T3 kytkin ongelmia (yhdistetty useita ketjuja)
Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)
Eicca: ohjeet oli ihan ymmärrettävät, kiitos paljon!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)
Kytkin oli hetken kuistamatta, piti jopa maastossa lukot päällä möyriessä ja maantiella ajaessa.
Eilen auto seisoi Vurren kanssa lumikasassa ja siitä kun lähdin, niin ei pitoa löytynyt kuin pintakaasulla.
Kytkin ottaa kiinni heti kun poljin nousee lattiasta ja aukeaa vasta melkein lattiaan poljettuna.
Eilen auto seisoi Vurren kanssa lumikasassa ja siitä kun lähdin, niin ei pitoa löytynyt kuin pintakaasulla.
Kytkin ottaa kiinni heti kun poljin nousee lattiasta ja aukeaa vasta melkein lattiaan poljettuna.
Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)
Alkaa oireet kyllä viitata sinne kytkimen nestekiertoon, tai johonkin päin mekanismia.T3Syncro kirjoitti:Kytkin oli hetken kuistamatta, piti jopa maastossa lukot päällä möyriessä ja maantiella ajaessa.
Eilen auto seisoi Vurren kanssa lumikasassa ja siitä kun lähdin, niin ei pitoa löytynyt kuin pintakaasulla.
Kytkin ottaa kiinni heti kun poljin nousee lattiasta ja aukeaa vasta melkein lattiaan poljettuna.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)
joo ilmaa menee järjestelmään, nyt kun oikein muistelen niin itsellä ensin petti työsyl ja sitten pääsyl. vai oliko toisinpäin ei ehkä oleellista. poljin oli juuri tuollainen, heitä molemmat uudet ja ilmaa paineistettuna nestesäiliöstä, eiköhän ala pelaamaan,tai sitten ei
(ennen sai motonetista renkaan venttiiliin laitettavia sarjoja missä oli venttili+letku+korkki, oli hyvä tuossa hommassa..
(ennen sai motonetista renkaan venttiiliin laitettavia sarjoja missä oli venttili+letku+korkki, oli hyvä tuossa hommassa..
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)
Järjestelmään pääsi ilmaa silloin kun laatikko oli irti, ilmattiin sen verran että alkoi toimia. Ilmausruuvista ei tullut neste läpi ollenkaan, sen irrotuksen jälkeen kun polki, niin alkoi vasta neste tulla reiästä pihalle.
Työsylinteri on ainakin paskainen.
Ihmeellisesti oireet alkoivat syksyllä auton seistyä mäessä nokka ylöspäin ja uusiutui eilen kahden tunnin kahvittelun jälkeen.
Työsylinteri on ainakin paskainen.
Ihmeellisesti oireet alkoivat syksyllä auton seistyä mäessä nokka ylöspäin ja uusiutui eilen kahden tunnin kahvittelun jälkeen.
Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)
ei ainakaan mulla onnistunut ilmaus perinteisesti polkemalla vaan vaati tuon "työkalun"
Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)
Hitto hemmetti.... laatikon huulitiiviste! mutta en vaan tajuu jos loota vuotas öljyä niin miks lätty oli niin kuiva
Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)
Mäkin oisin veikannut huulitiivistettä. Sinne ei tarvita hirveesti öljyä että se luistaa. Mutta luulisi että sen olisitte nähneet...
Pitää kokeilla ilmata omasta kytkin paineistettuna, jos se auttaisi kun poljin tuntuu vähän kumimaiselta.
Pitää kokeilla ilmata omasta kytkin paineistettuna, jos se auttaisi kun poljin tuntuu vähän kumimaiselta.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)
Sormet pysy puhtaana vaikka kuinka asetelmaa ja levyä hinkkas
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)
Tulipa just sellanenkin mieleen, että jos neste ei pääse takaisin päin vapaasti ja työsylinterille jäisi pieni paine. Koneen vaihdon yhteydessä joku letku oli kuulemma niin taittuneena, ettei kytkin ollut aluksi toiminut, tai niin koneen vaihtaja ainakin kertoi, kun autoani kyselin aina välillä ajoon.
Pitää mennä alle katsomaan, palautuuko työsylinterin vipu kun saan jonkun polkemaan poljinta.
Pitää mennä alle katsomaan, palautuuko työsylinterin vipu kun saan jonkun polkemaan poljinta.
Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)
Jos neste ei pääse takaisinpäin niin kytkin irrottaa heti kun poljinta painaa vähänkin. Jarruissa tämä tullut vastaan pari kertaa, mutta samat sylinterit kytkimessäkin.
Mutta jos kyseessä on joku monivamma niinkuin Vurren tapauksessa yleensä (kaksi tai useampi vika), niin saattaa olla mikä tahansa.
Mutta jos kyseessä on joku monivamma niinkuin Vurren tapauksessa yleensä (kaksi tai useampi vika), niin saattaa olla mikä tahansa.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)
Monivammakytkimestä tuli ilmaa reilusti, kunhan löysin sopivan ilmausruuvin. "Orggis" oli tukossa. Ilmaa olisi saattanut tulla lisääkin, jos vaan olisi ollut jarrunestettä enemmän lisättäväksi. Melkein puolilitraa sinne meni eikä ilma mielestäni loppunut.
Tässä kuvassa poljin on pohjassa
Tässä kuvassa poljin on ylhäällä
Vipu nousee "reilusti" ylöspäin työntämällä
Muistanko oikein, että vivulle olisi joku ohjeellinen asento, jossa sen kuuluisi olla?
Motonetista löytyy sekä työsylinteriä että sen korjaussarjaa.
Uskaltaakohan Motonetin osilla kokeilla korjaamista?
Tässä kuvassa poljin on pohjassa
Tässä kuvassa poljin on ylhäällä
Vipu nousee "reilusti" ylöspäin työntämällä
Muistanko oikein, että vivulle olisi joku ohjeellinen asento, jossa sen kuuluisi olla?
Motonetista löytyy sekä työsylinteriä että sen korjaussarjaa.
Uskaltaakohan Motonetin osilla kokeilla korjaamista?
Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)
Osta koko työsylkkä ei maksa vaivaa korja vanhaa kun ei uusikaan maksa miljoonaa
Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)
Tollasia kasattaessa menee melko usein tiivisteet rikki kun ne osuu johonkin terävään reunaan.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)
Lisää jarrunestettä js työsylinteri haettu. Vielä kun olisi aikaa vaihtaa...
Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)
Ilmakuplat siirtyy pääsylinterin päähän?T3Syncro kirjoitti:Järjestelmään pääsi ilmaa silloin kun laatikko oli irti, ilmattiin sen verran että alkoi toimia. Ilmausruuvista ei tullut neste läpi ollenkaan, sen irrotuksen jälkeen kun polki, niin alkoi vasta neste tulla reiästä pihalle.
Työsylinteri on ainakin paskainen.
Ihmeellisesti oireet alkoivat syksyllä auton seistyä mäessä nokka ylöspäin ja uusiutui eilen kahden tunnin kahvittelun jälkeen.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)
Mystistä tässä on se, että ajoin kytkimellä lähes 7000 Km ongelmitta, kunnes pysäköin auton jyrkkään ylämäkeen pariksi tunniksi.dmn kirjoitti:Kyllä tämä on mahdollista, ilmeisesti jos kytkinpolkimen perussäätö on liian alhaalla (ei siis vapauta sylinteriä kokonaan) ja ajetaan pitemmän matkaa niin että jarruneste putkissa lämpenee tuo sitten puskee kytkintä auki.T3Syncro kirjoitti:Tuli sellainenkin mieleen, että voisiko satunnainen luistaminen johtua paskaisesta työsylinteristä, eli jäisikö kytkin pikkasen "auki" välillä? Ilmausruuvista ei tullut neste läpi eikä meinannut aluksi tulla sen reiästäkään.
Tänään ajelin reilun 20 km eikä luistanut vaikka kuinka koitti käskeä.
Pitää perehtyä tuohon kytkinpolkimen perussäätöön...
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)
Työsylinteri vaihdettu, mutta ei pidä kytkin vieläkään.
Kytkin tuntuu kyllä normaalimmalta, eli ilma taisi tulla pois putkesta.
DMN:n mainitsemaa kytkimen perussäätöä pitää tutkiskella:
Sillä tuskin on toiminnan kannalta mitään merkitystä, että minulla tuo työsylinteri on 180 astetta käännettynä, eli putki tulee takaa päin? Edellinenkin oli niin päin.
Voisiko asetelma olla heikko?
Kytkin tuntuu kyllä normaalimmalta, eli ilma taisi tulla pois putkesta.
DMN:n mainitsemaa kytkimen perussäätöä pitää tutkiskella:
Sillä tuskin on toiminnan kannalta mitään merkitystä, että minulla tuo työsylinteri on 180 astetta käännettynä, eli putki tulee takaa päin? Edellinenkin oli niin päin.
Voisiko asetelma olla heikko?
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)
Kävinpä sitten 20 Km kauppareissun ajamassa, paluumatkalla ei kestänyt loivaan ylämäkeen kiihdyttää edes 80 Km/h vauhtiin...
Onko kellään tiedossa ylimääräistä 1Z:n vautipyörää nurkissa, tai ideaa mistä moista kannattaisi alkaa metsästää?
Mietinpä juuri, pitäisikö asetelma vaihtaa vai vaihtaisiko samalla koko paketin Eiccan suosittelemaksi...TT| kirjoitti:Mulla pitäisi tuossa mtdi-koneessa olla JX:n pyörä ja kytkin, asetelma joku jäykempi. Tähän asti ei ole luistanut missään tilanteessa. Vaikka tällä on yliraskaallakin kärryllä vedetty syncroja, ja omapaino 1975kg. Että en tiedä mitkä tuon JX paketin rajat oikeasti on, jos asetelma on ok.
Onko kellään tiedossa ylimääräistä 1Z:n vautipyörää nurkissa, tai ideaa mistä moista kannattaisi alkaa metsästää?
- beretta
- Tölkkitohtori
- Viestit: 666
- Liittynyt: 21.02.2012 16:53
- Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
- Viesti:
Re: Luistava kytkin (AAZ JX:n "uusi" Sachs)
tarkista tosiaan palauttaako se käyttöakseli jota kytkinsylinterin tappi työntää,siinähän kaksi puslaa jotka jumii tiukkaan kun kuivumaan pääsee,saattaa kytkin luistaa jos se ei palaudu.Minulla meni täysin jumiin kun kytkinkoppa tallin nurkassa muutaman viikon oli niin piti väkivalloin repiä helat irti siitä.Se menee todella jumiin kun kuivuu...
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28