Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.

Vw konsernin autohin liittyvä keskustelualue.
Avatar
selvesa
Vapaaherra
Viestit: 785
Liittynyt: 21.02.2012 20:52
Paikkakunta: Kajaani

Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.

Viesti Kirjoittaja selvesa »

K800
K800
K800.jpg (257.48 KiB) Katsottu 5239 kertaa
Taitaa olla tämä K800 malli tuo ja on mustilla kapseleilla, jonkun olen Kainuussakin nähnyt aikanaan :)

Volkswagen-Audi uutiset : tavara-autot 2/89 ,tuo kuva napattu

ja google bongasi tämmöisen sivun haulla transporter k800
http://pena.dy.fi/trafi/?merkki=VOLKSWA ... MBI%2F2460
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Overlord
Vasta alkaja
Viestit: 18
Liittynyt: 08.04.2020 10:50

Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.

Viesti Kirjoittaja Overlord »

Tuohan se on. Ja nyt on kuva-aineistokin. Kiitos.
Sillähän tuo on vähän tuntemattomampi malli kun Suomessa esitelty vasta -89.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.

Viesti Kirjoittaja TT| »

Briteissä kuulostaa olleen myös T4 joku vastaava "perusmalli", että kaipa se on ollut VW tapana 90-luvulla.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.

Viesti Kirjoittaja dmn »

T4 TDI sinisellä I:llä lienee kai myös jonkinlainen kehitysmaamalli?
< 15kWh/100km
Overlord
Vasta alkaja
Viestit: 18
Liittynyt: 08.04.2020 10:50

Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.

Viesti Kirjoittaja Overlord »

Report
Report
20200810_212409.jpg (1.72 MiB) Katsottu 4948 kertaa
Niinhän siinä kävi että läpi meni. Kiitos kaikille neuvoja antaneille. Erityisen tarpeellinen oli tämä k800 mallin kuva. Heti ensimmäisenä tarkastajat tarttuivat mustiin kapseleihin.
Pahin mitä jopa jännitin oli alusta. Siellä kun on reunoissa ja palkeissa kivenhakkaaman aiheuttamaa pintaruostetta jolle en ehtinyt tehdä mitään. Mutta kun tarkastaja kurkkasi alle niin kehui vain erittäin hyvin säilyneeksi pohjaksi.
Sain tänään tuon tarkastusraportin. Onkohan siinä nykyään pisteytys 1-4? Taulukossa olisi tilaa vitosellekin mutta joku vinoviiva oli ylhäällä että vain 1-4 on käytössä. Asiasta tietävät, onko näin?

Kiva projekti oli, ja ei tietenkään täysin valmis ole vielä, eikä koskaan. Seuraavaksi alustan pintaruosteiden kimppuun, massaus, tukivarsien irrottelu ja kuluvien uudistus, sitten moottorin täysi tiiviste ym remontti... Vielä siinä vuosia menee. Mutta on kyllä kiva rassailla noin hyvin säilynyttä ja yksinkertaista laitetta. Ei ole ollut ongelmaa jumiin ruostuneiden pulttien kanssa.
Overlord
Vasta alkaja
Viestit: 18
Liittynyt: 08.04.2020 10:50

Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.

Viesti Kirjoittaja Overlord »

Ja kun jonkun kuvankin lupailin...
Liitteet
20200804_110901.jpg
20200804_110901.jpg (1.4 MiB) Katsottu 4945 kertaa
20200804_111106.jpg
20200804_111106.jpg (1.23 MiB) Katsottu 4945 kertaa
20200804_110940.jpg
20200804_110940.jpg (1.27 MiB) Katsottu 4945 kertaa
20200804_111153.jpg
20200804_111153.jpg (1.31 MiB) Katsottu 4945 kertaa
20200804_111830.jpg
20200804_111830.jpg (1.77 MiB) Katsottu 4945 kertaa
20200804_111648.jpg
20200804_111648.jpg (1.78 MiB) Katsottu 4945 kertaa
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.

Viesti Kirjoittaja ketsa »

On kyllä siistin kuntoinen peli!
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 953
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Ompa hieno umpikalsari!!
Hulluna tölökkeihin.
Mic_Coo
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 04.06.2014 21:39
Paikkakunta: Kittilä

Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.

Viesti Kirjoittaja Mic_Coo »

Vitsit!! Nyt on kyllä hieno! Onnittelut rakentajalle erittäinki onnistuneesta työstä.
Volkswagen LT45 2.4TD 4x4 Doppelkabine 1987
Volkswagen Transporter Syncro 2.1DJ 1991
Volkswagen Transporter 2WD 1.6TD 1991
Volkswagen Transporter Syncro 1991 1.6TD
Volkswagen Panel Van 1200 1961 **On going Project**
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.

Viesti Kirjoittaja Osku »

Hyvältä näyttää!
Miten muuten toi koppi, laitatko trallin vai miten sielä uskaltaa liikkua muutakun sukkasilteen?
Overlord
Vasta alkaja
Viestit: 18
Liittynyt: 08.04.2020 10:50

Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.

Viesti Kirjoittaja Overlord »

Mikä on tralli? Jos se jotenkin lattiaan liittyy tuo kysymys niin irtomatot on uudet serial combilta. Ne saa kulua. Ei tartte olla sukkasiltaan. Hiukka liukkaasti vaan vielä matot liikkuu kun tein runkomatoille kunnon pesun ja silikonikäsittelyn. Pitää irtomattojen alle tehdä vielä toinen fairy-pesu.
Overlord
Vasta alkaja
Viestit: 18
Liittynyt: 08.04.2020 10:50

Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.

Viesti Kirjoittaja Overlord »

Pari juttua mitä kyselin mutta kukaan ei kommentoinut. Ensin katsoin kojelaudan ritilää ettei siinä olisi kaijuttimen kiinnikkeitä. Mutta onhan siinä. Vähän pienemmät reijät nurkissa.

Ja roiskeläpät. Kokemusta ei vielä ole miten käy, mutta epoxy-liimalla löin kiinni. Näkyy kohtalaisen arvokkaita olevan uudet kuraläpät niin suosittelen ainakin yrittämään vanhojen kunnostusta. Ne on ainakin hyvää kumia, ja tulevat työllä kuntoon. Asetonilla puhdistuu.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.

Viesti Kirjoittaja Osku »

Tralli eli puurima ristikko, käytetään joskus pakun pohjalla maton sijaan. Itse mietiskelly laittasko sellasen Junikseen niin näkyis lattia rimojen välistä kun se on laitettu kuntoon ja rimoihin sais pari kiinnitys silmukkaa remmeille niin vois halutessa jotain kuskatakkin.
Ja roiskeläppiä olen korjaillut muutamia mutta ei ne ehjänverosia ole, toimii jonkin aikaa. Ostin uudet sarjat kahteen kolmesta syncrosta ja käytin niistä kiinnitysraudat ja etuläpät mutta taka läppiä olen haalinut käytettyjä koska niissä VW logot uusissa ei.
ALH syncrossa vielä kiinni Logottomat läpät mutta olen saanut siihenkin hommattua logolliset joten vaihdan jossainvaiheessa.
Viimeksi muokannut Osku, 11.08.2020 22:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Overlord
Vasta alkaja
Viestit: 18
Liittynyt: 08.04.2020 10:50

Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.

Viesti Kirjoittaja Overlord »

Niin tuonne takakoppiin. Juu, ei iskenyt kipinää. No voisi olla yksi vaihtoehto trallikin. Nyt siinä on ostaessa tullut ihan ok kumimatto. Toistaiseksi silllä mennään niin ei tarvi sukkasiltaan.
Overlord
Vasta alkaja
Viestit: 18
Liittynyt: 08.04.2020 10:50

Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.

Viesti Kirjoittaja Overlord »

Äkkiä perun puheeni roiskeläpistä. Ei kestäny liimaukset paskaakaan kun nyt jo ratkesi. No onneksi nuo halkeamat ei vielä ole kuin noin 4cm. Pitää joskus hommata uusi sarja. Tänään meni muutos ja määräaikaiskatsastuksetkin huomautuksitta läpi.
caravelle.cl
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 162
Liittynyt: 25.11.2017 21:17
Paikkakunta: Qsamo

Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.

Viesti Kirjoittaja caravelle.cl »

Mun portterissa oli kaijutin juuri siinä reikäritilän kohdalla kojelaudassa, vasta laitoin uudet kaijuttimet oviin :)
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.

Viesti Kirjoittaja Osku »

Mä olen porannut reijän yleensä laittanut metallitapin reikään ja liimannu Liquisolilla se kestää hetken aikaa, mutta ei sekään ikuinen ole.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Museointi mielessä T3 karvalakkimalliin.

Viesti Kirjoittaja Osku »

Mulla on muuten ylimääräsiä takaläppiä ilman rautoja kun itse käytin sarjasta vaan raudat. Roiskeläpiksi keräsin ne alkuperäset taka läpät noihin omiin. Löytys varmaan alkuperäset raudatkin jotka tietty vaati siistimisen.
Vastaa Viestiin