Ihan yleisellä tasolla muutama kyssäri, kun vierakone + Tölökki homma ideoin.
- Onko jossakin vaiheessa T25 aikana muuttunut pakokaasupäästöt tiukemmiksi? Missä vaiheessa ja onko kyseessä hienosäätö vai rankempikin muutos?
- Missä luokassa ollu tuoduissa laitteissa verot? Kymppejä-satasia-tonneja? Onko jossakun vuosimallissa ja siitä tuoreempiin pompsahdusta ylöspäin? Perus pakulla murto-osa, jos vertaa Multivaniin?
- Kahdesssa ekassa Tölökkivuosikerrassa oli ilmajäähy mosat (CT / TYP-4). Onko Tölkin alusta sama tän muutoksen jälkeen. Eli noihin ekansarjan koreihin saa laitettua lämmitys letkut ilman ongelmia?
Ulkomailta Tölökin tuonti suomeen
- P_Valtonen
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 34
- Liittynyt: 16.07.2012 00:50
- Paikkakunta: Päijät-Häme
Re: Ulkomailta Tölökin tuonti suomeen
Muutamien autojen papereita ihmetelleenä sanoisin että -91 tai -92 alkaa olemaan tölkitkin vähäpäästöisiä eli katti bensakoneissa. Käytännössä vanhemmissakin voidaan tuo vaatia olemaan paikallaan, jos se alunperin on ollut. Noin ainakin edellisessä katsastuksessa tulkitsi inssi oman Countryn kohdalla, vaikka on vm 1990. Eli jos autossa on ollut katti alunperin, niin se on oltava nyttenkin vaikka ko vuotena se ei olisi ollutkaan suomessa pakollinen. Ja tuokin on siis tuontiauto, ettei mitään verokiemuroita liity vähäpäästöisyyteen.
Samoihin vuosimalleihin liittyy myös tullin sekoilut kalliimpien vertailuautojen kanssa, eli voidaan täysin epäloogisesti verrata T4 malliin ja verot tietenkin pompsahtaa.
Samoihin vuosimalleihin liittyy myös tullin sekoilut kalliimpien vertailuautojen kanssa, eli voidaan täysin epäloogisesti verrata T4 malliin ja verot tietenkin pompsahtaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Ulkomailta Tölökin tuonti suomeen
Vähäpäästöisyys koski näitä autoja vasta vissiin vasta kesästä -92 alkaen, henkilöautoissahan tuo tuli aiemmin, mutta tietyn kantavuuden omaavat henkilöautot tai pakut sai armonaikaa pitempään. Eli tölkit putoaa tuohon kategoriaan missä tätä rasitetta ei välttämättä ole. Mutta jos tuontiauto on vähäpäästöinen, sellaisena se myöskin tulee kilpiin.
Verot multivanista oli 300e, Gray Henin vahvistama hinta LLE Multivanille oli 2300e (n. 5v takaa tämä).
Verot multivanista oli 300e, Gray Henin vahvistama hinta LLE Multivanille oli 2300e (n. 5v takaa tämä).
< 15kWh/100km
Re: Ulkomailta Tölökin tuonti suomeen
Mutta sen sanoisin että olipa automalli oikeastaan mikä tahansa, niin itse verottaisin sen henkilöautona. Tämä sen vuoksi ettei myöhemmin tule mitään rajoituksia auton käytön suhteen. Esim pehmeät takapenkit doppelissa tai kopin lisääminen lavalle tai matkailuautoksi rekisteröiminen tai mitä ikinä keksiikään. Kyseessä kuitenkin maksimissaan satasien satsaus.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: Ulkomailta Tölökin tuonti suomeen
Tuo pitää täysin paikkaansa!!!
Re: Ulkomailta Tölökin tuonti suomeen
ote trafin katsastajan käsikirjasta:
01.01.1992
tai sen jälkeen käyttöön otetun henkilöauton
(muun kuin henkilöauton, jonka kantavuus > 760 kg
......jne.) tuli olla vähäpäästöinen
eli täytettävä US-83 vaatimukset , ANA 18a - 18f §, (912/1988)
01.01.1993
tai sen jälkeen käyttöön otetun:
M1-luokan auton, jonka kantavuus > 760 kg...... jne ja
N1-luokan auton
tuli olla vähäpäästöinen.
ANA 18a §, 18b § ja 18h §, (520/1992)
ARVA 46 §, 47 § 53 §, (1256/1992)
vähäpäästöisyys tunnustettiin suomessa 01.12.1988, eli siitä saakka jossain käyttöönotetut autot jotka ollut vähäpäästöisiä merkitään myös suomessa vähäpäästöisiksi,
01.01.1992
tai sen jälkeen käyttöön otetun henkilöauton
(muun kuin henkilöauton, jonka kantavuus > 760 kg
......jne.) tuli olla vähäpäästöinen
eli täytettävä US-83 vaatimukset , ANA 18a - 18f §, (912/1988)
01.01.1993
tai sen jälkeen käyttöön otetun:
M1-luokan auton, jonka kantavuus > 760 kg...... jne ja
N1-luokan auton
tuli olla vähäpäästöinen.
ANA 18a §, 18b § ja 18h §, (520/1992)
ARVA 46 §, 47 § 53 §, (1256/1992)
vähäpäästöisyys tunnustettiin suomessa 01.12.1988, eli siitä saakka jossain käyttöönotetut autot jotka ollut vähäpäästöisiä merkitään myös suomessa vähäpäästöisiksi,