2,5 AXL lastuttaminen?
2,5 AXL lastuttaminen?
Onko kukaan lastuttanut 2,5L T4 TDI AXL konetta. Millaisia kokemuksia. Itseäni kiinnostaisi taloudellisuuden lisääminen. Paraneeko vai poikiiko laatikko lisäväännöllä?
Millä nopeuksilla käytätte 5 vaihdetta. Tuntuu, että Syncron välitykset on erityisen lyhyet niin voisiko 5 :ta käyttää jo alle 80km nopeuksissa. 5 vaihteella 80km on noin 2000rpm
Millä nopeuksilla käytätte 5 vaihdetta. Tuntuu, että Syncron välitykset on erityisen lyhyet niin voisiko 5 :ta käyttää jo alle 80km nopeuksissa. 5 vaihteella 80km on noin 2000rpm
Re: 2,5 AXL lastuttaminen?
Ite tulee käytettyä 5-vaihetta jo 60 vauhdeista ylöpäin. Kaveri just yks päivä naureskeli, kun lähdettiin risteyksestä kiihdyttelemään muun liikenteen sekaan 80km/h alueelle, kun nelosella kiihdyttelin noin 35 nopeudesta aina sinne liki 90 ja heitin vitoselle. Ei kuulemma oo normaalia, että autolla voi ajaa 4. vaihteella 35 - 90 välin hänellä itellään on VR6 corrado ja GT kakkis (jonka osti minulta) ja onhan niissä ihan aavistuksen erilaiset välitykset
Re: 2,5 AXL lastuttaminen?
Eikös 5:nen ota itseensä tuollaisesta väännöstä?
Re: 2,5 AXL lastuttaminen?
Varmaankin, jos väännättäis koneella. Jos joutuu ylämäkeen ajelemaan pidempään, tai kyydissä on porukkaa, niin silloin nelosella. Olen itselleni uskotellut, ettei kevyestä ajosta vitosella ole haittaa
Re: 2,5 AXL lastuttaminen?
Ihan omia ajatelmia aiheesta ,että ei se vääntö välttämättä sitä riko, mutta jos tässäkin laatikossa vitosen voitelu on samanlainen kuin 2.4D:n laatikossa. Niin porsii sen takia että ei saa pienillä kierroksilla kunnolla voitelua.HeikkiS kirjoitti:Varmaankin, jos väännättäis koneella. Jos joutuu ylämäkeen ajelemaan pidempään, tai kyydissä on porukkaa, niin silloin nelosella. Olen itselleni uskotellut, ettei kevyestä ajosta vitosella ole haittaa
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Re: 2,5 AXL lastuttaminen?
Ainakin laatikot on aivan eri mallisia, ja muutenkin eri maata, joten uskoisin ettei ole tässä tapauksessa suuri ongelma. Omallakin tulee kevyessä käytössä ajeltua 60 alueet vitosella. Noista vaihtamisista, tuolla T4 tulee vedettyä kolmosella sinne 80 ja sitten vitonen. Bensagolfeissa taas onnistuu hyvin kakkosella 80 ja sitten vitonen.selvesa kirjoitti:Ihan omia ajatelmia aiheesta ,että ei se vääntö välttämättä sitä riko, mutta jos tässäkin laatikossa vitosen voitelu on samanlainen kuin 2.4D:n laatikossa. Niin porsii sen takia että ei saa pienillä kierroksilla kunnolla voitelua.HeikkiS kirjoitti:Varmaankin, jos väännättäis koneella. Jos joutuu ylämäkeen ajelemaan pidempään, tai kyydissä on porukkaa, niin silloin nelosella. Olen itselleni uskotellut, ettei kevyestä ajosta vitosella ole haittaa
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 2,5 AXL lastuttaminen?
Minusta vaihteiston kestosta on ihan turha huolehtia. Todistettavasti kestänyt lukolla ja 1->2. suorakytkennällä useita lähtöjä stripillä liimarenkain. Teholukemilla 350hv/700nm.
Laadukkaalla ohjelmalla saa sen +130/+300 helposti ja järkevästi. Päivittämällä coolerin, suuttimet, ja ahtimen saadaankin jo yli 200hv ja 500nm. Molemmissa tapauksissa suositeltavaa tehdä räätälöity softa jossain oikealla ammattitaitosella pajalla (Findiesel esim.), eikä laittaa mitään nimeä X -kantavaa bulkkilastua. Vielä vähemmän mitään powerboxeja, ne voi laittaa roskiin hetimmiten.
edit: Syncro niin lienee jo valmiiksi keulacoolerilla ja vnt-ahtimella. Eiköhän tosta pelkästään jo softaamalla saa yli 150hv ja 400 nyyttonia.
Laadukkaalla ohjelmalla saa sen +130/+300 helposti ja järkevästi. Päivittämällä coolerin, suuttimet, ja ahtimen saadaankin jo yli 200hv ja 500nm. Molemmissa tapauksissa suositeltavaa tehdä räätälöity softa jossain oikealla ammattitaitosella pajalla (Findiesel esim.), eikä laittaa mitään nimeä X -kantavaa bulkkilastua. Vielä vähemmän mitään powerboxeja, ne voi laittaa roskiin hetimmiten.
edit: Syncro niin lienee jo valmiiksi keulacoolerilla ja vnt-ahtimella. Eiköhän tosta pelkästään jo softaamalla saa yli 150hv ja 400 nyyttonia.
Re: 2,5 AXL lastuttaminen?
Onko teme perehtynyt tämän version saloihin, että mitkä suuttimet tuossa on vakiona? .205 tms?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 2,5 AXL lastuttaminen?
En muista suoraan lukuarvoja, mutta vasta 151hv koneissa on isommat, 0.216 -kokoiset.
Re: 2,5 AXL lastuttaminen?
Putosiko kulutus kevyessä ajossa lastuamisen jälkeen?
Re: 2,5 AXL lastuttaminen?
Jos multa kysyt niin en tiedä, ei mulla moista ajoneuvoa ole tai ole ollut. Yleisestihän optimoinnin yhteydessä kyllä kulutus pienenee.
Re: 2,5 AXL lastuttaminen?
teme kirjoitti:Minusta vaihteiston kestosta on ihan turha huolehtia. Todistettavasti kestänyt lukolla ja 1->2. suorakytkennällä useita lähtöjä stripillä liimarenkain. Teholukemilla 350hv/700nm.
Laadukkaalla ohjelmalla saa sen +130/+300 helposti ja järkevästi. Päivittämällä coolerin, suuttimet, ja ahtimen saadaankin jo yli 200hv ja 500nm. Molemmissa tapauksissa suositeltavaa tehdä räätälöity softa jossain oikealla ammattitaitosella pajalla (Findiesel esim.), eikä laittaa mitään nimeä X -kantavaa bulkkilastua. Vielä vähemmän mitään powerboxeja, ne voi laittaa roskiin hetimmiten.
edit: Syncro niin lienee jo valmiiksi keulacoolerilla ja vnt-ahtimella. Eiköhän tosta pelkästään jo softaamalla saa yli 150hv ja 400 nyyttonia.
Tämä on mukava tieto, itselläni juurikin pitkäkeulainen -03 syncro keulacoolerilla ja vnt-turbolla.
Mut mites kytkin, ilmeisesti se 151hv -koneen kytkin ei sovi kun sisäämenoakselissa on ero?
Re: 2,5 AXL lastuttaminen?
Enpä tiedä tuosta AXL:stä mutta oma ACV kärsi hivenen tuosta tehon ja väännön puutteesta
Lastua kun funtisi vaikutti tuo LTR-racing tuote lupaavalta. Mutta olipahan tuo itä-suomen mies lopettanut nuo asennus hommat. Yhteys pääjehuun joka olikin tulossa tuohon samalle kylälle toiselle pajalle asioimaan lupasitulla samalla reissulla
kotia käymään. Tuossa pihlalla box irti ja tallissa tinaten piirit irti" vanhan mallin " piirien luvun jälkeen uusiin Mikko muokkas ohjelmaa minkälaisen halusin. Näytti aika hyvin toiveita kuunnelleen kun nyt Syncro lähtee alakierroksilla liikkelle ja vääntöä
tuntuisi olevan auton olemus muuttui erittäin nöyräksi. Noista kulutuksista ei ole vielä havaintoa .Mutta tulevalla pohjoisen reissulla varmaan saa osvitta kun otaa tuo isonvaunu perään ennen meni yhdistelmä jollain 15-17 lukemilla kun entisellä
etuvetolanssilla pääsi 12-13 lukemilla. Eikä tuo ennen tyhjiltäänkään mennyt alle 8. Rengstuksena on ollut 225/70 15 ja
235/55 17. Mennessä nähdää kasvaako tyytyväisyys. Kytkimenä vielä kaksoismassa mutta tallissa odotamassa jäykkä tamgearsin paketti vaihdetaan kun keretää. http://www.ltr-racing.fi/ kannataa kysellä.
Lastua kun funtisi vaikutti tuo LTR-racing tuote lupaavalta. Mutta olipahan tuo itä-suomen mies lopettanut nuo asennus hommat. Yhteys pääjehuun joka olikin tulossa tuohon samalle kylälle toiselle pajalle asioimaan lupasitulla samalla reissulla
kotia käymään. Tuossa pihlalla box irti ja tallissa tinaten piirit irti" vanhan mallin " piirien luvun jälkeen uusiin Mikko muokkas ohjelmaa minkälaisen halusin. Näytti aika hyvin toiveita kuunnelleen kun nyt Syncro lähtee alakierroksilla liikkelle ja vääntöä
tuntuisi olevan auton olemus muuttui erittäin nöyräksi. Noista kulutuksista ei ole vielä havaintoa .Mutta tulevalla pohjoisen reissulla varmaan saa osvitta kun otaa tuo isonvaunu perään ennen meni yhdistelmä jollain 15-17 lukemilla kun entisellä
etuvetolanssilla pääsi 12-13 lukemilla. Eikä tuo ennen tyhjiltäänkään mennyt alle 8. Rengstuksena on ollut 225/70 15 ja
235/55 17. Mennessä nähdää kasvaako tyytyväisyys. Kytkimenä vielä kaksoismassa mutta tallissa odotamassa jäykkä tamgearsin paketti vaihdetaan kun keretää. http://www.ltr-racing.fi/ kannataa kysellä.
Re: 2,5 AXL lastuttaminen?
Reissu heitetty. Nyt kulki vaunun kanssa pari litraa vähemmällä, muutenkin oli huomattavasti mukavempi kame kun kulki nöyrästi jä lähti keveästi liikkeelle.
Re: 2,5 AXL lastuttaminen?
No nyt on mitattua kokemusta. Keskikulutus putosi maantiellä noin litran. Nykyisin siis 7,5l/100km paikkeilla. Vääntö parani huimasti ja ohitukset menee todella juohevasti