Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.
Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.
Museointi olisi mielessä, ja siihen tarvittavaa kirjallista aineistoa minulla ei ole kuin käyttöohjekirja. Jos jollain löytyisi tällaiseen malliin vaikka skannattuna museointia auttavaa aineistoa niin ottaisin mielellään vastaan.
Tavaratilassa tässä ei ole panelointeja kuin liukuovessa pahvi. Onhan niin että näitä on saanut ostettua aikoinaan ilman mitään panelointeja, lukuunottamatta tietysti tuota liukuovea?
Ja pari pientä puutettakin olisi. Turvavyön alakiinnityspisteen päällä oleva yksi muovi puuttuu, ja antennin jalusta on sökö. Näitä en ole netistä vielä löytänyt myytävän. Tuota turvavyömuovia löytyy uutena vanhempiin malleihin, mutta se on muuttunut 84-85 erilaiseksi. Liitän parit kuvat niin tarkentuu mitä hakusessa. Käytetytkin kelpaa. Tarjoa jos on myytävänä.
- Liitteet
-
- 20200707_211752.jpg (1.44 MiB) Katsottu 6291 kertaa
-
- 20200707_211735.jpg (1 MiB) Katsottu 6291 kertaa
Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.
Volkkarilta saa (Saksasta) ostettua autoon ”syntymätodistuksen”, josta selviää millä varusteilla auto on aikoinaan toimitettu.
Ja Traficom:ista voi luonnollisesti koittaa selvittää edellisiä omistajia ja niiden perusteella kirjoittaa museotarkastajille tarinaa auron vaiheista.
Ja Traficom:ista voi luonnollisesti koittaa selvittää edellisiä omistajia ja niiden perusteella kirjoittaa museotarkastajille tarinaa auron vaiheista.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.
Eipä ole sellaista tullut vastaan että ei olis muovimattoja edes penkin vieressä.. Joten aika erikoinen versio. Onko alkujaan suomeen tuotu, muistaakseni löytyy koodi FJ jostain metallikilvestä tai siitä m-kooditarrasta sulakerasian alla..
Turvavyön alakiinnikkeen suojusta en ole missään tölkissä nähnyt. Eikä tämäkään sellaista tunnista: https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/typ+ ... 57-116000/..
Ja melkein samanlaisen antennin juuri asensin yhteen tölkkiin, tuli serial kombilta. Tiedä sitten vastaako pussihousujen alkuperäisvaatimuksia
Turvavyön alakiinnikkeen suojusta en ole missään tölkissä nähnyt. Eikä tämäkään sellaista tunnista: https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/typ+ ... 57-116000/..
Ja melkein samanlaisen antennin juuri asensin yhteen tölkkiin, tuli serial kombilta. Tiedä sitten vastaako pussihousujen alkuperäisvaatimuksia
< 15kWh/100km
Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.
Tuohan on varmaan uudelleen maalattu, vai säilytetty naftaliinissa uudesta asti? Mietin vaan tuota konehuoneen luukkua, luulisi olevan valkoinen, ainakin itselläni on ollut parissa samanikäisessä Caravellessa. Voisiko olla, että vaneroinnit on jäänyt maalauksen jäljiltä asentamatta, kai siellä joku pahvi on tehtaalta lähtiessä? Takaluukun verhon alkuperäisyys myös epäilyttää, ei taida olla sivuikkunoiden verhoilla varustetuissa bussimallisissakaan takaluukussa verhoa, tai ainakaan minulla ei ole ollut muuta kuin jälkiasenteisena.
Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.
On tässä hytissä muovimatto lattiassa ja paneelit ovissa, mutta tavaratilasta olisi kyse paneelien suhteen.
Olisikohan sitten niin että tuo muovisuojus mikä minulla on vänkärin turvavyössä ei siihen kuuluisi lainkaan. Se kun istuukin siihen vähän kehnosti. Taidampa ottaa pois.
Ei ollu serial kombilla samaa. Tilasin itsekin eilen varmaan saman antennin SK:lta joka on aika paljon saman näköinen.
Tyyppikilvissä sarjanumerot on wv -alkuisia ja tyypiksi sanoo 251 0B1.
Verho on ihan omaa väliaikaisasennusta.
Ei ole maalattu, ei hitsattu, ei massattu. Hyvin vaan säilynyt. Koko ikänsä Kuusamossa ollut, ja täällä jatkaa maallista taivaltaan. Ehti jo muutaman kuukauden romuttamolla olla ennen kuin pelastin sen omaan talliin. Edellinen omistaja päätti sen sinne viedä kun ei jaksanut veroja maksella joutilaasta autosta. Onneksi eivät vielä ehtineet kilpiä romuttaa.
Olisikohan sitten niin että tuo muovisuojus mikä minulla on vänkärin turvavyössä ei siihen kuuluisi lainkaan. Se kun istuukin siihen vähän kehnosti. Taidampa ottaa pois.
Ei ollu serial kombilla samaa. Tilasin itsekin eilen varmaan saman antennin SK:lta joka on aika paljon saman näköinen.
Tyyppikilvissä sarjanumerot on wv -alkuisia ja tyypiksi sanoo 251 0B1.
Verho on ihan omaa väliaikaisasennusta.
Ei ole maalattu, ei hitsattu, ei massattu. Hyvin vaan säilynyt. Koko ikänsä Kuusamossa ollut, ja täällä jatkaa maallista taivaltaan. Ehti jo muutaman kuukauden romuttamolla olla ennen kuin pelastin sen omaan talliin. Edellinen omistaja päätti sen sinne viedä kun ei jaksanut veroja maksella joutilaasta autosta. Onneksi eivät vielä ehtineet kilpiä romuttaa.
Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.
Peltinen luukku on auton värinen, muovinen sitten taas aina valkoinen.
Mutta tuosta puuttuu se matonsuikale turvavyön alta? Jos sitäkään ei ole, niin tuskin on tavaratilan verhoiluakaan
Jostain vanhasta TM:n koeajosta / testistä varmaan saa varmasti paremman tiedon, yleinen muistikuva on että noihin aikoihin tehtiin paljon vanerointia suomessa.
Mutta tuosta puuttuu se matonsuikale turvavyön alta? Jos sitäkään ei ole, niin tuskin on tavaratilan verhoiluakaan
Jostain vanhasta TM:n koeajosta / testistä varmaan saa varmasti paremman tiedon, yleinen muistikuva on että noihin aikoihin tehtiin paljon vanerointia suomessa.
< 15kWh/100km
Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.
Ja vwpix.org sivustolla on paljon skannattuja esitteitä, esim. tämän mukaan ei ole kuin ovessa pieni suikale. Mutta turvavöiden alla on musta kumimatto:
< 15kWh/100km
Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.
Ei ole suikaleita. Koko penkin jalustan ympäristö on peltipinnalla. Vain lattialla matto.
Ja se suikale on ainakin omassa toisessa caravellessani liimalla kiinni, niin kyllä tässä jotain liimajäämiä jostain löytyisi jos tässä olisi joskus "suikaleita" ollut.
Pitääpä tutustua tuohon sivustoon. Kiitos.
Ja se suikale on ainakin omassa toisessa caravellessani liimalla kiinni, niin kyllä tässä jotain liimajäämiä jostain löytyisi jos tässä olisi joskus "suikaleita" ollut.
Pitääpä tutustua tuohon sivustoon. Kiitos.
- Liitteet
-
- 15942035696967488836905348725825.jpg (1.1 MiB) Katsottu 6213 kertaa
Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.
Ok. Luulin, että ne peltiset on jotain vanhempia, ja uudemmissa aina muovinen.dmn kirjoitti:Peltinen luukku on auton värinen, muovinen sitten taas aina valkoinen.
On tuo kyllä jäätävän hyvin pidetty. Ei sitä ainakaan tavara-autona ole käytetty. Paljonko on mittarissa?
Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.
Mutta mittarikin on karvalakkimallia. Pari kertaa tuo mittari on kuulemma ympäri ajettu, eli 263tkm todelliset kilometrit.
Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.
Mattojen kuluma on ainoa mistä voisi päätellä, että tuolla on ajettu muutakin kuin liikkeestä pihaan.
Kuusamossa ei ole suolaa nähnyt, mutta ei kyllä pahemmin vettä eikä aurinkoakaan kun tuota maalipintaa katsoo.
Kuusamossa ei ole suolaa nähnyt, mutta ei kyllä pahemmin vettä eikä aurinkoakaan kun tuota maalipintaa katsoo.
-
- Vakiintunut käyttäjä
- Viestit: 163
- Liittynyt: 25.11.2017 21:17
- Paikkakunta: Qsamo
Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.
Bongasin tän eilen rajaristeyksessä, itsekkin ajan umpparilla tosin erisävysellä
- Caravellix
- AktiVWisti
- Viestit: 347
- Liittynyt: 19.04.2012 16:12
- Paikkakunta: Perniö
Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.
Hieno löytö.
Kuten DMN jo edellä kirjoittikin, niin täysin mahdollista ja myös todennäköistä, että on toimitettu tehtaalta ilman takapahveja. Ja konekoppa tosiaan kuuluu olla korin värinen, jos on peltiä.
Onko tuossa turvavyön kiinnikkeen peitelevyssä VW:n osanumeroa? Siitä voisi päätellä mikä osa se on ja kuuluuko T3:seen. VW:n osissa on lähes poikkeuksetta varaosanumero jossain kohtaa.
Saako kysyä missä päin tämä majailee? Olisi mukava nähdä livenä ja voisin ehkä myös auttaa museorekkauksen kanssa. Tosin tuon kanssa se ei ole mikään ongelma, ei mr-autonkaan tarvitse virheetön olla ja tämähän ainakin kuvien perusteella melkein on sitä
Kuten DMN jo edellä kirjoittikin, niin täysin mahdollista ja myös todennäköistä, että on toimitettu tehtaalta ilman takapahveja. Ja konekoppa tosiaan kuuluu olla korin värinen, jos on peltiä.
Onko tuossa turvavyön kiinnikkeen peitelevyssä VW:n osanumeroa? Siitä voisi päätellä mikä osa se on ja kuuluuko T3:seen. VW:n osissa on lähes poikkeuksetta varaosanumero jossain kohtaa.
Saako kysyä missä päin tämä majailee? Olisi mukava nähdä livenä ja voisin ehkä myös auttaa museorekkauksen kanssa. Tosin tuon kanssa se ei ole mikään ongelma, ei mr-autonkaan tarvitse virheetön olla ja tämähän ainakin kuvien perusteella melkein on sitä
Design is not simply art, it is elegance of function. - Ferdinand Alexander ´Butzi´ Porsche
Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.
Verhoilu tavaratilaan lisävaruste:
M 502 Upgraded interior trim of the loading space (side and tailgate trim in the trunk of hardboard, boot floor covering with foil and melting rubber mat designed. Wood flap on the side facing down in the hold.) (251-254)
En kyllä löytänyt sellaista m-koodia millä ohjaamon verhoilusta olisi matot sivuilta nipistetty.. Kannattaa muuten käydä paikallisella jälleenmyyjällä pyytämässä lista noista koodeita rekisterin/VIN:n perusteella.
M 502 Upgraded interior trim of the loading space (side and tailgate trim in the trunk of hardboard, boot floor covering with foil and melting rubber mat designed. Wood flap on the side facing down in the hold.) (251-254)
En kyllä löytänyt sellaista m-koodia millä ohjaamon verhoilusta olisi matot sivuilta nipistetty.. Kannattaa muuten käydä paikallisella jälleenmyyjällä pyytämässä lista noista koodeita rekisterin/VIN:n perusteella.
< 15kWh/100km
Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.
Rajan risteyksessä vaimo kilju pelkääjän paikalla ku näki toisen portterin. Kiitos vaan kuulovauriosta.
Turvavyömuovissa luki näköjään "repa" ja 5 numeroa. Olen jo aika varma ettei se siihen kuulu. Voisi olla joku turvavyön lukkopuolen suojamuovi mikä on tuohon saatu sopimaan. Ja konehuoneen kansi on metallia.
On tässä toki kulumaa ja haalistumaa ja ruostettakin. Pienen resoluution kuvat vaan hämää näyttämään lähes priimalta. Ei tämä ihan naftaliinissa ole asunut. Mutta vaivaa näkemällä hyvä tulee. Helmoissakin on sen verran ruostepistettä että maalautan helman kyljistä. Laitan parit kuvat kun saan ne pienennettyä tietokoneella. Ei foorumille näköjään montaa tavua sovi. Tai viimeistään 2020 kuvakisaan joku hyvä...
Kuusamossahan tämä tosiaan sijaitsee, jos jollain oli halua nähdä miun Tahiti.
VWPIX -sivuilta löytyi hyvin kuvia missä perä on vaneroimaton. Aina on vain tuo liukuoven pahvi. Eli kun varmistan vielä ensimmäiseltä omistajalta asian niin saa jäädä paljaaksi tavaratila. Mustista pölykapseleista en vielä löytänyt kuvaa muista kuin LT:stä.
Pitääpä käydä volkkarinliikkeessä kysymässä näkyisikö koneella jotain infoa. Ja molemmat edelliset omistajat kun asuu vielä Kuusamossa ja ovat vielä hengissäkin niin pitää käydä niille näyttämässä Tahitia kunhan saan sen hienoksi puunattua. Ties vaikka vanhoilla herroilla vielä muisti pelaisi sen verran että jotain auton vaiheista kertoisivat.
On tähän jotain lisävarustettakin raaskittu laittaa. Löytyy moottorilämmitin (ei sisähaaraa, se olisi jo liian luksusta), ja roiskeläpät on edessä. Ja kasettisoitin tottakai. Toinen roiskeläppä on vähän revennyt. Onko kokemusta pysyykö ihan epoxiliimalla hyvin kiinni, vai olisiko vaikka sikaflex parempi?
Kojelaudan reikäritilä tuhkakupin yläpuolella. En ole kaivanut tietoa kun luulin sen olevan kaijuttimen paikka. Onko se? Vai ihan jotain muuta? Ei siinä näköjään mitään kiinnityspisteitä kaijuttimelle ole. Tähän oli kaijuttimet laitettu penkkien taakse irtolautaan omavirityksenä kiinni.
Kuinka niitä museotarkastajia mahtaa konehuone kiinnostaa? Pientä öljyvuotoa on mittatikun juuressa ainakin, ja kansi on ruosteinen noin alkajaisiksi. Antaako ne arvostelun konehuoneellekin?
Turvavyömuovissa luki näköjään "repa" ja 5 numeroa. Olen jo aika varma ettei se siihen kuulu. Voisi olla joku turvavyön lukkopuolen suojamuovi mikä on tuohon saatu sopimaan. Ja konehuoneen kansi on metallia.
On tässä toki kulumaa ja haalistumaa ja ruostettakin. Pienen resoluution kuvat vaan hämää näyttämään lähes priimalta. Ei tämä ihan naftaliinissa ole asunut. Mutta vaivaa näkemällä hyvä tulee. Helmoissakin on sen verran ruostepistettä että maalautan helman kyljistä. Laitan parit kuvat kun saan ne pienennettyä tietokoneella. Ei foorumille näköjään montaa tavua sovi. Tai viimeistään 2020 kuvakisaan joku hyvä...
Kuusamossahan tämä tosiaan sijaitsee, jos jollain oli halua nähdä miun Tahiti.
VWPIX -sivuilta löytyi hyvin kuvia missä perä on vaneroimaton. Aina on vain tuo liukuoven pahvi. Eli kun varmistan vielä ensimmäiseltä omistajalta asian niin saa jäädä paljaaksi tavaratila. Mustista pölykapseleista en vielä löytänyt kuvaa muista kuin LT:stä.
Pitääpä käydä volkkarinliikkeessä kysymässä näkyisikö koneella jotain infoa. Ja molemmat edelliset omistajat kun asuu vielä Kuusamossa ja ovat vielä hengissäkin niin pitää käydä niille näyttämässä Tahitia kunhan saan sen hienoksi puunattua. Ties vaikka vanhoilla herroilla vielä muisti pelaisi sen verran että jotain auton vaiheista kertoisivat.
On tähän jotain lisävarustettakin raaskittu laittaa. Löytyy moottorilämmitin (ei sisähaaraa, se olisi jo liian luksusta), ja roiskeläpät on edessä. Ja kasettisoitin tottakai. Toinen roiskeläppä on vähän revennyt. Onko kokemusta pysyykö ihan epoxiliimalla hyvin kiinni, vai olisiko vaikka sikaflex parempi?
Kojelaudan reikäritilä tuhkakupin yläpuolella. En ole kaivanut tietoa kun luulin sen olevan kaijuttimen paikka. Onko se? Vai ihan jotain muuta? Ei siinä näköjään mitään kiinnityspisteitä kaijuttimelle ole. Tähän oli kaijuttimet laitettu penkkien taakse irtolautaan omavirityksenä kiinni.
Kuinka niitä museotarkastajia mahtaa konehuone kiinnostaa? Pientä öljyvuotoa on mittatikun juuressa ainakin, ja kansi on ruosteinen noin alkajaisiksi. Antaako ne arvostelun konehuoneellekin?
Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.
Kokeiles vielä kysyä syntymätodistus vw:n jälleenmyyjän kautta, näkevät sen suoraan koneelta ja siinä saattaa olla joku suurelle maailmalle tuntematon m-koodi joka selittää mustat pölykapselit ja verhoilun puutteen ohjaamossa.
< 15kWh/100km
- Caravellix
- AktiVWisti
- Viestit: 347
- Liittynyt: 19.04.2012 16:12
- Paikkakunta: Perniö
Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.
No niinhän se näköjään jo tuolla edempänä lukikin että Kuusamossa sijaitsee, vähän turhan etäällä lähteä pelkästään fiilistelemään
Mustat kapselit eivät mielestäni ole mikään erikoisuus näissä kehitysmaaversioissa, kun pääsen esitearkistoni äärelle, niin koitan löytää evidenssiä tälle näkemykselle.
Konehuone on mr-tarkastuksessa yksi arvostelukohde ja sinnekin pätee sama se sääntö, ettei ruostetta saisi olla, eikä tietenkään isompia nestevuotojakaan.
Varmaan tarkoitat että venttiilikoppa on ruosteessa? Se on helppo siistiä uudella maalipinnalla ja alkuperäisiä tarroja löytyy varaosatoimittajilta. Samalla kun se on auki, kannattaa tarkistaa venttiilien välykset.
Mustat kapselit eivät mielestäni ole mikään erikoisuus näissä kehitysmaaversioissa, kun pääsen esitearkistoni äärelle, niin koitan löytää evidenssiä tälle näkemykselle.
Konehuone on mr-tarkastuksessa yksi arvostelukohde ja sinnekin pätee sama se sääntö, ettei ruostetta saisi olla, eikä tietenkään isompia nestevuotojakaan.
Varmaan tarkoitat että venttiilikoppa on ruosteessa? Se on helppo siistiä uudella maalipinnalla ja alkuperäisiä tarroja löytyy varaosatoimittajilta. Samalla kun se on auki, kannattaa tarkistaa venttiilien välykset.
Design is not simply art, it is elegance of function. - Ferdinand Alexander ´Butzi´ Porsche
Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.
Mustia en muista kyllä nähneeni, hopeisia kyllä. Kaippa tuo musta on muutaman D-markan ollut halvempi maali kuin hopea
Vai minkäs väriset ne on sisältä, onko kenties vaan maalattu jälkeenpäin?
Vai minkäs väriset ne on sisältä, onko kenties vaan maalattu jälkeenpäin?
< 15kWh/100km
Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.
Venttiilikoppa on ruosteen ruskea. Pitääpä käyttää se irti. Ei taida tuossa mallissa edes tarroja kopassa olla.
Kyllä ne kapselit mustat on kauttaaltaan. Kunnostuksessa kun hioin niin mustan värin alla ei ole kuin vaalea pohjamaali ennen metallia.
Kyllä ne kapselit mustat on kauttaaltaan. Kunnostuksessa kun hioin niin mustan värin alla ei ole kuin vaalea pohjamaali ennen metallia.