IC:n asennus
Re: IC:n asennus
Kyllä se kuljettajan sydänkäyrä tietysti vähän voi muuttua sitten kun egt on punarajalla.
Re: IC:n asennus
pakopaineen mittaus? = egt?
Re: IC:n asennus
Melkein. Exhaust Gas Temperature. Suurimmat suositellut rajat lienevät siellä noin 700 asteen (cels.) paikkeilla, eikä varmaan haittaa vaikka jäisi vähän vähemmäksikin. Eicca antoi ostosvinkiksi tämän kesällä: http://procater.fi/tuotteet.php?kategoria=19&tuote=125. Erittäin hyvä vakuutus koneelle ja saa virittelyn jälkeen ajella turvallisemmin mielin ainakin pakolämpöjen puolesta. Monen asiaa paremmin tuntevan mielestä pakollinen hankinta. Oma odottaa asennusta.
Asenna suoraan pakosarjaan ennen ahdinta. Eicca varmaan porailee paikalleen tarpeen mukaan.
Asenna suoraan pakosarjaan ennen ahdinta. Eicca varmaan porailee paikalleen tarpeen mukaan.
Re: IC:n asennus
pakopainemittarin tuossa edellisellä kierroksella väsäilin paikolleen, senkö tuottama informaatio ei ole sitten ole riittävä ? pakopaineet menneet noin 0,2 bar ahtojen yläpuolella, moottoritieajossa sama tai hieman alle ahtopaineen.
Re: IC:n asennus
Ei aivan riitä ohjaamon tuon k-tyypin termoparin johto
Se noissa on ongelma että niitä ei passaa ihan miten vaan jatkaa, vaikuttaa mittaustulokseen..
Se noissa on ongelma että niitä ei passaa ihan miten vaan jatkaa, vaikuttaa mittaustulokseen..
< 15kWh/100km
Re: IC:n asennus
Ebaystä saa jatkoa. Muistaa vaan laittaa oikeinpäin johdot
Re: IC:n asennus
Pienempijarke kirjoitti:onko se sama kuin kuljettajan EKG-mittaus?resupekka kirjoitti:Huh! Jos saat vielä viriteltyä kunnolla lämpöä hukkaavan vesikierron jäähdyttimen kaveriksi, niin luulisi kovemmankin ahtamisen olevan termisen kuormituksen puolesta aika turvallista. Onko autossa jo egt-mittari?
TT: veikkaan että saman kokoinen.
YV laatikko täynnä yleensä koko ajan
Re: IC:n asennus
Perjaatteessa dieselissä pakolämmöistä näkee karkeasti sanottuna "kaiken" eli jos täytös on oikea ja kaikki (pakopaine/ahto ja syöttömäärä) kunnossa niin lämmöt ok ja silloin et perjaatteessa muita mittareita tarvii. Toi procaterin myymä mittari on halpis kamaa mutta hyväksi todettu, mittari 2€ arvoinen (toimiva) mutta hinta perustuukin tuohon hyvään (tarpeeksi nopeaan) anturiin. Ehdottomasti savukoneiden virittäjän pakko hankinta ja samalla hyvä henkivakuutus moottorille. Nakukoneessa 780 astetta on hyvä maksimi/turvaraja pakolämpö jatkuvalla kuormalla ja hetkellisesti n.820-850c (kuinka pitkään, kokeilemalla selviää?)
YV laatikko täynnä yleensä koko ajan
Re: IC:n asennus
viikonloppuna viritelty loput nesteletkut paikoilleen ja kiertovesipumppu asennettu alimpaan kohtaan auton alle. paisuntasäiliönä edessä corollasta löytynyt pieni kapea malli, menee hienosti heittämällä oikean etuvalon taakse. pitäälö tämä olla ylimpänä? mihinkäs paikkaan sen pumpun virtapiuha siellä laturissa tökättiinkään että alkaa pumppaamaan kun kone käynnistyy?(tiedän ,tyhmä kysymys) vielä puuttuisi varsinainen täyttösäiliö , pitäisi olla pieni mutta min 16mm lähdöillä, ideoita?
Re: IC:n asennus
W- navasta saadaan tieto latauksen merkkivalolle ja kierroslukumittarille. Pumppua se ei pysty suoraan ruokkimaan. Rele? Miksi et ota ohjausta vaikka parkkivalon johdosta. Ajathan? aina valot päällä
Re: IC:n asennus
Eikö sen järjestelmän voi täytttää sieltä nousevan auringon maan tuotteen paisuntasäiliöstä käsin?
YV laatikko täynnä yleensä koko ajan
Re: IC:n asennus
kyllähän tuota parkkivaloa itsekin mietin, toinen vaihtoehto sammutinsolenoidin piuhasta. Tuossa nousesevan auringon maan paisarissa on 8mm reikä samoin kun syylärissäkin... aika hidasta olisi. täytyy varmaan sekin tehdä ite olemassa olevista osista, niin kaikki muukin tässä projektissa. Ai niin ne silikonit 3,5 " --> 2,5 tuumaa löyty halvimmalla pornaisista!!!
Re: IC:n asennus
En tiedä täyttääkö sinun kriteerejä, mutta mulla on wasserin täyttö ja paisuntasäiliöt joutavana. Seatista jä yli jarrunestesäiliö, jossa jopa korkissa pintahäly ja piuhakin varmaan löytyy liittimineen. En nyt tiedä miten jarrunestesäiliö on tehostajassa kiinni, josko siinä olisi letkulähdöksi sopivaa, tai muuta sovellettavaa. Löytyy myös tölkin jarrunestesäiliö. Tölkissä on myös ohjaustehostajan öljysäiliö joka on tilavuudeltaan n. 4dl ja siinä on isohko letkulähtö, mutta se ei ole joutavana nyt. Seatista jäi lootaan tornimallinen ohjaustehostajan säiliö, mille en todennäköisesti löydä käyttöä, siihen voin laikata rungosta jalan mukaan, joka kiinnittyy vaikka tölkin koriin hitsillä. Nämä vain ajatuksia kartoituksen avuksi, kerran pyysit. Lisätietoja saat aikaisintaan torstaina tätä viikkoa, jos tarttet.
Re: IC:n asennus
Oma suunnitelma on käyttää juurikin seatin ohjaustehostimen säiliötä, äkkiseltään mittailtuna pitäisi sopia keulalle.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: IC:n asennus
Jaa, kuulostaa siis siltä että mullakin löytyi sille käyttöä...
Re: IC:n asennus
kaveri laittoi omaansa tuollaisen vuosi sitten, kuulemma toimii (33217)
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... ari-32210/
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... ari-32210/
Re: IC:n asennus
pitkästä aikka tallilla. järjestelmäb ensimmäinen täyttö. Tietenkin tuo jäähdyttäjän yläpäässä oleva 10mm letkulle oleva lahtö työntää nestettä koko ajan, tietenkin. Ei siis voi käyttää siitä erilliseen paisuntasäiliöön, pumppu pumppaa sitä kautta pihalle vaikka 1000 l nestettä jos sitä sille antaa . pitää siis vissiin se tulpata kokonaan tai sitten tarvitsee paisunta säiliön jossa nestetaso alle tuon paluun. prkl... ei mahdu sellainen mihinkään, kuten aiemmin todettu liian pieni auto.kellään ideaa missä autossa olisi noin 19mm lähdöt ja sitten tuo paluu yläreunassa. pitäisi vaan olla pieni kokoinen että mahtuisi moot.tilaan välijäähyn viereen. toinen vaihtoehto että löytäisi sellaisen painekorkin jossa olisi lähtö paisuntasäiliölle, muistan ehkä joskus nähneeni sellaisen ebayssa mutta en ole enää löytänyt.
eli jotain tälläistä:
http://www.ebay.co.uk/itm/Kawasaki-Ninj ... 0830762%26
tämä olisi se oikea, mutta pinta aika paha
http://viewitem.eim.ebay.fi/Alloy-Water ... 03026/item
tietysti jos siihen 10mm letkuun saisi jostain sellaisen venttiilin jostain (0,9-1-1 bar ) letkun väliin, onkohan sellaisia? sillloin toimisi tällä nykyisellä ratkaisulla
eli jotain tälläistä:
http://www.ebay.co.uk/itm/Kawasaki-Ninj ... 0830762%26
tämä olisi se oikea, mutta pinta aika paha
http://viewitem.eim.ebay.fi/Alloy-Water ... 03026/item
tietysti jos siihen 10mm letkuun saisi jostain sellaisen venttiilin jostain (0,9-1-1 bar ) letkun väliin, onkohan sellaisia? sillloin toimisi tällä nykyisellä ratkaisulla
Re: IC:n asennus
tänään tuli puhelimessa tilattua tälläinen : http://viewitem.eim.ebay.fi/Alloy-Water ... 03026/item
paikalliselta jäähdytinpajalta, saas nähdä miltä näyttää luonnossa kun valmistuu, tulee 0,9 bar korkilla, mahtaako olla sopiva avautumispaine? no sen näkee..
paikalliselta jäähdytinpajalta, saas nähdä miltä näyttää luonnossa kun valmistuu, tulee 0,9 bar korkilla, mahtaako olla sopiva avautumispaine? no sen näkee..
- rextherunt
- 100:s Juhlajäsen
- Viestit: 87
- Liittynyt: 19.03.2012 09:40
Re: IC:n asennus
Tilannepäivitystä. No niin nyt on ajeltu jo hiukan pidempään subarun vesi-ilma välijäähdyttimellä ja fiat cinsimitensekirjoitettiin syylärillä joka on tuossa keulalla. Boschin pumppu kierrättää nestettä. Lämmöt pysyy mittarin mukaan kurissa siinä 15-25 asteen tietämillä, tosin ajon aikana en pääse vahtaamaan lämpöjä kun lämpömittarin piuhaa ei tässä tapausksessa voi jatkaa ilman että arvot lähtee heittämään. Parkkiin ja kontti auki systeemillä tsekkaillu lähinnä. Syöttöjäkin on jonkin verran, savuakin saadaan aikaiseksi jos painasee kaasun pohjaan.
Jälkiviisaana mietin, että olis voinu rakentaa ilmausta varten jonkun systeemin esim 19mm T-kappaleen ja sitten letkulla joku pullo korkealle ja nesteet kiertää muutamaksi tunniksi. Sitten tukkii sen kun on ilmattu.
Jonkunhan se oli tässäki koekaniinin osa otettava
Kunhan lumet sulaa ja pääsen makoilemaan 68mm murskeelle 2x4 lauta pään alusena niin pitää tehdä lisää säätöä. Lämpimät tallit on neideille
Jälkiviisaana mietin, että olis voinu rakentaa ilmausta varten jonkun systeemin esim 19mm T-kappaleen ja sitten letkulla joku pullo korkealle ja nesteet kiertää muutamaksi tunniksi. Sitten tukkii sen kun on ilmattu.
Jonkunhan se oli tässäki koekaniinin osa otettava
Kunhan lumet sulaa ja pääsen makoilemaan 68mm murskeelle 2x4 lauta pään alusena niin pitää tehdä lisää säätöä. Lämpimät tallit on neideille
Mitään en ymmärrä vieläkään, mutta hauskaa on.
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: IC:n asennus
Taidanpa rauhassa odotella mitä tuosta tulee ja miten jarken "patentti" toimii ennenkuin lähden hötkyilemään tuon omani kanssa
Tuo controlleri toimii ainakin hyvin tuossa ilmajäähyssä, näkee koko ajan ilman lämpötilan, taidan samanlaisen laittaa myös vesijäähyyn ohjaamaan vesipumppua
Tuo controlleri toimii ainakin hyvin tuossa ilmajäähyssä, näkee koko ajan ilman lämpötilan, taidan samanlaisen laittaa myös vesijäähyyn ohjaamaan vesipumppua