Nettiauton ja torin hurjat

Vw konsernin autohin liittyvä keskustelualue.

Re: Nettiauton ja torin hurjat

ViestiKirjoittaja Peksi » 07.11.2016 15:54

vville kirjoitti:Vai että 82 hevosvoimainen 1.9 wbx automaatti oli helvetinkone ja kulki tosi hyvin. Manuaali JX tais olla sitten Jeesustakin nopeampi


Ne oli 90 heppasia 8-) Kun miettii, ettei niissä ollut takapenkkejä, lastina max. 30 kiloa, kuski ja keskenkasvuinen lähetti, niin kyllä ne kiihtyi, siis kaupunkinopeuksilla. Ykkönen riitti pitkälle ja kakkosellakin vielä kulkua riitti. Jo kaasarikoneella kiihtyi saman kuin pensasaabit (omakohtainen kokemus liikennevaloista lähtiessä, saabikuski kun oli sitä mieltä että olin juuri hänen paikallaan, valitsi sitten rinnakkaisen raitiovaunujen kaistan ohittaakseen, mutta jäi haaveeksi!) Moottori otti kiihdytyksessä välittömästi kierrokset suurimman väännön alueelle, niin lähti kuin kuminauhalla. Matkaa oli Unioninkadulla Espojen väli, niin ei saapi kerinnyt kiihdyttää ohi vaan joutui valitsemaan joko talon seinän tai kääntymisen kauppatorille, valitsi kauppatorin.

Siihen aikaan myytiin Shellillä muistaaksen ASD-bensaa. Volkkareissa alkoi ilmenemään venttiilien liimautumista aamulla startatessa, Lähtivät käyntiin parilla pytyllä. Omani tankkasin pohjoisrannan Shellillä, niin siinä ei tätä ongelmaa ollut. Öljyfirmasta tulivat ottamaan näytteitä ja kokeiltiin erilaisia öljyjä. Ensitöikseen kielsivät Shellin bensan käytön, koska sillä ei ongelmaa ollut. Kokeiden tulos oli, että Shellin Helix oli paras öljy näihin koneisiin, ainakin venttiilien toiminnan kannalta.

Eihän noilla pankin autoilla ajettu kuin 50-60 km päivässä. lähettiautoilla ehkä 80-100 km. Sillä 8 hengen bussilla noin 100 km viikossa. Ja ne vaihdettiin parin kolmen vuoden välein uusiin. Ne oli viattomia ja hyviä autoja kaikki, pelkät huollot riitti.

Loppuvaiheessa alkoi tulla osastolle turbodiisseleitä. Ne ei oikein tahtoneet kestää, 7 kylmästarttia päivässä ja 5-10 km lenkkejä. Ensimmäinen hajosi jo takuuaikana, alle 7.000 km. Siihen aikaan oli rikkiä naftassa, ja sehän ei poistu koneesta alle 80 asteen. Kun moottorit olivat melkein koko ajan kylmiä, jäi rikki koneeseen ja rikkihappo syövytti hiljalleen sylinterit väljiksi.

Muistui vielä mieleen: viimeisessä nimikossani oli jostain syystä kaksi kojetaulun tuhkista, toinen paikallaan ja toinen hanskalokerossa. Otin ylimääräisen talteen pikkurahakukkaroksi hanskalokeroon. Kun sitten lähdin uusiin hommiin, niin vein tuhkiksen kolikkoineen mennessäni. Noin 17 vuoden kuluttua päätin siivota ulkovaraston ja löysin tuhkiksen. Koska en ollut sitä tarvinnut 17 vuoteen, niin heitin sen ylimielisesti roskikseen tilaa viemästä, käyttämättömän virheettömän tuhkiksen. 5 kuukautta tästä, niin pihalla seisoi syncrobussi rikkinäisellä tuhkakupilla. Vieläkin harmittaa, mitään ei saisi KOSKAAN heittää pois :evil:
Peksi
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 126
Liittynyt: 27.02.2013 12:09

Re: Nettiauton ja torin hurjat

ViestiKirjoittaja AT5nok » 07.11.2016 23:37

vville kirjoitti:Vai että 82 hevosvoimainen 1.9 wbx automaatti oli helvetinkone ja kulki tosi hyvin. Manuaali JX tais olla sitten Jeesustakin nopeampi :)



80-luvulla se oli kohtalainen teho tuon kokoluokan pakuun, 112 hv 2.1 WBX oli jotain ihan käsittämätöntä
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7300
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Nettiauton ja torin hurjat

ViestiKirjoittaja vville » 08.11.2016 02:03

No uskottava se sitten on. 90 wbx hepoa 3 vaihteisella automaatilla sai transkopterin lähtemään kuin telkän pöntöstä, hauen rannasta tai pingispallon tädin jalkovälistä.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
vville
AktiVWisti
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nettiauton ja torin hurjat

ViestiKirjoittaja DJSigma » 08.11.2016 10:04

vville kirjoitti:No uskottava se sitten on. 90 wbx hepoa 3 vaihteisella automaatilla sai transkopterin lähtemään kuin telkän pöntöstä, hauen rannasta tai pingispallon tädin jalkovälistä.

Jos vastapuoli on luokkaa saappi 99 hv jonka kuskilla suuret luulot vastuksen heikkoudesta, eikä kiihdytysmatka ole kovin pitkä, niin miksei. Mitä lyhyempi matka, sitä enempi merkitystä reaktiolla lähdössä.
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
DJSigma
AktiVWisti
 
Viestit: 847
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Nettiauton ja torin hurjat

ViestiKirjoittaja dmn » 08.11.2016 10:15

Eikä ne autot 80-luvulla nyt kaikki olleet luokkaa 10s / 0-100km/h niinkuin nykyään! Ja tottahan se on että automaatilla voittaa vielä monta sekuntia lähdössä ja vaihdoissa !
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2522
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: Nettiauton ja torin hurjat

ViestiKirjoittaja vville » 08.11.2016 12:43

dmn kirjoitti:Eikä ne autot 80-luvulla nyt kaikki olleet luokkaa 10s / 0-100km/h niinkuin nykyään! Ja tottahan se on että automaatilla voittaa vielä monta sekuntia lähdössä ja vaihdoissa !


No 1980-luvulla tehtiin vissiin nopeampia automaatteja kun 2000-luvulla ne tuppaavat olemaan lähes järjestään manuaaleja hitaampia. :?
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
vville
AktiVWisti
 
Viestit: 728
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nettiauton ja torin hurjat

ViestiKirjoittaja Peksi » 08.11.2016 13:37

T
vville kirjoitti:No 1980-luvulla tehtiin vissiin nopeampia automaatteja kun 2000-luvulla ne tuppaavat olemaan lähes järjestään manuaaleja hitaampia.


Tuo muuten taitaa pitää paikkansa. Silloin sai momentinmuunnin luistaa niin että koneeseen sai kierroksia, nykyään tuntuu ettei mm luista juuri ollenkaan ja jos kiihtyvyyttä haluaa, pidennetään vain sähköisesti vaihteiden päälläoloa.
Peksi
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 126
Liittynyt: 27.02.2013 12:09

Re: Nettiauton ja torin hurjat

ViestiKirjoittaja umpikalsari » 28.02.2017 17:34

Käytiin pojan kanssa tuota ketjun ekaa autoa silmittelemässä ja vedet tuli ensiksi silmiin :cry: No, tekniikka varmaan ok mutta vuodet jo näkyivät eli ei mikään helmi ollut kyseessä kuten tuo pyyntihinta antoi ymmärtää.Myyjänkin mielestä varmaan tunteita mukana ja siksi niin kova hinta.Muutoin aika ihmeellinen perusmalli-nappisilmä 1,7 D ja kuitenkin vuosimalliltaan 1991 ja kaikki kuulemma alkuperäistä Ei tämmöisiä varmaankaan löydä kun Suomesta.
Avatar
umpikalsari
AktiVWisti
 
Viestit: 138
Liittynyt: 04.09.2016 20:35
Paikkakunta: Kouvola

Re: Nettiauton ja torin hurjat

ViestiKirjoittaja AT5nok » 01.03.2017 12:58

umpikalsari kirjoitti:perusmalli-nappisilmä 1,7 D ja kuitenkin vuosimalliltaan 1991 ja kaikki kuulemma alkuperäistä Ei tämmöisiä varmaankaan löydä kun Suomesta.


Haiskahtaa Suomen valtion hankintakeskuksen hankinnalta, ruksataan kaikki vakiovarusteetkin pois, ihan sama vaikka hinta vähän nousee.
Esimerkkejä löytyy 2000-luvultakin, esim 2004 mallisia T4:sia ilman ABS jarruja.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7300
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Nettiauton ja torin hurjat

ViestiKirjoittaja Mara » 02.03.2017 00:07

Aika kauan on toi valkoinen myyjällään ollut. Voi tosiaan olla lievää tunnehinnoittelua vanhalla torikärryllä.
Mara
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 93
Liittynyt: 28.01.2013 19:52
Paikkakunta: Hamina

Re: Nettiauton ja torin hurjat

ViestiKirjoittaja umpikalsari » 28.04.2017 09:03

Näilläkin myytävänä olleista hintahaarukka aika laaja kahdesta tonnista kahdeksaan.https://www.nettikaravaani.com/volkswagen/transhotel/1474665
Avatar
umpikalsari
AktiVWisti
 
Viestit: 138
Liittynyt: 04.09.2016 20:35
Paikkakunta: Kouvola

Re: Nettiauton ja torin hurjat

ViestiKirjoittaja TT| » 29.04.2017 09:41

Minkähänlainen ilmastointi tuossa on?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6311
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nettiauton ja torin hurjat

ViestiKirjoittaja umpikalsari » 29.04.2017 19:10

TT| kirjoitti:Minkähänlainen ilmastointi tuossa on?

Höh, no manuaalinen. ;) Ikkunat auki vaan.
Avatar
umpikalsari
AktiVWisti
 
Viestit: 138
Liittynyt: 04.09.2016 20:35
Paikkakunta: Kouvola

Re: Nettiauton ja torin hurjat

ViestiKirjoittaja umpikalsari » 29.07.2017 22:52

Avatar
umpikalsari
AktiVWisti
 
Viestit: 138
Liittynyt: 04.09.2016 20:35
Paikkakunta: Kouvola

Re: Nettiauton ja torin hurjat

ViestiKirjoittaja Pastori » 31.07.2017 09:50

Saahan sen, kunhan ensin purkaa ja tekee uusiksi koko auton :lol: :lol:
Datsunisti ja tölökkinisti.
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
 
Viestit: 871
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: Nettiauton ja torin hurjat

ViestiKirjoittaja Tumpeelo » 29.09.2017 11:28

https://www.nettiauto.com/volkswagen/tr ... er/9116305

Kyllähän tosta loungesta maksaa het 6€k ylimääräistä :lol:
"Lähes yhtä huono kuin uutena" - T3 myynti-ilmoitus Keltaisessa pörssissä vuonna 95.
Tumpeelo
Vasta alkaja
 
Viestit: 11
Liittynyt: 25.06.2015 12:17
Paikkakunta: Pornainen

Re: Nettiauton ja torin hurjat

ViestiKirjoittaja DJSigma » 29.09.2017 15:34

Voi nyt v... mikä lounge. :lol:
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
DJSigma
AktiVWisti
 
Viestit: 847
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Nettiauton ja torin hurjat

ViestiKirjoittaja AT5nok » 29.09.2017 16:02

Tumpeelo kirjoitti:https://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/9116305

Kyllähän tosta loungesta maksaa het 6€k ylimääräistä :lol:


Ulkomaiden markkinoille suunnattu ilmoitus :D
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7300
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu: VW Ajoneuvot - General discussion: VW vehicles

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron