vielä vähän tuohon vnt:n säätöön kommentoin, vaikka varmaan siellä päässä on paljon enemmän tietoa. Tuossa omassa aasissa meni tänään käynti aivan sekaisin, käynti tosi epätasainen, ei totellut enää kaasua ja voimakas savutus koko ajan. aikani ihmeteltyäni tajusin mennä kabiiniin ihmettelemään ja kas joutokäynnillä pakopaineet yli mittarin asteikon, eli kylläpäs vähä ahdisti pakopuolella. No eihän se tietenkään toimi samoilla säädöillä kun jx;ssä oli joten vivut irti ja siivet käsin käännettynä auki asentoon kävi taas kuin sähkökäyttöinen ompelukone. uudelleen kun nuo perussäädöt asetteli kohdalleen niin rauhoittui tosiaan tuo käynti kummoisesti. Ehkä suurin pointti on että kun moottoritilavuus nousi tuon 0,3 l niin piti tuota siipikulmaa pienentää tosi paljon (vipua taisi tulla pidennettyä toista senttiä!!) eli mieleen tuli että saattaa tuo perussäätö olla huomattavasti vaikeampi saada hyväksi kun siipien säätöalue pieneni noin paljon. tämä ahdinhan omassa on alunperin 2,5 litraisesta koneesta ja ei ollut tosiaan mitään ongelmaa saaada toimimaan 1,6 ssa . mitenkäs siinä paikallaan polkiessa nuo pakopaineet nousee? sillähän pääsee jo pitkälle kun ottaa vaimentimen pois ja joutokäynnillä säätää, se alkaa kyllä suhinalla ilmoittamaan milloin mennään liian koville siipikulmille sitten vähän polkee ja kokeilee miten pakopaineet käyttäytyy paikallaan ollessa , sen jälkeen koeajolla lisää säätöä. sieltä se löytyy sitten, näin ainakin edellisellä kierroksella omalla kohdalla.
Ehkä poinntti tässä se että tämä aasi kyllä puutui totaalisesti kun siivet liian tiukalla säädöllä, eli kokeilisin kyllä siitä ensin. ja toinen huomio (arvaus) että pitäisiköhän näissä ottaa aina reilunkokoinen (isommalle moottorille oleva ) ahdin niin olisi tuota säätövaraa varmaan enemmän eikä olisi niin tarkka kuin nyt tuntui että on tällä isommalla koneella.
ja ps se joka koneensa tätä noudattaen rikkoo vastaa siitä ihan itse