6-paikkainen pakettiauto?

Vw konsernin autohin liittyvä keskustelualue.
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: 6-paikkainen pakettiauto?

Viesti Kirjoittaja jarke »

kuten aikaisemmassa lainauksessa oli: ALLE 1800/1875 kg ei lätkää, näistä painoista lähtien lätkä. Alennetulla verolla ei enää näihin penkkejä käytännössä saa.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 6-paikkainen pakettiauto?

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

jarke kirjoitti:kuten aikaisemmassa lainauksessa oli: ALLE 1800/1875 kg ei lätkää, näistä painoista lähtien lätkä. Alennetulla verolla ei enää näihin penkkejä käytännössä saa.
Enää ei saa, mutta liikenteessä on monta "vanhusta" joiden rekisteriotteessa on maininta noista tilapäisistuimista. Tulkitaanko niiden kohdalla edelleen sen aikaista lakia / asetusta, kuin autot on rekisteröity?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 6-paikkainen pakettiauto?

Viesti Kirjoittaja TT| »

T3Syncro kirjoitti:
jarke kirjoitti:kuten aikaisemmassa lainauksessa oli: ALLE 1800/1875 kg ei lätkää, näistä painoista lähtien lätkä. Alennetulla verolla ei enää näihin penkkejä käytännössä saa.
Enää ei saa, mutta liikenteessä on monta "vanhusta" joiden rekisteriotteessa on maininta noista tilapäisistuimista. Tulkitaanko niiden kohdalla edelleen sen aikaista lakia / asetusta, kuin autot on rekisteröity?
Sen ajan asetusten mukaan tulkitaan, milloin on muutoskatsastettu. Eli näitä koviapenkkejä kun on saanut rekisteriin niin se pysyy, lisää näitä ei tule.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 6-paikkainen pakettiauto?

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

TT| kirjoitti:
T3Syncro kirjoitti:
jarke kirjoitti:kuten aikaisemmassa lainauksessa oli: ALLE 1800/1875 kg ei lätkää, näistä painoista lähtien lätkä. Alennetulla verolla ei enää näihin penkkejä käytännössä saa.
Enää ei saa, mutta liikenteessä on monta "vanhusta" joiden rekisteriotteessa on maininta noista tilapäisistuimista. Tulkitaanko niiden kohdalla edelleen sen aikaista lakia / asetusta, kuin autot on rekisteröity?
Sen ajan asetusten mukaan tulkitaan, milloin on muutoskatsastettu. Eli näitä koviapenkkejä kun on saanut rekisteriin niin se pysyy, lisää näitä ei tule.
Mites niiden käyttövoimavero, meneekö puhtaasti pakun verolla?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 6-paikkainen pakettiauto?

Viesti Kirjoittaja TT| »

T3Syncro kirjoitti:
TT| kirjoitti:
T3Syncro kirjoitti:
jarke kirjoitti:kuten aikaisemmassa lainauksessa oli: ALLE 1800/1875 kg ei lätkää, näistä painoista lähtien lätkä. Alennetulla verolla ei enää näihin penkkejä käytännössä saa.
Enää ei saa, mutta liikenteessä on monta "vanhusta" joiden rekisteriotteessa on maininta noista tilapäisistuimista. Tulkitaanko niiden kohdalla edelleen sen aikaista lakia / asetusta, kuin autot on rekisteröity?
Sen ajan asetusten mukaan tulkitaan, milloin on muutoskatsastettu. Eli näitä koviapenkkejä kun on saanut rekisteriin niin se pysyy, lisää näitä ei tule.
Mites niiden käyttövoimavero, meneekö puhtaasti pakun verolla?
Tottakai, sehän tuossa koko homman idea onkin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 6-paikkainen pakettiauto?

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Käsitin jossain välissä, että pakujen lisäistuimet korottavat käyttövoimaveroa. Pentele, pitääköhän sitä alkaa etsiä Syncro DoKaa henkilöauton korvikkeeksi????
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 6-paikkainen pakettiauto?

Viesti Kirjoittaja TT| »

T3Syncro kirjoitti:Käsitin jossain välissä, että pakujen lisäistuimet korottavat käyttövoimaveroa. Pentele, pitääköhän sitä alkaa etsiä Syncro DoKaa henkilöauton korvikkeeksi????
Joo tämä koskee noita kaksikäyttöautoja, niitä kun alkoi yhdessä vaiheessa tulla niin paljon että muuttui määräykset. Ensin oli niitä farkkuja, joihin piti laittaa kalaverkkoa väliseinäksi ja/tai poistaa yksi paikka käytöstä :D
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Krisse
tölkkirinsessa
Viestit: 302
Liittynyt: 16.04.2012 19:35

Re: 6-paikkainen pakettiauto?

Viesti Kirjoittaja Krisse »

T3Syncro kirjoitti:Käsitin jossain välissä, että pakujen lisäistuimet korottavat käyttövoimaveroa. Pentele, pitääköhän sitä alkaa etsiä Syncro DoKaa henkilöauton korvikkeeksi????
Suosittelen lämpimästi :P
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 6-paikkainen pakettiauto?

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Krisse kirjoitti:
T3Syncro kirjoitti:Käsitin jossain välissä, että pakujen lisäistuimet korottavat käyttövoimaveroa. Pentele, pitääköhän sitä alkaa etsiä Syncro DoKaa henkilöauton korvikkeeksi????
Suosittelen lämpimästi :P
1+5 paikkainen oli aikanaan aktiivisesti etsinnässä ja nykyisillä ajomäärillä ei polttoaineen kulutuskaan ole niin suuri tekijä, kuin silloin kun työmatka oli 250 Km / suunta.

Valtio kun osaisi päättää, miten aikoo vastaisuudessa rangaista dieselillä ajamisesta, eli miten käy ha käyttövoimaveron.
mtavi
AktiVWisti
Viestit: 257
Liittynyt: 29.03.2012 09:56

Re: 6-paikkainen pakettiauto?

Viesti Kirjoittaja mtavi »

Ei varsinaisesti liity pakettiautoon, mutta mielestäni kuitenkin suht erikoinen rekisteröinti... Paperit kaupan ;) Ja kyseessä siis T3
REKISTERIOTE.jpg
REKISTERIOTE.jpg (116.2 KiB) Katsottu 2906 kertaa
Vastaa Viestiin