Vaihteistokoodit ja välitykset
Vaihteistokoodit ja välitykset
Löysin tämmösen sivun missä on aika kattavasti T3:n laatikoista specsejä.
http://www.partsemporium.co.uk/t25gearboxcodes.htm
Ajattelin vaan postata tänne ettei unohdu ja kaikki löytää helposti.
http://www.partsemporium.co.uk/t25gearboxcodes.htm
Ajattelin vaan postata tänne ettei unohdu ja kaikki löytää helposti.
Re: Vaihteistokoodit ja välitykset
Tuolta voisi päätellä että imu-d:n perässä on melkosen tiuha aski ja että haluisin tommosen 4.57 perävälityksellä olevan limited slip askin.
mk1 diesel-Golfissa mulla on 0.75 vitonen ja 3.67 perävälitys. Ihan pikkusen eroo tölkkiin.
mk1 diesel-Golfissa mulla on 0.75 vitonen ja 3.67 perävälitys. Ihan pikkusen eroo tölkkiin.
Re: Vaihteistokoodit ja välitykset
Mä olen tykännyt brickyardin taulukosta, se on selkein lukea:
http://www.brick-yard.co.uk/VehicleSpec ... fo/gbx.htm
Toi on totta että T3 diesel välitykset menee vähän nurinkurin. Vähemmän kiertävässä koneessa on tiuhemmat välitykset. Yleensä se on päinvastoin.
http://www.brick-yard.co.uk/VehicleSpec ... fo/gbx.htm
Toi on totta että T3 diesel välitykset menee vähän nurinkurin. Vähemmän kiertävässä koneessa on tiuhemmat välitykset. Yleensä se on päinvastoin.
Viimeksi muokannut AT5nok, 27.01.2018 17:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Linkki ei toimi
Syy: Linkki ei toimi
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Vaihteistokoodit ja välitykset
VW:llä ollut tapana laittaa välitykset lähinnä konetehon mukaan. Jos ei oo voimaa niin korvataan se välityksillä että jaksaa mennä
Juu ja on näköjään tuo brickyardin taulukko paljon selkeämpi.
Juu ja on näköjään tuo brickyardin taulukko paljon selkeämpi.
Re: Vaihteistokoodit ja välitykset
http://www.syncro.ca/tiresize/default.htm
Ja tuolta voi kätevästi laskea mitä vaikuttaa renkaat ja eri välitykset.
Ja tuolta voi kätevästi laskea mitä vaikuttaa renkaat ja eri välitykset.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Vaihteistokoodit ja välitykset
Oliskohan mitään järkeä... (muistan kuulleeni jossain sanottavan että tölkkeilyssä on aina järkeä) laittaa RWD malliin esim. joku aftermarket lukkoperä ja pyytää että tulee REILUSTI pidemmällä välityksellä?
Nykypakuissa ainakin on hurjasti pidemmät välit ja 1.9:stä ei ole varmasti kovin kummonen homma saada tuota +100hp ulos.
Jos perävälitys olis vaikka 3.5:1 niin uskoisin perusviritetyllä 1.9:llä liikkuvan vielä ihan ok. On meinaa ainakin tuossa minun autossa NIIN lyhyet nuo välit ettei siinä ole mitään järkeä, lisäksi käytän autoani hyvin harvoin (raskaan) tavaran kuljettamiseen.
Nykypakuissa ainakin on hurjasti pidemmät välit ja 1.9:stä ei ole varmasti kovin kummonen homma saada tuota +100hp ulos.
Jos perävälitys olis vaikka 3.5:1 niin uskoisin perusviritetyllä 1.9:llä liikkuvan vielä ihan ok. On meinaa ainakin tuossa minun autossa NIIN lyhyet nuo välit ettei siinä ole mitään järkeä, lisäksi käytän autoani hyvin harvoin (raskaan) tavaran kuljettamiseen.
Re: Vaihteistokoodit ja välitykset
Lukkoperiä (siis pelkkiä tasauspyörästö-osuuksia) kyllä saa, mutta välitystä se ei muuta, sekun siirretään vanhasta. Ja lisäksi tuo pieni vetopyörä on samaa puuta toisioakselin kanssa, eli välitystä vaihtaessa laatikko atomeiksi..
jos halvalla haluaa pitkää välitystä rwd:hen eikä pelkää uusia ratkaisuja, niin vaikka ylösalaisin asennettu audin laatikko voisi tehdä tehtävänsä
jos halvalla haluaa pitkää välitystä rwd:hen eikä pelkää uusia ratkaisuja, niin vaikka ylösalaisin asennettu audin laatikko voisi tehdä tehtävänsä
< 15kWh/100km
Re: Vaihteistokoodit ja välitykset
Tästä lähes ilmainen lukoton pidempi perävälitys: http://www.vw-winkler.de/Differential-29-7
Ei näytä olevan saatavilla tällä hetkellä. Luulisi 4,14 välityssuhteen ja 0.70 vitosloven tuottavan jo riittävän matalia kierroslukuja koneelle. Tölkin vakioperät taitavat olla 4,57 parhaimmillaan. Omassa AAP-laatikossa ainakin on se ja vwharrastajan asentamana 0.70 vitosvaihde. Laskurin mukaan 215/65R16 renkailla vajaa 2500 rpm @ 100 km/h.
Ei näytä olevan saatavilla tällä hetkellä. Luulisi 4,14 välityssuhteen ja 0.70 vitosloven tuottavan jo riittävän matalia kierroslukuja koneelle. Tölkin vakioperät taitavat olla 4,57 parhaimmillaan. Omassa AAP-laatikossa ainakin on se ja vwharrastajan asentamana 0.70 vitosvaihde. Laskurin mukaan 215/65R16 renkailla vajaa 2500 rpm @ 100 km/h.
Re: Vaihteistokoodit ja välitykset
Kävisköhän mistään pitkittäiskoneisen etuvetohenkilöauton laatikosta osat tölkin laatikkoon? Vois olla vielä halvempi. Jostain luin että esim. tölkin automaatti olis käytännössä sama kun jossain Audissa. Manuaalista ei mitään tietoa. Itelle on tulossa paljon pienemmät renkaat (225/45-16 tms)
Re: Vaihteistokoodit ja välitykset
Laita se Renun UN1 loota http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=450296
Tai subarun loota http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=407222
Noita voisikin löytyä suomesta kohtuu hintaan. Jossain aiemminhan oli kans pohdintaa koko voimalinjan siirtämisestä syncroon, taitaa onnistua sekin.
*edit* lisätty subarulinkki
Tai subarun loota http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=407222
Noita voisikin löytyä suomesta kohtuu hintaan. Jossain aiemminhan oli kans pohdintaa koko voimalinjan siirtämisestä syncroon, taitaa onnistua sekin.
*edit* lisätty subarulinkki
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Vaihteistokoodit ja välitykset
Onkos tuosta faktaa paljonkos se UN1 sitten kestää tölkkikäytössä.. Kevyessä autossa kestää ilmeisesti kyllä, mutta niin kaiketi nämä 091/094 laatikotkin.
Tölkin automaatti on vaihtokelponen esim. vanhan turbo-audin automaatin kanssa (n. 165hp), joten näin ollen taitaa olla kestävin laatikko mitä volkkarin osista saa suoraan kasattua (ilmeisesti oettinger WBX6:t oli tällä setupilla). Automaatissa tuo vetopyörästö on erillinen ja se ei ole vaihtokelpoinen. Ja siihen ei oikein edukkaasti saa 1:3,7 pitempää välitystä (automaatin 3. vaihde = 1:1 ja momentinmuunnin ottaa vielä muutaman sataa kierrosta lisää)..
Tölkin automaatti on vaihtokelponen esim. vanhan turbo-audin automaatin kanssa (n. 165hp), joten näin ollen taitaa olla kestävin laatikko mitä volkkarin osista saa suoraan kasattua (ilmeisesti oettinger WBX6:t oli tällä setupilla). Automaatissa tuo vetopyörästö on erillinen ja se ei ole vaihtokelpoinen. Ja siihen ei oikein edukkaasti saa 1:3,7 pitempää välitystä (automaatin 3. vaihde = 1:1 ja momentinmuunnin ottaa vielä muutaman sataa kierrosta lisää)..
< 15kWh/100km
Re: Vaihteistokoodit ja välitykset
Muistelisin että UN1 oli mallista riippuen ilmoitettu kestävän 250Nm-400Nm. Kestävimmät laatikot on lotus espirit v8 malleissa?
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Vaihteistokoodit ja välitykset
Mikäs loota mulla sitten on tuossa uudessa projektissa? Auto on -81 Doka, alunperin 1.6D ja laatikon pitäisi oleman orkkis. Eilen pesin lootaa ja kyljestä paljastui ainoastaan iso 6. Siis ilman mitään kirjainta. Sen alla oli pienemmällä fontilla 9-numeroinen lukusarja, kolmen ryhmiin jaettu ja viimeisenä kirjaimena J. Vaihteensiirto laatikon päässä on vanhempaa mallia, erilainen kuin ainakin omassa -90 -mallisessa.
Luetteloissa esiintyvä 6D-loota osuisi lähimmäksi, mutta jos sen valmistus on aloitettu vasta 10/1982, niin ei sekään oikein sovi 81-malliseen...
Luetteloissa esiintyvä 6D-loota osuisi lähimmäksi, mutta jos sen valmistus on aloitettu vasta 10/1982, niin ei sekään oikein sovi 81-malliseen...
Näytän häkäpöntöltä, tuokaa lisää päreitä, koivuja tai näreitä, älkää olko äreitä!
Re: Vaihteistokoodit ja välitykset
Luettele kaikki numerot ja kirjaimet mitä siinä on niin arvaillaan kilpaa mikä se on
Kyllä toi tölkin 091 kestää melko hyvin järjellisellä käytöllä (ja järjettömälläkin). Nimim. 220KW/400NM + katusliksit
Kyllä toi tölkin 091 kestää melko hyvin järjellisellä käytöllä (ja järjettömälläkin). Nimim. 220KW/400NM + katusliksit
Re: Vaihteistokoodit ja välitykset
Höh. Just aloin pähkäilee että jos kävis 3.74 tai 4,09 perävälitys automaatista manuaaliin niin sais melkeen askista kun askista siedettävän.dmn kirjoitti:Tölkin automaatti on vaihtokelponen esim. vanhan turbo-audin automaatin kanssa (n. 165hp), joten näin ollen taitaa olla kestävin laatikko mitä volkkarin osista saa suoraan kasattua (ilmeisesti oettinger WBX6:t oli tällä setupilla). Automaatissa tuo vetopyörästö on erillinen ja se ei ole vaihtokelpoinen. Ja siihen ei oikein edukkaasti saa 1:3,7
Kyllä tuo 4,14:kin olisi ihan sopiva jos semmosen jostain sopuhinnalla sais, mutta mistähän helkkarista, niin se on toinen juttu.
Re: Vaihteistokoodit ja välitykset
700e hintaan tota pitkää perää tarjoaa: http://www.syncro-bernd-jaeger.de/ENGLI ... eller.html
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Vaihteistokoodit ja välitykset
32:7 välitys on melkein puolet halvempi kun tuo 29:7 :O Eikös tuosta 091 laatikosta saanut perävälityksen irti halkaisematta koko askia?
Re: Vaihteistokoodit ja välitykset
Nyt sitten arvailemaan. Lootan kyljessä on jokseenkin tämänkaltainen numeroasetelma (toi kutonen ylärivissä on ton alemman rivin keskikohdalla, tässä ei näköjään suostu pysymään paikallaan vaan hakeutuu äärivasemmistoon...):Eicca_ kirjoitti:Luettele kaikki numerot ja kirjaimet mitä siinä on niin arvaillaan kilpaa mikä se on
6
002 301 103 J
Löytyykö jostain muuten sarjanumeronpurkuohjetta tölkkeihin? Amerikkalaisiinhan löytyy varsin kattavasti VIN-koodin purkusivustoja.
Näytän häkäpöntöltä, tuokaa lisää päreitä, koivuja tai näreitä, älkää olko äreitä!
Re: Vaihteistokoodit ja välitykset
091/094 pitää laittaa ihan atomeiksi jos perävälityksen vaihtaa.
< 15kWh/100km
Re: Vaihteistokoodit ja välitykset
onhan varmaan katsottu tuo tunnus oikeasta paikkaa laatikkoa ??Lepakko kirjoitti:
6
002 301 103 J
eli tässä ohje mistä löytyy http://www.fvwa.fi/phpbb/download/file.php?id=4837
tässäpä jotain tuohon VIN koodiin
http://www.brick-yard.co.uk/VehicleSpec ... fo/vin.htm
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen