H*molanssi T4, never forget.
Re: H*molanssi T4
Ihan asian vierestä, paljon sulla on tässä jarrullisen kärrin vetopaino?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
-
- AktiVWisti
- Viestit: 143
- Liittynyt: 24.02.2012 17:05
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: H*molanssi T4
Millähän arvalla ne näiden T4 painot oikein vetää, mullakin jotain tuota luokkaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
-
- AktiVWisti
- Viestit: 143
- Liittynyt: 24.02.2012 17:05
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: H*molanssi T4
Tätäkin läjää täytyisi taas alkaa parsimaan talvikuntoon.
Ensimmäinen huomio oli tänään, että Eeberin kiertovesipumppu oli ryytynyt jumiin kesän aikana.
Joko tuli muka tunnit täyteen ...rrrkele!?!
Täytyy huomenna kysellä meneekö vielä takuuseen...
Ja rihmat & rullad on vieläkin vaihtamatta.
Ensimmäinen huomio oli tänään, että Eeberin kiertovesipumppu oli ryytynyt jumiin kesän aikana.
Joko tuli muka tunnit täyteen ...rrrkele!?!
Täytyy huomenna kysellä meneekö vielä takuuseen...
Ja rihmat & rullad on vieläkin vaihtamatta.
Juna, pallo sekä pari älteetä.
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
-
- AktiVWisti
- Viestit: 143
- Liittynyt: 24.02.2012 17:05
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: H*molanssi T4
Jakopääurakka teetetty, kyllä kelpaa taas päästellä!
Vaihtoon ei mennyt kuin jakoremmi +kiristin +rullat, vesipumppu, kampuran stefa, öljypumpun tiiviste, öljypohjan tiiviste, nokkakepin stefat, venttiilikoppa, pumpun hihna +kiristin +rulla ja apulaitehihna.
Ja tietty ölpät ja suodatin koneeseen.
Ja löpösuodatin.
Ja mitä kaikkee vielä...
Eeberin pumppukin meni takuuseen, kun oikein kauniisti pyysi.
Täytyisi jossain vaiheessa taas yrittää jatkaa teippauksien päivitystä ja muutakin mukavaa.
Etulämppärin kennoakin pitäisi koittaa huuhdella, ei oikein tee lämmintä.
Tai sitten puhalluskanava on tukkeessa jostain päin.
Vaihtoon ei mennyt kuin jakoremmi +kiristin +rullat, vesipumppu, kampuran stefa, öljypumpun tiiviste, öljypohjan tiiviste, nokkakepin stefat, venttiilikoppa, pumpun hihna +kiristin +rulla ja apulaitehihna.
Ja tietty ölpät ja suodatin koneeseen.
Ja löpösuodatin.
Ja mitä kaikkee vielä...
Eeberin pumppukin meni takuuseen, kun oikein kauniisti pyysi.
Täytyisi jossain vaiheessa taas yrittää jatkaa teippauksien päivitystä ja muutakin mukavaa.
Etulämppärin kennoakin pitäisi koittaa huuhdella, ei oikein tee lämmintä.
Tai sitten puhalluskanava on tukkeessa jostain päin.
Juna, pallo sekä pari älteetä.
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
-
- AktiVWisti
- Viestit: 143
- Liittynyt: 24.02.2012 17:05
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: H*molanssi T4
Vuoden takuu.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Juna, pallo sekä pari älteetä.
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
Re: H*molanssi T4
Ihan mielenkiinnosta, paljonko sulla oli K-arvo? Tämä kone taisi olla ihan vakio?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
-
- AktiVWisti
- Viestit: 143
- Liittynyt: 24.02.2012 17:05
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: H*molanssi T4
Savua oli 0,58.
Ihan vakiona mennään, kun tehoboxi antautui tuossa vuosi sitten.
Ihan vakiona mennään, kun tehoboxi antautui tuossa vuosi sitten.
Juna, pallo sekä pari älteetä.
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
-
- AktiVWisti
- Viestit: 143
- Liittynyt: 24.02.2012 17:05
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: H*molanssi T4
Päivän takuu.
Öljynpaineet hukku moottoritielle.
Öljyt kyllä on edelleen koneessa, eli varmaan pumppu antautui.
Kiva...
Öljynpaineet hukku moottoritielle.
Öljyt kyllä on edelleen koneessa, eli varmaan pumppu antautui.
Kiva...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Juna, pallo sekä pari älteetä.
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
Re: H*molanssi T4
Onko vielä mitään selvyyttä / syyn aiheuttajaa löytynyt, miksi öljynpaineet katosivat ??
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
-
- AktiVWisti
- Viestit: 143
- Liittynyt: 24.02.2012 17:05
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: H*molanssi T4
Ei mitään selkeää syytä, ainut jotenkin mahdollinen on ohuemman öljypumpuntiivisteen aiheuttama pumpun rungon kuluminen-> pumppuun päittäistä välystä.
Laitan vaikka kuvaa vähänajetusta öljypumpusta jahka saan sen seuraavan kerran käsiini, niin voidaan porukalla arvailla .
Laitan vaikka kuvaa vähänajetusta öljypumpusta jahka saan sen seuraavan kerran käsiini, niin voidaan porukalla arvailla .
Juna, pallo sekä pari älteetä.
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
Re: H*molanssi T4
Sotken vähän omilla kuvilla, jos sopii.
Ettei olisi unohtunut esim. imuputken pulttien kiristys:
En usko tiivisteen paksuuden heittävän kovinkaan paljon, sehän on tällainen vajaa millinen alumiinipelti, johon on mankeloitu ura keskelle.
Tai sitten ei jostain syystä olekaan osuneet kampparin sakarat kunnolla pumpun loviin, vaan on jäänyt jotenkin huonosti. En kyllä tiedä, voiko niin edes käydä. Noi neljä sakaraa pyörittää pumppua:
Ja tässä itse pumppu:
Kiinnostuneena odottelen itsekin kyllä diagnoosia.
E:ttei olisi ylipaineventtiili juuttunut auki? Sen taitaa saada purettua paikallaankin.
Ettei olisi unohtunut esim. imuputken pulttien kiristys:
En usko tiivisteen paksuuden heittävän kovinkaan paljon, sehän on tällainen vajaa millinen alumiinipelti, johon on mankeloitu ura keskelle.
Tai sitten ei jostain syystä olekaan osuneet kampparin sakarat kunnolla pumpun loviin, vaan on jäänyt jotenkin huonosti. En kyllä tiedä, voiko niin edes käydä. Noi neljä sakaraa pyörittää pumppua:
Ja tässä itse pumppu:
Kiinnostuneena odottelen itsekin kyllä diagnoosia.
E:ttei olisi ylipaineventtiili juuttunut auki? Sen taitaa saada purettua paikallaankin.
-
- AktiVWisti
- Viestit: 143
- Liittynyt: 24.02.2012 17:05
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: H*molanssi T4
Vastaan edellä esitettyihin kysymyksiin:
1. Ei.
2. Ei tavallaan.
Tavallaan siksi, että pumpun sakaroihin oli kulunut semmoiset 5-6 milliä pykälää, joiden alku näkyy kuvassasikin.
Kun sitten laittoi pumpun ohuemmalla peltitiivisteellä (vanha oli jonkinlainen kuituvahvisteinen selvästi paksumpi paperitiiviste), jäi pumppu kenties kantamaan noiden pykälien päälle, ja ratas siis kenties pohjasi pumpun etureunaan.
Ainakin pesässä oli tuoreen näköistä kulumaa rattaan kohdalla reilusti.
Kuluma yhdistettynä pitkään moottoritieajoon -> kuumiin öljyihin oli ehkä syy miksi paineet putosi, tai sitten ei?
3. Paineventtiili katottiin ensimmäisenä, ei ollut jumissa.
Nyt on paineet taas pysynyt niinkuin ennekin, kun tilalle laittoi 130 tuhatta ajetun pumpun.
Varmaankaan todellinen syy ei kenties koskaan selviä, kun kovin harva on yhtä hullu kuin meikäläinen ja ajaa päivittäiset ajot tämmöisellä (moneen kertaan?)loppuun ajetulla vanhalla jätteellä.
Niin kenelläkään muulla ei ole kuulemma koskaan pumpun takia öljynpaineet hukkuneet...
1. Ei.
2. Ei tavallaan.
Tavallaan siksi, että pumpun sakaroihin oli kulunut semmoiset 5-6 milliä pykälää, joiden alku näkyy kuvassasikin.
Kun sitten laittoi pumpun ohuemmalla peltitiivisteellä (vanha oli jonkinlainen kuituvahvisteinen selvästi paksumpi paperitiiviste), jäi pumppu kenties kantamaan noiden pykälien päälle, ja ratas siis kenties pohjasi pumpun etureunaan.
Ainakin pesässä oli tuoreen näköistä kulumaa rattaan kohdalla reilusti.
Kuluma yhdistettynä pitkään moottoritieajoon -> kuumiin öljyihin oli ehkä syy miksi paineet putosi, tai sitten ei?
3. Paineventtiili katottiin ensimmäisenä, ei ollut jumissa.
Nyt on paineet taas pysynyt niinkuin ennekin, kun tilalle laittoi 130 tuhatta ajetun pumpun.
Varmaankaan todellinen syy ei kenties koskaan selviä, kun kovin harva on yhtä hullu kuin meikäläinen ja ajaa päivittäiset ajot tämmöisellä (moneen kertaan?)loppuun ajetulla vanhalla jätteellä.
Niin kenelläkään muulla ei ole kuulemma koskaan pumpun takia öljynpaineet hukkuneet...
Juna, pallo sekä pari älteetä.
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
-
- AktiVWisti
- Viestit: 143
- Liittynyt: 24.02.2012 17:05
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: H*molanssi T4
Seuraava askare...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Juna, pallo sekä pari älteetä.
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
Re: H*molanssi T4
Unohdin koko kisan, hyvä että meni oikeaan käyttöön
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
-
- AktiVWisti
- Viestit: 143
- Liittynyt: 24.02.2012 17:05
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: H*molanssi T4
Juu tuli vähän kalliiksi tuo jakkara...
Jostain syystä kukaan muu ei innostunut tarjoamaan mitään.
Kaikki sähköherkut toimii lämmitystä lukuun ottamatta.
Katsotaan mitä tuosta tulee...
Jostain syystä kukaan muu ei innostunut tarjoamaan mitään.
Kaikki sähköherkut toimii lämmitystä lukuun ottamatta.
Katsotaan mitä tuosta tulee...
Juna, pallo sekä pari älteetä.
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
Re: H*molanssi T4
Kyselin myyjältä yvllä ja yleisesti , jos voisi lähettää jakkaran. Ei vastannu,
eli jo startissa jäi kisa kesken
eli jo startissa jäi kisa kesken
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
-
- AktiVWisti
- Viestit: 143
- Liittynyt: 24.02.2012 17:05
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: H*molanssi T4
Ei ollut kyllä yhtään ns. lähettäjätyyppiä tämä myyjä.
Enemmänkin semmoinen mielenkiintoinen persoona...
Enemmänkin semmoinen mielenkiintoinen persoona...
Juna, pallo sekä pari älteetä.
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
-
- AktiVWisti
- Viestit: 143
- Liittynyt: 24.02.2012 17:05
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: H*molanssi T4
Ja taas paukkuu sataset.
Ei hitto enää 900 tkm. ja taas menee mittaristo vaihtoon...
Ei hitto enää 900 tkm. ja taas menee mittaristo vaihtoon...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Juna, pallo sekä pari älteetä.
(Sekä muita kuin hyötyautoja)
(Sekä muita kuin hyötyautoja)