Vartti ylimäärästä aikaa vapaaseen ajeluun = team tölkki jumissa, joten hyvin meni perillehege kirjoitti:...storenkaat pitää paremmin maastossa ja että maastoajon tarkoituksena ei ole saada autoa mahdollisimman pahasti jumiin...
MPK maastoajokurssi 14-15.4
Re: MPK maastoajokurssi 14-15.4
Pari videota sain otettua niin että niissä jotain näytettävääkin on. Tarviiko suttailla kilpiä yms? Jos tarvii niin sit kestää kyl hetken ennenku saan näkyviin. Muussa tapauksessa heti.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: MPK maastoajokurssi 14-15.4
Tänään uudestaan?teme kirjoitti:Pari videota sain otettua niin että niissä jotain näytettävääkin on. Tarviiko suttailla kilpiä yms? Jos tarvii niin sit kestää kyl hetken ennenku saan näkyviin. Muussa tapauksessa heti.
Vartti ylimäärästä aikaa vapaaseen ajeluun = team tölkki jumissa, joten hyvin meni perillehege kirjoitti:...storenkaat pitää paremmin maastossa ja että maastoajon tarkoituksena ei ole saada autoa mahdollisimman pahasti jumiin...
Tuskinpa kilvillä on merkitystä.
Re: MPK maastoajokurssi 14-15.4
Ei tarvii alkaa kilpiä häivyttelemään videoista, latailen kuvat koneelle ja laitan picasaan
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: MPK maastoajokurssi 14-15.4
http://teemu.hi.fi/kuvat/mpkkurssi/
Tuolla on kuvat & videot jotka on jollain tapaa julkaisukelpoisia suorilta. Perehdyn loppuun materiaaliin lähipäivinä että saako niistä kyhättyä jotain kasaan. Miltäänhän tuo touhu ei videoilla näytä, niinkuin jo monesti todettiin, harmi sinänsä.
Tuolla on kuvat & videot jotka on jollain tapaa julkaisukelpoisia suorilta. Perehdyn loppuun materiaaliin lähipäivinä että saako niistä kyhättyä jotain kasaan. Miltäänhän tuo touhu ei videoilla näytä, niinkuin jo monesti todettiin, harmi sinänsä.
Re: MPK maastoajokurssi 14-15.4
Kiitokset tölkkiseurueelle myös täältä "oikean maastoauton" ratista. Uskomattoman hyvinhän nuo tölkit eteni maastossa.
Re: MPK maastoajokurssi 14-15.4
Kiitän itsekin. Meillä oli mielestäni paras ryhmä ja homma toimi.
Laitan kuvia nettiin kunhan kerkeän, ja yritän tehdä jotain kertomusta. Pitää tulla vähän härnäämään myös roverystävien puolelle.
Laitan kuvia nettiin kunhan kerkeän, ja yritän tehdä jotain kertomusta. Pitää tulla vähän härnäämään myös roverystävien puolelle.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: MPK maastoajokurssi 14-15.4
Kiitokset tosiaan porukalle, ryhmä oli ihan loistava Hyvin Ne "oikeatkin maastoautot" eteni kunhan vaan kuskilla oli pokkaa.. ehkä se pieni yllytys myös auttoi
Re: MPK maastoajokurssi 14-15.4
Mun ottamat onnistuneet kuvat: https://picasaweb.google.com/1131333384 ... directlink
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: MPK maastoajokurssi 14-15.4
JuKu: Tervetuloa foorumille ja kiitos seurasta!
Meillä oli tosiaan erinomainen porukka ja hauskaa oli! Minun ottamat epäonnistuneet kuvat https://picasaweb.google.com/1107884032 ... directlink
Meillä oli tosiaan erinomainen porukka ja hauskaa oli! Minun ottamat epäonnistuneet kuvat https://picasaweb.google.com/1107884032 ... directlink
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: MPK maastoajokurssi 14-15.4
Videoista huomas parhaiten ettei se nyt ihan perus kruisailua tuolla metässä ollut. Kuvien perusteella näytti aika hauskalta touhulta.
Kannattaisko syncroissa ottaa vakaajat pois maastossa? Entä saisko joustoa muuten lisättyä millään?
Kannattaisko syncroissa ottaa vakaajat pois maastossa? Entä saisko joustoa muuten lisättyä millään?
Re: MPK maastoajokurssi 14-15.4
Videot latistaa aika totaalisesti nuo korkeuserot
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: MPK maastoajokurssi 14-15.4
Kiitos parhaalle ajoryhmälle. Erityiskiitokset kaikille apukuskeille yhtäaikaisista ja eriävistä ohjeista
Yllättävän hyvin sitä ensikertalainenkin selviää tölkillä maastossa, vai selvisikö tölkki ensikertalaisen kanssa?
Yllättävän hyvin sitä ensikertalainenkin selviää tölkillä maastossa, vai selvisikö tölkki ensikertalaisen kanssa?
Re: MPK maastoajokurssi 14-15.4
Kannattais ja aion testatakkin sitä lähiaikoina, sitten selviää miten jousto riittää. Nyt huomas hyvin jo eron mulla ja Hegellä, kun vurressa vakio ulosjousto takana ja mulla reilu 100mm enemmän niin dobbeli eteni ilman lukkoja paljon pidemmälle vurreredi kirjoitti:Kannattaisko syncroissa ottaa vakaajat pois maastossa? Entä saisko joustoa muuten lisättyä millään?
Sanotaan näin että ensikertalainen selvitti tölkillä reitin tölkki ja maasto ajokokemukseen suhteutettuna ihan mielettömän hyvin, välillä jopa eipäiltiin että onko isäntä puikoissa mutta kyllä se isäntä siellä pelkääjän paikalla vaan joka kerta istuiKrisse kirjoitti:Kiitos parhaalle ajoryhmälle. Erityiskiitokset kaikille apukuskeille yhtäaikaisista ja eriävistä ohjeista
Yllättävän hyvin sitä ensikertalainenkin selviää tölkillä maastossa, vai selvisikö tölkki ensikertalaisen kanssa?
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7675
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: MPK maastoajokurssi 14-15.4
TerVWetuloa foorumille. Selvähän se on, että kaikki miehet pitävät itseään "ammattilaisena", kun auton ratissa on nainen.Krisse kirjoitti:Kiitos parhaalle ajoryhmälle. Erityiskiitokset kaikille apukuskeille yhtäaikaisista ja eriävistä ohjeista
Yllättävän hyvin sitä ensikertalainenkin selviää tölkillä maastossa, vai selvisikö tölkki ensikertalaisen kanssa?
Tölkki on liian hyvä auto ensikertalaiselle maastoon. Ekat kerrat kun ajaa ja kaivaa ylös tasauspyörästön lukotonta "maasturia", niin ehkä oppii paremmin mistä kannattaa edes kokeilla.
Nimim: Kyseisellä saarella useammankin nelivetoisen auton ylös vetänyt
Tervetuloa foorumille. Ei saa muilla foorumeilla kertoa Tölkkien etenemisominaisuuksista, joudutaan pian ajamaan niillä vain keskenämme .JuKu kirjoitti:Kiitokset tölkkiseurueelle myös täältä "oikean maastoauton" ratista. Uskomattoman hyvinhän nuo tölkit eteni maastossa.
Harmi kun oma kalenteri ei mahdollistanut Syncroilua sen enempää, kuin sen Hegen "pelottelun" vahingossa.
Re: MPK maastoajokurssi 14-15.4
https://picasaweb.google.com/1136950332 ... 7072951346
tuossa näkyy se kahlauspaikka, että mitä siellä pohjalla olikaan
tuossa näkyy se kahlauspaikka, että mitä siellä pohjalla olikaan
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: MPK maastoajokurssi 14-15.4
tästä pätkästä oli jokuseen kertaan puhetta viikonlopun aikana
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: MPK maastoajokurssi 14-15.4
Elikkä, viime viikonloppuna ajeltiin maastoajokurssi Helsingin Santahaminassa. Paikalle löysi kolme tölkkiä:
Mun jääkarhu "Vurre". Eican sininen "Turre" ja TT:n "Hansu".
Saatiin kaikki syncrot samaan ryhmään kahden Land Roverin kanssa. Lantikkakuskit ihmetteli hetken aikaa mihin ryhmään olivat joutuneet, mutta tottuivat nopeasti kun huomasivat että syncrot kykeni samaan kuin niiden autot.
Ensimmäinen maastoharjoitus oli vesieste. Lantikka kokeili ensin. Ohjaaja varoitti kovasti että ei kannata mennä jos vähänkään tuntuu siltä, ja moni jätti menemättä.
Mutta syncrot seurasi. Kuvia ei tullut otettua kun oli senverran jännää.
Koko ryhmä tyytyväisenä kun päästiin kahlaamaan vedessä.
Tämän jälkeen harjoittelimme ajamista tiukoissa paikoissa ja simuloitujen puisten siltojen yli.
Suoriuduimme nopeasti ajoharjotteista nin saimme 15 minuuttia aikaa kierrellä lähimaastossa. Ohjeina oli että ei saa jäädä jumiin eikä rikkoa mitään. Tottakai ekan minuutin sisään oltiin jumissa.
Sitten harjoittelimme ryhmässä ajoa vaikeassa maastossa. Tässä tarkastellaan ajolinjaa mutaisen kohdan yli. Kaksi lantikkaa ajoi tästä edeltä ja kummatkin piti vinssata.
Myös vurren piti löytää samanlainen poseeraus.
Tottakai myös ambulanssi jäi jumiin. Kuten TT:n parempi puoli Krisse totesi, kurssi tarjosi todella pehmeän laskun aloittelijoille.
Päivällä saimme 15 minuuttia aikaa ajella vapaasti ympäriinsä. Taas ohjeina ettei saada jäädä jumiin.
Tottakai oli pakko kilpailla kuka pääsee korkeimmalle
Ja taas oltiin ensimmäisten minuuttien sisään jumissa. Loput 15 minuutista oltiin tyytyväisiä, otettiin kuvia ja vedettiin autoa pois.
Loput ekasta päivästä vietettiin ajellen safarityyliin ympäriinsä. Eka kierros oli todella hidas, kokoajan piti odotella perää. Toinen kierros meni vauhdikkaammin ja aikaa meni puolet vähemmän kun ajettiin toiseen suuntaan.
Syncrot oli kokoajan tiiviisti nipussa. Safarilla oli kaksi tiukkaa paikkaa. Liukas mutainen kivikko ja tiukka mutainen nousu. Syncrot pärjäsi kuten muutkin, mutta parit jeepit ja lantikat kiersi pahat paikat.
Toisen päivän alku. Saimme alkuun parikymmentä minuuttia akaa lämmitellä autoja ja kuskeja maastossa. Ohjeistus oli että ei saada rikkoa mitään, ei saada jäädä jumiin, ei hinata eikä varsinkaan ajeta paikkaan missä pitää vinssata.
Ajeltiin yhdessä ympäriinsä Santiksen maastossa.
Taas ensimmäisten minuuttien sisällä oltiin jumissa.
Toinen päivä meni oikeastaan evästä ja karkkia syödessä, harjoitellen eri välineiden käyttöä ja tekniikoiden parissa. Harjoiteltiin vinssausta, tunkkausta ja ajosiltojen käyttöä.
Meillä oli hiukan vapaa-aikaa ja lantikka halusi kokeilla uimista. Tämä oli toisen päivän toinen rasti, ja luvassa oli vielä kahdeksan tuntia ajelua niin muut nähtiin järkeväksi olla ajamatta.
Nostoharjoottelua.
Ja lopuksi ryhmäkuva kaikista osallistuneista autoista.
Ryhmäkuvan jälkeen meillä oli vielä 15 minuuttia aikaa ajella ympäriinsä. Vietimme ajan temmeltäen lumikasassa.
Mun jääkarhu "Vurre". Eican sininen "Turre" ja TT:n "Hansu".
Saatiin kaikki syncrot samaan ryhmään kahden Land Roverin kanssa. Lantikkakuskit ihmetteli hetken aikaa mihin ryhmään olivat joutuneet, mutta tottuivat nopeasti kun huomasivat että syncrot kykeni samaan kuin niiden autot.
Ensimmäinen maastoharjoitus oli vesieste. Lantikka kokeili ensin. Ohjaaja varoitti kovasti että ei kannata mennä jos vähänkään tuntuu siltä, ja moni jätti menemättä.
Mutta syncrot seurasi. Kuvia ei tullut otettua kun oli senverran jännää.
Koko ryhmä tyytyväisenä kun päästiin kahlaamaan vedessä.
Tämän jälkeen harjoittelimme ajamista tiukoissa paikoissa ja simuloitujen puisten siltojen yli.
Suoriuduimme nopeasti ajoharjotteista nin saimme 15 minuuttia aikaa kierrellä lähimaastossa. Ohjeina oli että ei saa jäädä jumiin eikä rikkoa mitään. Tottakai ekan minuutin sisään oltiin jumissa.
Sitten harjoittelimme ryhmässä ajoa vaikeassa maastossa. Tässä tarkastellaan ajolinjaa mutaisen kohdan yli. Kaksi lantikkaa ajoi tästä edeltä ja kummatkin piti vinssata.
Myös vurren piti löytää samanlainen poseeraus.
Tottakai myös ambulanssi jäi jumiin. Kuten TT:n parempi puoli Krisse totesi, kurssi tarjosi todella pehmeän laskun aloittelijoille.
Päivällä saimme 15 minuuttia aikaa ajella vapaasti ympäriinsä. Taas ohjeina ettei saada jäädä jumiin.
Tottakai oli pakko kilpailla kuka pääsee korkeimmalle
Ja taas oltiin ensimmäisten minuuttien sisään jumissa. Loput 15 minuutista oltiin tyytyväisiä, otettiin kuvia ja vedettiin autoa pois.
Loput ekasta päivästä vietettiin ajellen safarityyliin ympäriinsä. Eka kierros oli todella hidas, kokoajan piti odotella perää. Toinen kierros meni vauhdikkaammin ja aikaa meni puolet vähemmän kun ajettiin toiseen suuntaan.
Syncrot oli kokoajan tiiviisti nipussa. Safarilla oli kaksi tiukkaa paikkaa. Liukas mutainen kivikko ja tiukka mutainen nousu. Syncrot pärjäsi kuten muutkin, mutta parit jeepit ja lantikat kiersi pahat paikat.
Toisen päivän alku. Saimme alkuun parikymmentä minuuttia akaa lämmitellä autoja ja kuskeja maastossa. Ohjeistus oli että ei saada rikkoa mitään, ei saada jäädä jumiin, ei hinata eikä varsinkaan ajeta paikkaan missä pitää vinssata.
Ajeltiin yhdessä ympäriinsä Santiksen maastossa.
Taas ensimmäisten minuuttien sisällä oltiin jumissa.
Toinen päivä meni oikeastaan evästä ja karkkia syödessä, harjoitellen eri välineiden käyttöä ja tekniikoiden parissa. Harjoiteltiin vinssausta, tunkkausta ja ajosiltojen käyttöä.
Meillä oli hiukan vapaa-aikaa ja lantikka halusi kokeilla uimista. Tämä oli toisen päivän toinen rasti, ja luvassa oli vielä kahdeksan tuntia ajelua niin muut nähtiin järkeväksi olla ajamatta.
Nostoharjoottelua.
Ja lopuksi ryhmäkuva kaikista osallistuneista autoista.
Ryhmäkuvan jälkeen meillä oli vielä 15 minuuttia aikaa ajella ympäriinsä. Vietimme ajan temmeltäen lumikasassa.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: MPK maastoajokurssi 14-15.4
....Jumissa.....Ryhmäkuvan jälkeen meillä oli vielä 15 minuuttia aikaa ajella ympäriinsä. Vietimme ajan temmeltäen lumikasassa.
Re: MPK maastoajokurssi 14-15.4
Niin kun piti testata sitä kinetics-liinaaEicca_ kirjoitti:....Jumissa.....Ryhmäkuvan jälkeen meillä oli vielä 15 minuuttia aikaa ajella ympäriinsä. Vietimme ajan temmeltäen lumikasassa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!