Kuten yllä todettu niin aivan ehdottomasti pata auki ennen paikalleen asennusta!
Kannet on poikkeuksetta ainakin vähän kieroja, venttiilien ohjurit kuluvat väljäksi, esikammiot voivat olla kärsineessä kunnossa huonokuntoisten suuttimien takia yms kivaa. Kannen kunnostukseen ei silti välttämättä mene kuin 150-250e, ja saa ihan toimivan yksilön. Uusi kansi olisi toki aina mukava, mutta kyllä asiallinen aihio hyvin kunnostettuna palvelee pitkään ja luotettavasti.
Alakerrasta sen verran, että muutamia purkaneena en kyllä laittaisi mitään tuntematonta konetta paikalleen purkamatta sitä atomeiksi. Sen verran noissa piilee ongelmia. Laakeritkin ovat niin halpoja, että ne nyt ainakin kannattaisi varmaan uusia, vaikka ei koko lohkoa joutuisikaan koneistamolle viemään. Tiivisteetkin kannattaisi ihan suosiolla uusia.
Kannattaa miettiä, että haluaako koneen kestävän puoli miljoonaa kilometriä vai puolesta vuodesta ylöspäin.
![Silmänisku ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Jos on tavoitteena oikeasti pitkäikäinen kone, niin räjäytä palasiksi ja kaikki kuluneet osat vaihtoon ja lohko kampuroineen koneistamoon mitattavaksi/työstettäväksi.