Sivu 3/4

Re: Kokemuksia katsastuksista

Lähetetty: 23.05.2013 10:29
Kirjoittaja AT5nok
beretta kirjoitti:olisko jollain jo olemassa valmis brosyyri leimalle oikeuttavaan prosessiin,ottaapa kantaa asiaan,itse ainakin kopioin tuon lausunnon minkä haen :roll: 8-)
Minulla on VV-autolta saadut etkatulostukset omaa muutoskatsastusta varten. Laita yv:llä s-postiosoite, niin lähetän sen VV-autosta tulleen viestin ja liitteen.

Re: Kokemuksia katsastuksista

Lähetetty: 31.05.2013 19:49
Kirjoittaja AT5nok
Espoon Suomenojan K1 konttuurista vain positiivista kokemusta, huhu kertoo että samalla ketjulla onnistuu hommat muuallakin. Kehut ei johdu helposta läpimenosta, vaan siitä että auto katsastetaan oikeasti ja hylätään tarvittaessa.

Re: Kokemuksia katsastuksista

Lähetetty: 06.06.2013 10:41
Kirjoittaja AT5nok
Trafi tai katsastuskonttorit sekoilevat:

Kun ostin Syncron 2009, sen rekisteröintitodistuksessa ei ollut mainintaa tyyppihyväksydyistä renkaista, mutta erityisehdoissa lukee "Renkaat: 205R14C" ja "vaihtoehtoiset vanteet 6J"
Katsastuksessa autoon hyväksyttiin myöhemmin 205R16C renkaat ja silloin 185r14 ilmestyi tyyppihyväksyt renkaat kohtaan molemmille akseleille, sekä erityisehtoihin tuli jostain syystä 195R14C ja 205R14C molemmille akseleille.

Viimeisessä rekisteröintitodistuksessa on tyyppihyväksyttyinä renkaina 1. akselilla 205R14C ja 2. akselilla 185R14C
Erityisehdoissa 1. aks 195R14C, 185R14C, 205R16C 110Q, 2. aks 205R14C, 195R14C, 205R16C 110Q

205R16C 110Q renkaan kantavuus on LI110 = 1060 kg = 2160 Kg/akseli kun vaatimus pitäisi olla etuakselilla LI93 ja taka-akselilla LI95.

Pitääköhän minun maksaa taas kerran muutoskatsastusmaksu, että saan molemmille akseleille saman renkaskokomerkinnän?
Eli jos laitan alle joskus 205R16 renkaat, niin niissä pitää olla tuo LI110 mutta muissa renkaissa riittää 0,5x akselimassan mukainen?

Re: Kokemuksia katsastuksista

Lähetetty: 06.06.2013 10:50
Kirjoittaja TT|
Ilmeisesti tuo liittyy tuohon Trafin järjestelmän sekoiluun, Eican doppelin uudessa otteessa oli rengaskoot aivan yhtä sekavasti.

Re: Kokemuksia katsastuksista

Lähetetty: 06.06.2013 10:56
Kirjoittaja SyncroVWaari
T3Syncro kirjoitti:Espoon Suomenojan K1 konttuurista vain positiivista kokemusta, huhu kertoo että samalla ketjulla onnistuu hommat muuallakin. Kehut ei johdu helposta läpimenosta, vaan siitä että auto katsastetaan oikeasti ja hylätään tarvittaessa.

K1:stä itsekin käyttänyt ja asiallista palvelua. Ensi kerralla kokeilen paikallista yksityistä, hyviä kokemuksia.

Re: Kokemuksia katsastuksista

Lähetetty: 06.06.2013 11:54
Kirjoittaja Eicca_
TT| kirjoitti:Ilmeisesti tuo liittyy tuohon Trafin järjestelmän sekoiluun, Eican doppelin uudessa otteessa oli rengaskoot aivan yhtä sekavasti.
Ihan oikeinhan nuo koot tuossa T3Syncron otteessa on, siinä kerrotaan mitkä koot on sallittu milläkin akseleilla, sillä ei ole mitään väliä onko ne järjestyksessä.

Re: Kokemuksia katsastuksista

Lähetetty: 06.06.2013 18:59
Kirjoittaja AT5nok
Noi 185R14C ja 195R14C ovat ilmestyneet jostain otteelle, minä en ole ainakaan pyytänyt niiden merkitsemistä.
Vain uusimmassa rekisteröintitodistuksessa on eri koko merkattu 1. ja 2. akselille.
Ensi viikolla tulee seuraava todistus, katsotaan mitä ovat siihen arponeet... :roll:

Re: Kokemuksia katsastuksista

Lähetetty: 06.06.2013 22:26
Kirjoittaja jarke
tuo on ihan normaalia, kun kilpailutetaan halvin järjestelmätoimittaja ja sitten ei kuitenkaan enää ole määrärahoja loppukehittämiseen. tuo on juurinäin niinkuinn tt laitoi eli ohjelmasta johtuva bugi, itselle olen antanut joskus jonkun kertoa että tuo hieno järjestelmä laittaa nuo rengas koot "aakkos järjestykseen" , siksi ne on välillä merkittynä miten sattuu, t3 syncrolle lienee joskus joku katsuri lisännyt kaikki tyypitetyt renkaat ylös kaupan päälle.

Re: Kokemuksia katsastuksista

Lähetetty: 07.06.2013 11:03
Kirjoittaja AT5nok
Tänään tuli taas uusi ote, samalla tavalla on renkaat edelleen... No ei ole trafi ainoa valtion laitos joka on ostanut jotain keskeneräistä ja tuloksesta kärsii "loppukäyttäjä", nimimerkillä palkkarästejä yli kahden vuoden takaa...

Re: Kokemuksia katsastuksista

Lähetetty: 07.06.2013 11:31
Kirjoittaja DJSigma
T3Syncro kirjoitti:Tänään tuli taas uusi ote, samalla tavalla on renkaat edelleen... No ei ole trafi ainoa valtion laitos joka on ostanut jotain keskeneräistä ja tuloksesta kärsii "loppukäyttäjä", nimimerkillä palkkarästejä yli kahden vuoden takaa...
Lähtee pahasti off-topiciksi, mutta erään tuttavan puoliso on samassa laitoksessa töissä, ja tuttava kertoi, että meni lomasuunnitelmat osin uusiksi, kun firman softa ei taipunutkaan siihen, että joku aloittaisi loman keskellä viikkoa... :roll:

Re: Kokemuksia katsastuksista

Lähetetty: 01.12.2014 17:48
Kirjoittaja väiski
Kävin oikein ite katsastuksella pitkästä aikaa, eikä katsuritäti huomauteltavaa löytänyt. Pakokaasukin 1,37, tosin olinki syöttöä reilusti pienentänyt.
Kyllä tuntui laiskalta kun ei alavääntöä ollenkaan ja palauttaessa meni tietysti savuruuvin o-rengas rikki. Mutta remonttihan on ikuista kohteet vaan vaihtelee, vai miten se meni

Re: Kokemuksia katsastuksista

Lähetetty: 31.07.2015 16:21
Kirjoittaja MikkoN
Katsastaja sai vaihteensiirron sijoiltaan, lähtiessään ajamaan tölkkiä halliin sisälle laittoi pakin päälle jotenkin huonosti ja kuului kauhea rusahdus...
Katsastuksen jälkeen pois lähtiessä auton ollessa vielä nosturilla, ykkönen ei mennyt enää kunnolla päälle.
Katsastajan selitys oli, että ei hän ole autoa hajottanut, ja ainahan näitä vaihdevivustoja täytyy vähän säädellä...

1. vaihde on nyt jotenkin liikaa vasemmalla, ei mene päälle painamatta keppiä alaspäin. Pakki on nyt vaarallisen lähellä ykköstä, liikkeelle lähtiessä on vaara, että menee väärä vaihde päälle.
3. vaihde menee päälle, mutta jotenkin tuntuu että kepissä ei ole enää liikevaraa riittävästi. Ihan kuin vaihde olisi vain osittain päällä. 3:lla ajaessa alkoi kuulumaan outoa rahinaa.
Pakki on liikaa vasemmalla. Muut vaihteet toimii normaalisti.
Täytyy viikonlopun aikana yrittää säätää vivustoa/tutkia vauriot.
Katsastusasema oli K1 Espoossa.

Re: Kokemuksia katsastuksista

Lähetetty: 31.07.2015 17:00
Kirjoittaja jarke
kyllä se vaan taitaa olla niin että jos ko. tyyppisiä vaurioita syntyy niin pääsääntöisesti vika on ollut jo olemassa. vrt. esim. käsijarruvaijerien katkeamiset, jako/ apulaitehihna vauriot ryntäytyksessä jne.jne jne., toki poikkeuksiakin toki on.

Re: Kokemuksia katsastuksista

Lähetetty: 31.07.2015 17:27
Kirjoittaja AT5nok
MikkoN kirjoitti:Katsastusasema oli K1 Espoossa.
Kyllä ennen oli sillä asemalla asiat paljon paremmin :D

Re: Kokemuksia katsastuksista

Lähetetty: 31.07.2015 18:13
Kirjoittaja MikkoN
jarke kirjoitti:kyllä se vaan taitaa olla niin että jos ko. tyyppisiä vaurioita syntyy niin pääsääntöisesti vika on ollut jo olemassa. vrt. esim. käsijarruvaijerien katkeamiset, jako/ apulaitehihna vauriot ryntäytyksessä jne.jne jne., toki poikkeuksiakin toki on.
Kyllä se vaan taitaa olla niin että jos pakin laittaa väkisin päälle, ns. ohi pakkilukon, painamatta kunnolla keppiä lattiaa kohti, vaurioita syntyy varmasti.
Ennen kyseistä tapausta vaihteisto on toiminut moitteettomasti, varsinkin kun autossa on n. kuukausi sitten vaihdettu kytkin ja säädetty vaihdevivustot korjaamolla.
Ehkäpä tämä vivuston säätö/korjaus ei ole edes kovin työläs/kallis juttu, mutta periaate on se, että jos katsastaja rikkoo autosi, on hänen/hänen työnantajansa korvattava aiheuttamansa vauriot. Mutta kun on sana vastaan sana, ei tässä ole mitään muuta mahdollisuutta kuin kärsiä vahingot itse.
Tällä foorumillahan on selkeästi vain hyviä kokemuksia katsastuksista, joten ei kannattaisi tällaisista negatiivisistä kokemuksista avautua täällä, saa vain viisastelevia vastauksia.

Re: Kokemuksia katsastuksista

Lähetetty: 31.07.2015 21:20
Kirjoittaja dmn
Oisko nyt vaan käyny niin että edellisen remontin jäljiltä jäänyt löysälle vaihteensiirtäjätangon tuki laatikon kyljestä ja nyt yks pultti karannut? Aiheuttaa juuri mainitsemat ongelmat.

Re: Kokemuksia katsastuksista

Lähetetty: 01.08.2015 17:00
Kirjoittaja MikkoN
dmn kirjoitti:Oisko nyt vaan käyny niin että edellisen remontin jäljiltä jäänyt löysälle vaihteensiirtäjätangon tuki laatikon kyljestä ja nyt yks pultti karannut? Aiheuttaa juuri mainitsemat ongelmat.
Kaikki pultit ja mutterit ovat tallella ja kireällä, mitään isompaa välystä ei missään ole. Vaihdeaskin päässä oleva muovikuulakin on ehjä. Vivuston pituussäätö on OK, mutta sivuttaissäätö perseellään. Vaihteiston kyljessä olevasta vivustosta käsin kääntämällä saa vaihteet päälle, mutta säätövara ei vaan millään riitä, että saisi ykkösvaihteen toimimaan vaihdekepistä niin kuin sen kuuluu toimia. Säädin siis vaihteiston kyljessä olevaa kiinnikettä siirtämällä eri asentoihin, siis muutama milli varaa säädellä.
Olisikohan vaihdekepin pohjassa oleva "kulmarauta" jotenkin vääntynyt tai rikkoutunut, kun pakkia on runnottu väkisin päälle?
Ja autohan toimi täysin moitteettomasti katsastukseen asti, mutta katsastusmiehen ajon jälkeen ollaan tässä tilanteessa.

Re: Kokemuksia katsastuksista

Lähetetty: 01.08.2015 22:06
Kirjoittaja AT5nok
Missä päin Suomea auto on? PK-seudulla on pari vaihteiston säätöön perehtynyttä Gurua...

Re: Kokemuksia katsastuksista

Lähetetty: 02.08.2015 15:38
Kirjoittaja MikkoN
Kirkkonummella asuu tämä tölkki. Oma vikadiagnoosini on, että vaihdekepin pohja hajalla, vaihdekeppi ja kaikki vaihteet selkeästi liian vasemmalla. Huomenna reklamoin K1:stä, katsotaan mitä tapahtuu...

Re: Kokemuksia katsastuksista

Lähetetty: 03.08.2015 15:17
Kirjoittaja topik
Oletko tarkastanut sen vaihdekepin kiinnityksen siihen auton koriin, ettei se ole siirtynyt sivuttain.(siitä vaihdekepin haitarikumin alta ohjaamon puolelta)