2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Keskustelua T4:n moottoreista.
Discussion forum for the 4th generation Van: Engines.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Onko kellään kokemusta / tietoa, millainen urakka olisi edessä?

Vastaanottajana luonnollisesti Syncro, moottori etuveto automaatista.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Mulla löytys uusi 150hp 2,5tdi:n alkuperäinen pakosarja ja garretin uusi T03 fööni sen jatkeeksi jos haluaa ahtaa vaparin tai virittää 2.5 konetta... :roll:
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Viesti Kirjoittaja redi »

Johtojumppaa on tiedossa aika reippaasti jos meinaa päivittää mekaanisesta TDI:hin. Itse ehkä ahtaisin 2.4:en (mikäli se ei ole rikki). 1.9td on myös vaihtoehto, helppo ja halpa huoltaa jos vertaa vitoskoneisiin ja voemoo saa ihan riitävästi normikäyttöön.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

redi kirjoitti:Johtojumppaa on tiedossa aika reippaasti jos meinaa päivittää mekaanisesta TDI:hin. Itse ehkä ahtaisin 2.4:en (mikäli se ei ole rikki). 1.9td on myös vaihtoehto, helppo ja halpa huoltaa jos vertaa vitoskoneisiin ja voemoo saa ihan riitävästi normikäyttöön.
Kuinkas 1.9 TD 2.4 D Syncron laatikkoon? Yksi tuttu saattaisi olla kiinnostunut tuosta 2.5 TDI koneesta T4 Syncroonsa. Taitaa olla helpoin vaihtaa siinäkin tapauksessa pumppu jostain vanhemmasta vitos TD koneesta?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Viesti Kirjoittaja TT| »

T3Syncro kirjoitti:
redi kirjoitti:Johtojumppaa on tiedossa aika reippaasti jos meinaa päivittää mekaanisesta TDI:hin. Itse ehkä ahtaisin 2.4:en (mikäli se ei ole rikki). 1.9td on myös vaihtoehto, helppo ja halpa huoltaa jos vertaa vitoskoneisiin ja voemoo saa ihan riitävästi normikäyttöön.
Kuinkas 1.9 TD 2.4 D Syncron laatikkoon? Yksi tuttu saattaisi olla kiinnostunut tuosta 2.5 TDI koneesta T4 Syncroonsa. Taitaa olla helpoin vaihtaa siinäkin tapauksessa pumppu jostain vanhemmasta vitos TD koneesta?
Kannattaa myös pitää mielessä tuo vaihdelaatikko, noissa pikkukoneissa on syncronakin se heikompi loota. 1,9TD:n (tai 1.9TDI ämmällä tai eellä) on varmasti helpompi, kytkinkoppa vaan vaihtoon ja moottorintuet. Noita 1.9TDI koneita noihin on aika paljon laitettukin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
teme
Moderaattori
Viestit: 172
Liittynyt: 17.02.2012 20:25

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Viesti Kirjoittaja teme »

Kytkinkoppa? Jääkö mulla jotain nyt tajuamatta vai miksi siihen pitäis kajota kun 1.9TD/TDI/IDTDTTSIN:n swappaa 2.4D tilalle? Eihän se oo irroitettava osa?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Viesti Kirjoittaja TT| »

teme kirjoitti:Kytkinkoppa? Jääkö mulla jotain nyt tajuamatta vai miksi siihen pitäis kajota kun 1.9TD/TDI/IDTDTTSIN:n swappaa 2.4D tilalle? Eihän se oo irroitettava osa?
Kovasti yritin kaivaa varmaa tietoa asiasta, mutta edelleen jäi sellainen kuva että 2.4d olisi samalla kiinnityksellä kuin 2.5TDI koneet. Mutta viestisi perusteella voisin yrittää päätellä että olisikin sama kuin R4 koneet. Myönnän virheeni :oops:
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Viesti Kirjoittaja dmn »

Kovasti yritin kaivaa varmaa tietoa asiasta, mutta edelleen jäi sellainen kuva että 2.4d olisi samalla kiinnityksellä kuin 2.5TDI koneet.
Ja näinhän se on.
< 15kWh/100km
miwa

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Viesti Kirjoittaja miwa »

Mulla on laitettu 2,5 TDI 88hp:seen 2,4 loota ja sopii kiinityksiltään hyvin ja kytkin remontin aikana siihen hommattiin 2,5 tdi:n kiinteä vauhtipyörä kaksoismassan tilalle ja sopi hyvin laatikkoon :D
NSUman
Vasta alkaja
Viestit: 26
Liittynyt: 23.02.2012 22:39

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Viesti Kirjoittaja NSUman »

Ainakin etuveto T4 pikku laatikoissa on kiinnitykset molempiin koneisiin 2,4 d ja 1,9 td. Voisin kuvitella että näin on myös syncron laatikoissa, kun tuo laatikon puoli ei kauheasti kait eroa etuvetoisesta.
Hmy
Vasta alkaja
Viestit: 13
Liittynyt: 20.10.2012 09:22

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Viesti Kirjoittaja Hmy »

Eicca_ kirjoitti:Mulla löytys uusi 150hp 2,5tdi:n alkuperäinen pakosarja ja garretin uusi T03 fööni sen jatkeeksi jos haluaa ahtaa vaparin tai virittää 2.5 konetta... :roll:
Vieläkö löytyy
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Juu löytyy perjaatteessa, myin eteen päin mutta saamaton ostaja ei ole saanut asennettua (vieäkään) eli kysäsen hinnan jos myis takas/sulle 8-)
Jari
Vasta alkaja
Viestit: 1
Liittynyt: 27.08.2013 23:20

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Viesti Kirjoittaja Jari »

eli siis 2,4 tilalle kävisi suoraan 1,9TD tai 2,5TDI jos jaksaa johtoja jumpata?

Nimim. remmi poikk AAB
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Viesti Kirjoittaja TT| »

Noinhan se on, ja 1.9TDI myöskin. 2.5TDI 75kW ja 111kW versiot on sitten alkujaan kestävämmällä laatikolla, kannattaa pitää mielessä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Heebo
AktiVWisti
Viestit: 380
Liittynyt: 27.02.2012 11:01
Paikkakunta: Oulu

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Viesti Kirjoittaja Heebo »

Onko tietoa Audin ja Volvon keulalta löytyvän AEL moottorin sopivuudesta AAB:n korvikkeeksi? Lähinnä AAB moottorinkannakkeiden sopivuus AEL lohkoon askarruttaa.
...ja pahoittelut v....n mainitsemisesta foorumilla.
-90 Multivan Syncro 1.9 mTDi
-89 Pritsche Syncro 1.9TDi
-90 Trashotel 2.1 DJ
jaketech
AktiVWisti
Viestit: 150
Liittynyt: 12.11.2013 13:28
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Viesti Kirjoittaja jaketech »

Heebo kirjoitti:Onko tietoa Audin ja Volvon keulalta löytyvän AEL moottorin sopivuudesta AAB:n korvikkeeksi? Lähinnä AAB moottorinkannakkeiden sopivuus AEL lohkoon askarruttaa.
...ja pahoittelut v....n mainitsemisesta foorumilla.
vastaus tulee myöhässä mutta kyllä se sopii, joutuu vaihtaa öljypohjan,imuputken öljypumpuun, AAB:sta siirtää kaikki apulaiteiden korvakot että saa laturin ja ohjaustehostimen pumpun paikalleen.
voi olla että joutuu turbon kääntää toisin päin.
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
Viestit: 507
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Viesti Kirjoittaja Neanterdaali »

Tervehdys!
Autoni on 1996 Vw Karmann Cheetah ja koneena 2.4 d woimanpesä. Muutaman tuhannen kilometrin kokemuksella jaksaa kyllä kuljettaa autoa mutta lisävoimahan ei koskaan ole pahitteeksi. :D

Autolla on nyt ajettu kaikkiaan 176 000 kilometriä ja kone täysin terve ja tikissään. Nytpä kysynkin asioista paremmin perillä olevilta tuosta ahtamisesta: millainen homma kaikkaan ja onkohan kallista?

Itse en osaa tehdä eli osaavaan paikkaan auto pitäisi viedä. Tarkoitus on pitää tuota autoa pitkään kun sellaisen on onnistunut hankkimaan, on oikein mukava seikkailuauto kahdelle hengelle.

Eli miten arvelette tuota koneen kestämispuolta, kestääkö ahtamisen, missä se kannattaa teettää ja olisikohan kenelläkään ihan käytännön kokemusta asiasta?
Liitteet
image.jpg
image.jpg (754.41 KiB) Katsottu 27668 kertaa
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
jaketech
AktiVWisti
Viestit: 150
Liittynyt: 12.11.2013 13:28
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Viesti Kirjoittaja jaketech »

tartisin nyt dokumentin että onko kaikissa samat etujouset? sais 2.5TDI leimattua otteeseen. epc:ltä kattelin ni ei ollut jousia eritelty mitenkää moottoreiden mukaan vaan auton etuakseli painon mukaan.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Viesti Kirjoittaja TT| »

Neandertaalille että taitaa edelleen jäädä Suomessa haaveeksi 2.4deen turbottaminen, kun ei sellaista versiota ole tehtaalta lähtenyt. Maailmalla niitä on kyllä tehty, ja joku täällä foorumillakin, mutta sen katsastamisen onnistumisesta ei ole kuulunut mitään.
Oettingerillä on kyllä turbokitti tuohon koneeseen olemassa, mutta trafi ei taida sitä tunnustaa mitenkään viralliseksi vertailuksi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
Viestit: 507
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: 2.5 TDI 2.4 D:n tilalle T4:ssa?

Viesti Kirjoittaja Neanterdaali »

Ok, kiitos vastauksesta, pitää vaan sitten jättää Kiikalan kiihdytyskisat välistä :D

Kyllähän tuo 2.4 autoa kuljettaa, sitä on vaan nykyihminen tottunut niin tehokkaisiin diesel koneisiin.
Muistan nuorena miehenä kun jollakulla oli 100 hp auton koneessa niin sitä pidettiin tosi tehokkaana autona, niin ne ajat muuttuu :)
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Vastaa Viestiin