Sivu 2/2

Re: Nettiauton ja torin hurjat

Lähetetty: 07.11.2016 15:54
Kirjoittaja Peksi
vville kirjoitti:Vai että 82 hevosvoimainen 1.9 wbx automaatti oli helvetinkone ja kulki tosi hyvin. Manuaali JX tais olla sitten Jeesustakin nopeampi
Ne oli 90 heppasia 8-) Kun miettii, ettei niissä ollut takapenkkejä, lastina max. 30 kiloa, kuski ja keskenkasvuinen lähetti, niin kyllä ne kiihtyi, siis kaupunkinopeuksilla. Ykkönen riitti pitkälle ja kakkosellakin vielä kulkua riitti. Jo kaasarikoneella kiihtyi saman kuin pensasaabit (omakohtainen kokemus liikennevaloista lähtiessä, saabikuski kun oli sitä mieltä että olin juuri hänen paikallaan, valitsi sitten rinnakkaisen raitiovaunujen kaistan ohittaakseen, mutta jäi haaveeksi!) Moottori otti kiihdytyksessä välittömästi kierrokset suurimman väännön alueelle, niin lähti kuin kuminauhalla. Matkaa oli Unioninkadulla Espojen väli, niin ei saapi kerinnyt kiihdyttää ohi vaan joutui valitsemaan joko talon seinän tai kääntymisen kauppatorille, valitsi kauppatorin.

Siihen aikaan myytiin Shellillä muistaaksen ASD-bensaa. Volkkareissa alkoi ilmenemään venttiilien liimautumista aamulla startatessa, Lähtivät käyntiin parilla pytyllä. Omani tankkasin pohjoisrannan Shellillä, niin siinä ei tätä ongelmaa ollut. Öljyfirmasta tulivat ottamaan näytteitä ja kokeiltiin erilaisia öljyjä. Ensitöikseen kielsivät Shellin bensan käytön, koska sillä ei ongelmaa ollut. Kokeiden tulos oli, että Shellin Helix oli paras öljy näihin koneisiin, ainakin venttiilien toiminnan kannalta.

Eihän noilla pankin autoilla ajettu kuin 50-60 km päivässä. lähettiautoilla ehkä 80-100 km. Sillä 8 hengen bussilla noin 100 km viikossa. Ja ne vaihdettiin parin kolmen vuoden välein uusiin. Ne oli viattomia ja hyviä autoja kaikki, pelkät huollot riitti.

Loppuvaiheessa alkoi tulla osastolle turbodiisseleitä. Ne ei oikein tahtoneet kestää, 7 kylmästarttia päivässä ja 5-10 km lenkkejä. Ensimmäinen hajosi jo takuuaikana, alle 7.000 km. Siihen aikaan oli rikkiä naftassa, ja sehän ei poistu koneesta alle 80 asteen. Kun moottorit olivat melkein koko ajan kylmiä, jäi rikki koneeseen ja rikkihappo syövytti hiljalleen sylinterit väljiksi.

Muistui vielä mieleen: viimeisessä nimikossani oli jostain syystä kaksi kojetaulun tuhkista, toinen paikallaan ja toinen hanskalokerossa. Otin ylimääräisen talteen pikkurahakukkaroksi hanskalokeroon. Kun sitten lähdin uusiin hommiin, niin vein tuhkiksen kolikkoineen mennessäni. Noin 17 vuoden kuluttua päätin siivota ulkovaraston ja löysin tuhkiksen. Koska en ollut sitä tarvinnut 17 vuoteen, niin heitin sen ylimielisesti roskikseen tilaa viemästä, käyttämättömän virheettömän tuhkiksen. 5 kuukautta tästä, niin pihalla seisoi syncrobussi rikkinäisellä tuhkakupilla. Vieläkin harmittaa, mitään ei saisi KOSKAAN heittää pois :evil:

Re: Nettiauton ja torin hurjat

Lähetetty: 07.11.2016 23:37
Kirjoittaja AT5nok
vville kirjoitti:Vai että 82 hevosvoimainen 1.9 wbx automaatti oli helvetinkone ja kulki tosi hyvin. Manuaali JX tais olla sitten Jeesustakin nopeampi :)

80-luvulla se oli kohtalainen teho tuon kokoluokan pakuun, 112 hv 2.1 WBX oli jotain ihan käsittämätöntä

Re: Nettiauton ja torin hurjat

Lähetetty: 08.11.2016 02:03
Kirjoittaja vville
No uskottava se sitten on. 90 wbx hepoa 3 vaihteisella automaatilla sai transkopterin lähtemään kuin telkän pöntöstä, hauen rannasta tai pingispallon tädin jalkovälistä.

Re: Nettiauton ja torin hurjat

Lähetetty: 08.11.2016 10:04
Kirjoittaja DJSigma
vville kirjoitti:No uskottava se sitten on. 90 wbx hepoa 3 vaihteisella automaatilla sai transkopterin lähtemään kuin telkän pöntöstä, hauen rannasta tai pingispallon tädin jalkovälistä.
Jos vastapuoli on luokkaa saappi 99 hv jonka kuskilla suuret luulot vastuksen heikkoudesta, eikä kiihdytysmatka ole kovin pitkä, niin miksei. Mitä lyhyempi matka, sitä enempi merkitystä reaktiolla lähdössä.

Re: Nettiauton ja torin hurjat

Lähetetty: 08.11.2016 10:15
Kirjoittaja dmn
Eikä ne autot 80-luvulla nyt kaikki olleet luokkaa 10s / 0-100km/h niinkuin nykyään! Ja tottahan se on että automaatilla voittaa vielä monta sekuntia lähdössä ja vaihdoissa !

Re: Nettiauton ja torin hurjat

Lähetetty: 08.11.2016 12:43
Kirjoittaja vville
dmn kirjoitti:Eikä ne autot 80-luvulla nyt kaikki olleet luokkaa 10s / 0-100km/h niinkuin nykyään! Ja tottahan se on että automaatilla voittaa vielä monta sekuntia lähdössä ja vaihdoissa !
No 1980-luvulla tehtiin vissiin nopeampia automaatteja kun 2000-luvulla ne tuppaavat olemaan lähes järjestään manuaaleja hitaampia. :?

Re: Nettiauton ja torin hurjat

Lähetetty: 08.11.2016 13:37
Kirjoittaja Peksi
T
vville kirjoitti:No 1980-luvulla tehtiin vissiin nopeampia automaatteja kun 2000-luvulla ne tuppaavat olemaan lähes järjestään manuaaleja hitaampia.
Tuo muuten taitaa pitää paikkansa. Silloin sai momentinmuunnin luistaa niin että koneeseen sai kierroksia, nykyään tuntuu ettei mm luista juuri ollenkaan ja jos kiihtyvyyttä haluaa, pidennetään vain sähköisesti vaihteiden päälläoloa.

Re: Nettiauton ja torin hurjat

Lähetetty: 28.02.2017 17:34
Kirjoittaja umpikalsari
Käytiin pojan kanssa tuota ketjun ekaa autoa silmittelemässä ja vedet tuli ensiksi silmiin :cry: No, tekniikka varmaan ok mutta vuodet jo näkyivät eli ei mikään helmi ollut kyseessä kuten tuo pyyntihinta antoi ymmärtää.Myyjänkin mielestä varmaan tunteita mukana ja siksi niin kova hinta.Muutoin aika ihmeellinen perusmalli-nappisilmä 1,7 D ja kuitenkin vuosimalliltaan 1991 ja kaikki kuulemma alkuperäistä Ei tämmöisiä varmaankaan löydä kun Suomesta.

Re: Nettiauton ja torin hurjat

Lähetetty: 01.03.2017 12:58
Kirjoittaja AT5nok
umpikalsari kirjoitti:perusmalli-nappisilmä 1,7 D ja kuitenkin vuosimalliltaan 1991 ja kaikki kuulemma alkuperäistä Ei tämmöisiä varmaankaan löydä kun Suomesta.
Haiskahtaa Suomen valtion hankintakeskuksen hankinnalta, ruksataan kaikki vakiovarusteetkin pois, ihan sama vaikka hinta vähän nousee.
Esimerkkejä löytyy 2000-luvultakin, esim 2004 mallisia T4:sia ilman ABS jarruja.

Re: Nettiauton ja torin hurjat

Lähetetty: 02.03.2017 00:07
Kirjoittaja Mara
Aika kauan on toi valkoinen myyjällään ollut. Voi tosiaan olla lievää tunnehinnoittelua vanhalla torikärryllä.

Re: Nettiauton ja torin hurjat

Lähetetty: 28.04.2017 09:03
Kirjoittaja umpikalsari
Näilläkin myytävänä olleista hintahaarukka aika laaja kahdesta tonnista kahdeksaan.https://www.nettikaravaani.com/volkswag ... el/1474665

Re: Nettiauton ja torin hurjat

Lähetetty: 29.04.2017 09:41
Kirjoittaja TT|
Minkähänlainen ilmastointi tuossa on?

Re: Nettiauton ja torin hurjat

Lähetetty: 29.04.2017 19:10
Kirjoittaja umpikalsari
TT| kirjoitti:Minkähänlainen ilmastointi tuossa on?
Höh, no manuaalinen. ;) Ikkunat auki vaan.

Re: Nettiauton ja torin hurjat

Lähetetty: 29.07.2017 22:52
Kirjoittaja umpikalsari
https://www.tori.fi/lappi/Volwagen_Tran ... ?ca=20&w=3 Hih, toi on hauska "saa museorekisteriin"

Re: Nettiauton ja torin hurjat

Lähetetty: 31.07.2017 09:50
Kirjoittaja Pastori
Saahan sen, kunhan ensin purkaa ja tekee uusiksi koko auton :lol: :lol:

Re: Nettiauton ja torin hurjat

Lähetetty: 29.09.2017 11:28
Kirjoittaja Tumpeelo
https://www.nettiauto.com/volkswagen/tr ... er/9116305

Kyllähän tosta loungesta maksaa het 6€k ylimääräistä :lol:

Re: Nettiauton ja torin hurjat

Lähetetty: 29.09.2017 15:34
Kirjoittaja DJSigma
Voi nyt v... mikä lounge. :lol:

Re: Nettiauton ja torin hurjat

Lähetetty: 29.09.2017 16:02
Kirjoittaja AT5nok
Tumpeelo kirjoitti:https://www.nettiauto.com/volkswagen/tr ... er/9116305

Kyllähän tosta loungesta maksaa het 6€k ylimääräistä :lol:
Ulkomaiden markkinoille suunnattu ilmoitus :D