Astuin katsastusmiinaan

Vw konsernin autohin liittyvä keskustelualue.
misaeklu
Vasta alkaja
Viestit: 3
Liittynyt: 23.10.2023 13:36

Astuin katsastusmiinaan

Viesti Kirjoittaja misaeklu »

Nonniin, suhteellisen tuore tölkinomistaja astui tänään katsastusmiinaan Helsingin Herttoniemen Varmakatsastuksessa. Edelliset 6 vuotta käytännössä samankuntoisena Lappeenrannan suunnalla moitteetta katsastuksen läpäissyt -89 T3 sai tällä kertaa piiitkän vikalistan ja päätyi ajokieltoon! Listalla on mm. takapyörien laakerointia, raide- ja hammastangon välyksellisyyttä, alatukivarren vinotuentaa.

Varmaan voi olla ihan aiheellisiakin vikoja, mutta ihmetyttää kyllä se, että voiko ero olla kuin yöllä ja päivällä eli toisaalla menee suorilta läpi ja toisaalla päätyy ajoneuvo ajokieltoon?? Ja sitten kun arpoo väärän aseman/katsastajan, niin tavara lienee jo housussa? Tarkoitan, että jos vaikka menen lääkäriin ja päädyn "ajokieltoon", niin vvoin pyytää myös toisen lääkärin mielipiteen. Tällaista luksusta ei ajoneuvon katsastuksen suhteen liene eli kun kerran viat on kirjattu, niin sillä ei liene merkitystä, mitä toinen katsastaja olisi mieltä? Joka tapauksessa (ja vastaisuudenkin varalle) kiinnostaisi, jos joku tietää katsastusaseman/katsastajan (PK-seudulta), joka ymmärtäisi hieman vanhempienkin harrasteautojen päälle...

Seuraavan asteen kysymys liittyy korjauttamiseen. Onko kokemuksia pääkaupunkiseudulta sellaisesta korjaamosta, jossa olisi tölkkiymmärrystä ja mahdollisuus laitella tulevan kuukauden aikana peli kuntoon?
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3089
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Astuin katsastusmiinaan

Viesti Kirjoittaja dmn »

Katsastuksen voi omalla pyynnöllä keskeyttää milloin vaan.

Suurin syy ajokieltoon taitaa olla toimimaton käsijarru?

Jälkitarkastukseen voit toki viedä eri asemalle ja saada näin toisen lausunnon.

Ilmeisesti GT-Katsastus sielläpäin on sellainen joka löytää tölkistä moottorinkin ensiyrittämälllä?
< 15kWh/100km
caravelle.cl
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 162
Liittynyt: 25.11.2017 21:17
Paikkakunta: Qsamo

Re: Astuin katsastusmiinaan

Viesti Kirjoittaja caravelle.cl »

Uusilla takapyöränlaakereillakaan en saanut koko välystä pois mutt katsuri hyväksyi, vaatii jo pätevää sorvaria jos hyvät haluaa.
Tölsän nivelet on nätti katsoo itse enne leimalle vientii;)
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Astuin katsastusmiinaan

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

misaeklu kirjoitti: 24.10.2023 20:26 Onko kokemuksia pääkaupunkiseudulta sellaisesta korjaamosta, jossa olisi tölkkiymmärrystä ja mahdollisuus laitella tulevan kuukauden aikana peli kuntoon?
GT-katsastus Vantaalla. Olen käyttänyt sitä siitä asti kun se avattiin. Siellä käy suuri osa pk-seudun tölkeistä ja paljon muitakin harrasteautoja.
Minun autoja on hylätty siellä useita kertoja ja joka kerta aiheesta, eli olen tyytyväinen palveluun. Kertoo myös ennakoiden, jos joku kohta menee vielä läpi, mutta olisi huoltoa vailla ennen kuin muuttuu kaysastuksessa hyväksymättömäksi, esim nivelen alkava välys.

https://www.gt-katsastus.fi/

Kuva
Vastaa Viestiin