Tölkki ajoautona

Vw konsernin autohin liittyvä keskustelualue.
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 953
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: Tölkki ajoautona

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Varmaan takaa-ajotkin olleet skoudeilla aika lyhkäsiä kun joko takaa-ajettava tai Maija oli ojassa että heilahti :lol:
Hulluna tölökkeihin.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Tölkki ajoautona

Viesti Kirjoittaja dmn »

Ai niinku näin:

< 15kWh/100km
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 953
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: Tölkki ajoautona

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Juurikin näin :lol: :lol: :lol:
Hulluna tölökkeihin.
Avatar
umpikalsari
AktiVWisti
Viestit: 175
Liittynyt: 04.09.2016 20:35
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tölkki ajoautona

Viesti Kirjoittaja umpikalsari »

No niin.Harjoitellaan ainakin tämä syksy ja talvi ajoautotölkillä.Noh, ei kuitenkaan normi käyttöautoa hävitetä, pidetään se tuolla tallissa vara-autona. :) Saapa nähdä, millaisia kokemuksia tuo tullessaan-tähänastiset kokemukset yltiöpositiiviset. ;)
Avatar
umpikalsari
AktiVWisti
Viestit: 175
Liittynyt: 04.09.2016 20:35
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tölkki ajoautona

Viesti Kirjoittaja umpikalsari »

Hyvin sujuu talvi takavetotölkillä.Mahtavaa kun takapyörät tokeentuvat vasta vitosvaihteella.Karseeta tää on oikeasti ollut.Kanssa-autoilijat (lue uusilla ajavat) eivät juurikaan liikenteessä tätä kuljinta huomioi.Eihän tällä uskalla liukkaalla talvikelillä ajaa edes lähellekään sallittua nopeutta pelkäämättä koska ollaan ojassa.Tasamaallekin on jumiin jääty.Ei muuta kun hattu päästä ja respektii näillä joskus tosiaan ainoana autona ajanneena.Harrasteautona kesäkäytössä mitä mainioin mutta talviautona-no jaa. :roll:
tölkkki
Pelastaja
Viestit: 104
Liittynyt: 01.07.2015 19:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tölkki ajoautona

Viesti Kirjoittaja tölkkki »

Mulla on syncro doppeli talvea varten ja sillä pärjää oikein hyvin, välillä menee jopa muita nopeammin kaupungissa (; maantietä taas en juuri yli 80 oikeeta nopeutta aja sillä.

2wd ikkunapaku kesää varten ja sillä hyvä reissata. Eli jos tölkkeilee niin talveks syncro ja kesäks 2wd (1wd) :D
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Tölkki ajoautona

Viesti Kirjoittaja Osku »

Kaikki vajaavetoset on surkeita talviautoja vuosimallsta riippumatta.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Tölkki ajoautona

Viesti Kirjoittaja dmn »

No kuplalla voisi kenties pärjätä jos olisi tarpeeksi tehokas eberi :-)
< 15kWh/100km
Mic_Coo
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 04.06.2014 21:39
Paikkakunta: Kittilä

Re: Tölkki ajoautona

Viesti Kirjoittaja Mic_Coo »

Itsellänikin TölkkiDoppeli käyttöautona. jossa kumpikin 2wd ja 4wd....ja mitä Doppelin käyttäytyminen on talvella takavedolla niin en kyllä ihmettele että miksi täällä näillä leveysasteilla ei näe 2wd tölkkejä talvella. :D :D :D Jos rekalla jää kuumilla renkailla tasamaalle kiinni niin Tölkillä se on mahdollista jopa kylmillä renkailla. :D Kyllähän siinä nauru irtosi niin kanssamatkustajilla kuin ympärillä olevilla sekä itse kuskilla.
Volkswagen LT45 2.4TD 4x4 Doppelkabine 1987
Volkswagen Transporter Syncro 2.1DJ 1991
Volkswagen Transporter 2WD 1.6TD 1991
Volkswagen Transporter Syncro 1991 1.6TD
Volkswagen Panel Van 1200 1961 **On going Project**
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Tölkki ajoautona

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Kyllä mä tän talven olen ajanut 2WD:llä. Ollut vielä vähän viime vuosia haastavampi talvi, kun on melkein jatkuvasti ollut lunta ja jäätä ja pakkasta. Muutamia kertoja on joutunut aika kieli keskellä suuta ajamaan, kun lähtö liikennevaloista ylämäkeen tai muuta vastaavaa. ;)

Opettaapahan vaan ajelemaan järkevämmin, etuvedolla voisi suditella ja todeta, että oho, vähän puskee ja nostaa kaasua ja auto on edelleen samassa asennossa, takavedolla oltaisiin poikittain jos samalla tavalla ajelis.
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
Caramelli
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 104
Liittynyt: 05.10.2015 19:13

Re: Tölkki ajoautona

Viesti Kirjoittaja Caramelli »

Ruusunpunaisten lasien läpi katsoen;

- 4wd uusilla nastarenkailla ei huomaa kesään juurikaan eroa, taajamassa käyttöautona oikein mainio. Työmatka tosin muuttui 4km -> 50km joutui hankkimaan tulevaisuuden tekniikan luovuttajan kulkineeksi, vaikka kuinka katseli asiaa lasien läpi ei kuitenkaan niin mielyttävä ajokokemus (päivittäin) ole pitkillä matkoilla :D

- 2wd mallilla tuli ajettua viimeksi vuonna 2010 talvella, oma muistikuva on että ei ollut ihan niin herkkä jäämään jumiin.. Tosin kaarteissa(tiukoissa) sai kyllä nilkan asennolla perän irtoamaan kun nastarenkaat olivat peräisin kesältä -64 :)
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2612
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Tölkki ajoautona

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Muutaman talven jo ajellut T5:lla ja ei sekään suoranaisesti mitenkään hyökkää jäisillä mukulakivikaduilla. Etuvoinen siis.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 953
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: Tölkki ajoautona

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Huomasin Reiskalla ajaessani että katon ja kalusteiden tuoma lisäpaino kummasti tasapainotti ajamista, ei slickseillä kesärenkailla Ruotsin ensilumissakaan tehnyt tiukkaa..
Hulluna tölökkeihin.
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tölkki ajoautona

Viesti Kirjoittaja vville »

Syncrolla ei henno suolassa ajella ja takavetotölkki oli kyllä surkea talviauto vanhoilla kovettuneilla talvirenkailla. Meillä on nykyään kaikki autot nelivetoja, ja jos vaimo saa päättää niin näin on jatkossakin.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
Caravellix
AktiVWisti
Viestit: 347
Liittynyt: 19.04.2012 16:12
Paikkakunta: Perniö

Re: Tölkki ajoautona

Viesti Kirjoittaja Caravellix »

Itse kun en ole havainnut mitään erityisiä ongelmia talviautoilussa takavetoisilla, tölkki mukaan luettuna, niin tulisiko minulle nyt nostaa hattua ja antaa respektiä?
Vai olisiko kenties niin, että niiden jotka kokevat autoillessaan suuria vaikeuksia, tulisi panostaa ajoharjoitteluun?
Ei muuten, mutta olisi yleisen liikenneturvallisuuden ja mielekkään liikkumisen kannalta suotavaa, ettei näitä "ei voi ajaa lähellekään rajoituksen mukaista nopeutta, kun niin pelottaa" -tyyppejä olisi tien päällä kiusaamassa alinopeudellaan muita tienkäyttäjiä.
Design is not simply art, it is elegance of function. - Ferdinand Alexander ´Butzi´ Porsche
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Tölkki ajoautona

Viesti Kirjoittaja dmn »

2wd tölkillä suurin ongelma on päästä parkkipaikalta pois aamulla omien kokemusten perusteella. Lukko auttoi huomattavasti siihenkin :)
< 15kWh/100km
Avatar
Caravellix
AktiVWisti
Viestit: 347
Liittynyt: 19.04.2012 16:12
Paikkakunta: Perniö

Re: Tölkki ajoautona

Viesti Kirjoittaja Caravellix »

Joo, lukko on hyvä olla, mutta 2wd-tölkeissä vaan valitettavan harvinainen varuste.
Design is not simply art, it is elegance of function. - Ferdinand Alexander ´Butzi´ Porsche
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tölkki ajoautona

Viesti Kirjoittaja vville »

Hauskaahan noilla takavetoisilla on talvella ajella ja turvallistakin kun vauhti ei nouse helposti niin kovaksi, mutta näin setääntyessä ei enää jaksa olla niin leikkimielinen. Tölkkiä edeltäneet takavetoiset lukkoperineen etenikin varsin mainiosti, vaikka joskus piti vaimo laittaa mursun takaloosteriin. 2WD tölkki ikivihreillä renkailla jäi jumiin lähes tasamaallakin, ei kokeiltu vaimoa takapoksissa, tuoreet rinkulat olis varmaan auttanut tähänkin. Etuvetoiset on kyllä kaikinpuolin jeesuksen persseestä, vaikka niilläkin on joskus tullut ajettua.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
umpikalsari
AktiVWisti
Viestit: 175
Liittynyt: 04.09.2016 20:35
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tölkki ajoautona

Viesti Kirjoittaja umpikalsari »

Caravellix kirjoitti:Itse kun en ole havainnut mitään erityisiä ongelmia talviautoilussa takavetoisilla, tölkki mukaan luettuna, niin tulisiko minulle nyt nostaa hattua ja antaa respektiä?
Vai olisiko kenties niin, että niiden jotka kokevat autoillessaan suuria vaikeuksia, tulisi panostaa ajoharjoitteluun?
Ei muuten, mutta olisi yleisen liikenneturvallisuuden ja mielekkään liikkumisen kannalta suotavaa, ettei näitä "ei voi ajaa lähellekään rajoituksen mukaista nopeutta, kun niin pelottaa" -tyyppejä olisi tien päällä kiusaamassa alinopeudellaan muita tienkäyttäjiä.
Niinpä.Itsellänikin on ajokortti ollut vasta kolmisenkymmentä vuotta ja tuntuu, että nyt vasta löytyy se järki autoiluun eli eipä todellakaan ole kiire mihinkään.Tallista kyllä löytyy sitten kulkupeli, jolla sitten voi rällästää suljetulla radalla tai vaikkapa omalla plantaasilla jos siltä tuntuu mutta talvella mennään kuitenkin kelin mukaan.Ja mitä tölkillä ajoon tulee niin kai me kaikki sitten siihen alinopeudella ajamiseen "syyllistytään"- ainakin kesäaikana moottoriteillä. :) nimimerkillä 1.6 D
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Tölkki ajoautona

Viesti Kirjoittaja Osku »

Kyllä hyvät renkaat ja oikea kuski tekee vajaa vetosesta talvella liikuvan yhdistelmän mutta hyvä se ei ikinä ole ei uusi ei vanha ei etuveto eikä takaveto. Lukko tosin jälleen kerran helpottaa tuskaa. Hyvä kuski pärjää paskalakin autolla, mutta onko pakko.
Vastaa Viestiin