Touareg R5 kokemuksia?

Vw konsernin autohin liittyvä keskustelualue.
Avatar
Sinky
AktiVWisti
Viestit: 879
Liittynyt: 11.06.2012 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Touareg R5 kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Sinky »

Eicca_ kirjoitti:Aika hyvinhän tuo kiipee, kyllä siitä alennusvaihteistosta on vaan apua :geek:
Touregiin saa alennus vaihteiston ja jonkin sortin lukon kun valkkaa lisävarustelistasta 4xmotion option. Touregin neliveto on muuten torseni eikä muuten vw klaania piinaava haldex :)
Home is where you park it.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Touareg R5 kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Eikös Torsen ole kaikissa pitkittäismoottorisissa Volkkareissa?
Avatar
Sinky
AktiVWisti
Viestit: 879
Liittynyt: 11.06.2012 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Touareg R5 kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Sinky »

T3Syncro kirjoitti:Eikös Torsen ole kaikissa pitkittäismoottorisissa Volkkareissa?
Joo tällä hetkellä taitaa olla myytävässä mallistossa phaeton ja toureg :)
Eli näillä palkoilla lusitaan haldexia...
Home is where you park it.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Touareg R5 kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja TT| »

Sinky kirjoitti:
T3Syncro kirjoitti:Eikös Torsen ole kaikissa pitkittäismoottorisissa Volkkareissa?
Joo tällä hetkellä taitaa olla myytävässä mallistossa phaeton ja toureg :)
Eli näillä palkoilla lusitaan haldexia...
Monessa mielessä haldex on viisaampi, jos joku tekis sen vielä takavedon yhteyteen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Touareg R5 kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Sinky kirjoitti:
T3Syncro kirjoitti:Eikös Torsen ole kaikissa pitkittäismoottorisissa Volkkareissa?
Joo tällä hetkellä taitaa olla myytävässä mallistossa phaeton ja toureg :)
Amarokissa myös
Sinky kirjoitti:Eli näillä palkoilla lusitaan haldexia...
Tai vanhempaa Pasuunaa...
Avatar
Sinky
AktiVWisti
Viestit: 879
Liittynyt: 11.06.2012 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Touareg R5 kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Sinky »

TT| kirjoitti:
Sinky kirjoitti:
T3Syncro kirjoitti:Eikös Torsen ole kaikissa pitkittäismoottorisissa Volkkareissa?
Joo tällä hetkellä taitaa olla myytävässä mallistossa phaeton ja toureg :)
Eli näillä palkoilla lusitaan haldexia...
Monessa mielessä haldex on viisaampi, jos joku tekis sen vielä takavedon yhteyteen.
Ajonautintona vastaa aika pitkälti etuvetoa :(
Auttaa tosin silloin kun nelivetoa tarvitaan.
Home is where you park it.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Touareg R5 kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Kyllä mä nykyään alan olemaan monessa suhteessa haldexin puolella (uudet on hiukka eri maasta kuin haldex 1 vehkeet) vaikka juntti quattrollakin on kiva ajaa 8-)
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Touareg R5 kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja TT| »

Ajokäytös on kyllä ollut noissa torsen-quattroissakin etuvetoinen neliveto, joilla olen ajanut. Että alkaisin minäkin kallistuia uudempien haldexien puoleen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Touareg R5 kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja dmn »

Täytyy kyl sanoa et sen verran amatööri olen etten tajunnu tästä kuvasta miten tuo toimii (takimmainen planettaapyörästö tekee tasauspyörästön virkaa, ja tuo toinen on sitten 1:2,7 alennuksella oleva lyhyt puoli:
Kuva

Käytetäänkö tuota lamellilevypakkaa vain on/off tyyppisesti, vai myös osittain kytkettynä?

Mutta pikaisesti testattuna hyvin toimii, ei ota parkkipaikkakäännöksissä vastaan, ajonvakautus toimii, pitoa löytyy heti jäällä, ja lyhyellä puolella keskitasauspyörästö lukittuna vetää eikä meinaa (on muuten hämmästättyvää körötellä tuolla lyhyen puolen ykkösellä, kun on tottunut G-vaihteen välityksiin isoilla renkailla)..

Kunhan rouva kyllästyy tuohon autoon, niin pitää alkaa suunnittelemaan korotuspaloja, näyttikin suht simppeleiltä tehdä :)
< 15kWh/100km
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Touareg R5 kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Kytkin käytetään ihan jos nyt oikein olen ymmärtänyt 95/5 - 50/50 jakosuhteella ainakin audeissa eli n.5-100% paineella, eli kun tehdään haldex 1vehkeisiin ns.Blue mod eli hankitaan oikeanlaiset "rele"boksit niin pumppu huutaa koko ajan täydet paineet ja sitten on naama yhtä hammasriviä koko ajan tietysti pumpun kesto iän kustannuksella. Touaregin osaltahan toi on varmaan suunniteltu enemmän maasto käyttöön kuin jossain golffeissa tai audeissa eli lamellikytkin saattaa offroad asetuksella on suoraan 100% kiinni ja normi ajossa sitten säädellään vetopidon rajoissa miten ecu parhaaksi näkee. Nykyäähän noihin haldex vessoihin saa rahaa vastaan erilaisia säädettäviä haldex controller purkkeja jolla voi kabiinista säätää ajon aikana vetosuhdetta, maksaa n.+900€, touaregiin ei tosin tainnut löytyä mutta tuskin tarviikaan.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Touareg R5 kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja dmn »

Eicca_ kirjoitti:Kytkin käytetään ihan jos nyt oikein olen ymmärtänyt 95/5 - 50/50 jakosuhteella ainakin audeissa eli n.5-100% paineella, eli kun tehdään haldex 1vehkeisiin ns.Blue mod eli hankitaan oikeanlaiset "rele"boksit niin pumppu huutaa koko ajan täydet paineet ja sitten on naama yhtä hammasriviä koko ajan tietysti pumpun kesto iän kustannuksella. Touaregin osaltahan toi on varmaan suunniteltu enemmän maasto käyttöön kuin jossain golffeissa tai audeissa eli lamellikytkin saattaa offroad asetuksella on suoraan 100% kiinni ja normi ajossa sitten säädellään vetopidon rajoissa miten ecu parhaaksi näkee. Nykyäähän noihin haldex vessoihin saa rahaa vastaan erilaisia säädettäviä haldex controller purkkeja jolla voi kabiinista säätää ajon aikana vetosuhdetta, maksaa n.+900€, touaregiin ei tosin tainnut löytyä mutta tuskin tarviikaan.
Juu näin on että hitaalla alueella on yhtä puuta, ja tuli koitettua puita hakiessa sellaista ristiriipuntatilannettakin mistä lukoton syncro ei olis selvinnyt. Kunhan antaa tarpeeksi kieppiä niin tuo sähköinen lukkosysteemikin toimii tai siis pelastaa tuollaisita tilanteista.

Ja löysin sellaisenkin nappulan kuin ESP Off, tähä peliähän saa vietyä mukavasti sladissa, taitaa olla aavistuksen takapainotteinen vetosuhde. Sitten voiski joskus ihmetellä miten tuon koneen kutittelisi tuonne 250-260hp tuntumaan mihin kaiketi noi vakiosuuttimet piisaa, sitten rupeis olemaan suorituskykykin kunnossa.
< 15kWh/100km
Vastaa Viestiin