo karvan vaille 400hp 1,9 8v suorasuihkusta, 10mm tappi riittää jo pelkästään yli 200hp ja omassakin autossa vaihtuu 12mm np nyt 11mm np:hen niin saadaan taas hieman hihnan kestävyyttä lisää (10mm tappia ei nyt ole ja tuollainen 11mm on niin siksi se). 50000km on 12mm np:llä aika monen mielestä melko maksimi tiedä sitten mutta ite en kyllä sitä aio testata paljon sillä voi ajaa