Pikkukysymykset 2019

Vw konsernin autohin liittyvä keskustelualue.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Pikkukysymykset 2019

Viesti Kirjoittaja Osku »

Kaasuvaijeri jäätynyt, ajoitko ilalla lumihangessa? Ainakin itsellä käy näin usein.
Tämän takia alhutuksessa toin potikan hyttiin.
Kytkin kopan kohdalla on jatkos siitä esim voi päästä vettä sisään,
Avatar
Wolkkariman
AktiVWisti
Viestit: 124
Liittynyt: 22.02.2012 00:42
Paikkakunta: HellSinki Drumssö

Re: Pikkukysymykset 2019

Viesti Kirjoittaja Wolkkariman »

Osku kirjoitti:Kaasuvaijeri jäätynyt, ajoitko ilalla lumihangessa? Ainakin itsellä käy näin usein.
Tämän takia alhutuksessa toin potikan hyttiin.
Kytkin kopan kohdalla on jatkos siitä esim voi päästä vettä sisään,
No sepäs se ku viimeiksi n. 3-4vk sitten lumihangessa posottelin ja enkä vesiläköitä oo löytänyt joist vettä lentäis urakalla :(
Ande
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 113
Liittynyt: 08.08.2018 10:38

Re: Pikkukysymykset 2019

Viesti Kirjoittaja Ande »

Tänään just lämmitelin omaa vaijeria et sai reimon liikenteesee. Se oli jäätynny vähä ennen vaihteistoa eestä päi tullessa, vaijerin kannakkeen kohilta. Kerran ajoin lätäkköön ja nyt on aina jäätynny pakkasen tulles.. :D
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Pikkukysymykset 2019

Viesti Kirjoittaja Osku »

Joo ei tossa muuta ole mikä voi tempuilla kuin se vipu hässäkkä siinä polkimen alla ja loppu on vaijeria kuoressa jossa jatkos siinä laatikon luona. jote joko polkimen pää jäätyy tai vettä menee jatkoksesta sisään tai vaijerin kuori on rikki. tai sitten vaijerista on tullu piippurassi.
Avatar
Wolkkariman
AktiVWisti
Viestit: 124
Liittynyt: 22.02.2012 00:42
Paikkakunta: HellSinki Drumssö

Re: Pikkukysymykset 2019

Viesti Kirjoittaja Wolkkariman »

Huomiseksi luvattu ++ joten silloin kokeileen josko vörkkis tai sit on piippurassi.

Kiitoksia vinkeistä 8-)
Avatar
Wolkkariman
AktiVWisti
Viestit: 124
Liittynyt: 22.02.2012 00:42
Paikkakunta: HellSinki Drumssö

Re: Pikkukysymykset 2019

Viesti Kirjoittaja Wolkkariman »

Wolkkariman kirjoitti:Huomiseksi luvattu ++ joten silloin kokeileen josko vörkkis tai sit on piippurassi.

Kiitoksia vinkeistä 8-)

Do niin :) vörkkii.

Noista kahdesta vaihtoehdosta kallistun siihe et ku oli loskakeli edellisinä päivinä niin kenkien mukana tullut loskapaskaa sisään ja kopisteltu ne sisälle ku kengät liuku polkimilla.
Lentänyt jotenkin siit läpivientireiäst sisään ja valunut tankoa pitkin "bumerangin" näköisen osan reikään josta kii korissa tai vaijerin juureen.

https://www.bus-scheune.de/VW-Bus-T3-Er ... 49666.html
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Pikkukysymykset 2019

Viesti Kirjoittaja Osku »

Pitäis rakentaa tohon museo tölkkiin uus kone ja tarttis tietty nippelit siihen. Mitä kokemuksia eri turboista kannentiivisteistä ja männistä ja niiden toimittajista teillä on? Mistä kannattaa hommata ja mitä, että saa hintalaatu suhteen kohdalleen. Oliko esim ne valko hanska turbot hyviä. Mänissä tarttee ainakn tällä hetkellä ylikokoa ,5 jos ei löydy primaa std lohkoa.
Muistan joidenkin täälä ainakin osteleen jotain turboja joissa hinta oli suht halpa vieläkö ne pelaa ja paljonko on tullu kilsoja.
Tarkoituksena siis kasata orgis kuntoinen JX 1.6td
Avatar
Caramelli
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 104
Liittynyt: 05.10.2015 19:13

Re: Pikkukysymykset 2019

Viesti Kirjoittaja Caramelli »

Osku kirjoitti:Pitäis rakentaa tohon museo tölkkiin uus kone ja tarttis tietty nippelit siihen. Mitä kokemuksia eri turboista kannentiivisteistä ja männistä ja niiden toimittajista teillä on? Mistä kannattaa hommata ja mitä, että saa hintalaatu suhteen kohdalleen. Oliko esim ne valko hanska turbot hyviä. Mänissä tarttee ainakn tällä hetkellä ylikokoa ,5 jos ei löydy primaa std lohkoa.
Muistan joidenkin täälä ainakin osteleen jotain turboja joissa hinta oli suht halpa vieläkö ne pelaa ja paljonko on tullu kilsoja.
Tarkoituksena siis kasata orgis kuntoinen JX 1.6td
Kasattiin kone mahlen männillä, AMC-kansi, saksan ebaystä org.turbon kuoriin tasapainotettu keskiosa, cartridge miten tuo nyt suomeksi kääntyy (Varmaan kiinasta oli lähtösin, mistätuotatietää), kannen pultit,tiivisteet, laakeroinnit ja strefat oli ulkomuistista febi/elring.. Noilla nyt ainakin viime kesän kesti, olisko kilsoja kertynyt ~8tkm kaikkineen ilman huolia ja murheita auton suhteen. Tuota febi/elring olen käyttänyt myös muissa esikammio ja suorasuihku koneissa eikä ole ollut vielä ainakaan niistä mitään moitittavaan.

Muistaakseni mahlella oli katalogissa ensimmäisiä ylikoon mäntiä myös..
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Pikkukysymykset 2019

Viesti Kirjoittaja Osku »

Oliko kaikki ebayn kautta tilatti vai kuka toimitti? Ja mitä makso?
Avatar
Caramelli
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 104
Liittynyt: 05.10.2015 19:13

Re: Pikkukysymykset 2019

Viesti Kirjoittaja Caramelli »

Osku kirjoitti:Oliko kaikki ebayn kautta tilatti vai kuka toimitti? Ja mitä makso?
Paikallisesta varaosaliikkeestä kaikki, turbon keskiosa tuli ebay;n kautta.

Laitoin yksityisviestiä
Avatar
umpikalsari
AktiVWisti
Viestit: 175
Liittynyt: 04.09.2016 20:35
Paikkakunta: Kouvola

Re: Pikkukysymykset 2019

Viesti Kirjoittaja umpikalsari »

Caramelli kirjoitti:
Osku kirjoitti:Oliko kaikki ebayn kautta tilatti vai kuka toimitti? Ja mitä makso?
Paikallisesta varaosaliikkeestä kaikki, turbon keskiosa tuli ebay;n kautta.
Mulla tuollainen turbon "keskiosa" ollut jo toista vuotta käytössä.Ebayn kautta tuli muistaakseni Briteistä.Satasen maksoi kaikkineen ja oli tosi helppo itse asentaa juuri sen valmiiksi olleen tasapainotuksen takia.Jos turbon kuoret muutoin ehjät on tämä edullinen vaihtoehto saada toimiva turbo.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Pikkukysymykset 2019

Viesti Kirjoittaja Osku »

Aika korrodoitunut toi alkuperäinen Turbo on mutta ei se halki ole, pultteja tais yks napsahtaa poikki irrotuksessa joten en välttämättä pistäisi pahakseni koko hoitoa, mutta kyllä tosta vahastakin saa varmaan tehtyä uudella keskiöllä.
Avatar
umpikalsari
AktiVWisti
Viestit: 175
Liittynyt: 04.09.2016 20:35
Paikkakunta: Kouvola

Re: Pikkukysymykset 2019

Viesti Kirjoittaja umpikalsari »

Moi,
Onkos muille käynyt tälleen.Yht'äkkiä takapäässä kauhea kolina.Sitten auton alle ihmettelemään ja vetoakselin kaikki kuusi kuusiokolopulttia renkaan päästä irti.2500 km pääsin ennenkuin tämä taas toistui.Enkös saa näitä kiristettyä vai mikä siinä oikein on.Kuuluuko näitä kiristellä säännöllisesti?
vesku
AktiVWisti
Viestit: 161
Liittynyt: 29.03.2012 08:55

Re: Pikkukysymykset 2019

Viesti Kirjoittaja vesku »

umpikalsari kirjoitti:Moi,
Onkos muille käynyt tälleen.Yht'äkkiä takapäässä kauhea kolina.Sitten auton alle ihmettelemään ja vetoakselin kaikki kuusi kuusiokolopulttia renkaan päästä irti.2500 km pääsin ennenkuin tämä taas toistui.Enkös saa näitä kiristettyä vai mikä siinä oikein on.Kuuluuko näitä kiristellä säännöllisesti?
Ei kuulu kiristellä.
Onko puolikuun muotoiset kaarevat kahdenpultin aluslevyt paikoillaan pulttien ja nivelenkumin välissä (3kplk). Ellei ole kuuluu kiristellä ;)
Pitäisi pysyä kerralla kiristettynä. Norlock aluslevy pultin alle auttaa. Ruuvilukite?
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Pikkukysymykset 2019

Viesti Kirjoittaja dmn »

Jos on uusi vetoakselin suojakumi, niin se metalliosuus siinä saattaa myös kantata vastaan kiristettäessä, kunnes on uponnut pohjaan saakka.

Nordlockit hyvät, jos ei muuten tunnu pysyvän, niiden kanssa kannattaa tosin katsoa ettei pultti jää lyhyeksi.
< 15kWh/100km
Avatar
umpikalsari
AktiVWisti
Viestit: 175
Liittynyt: 04.09.2016 20:35
Paikkakunta: Kouvola

Re: Pikkukysymykset 2019

Viesti Kirjoittaja umpikalsari »

Kiitos taas hyvistä neuvoista.Ne "omat" aluslevyt nyt paikallaan ja ruuvilukitettakaan ei ole säästelty.Toivottavasti kestää enemmän kun 2500 km.Hyväähän tässä oli se, että kyseessä neliveto-pääsin kotiin asti nilkutettua. :D
caravelle.cl
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 162
Liittynyt: 25.11.2017 21:17
Paikkakunta: Qsamo

Re: Pikkukysymykset 2019

Viesti Kirjoittaja caravelle.cl »

Syncro täristää 50km/h tuntinopeudella ja nopeuden noustessa tärinä häviää ja se muuttuu jurinaksi
Kovassa vauhdissa oikealle kaartaessa jurina vaimenee
Etuperä vaihdettu ja kardaani on välyksetön
Vauhdista laitoin vapaalle jurina jatkuu...
Alamäkeen sammutin auton ja laskettelin pitkän matkaa jurina jatkuu...
Ääni on kova sattuu jopa korviin
Joka nurkassa saman kokoiset renkaat
Visco on kunnossa


Tähän ajatuksia??
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Pikkukysymykset 2019

Viesti Kirjoittaja dmn »

Varmaan kaksi eri vikaa, tärinä kardaanista. Etulaakerin klassinen oire on tämä myöskin kurvissa äänen katoaminen.

Tarkista myös vetarien keskimutterin kireys, se pitää laakerin kasassa
< 15kWh/100km
caravelle.cl
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 162
Liittynyt: 25.11.2017 21:17
Paikkakunta: Qsamo

Re: Pikkukysymykset 2019

Viesti Kirjoittaja caravelle.cl »

Juu vois varalta kokeilla vaihtaa noi etupyöränlaakerit
Ex omistaja epäili laakereita myös
ja sano että sillon ku hän auton osti se sama jurina kuulu.
En tiiä miten se on kehdannut ajaa ton kuulosella autolla
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Pikkukysymykset 2019

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Itellä täristää talvirenkaat ihan hulluna ja jo matalissa nopeuksissa. En vielä tiedä ovatko epätasapainoiset vai muuten vaan kuutioiksi menneet renkaat, mutta kun vaihtaa kesänakit niin lakkaa. Mutta siis varmaan itsestäänselvyys mutta jos et oo koittanut toisilla renkailla niin kokeile.
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
Vastaa Viestiin