Kokemuksia katsastuksista

Vw konsernin autohin liittyvä keskustelualue.

Re: Kokemuksia katsastuksista

ViestiKirjoittaja AT5nok » 23.05.2013 10:29

beretta kirjoitti:olisko jollain jo olemassa valmis brosyyri leimalle oikeuttavaan prosessiin,ottaapa kantaa asiaan,itse ainakin kopioin tuon lausunnon minkä haen :roll: 8-)


Minulla on VV-autolta saadut etkatulostukset omaa muutoskatsastusta varten. Laita yv:llä s-postiosoite, niin lähetän sen VV-autosta tulleen viestin ja liitteen.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7303
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Kokemuksia katsastuksista

ViestiKirjoittaja AT5nok » 31.05.2013 19:49

Espoon Suomenojan K1 konttuurista vain positiivista kokemusta, huhu kertoo että samalla ketjulla onnistuu hommat muuallakin. Kehut ei johdu helposta läpimenosta, vaan siitä että auto katsastetaan oikeasti ja hylätään tarvittaessa.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7303
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Kokemuksia katsastuksista

ViestiKirjoittaja AT5nok » 06.06.2013 10:41

Trafi tai katsastuskonttorit sekoilevat:

Kun ostin Syncron 2009, sen rekisteröintitodistuksessa ei ollut mainintaa tyyppihyväksydyistä renkaista, mutta erityisehdoissa lukee "Renkaat: 205R14C" ja "vaihtoehtoiset vanteet 6J"
Katsastuksessa autoon hyväksyttiin myöhemmin 205R16C renkaat ja silloin 185r14 ilmestyi tyyppihyväksyt renkaat kohtaan molemmille akseleille, sekä erityisehtoihin tuli jostain syystä 195R14C ja 205R14C molemmille akseleille.

Viimeisessä rekisteröintitodistuksessa on tyyppihyväksyttyinä renkaina 1. akselilla 205R14C ja 2. akselilla 185R14C
Erityisehdoissa 1. aks 195R14C, 185R14C, 205R16C 110Q, 2. aks 205R14C, 195R14C, 205R16C 110Q

205R16C 110Q renkaan kantavuus on LI110 = 1060 kg = 2160 Kg/akseli kun vaatimus pitäisi olla etuakselilla LI93 ja taka-akselilla LI95.

Pitääköhän minun maksaa taas kerran muutoskatsastusmaksu, että saan molemmille akseleille saman renkaskokomerkinnän?
Eli jos laitan alle joskus 205R16 renkaat, niin niissä pitää olla tuo LI110 mutta muissa renkaissa riittää 0,5x akselimassan mukainen?
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7303
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Kokemuksia katsastuksista

ViestiKirjoittaja TT| » 06.06.2013 10:50

Ilmeisesti tuo liittyy tuohon Trafin järjestelmän sekoiluun, Eican doppelin uudessa otteessa oli rengaskoot aivan yhtä sekavasti.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6315
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kokemuksia katsastuksista

ViestiKirjoittaja SyncroVWaari » 06.06.2013 10:56

T3Syncro kirjoitti:Espoon Suomenojan K1 konttuurista vain positiivista kokemusta, huhu kertoo että samalla ketjulla onnistuu hommat muuallakin. Kehut ei johdu helposta läpimenosta, vaan siitä että auto katsastetaan oikeasti ja hylätään tarvittaessa.



K1:stä itsekin käyttänyt ja asiallista palvelua. Ensi kerralla kokeilen paikallista yksityistä, hyviä kokemuksia.
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
 
Viestit: 1693
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Kokemuksia katsastuksista

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 06.06.2013 11:54

TT| kirjoitti:Ilmeisesti tuo liittyy tuohon Trafin järjestelmän sekoiluun, Eican doppelin uudessa otteessa oli rengaskoot aivan yhtä sekavasti.

Ihan oikeinhan nuo koot tuossa T3Syncron otteessa on, siinä kerrotaan mitkä koot on sallittu milläkin akseleilla, sillä ei ole mitään väliä onko ne järjestyksessä.
Eicca_
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3007
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Kokemuksia katsastuksista

ViestiKirjoittaja AT5nok » 06.06.2013 18:59

Noi 185R14C ja 195R14C ovat ilmestyneet jostain otteelle, minä en ole ainakaan pyytänyt niiden merkitsemistä.
Vain uusimmassa rekisteröintitodistuksessa on eri koko merkattu 1. ja 2. akselille.
Ensi viikolla tulee seuraava todistus, katsotaan mitä ovat siihen arponeet... :roll:
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7303
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Kokemuksia katsastuksista

ViestiKirjoittaja jarke » 06.06.2013 22:26

tuo on ihan normaalia, kun kilpailutetaan halvin järjestelmätoimittaja ja sitten ei kuitenkaan enää ole määrärahoja loppukehittämiseen. tuo on juurinäin niinkuinn tt laitoi eli ohjelmasta johtuva bugi, itselle olen antanut joskus jonkun kertoa että tuo hieno järjestelmä laittaa nuo rengas koot "aakkos järjestykseen" , siksi ne on välillä merkittynä miten sattuu, t3 syncrolle lienee joskus joku katsuri lisännyt kaikki tyypitetyt renkaat ylös kaupan päälle.
jarke
AktiVWisti
 
Viestit: 1102
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: Kokemuksia katsastuksista

ViestiKirjoittaja AT5nok » 07.06.2013 11:03

Tänään tuli taas uusi ote, samalla tavalla on renkaat edelleen... No ei ole trafi ainoa valtion laitos joka on ostanut jotain keskeneräistä ja tuloksesta kärsii "loppukäyttäjä", nimimerkillä palkkarästejä yli kahden vuoden takaa...
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7303
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Kokemuksia katsastuksista

ViestiKirjoittaja DJSigma » 07.06.2013 11:31

T3Syncro kirjoitti:Tänään tuli taas uusi ote, samalla tavalla on renkaat edelleen... No ei ole trafi ainoa valtion laitos joka on ostanut jotain keskeneräistä ja tuloksesta kärsii "loppukäyttäjä", nimimerkillä palkkarästejä yli kahden vuoden takaa...

Lähtee pahasti off-topiciksi, mutta erään tuttavan puoliso on samassa laitoksessa töissä, ja tuttava kertoi, että meni lomasuunnitelmat osin uusiksi, kun firman softa ei taipunutkaan siihen, että joku aloittaisi loman keskellä viikkoa... :roll:
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
DJSigma
AktiVWisti
 
Viestit: 849
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Kokemuksia katsastuksista

ViestiKirjoittaja väiski » 01.12.2014 17:48

Kävin oikein ite katsastuksella pitkästä aikaa, eikä katsuritäti huomauteltavaa löytänyt. Pakokaasukin 1,37, tosin olinki syöttöä reilusti pienentänyt.
Kyllä tuntui laiskalta kun ei alavääntöä ollenkaan ja palauttaessa meni tietysti savuruuvin o-rengas rikki. Mutta remonttihan on ikuista kohteet vaan vaihtelee, vai miten se meni
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
Avatar
väiski
AktiVWisti
 
Viestit: 234
Liittynyt: 25.02.2012 12:47

Re: Kokemuksia katsastuksista

ViestiKirjoittaja MikkoN » 31.07.2015 16:21

Katsastaja sai vaihteensiirron sijoiltaan, lähtiessään ajamaan tölkkiä halliin sisälle laittoi pakin päälle jotenkin huonosti ja kuului kauhea rusahdus...
Katsastuksen jälkeen pois lähtiessä auton ollessa vielä nosturilla, ykkönen ei mennyt enää kunnolla päälle.
Katsastajan selitys oli, että ei hän ole autoa hajottanut, ja ainahan näitä vaihdevivustoja täytyy vähän säädellä...

1. vaihde on nyt jotenkin liikaa vasemmalla, ei mene päälle painamatta keppiä alaspäin. Pakki on nyt vaarallisen lähellä ykköstä, liikkeelle lähtiessä on vaara, että menee väärä vaihde päälle.
3. vaihde menee päälle, mutta jotenkin tuntuu että kepissä ei ole enää liikevaraa riittävästi. Ihan kuin vaihde olisi vain osittain päällä. 3:lla ajaessa alkoi kuulumaan outoa rahinaa.
Pakki on liikaa vasemmalla. Muut vaihteet toimii normaalisti.
Täytyy viikonlopun aikana yrittää säätää vivustoa/tutkia vauriot.
Katsastusasema oli K1 Espoossa.
MikkoN
Vasta alkaja
 
Viestit: 8
Liittynyt: 31.07.2015 15:54

Re: Kokemuksia katsastuksista

ViestiKirjoittaja jarke » 31.07.2015 17:00

kyllä se vaan taitaa olla niin että jos ko. tyyppisiä vaurioita syntyy niin pääsääntöisesti vika on ollut jo olemassa. vrt. esim. käsijarruvaijerien katkeamiset, jako/ apulaitehihna vauriot ryntäytyksessä jne.jne jne., toki poikkeuksiakin toki on.
jarke
AktiVWisti
 
Viestit: 1102
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: Kokemuksia katsastuksista

ViestiKirjoittaja AT5nok » 31.07.2015 17:27

MikkoN kirjoitti:Katsastusasema oli K1 Espoossa.


Kyllä ennen oli sillä asemalla asiat paljon paremmin :D
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7303
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Kokemuksia katsastuksista

ViestiKirjoittaja MikkoN » 31.07.2015 18:13

jarke kirjoitti:kyllä se vaan taitaa olla niin että jos ko. tyyppisiä vaurioita syntyy niin pääsääntöisesti vika on ollut jo olemassa. vrt. esim. käsijarruvaijerien katkeamiset, jako/ apulaitehihna vauriot ryntäytyksessä jne.jne jne., toki poikkeuksiakin toki on.


Kyllä se vaan taitaa olla niin että jos pakin laittaa väkisin päälle, ns. ohi pakkilukon, painamatta kunnolla keppiä lattiaa kohti, vaurioita syntyy varmasti.
Ennen kyseistä tapausta vaihteisto on toiminut moitteettomasti, varsinkin kun autossa on n. kuukausi sitten vaihdettu kytkin ja säädetty vaihdevivustot korjaamolla.
Ehkäpä tämä vivuston säätö/korjaus ei ole edes kovin työläs/kallis juttu, mutta periaate on se, että jos katsastaja rikkoo autosi, on hänen/hänen työnantajansa korvattava aiheuttamansa vauriot. Mutta kun on sana vastaan sana, ei tässä ole mitään muuta mahdollisuutta kuin kärsiä vahingot itse.
Tällä foorumillahan on selkeästi vain hyviä kokemuksia katsastuksista, joten ei kannattaisi tällaisista negatiivisistä kokemuksista avautua täällä, saa vain viisastelevia vastauksia.
MikkoN
Vasta alkaja
 
Viestit: 8
Liittynyt: 31.07.2015 15:54

Re: Kokemuksia katsastuksista

ViestiKirjoittaja dmn » 31.07.2015 21:20

Oisko nyt vaan käyny niin että edellisen remontin jäljiltä jäänyt löysälle vaihteensiirtäjätangon tuki laatikon kyljestä ja nyt yks pultti karannut? Aiheuttaa juuri mainitsemat ongelmat.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2524
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: Kokemuksia katsastuksista

ViestiKirjoittaja MikkoN » 01.08.2015 17:00

dmn kirjoitti:Oisko nyt vaan käyny niin että edellisen remontin jäljiltä jäänyt löysälle vaihteensiirtäjätangon tuki laatikon kyljestä ja nyt yks pultti karannut? Aiheuttaa juuri mainitsemat ongelmat.


Kaikki pultit ja mutterit ovat tallella ja kireällä, mitään isompaa välystä ei missään ole. Vaihdeaskin päässä oleva muovikuulakin on ehjä. Vivuston pituussäätö on OK, mutta sivuttaissäätö perseellään. Vaihteiston kyljessä olevasta vivustosta käsin kääntämällä saa vaihteet päälle, mutta säätövara ei vaan millään riitä, että saisi ykkösvaihteen toimimaan vaihdekepistä niin kuin sen kuuluu toimia. Säädin siis vaihteiston kyljessä olevaa kiinnikettä siirtämällä eri asentoihin, siis muutama milli varaa säädellä.
Olisikohan vaihdekepin pohjassa oleva "kulmarauta" jotenkin vääntynyt tai rikkoutunut, kun pakkia on runnottu väkisin päälle?
Ja autohan toimi täysin moitteettomasti katsastukseen asti, mutta katsastusmiehen ajon jälkeen ollaan tässä tilanteessa.
MikkoN
Vasta alkaja
 
Viestit: 8
Liittynyt: 31.07.2015 15:54

Re: Kokemuksia katsastuksista

ViestiKirjoittaja AT5nok » 01.08.2015 22:06

Missä päin Suomea auto on? PK-seudulla on pari vaihteiston säätöön perehtynyttä Gurua...
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7303
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Kokemuksia katsastuksista

ViestiKirjoittaja MikkoN » 02.08.2015 15:38

Kirkkonummella asuu tämä tölkki. Oma vikadiagnoosini on, että vaihdekepin pohja hajalla, vaihdekeppi ja kaikki vaihteet selkeästi liian vasemmalla. Huomenna reklamoin K1:stä, katsotaan mitä tapahtuu...
MikkoN
Vasta alkaja
 
Viestit: 8
Liittynyt: 31.07.2015 15:54

Re: Kokemuksia katsastuksista

ViestiKirjoittaja topik » 03.08.2015 15:17

Oletko tarkastanut sen vaihdekepin kiinnityksen siihen auton koriin, ettei se ole siirtynyt sivuttain.(siitä vaihdekepin haitarikumin alta ohjaamon puolelta)
topik
AktiVWisti
 
Viestit: 175
Liittynyt: 24.02.2012 00:08
Paikkakunta: Jämsänkoski keskisuomessa

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu: VW Ajoneuvot - General discussion: VW vehicles

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron