Kokemuksia katsastuksista

Vw konsernin autohin liittyvä keskustelualue.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

beretta kirjoitti:olisko jollain jo olemassa valmis brosyyri leimalle oikeuttavaan prosessiin,ottaapa kantaa asiaan,itse ainakin kopioin tuon lausunnon minkä haen :roll: 8-)
Minulla on VV-autolta saadut etkatulostukset omaa muutoskatsastusta varten. Laita yv:llä s-postiosoite, niin lähetän sen VV-autosta tulleen viestin ja liitteen.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Espoon Suomenojan K1 konttuurista vain positiivista kokemusta, huhu kertoo että samalla ketjulla onnistuu hommat muuallakin. Kehut ei johdu helposta läpimenosta, vaan siitä että auto katsastetaan oikeasti ja hylätään tarvittaessa.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Trafi tai katsastuskonttorit sekoilevat:

Kun ostin Syncron 2009, sen rekisteröintitodistuksessa ei ollut mainintaa tyyppihyväksydyistä renkaista, mutta erityisehdoissa lukee "Renkaat: 205R14C" ja "vaihtoehtoiset vanteet 6J"
Katsastuksessa autoon hyväksyttiin myöhemmin 205R16C renkaat ja silloin 185r14 ilmestyi tyyppihyväksyt renkaat kohtaan molemmille akseleille, sekä erityisehtoihin tuli jostain syystä 195R14C ja 205R14C molemmille akseleille.

Viimeisessä rekisteröintitodistuksessa on tyyppihyväksyttyinä renkaina 1. akselilla 205R14C ja 2. akselilla 185R14C
Erityisehdoissa 1. aks 195R14C, 185R14C, 205R16C 110Q, 2. aks 205R14C, 195R14C, 205R16C 110Q

205R16C 110Q renkaan kantavuus on LI110 = 1060 kg = 2160 Kg/akseli kun vaatimus pitäisi olla etuakselilla LI93 ja taka-akselilla LI95.

Pitääköhän minun maksaa taas kerran muutoskatsastusmaksu, että saan molemmille akseleille saman renkaskokomerkinnän?
Eli jos laitan alle joskus 205R16 renkaat, niin niissä pitää olla tuo LI110 mutta muissa renkaissa riittää 0,5x akselimassan mukainen?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja TT| »

Ilmeisesti tuo liittyy tuohon Trafin järjestelmän sekoiluun, Eican doppelin uudessa otteessa oli rengaskoot aivan yhtä sekavasti.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

T3Syncro kirjoitti:Espoon Suomenojan K1 konttuurista vain positiivista kokemusta, huhu kertoo että samalla ketjulla onnistuu hommat muuallakin. Kehut ei johdu helposta läpimenosta, vaan siitä että auto katsastetaan oikeasti ja hylätään tarvittaessa.

K1:stä itsekin käyttänyt ja asiallista palvelua. Ensi kerralla kokeilen paikallista yksityistä, hyviä kokemuksia.
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

TT| kirjoitti:Ilmeisesti tuo liittyy tuohon Trafin järjestelmän sekoiluun, Eican doppelin uudessa otteessa oli rengaskoot aivan yhtä sekavasti.
Ihan oikeinhan nuo koot tuossa T3Syncron otteessa on, siinä kerrotaan mitkä koot on sallittu milläkin akseleilla, sillä ei ole mitään väliä onko ne järjestyksessä.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Noi 185R14C ja 195R14C ovat ilmestyneet jostain otteelle, minä en ole ainakaan pyytänyt niiden merkitsemistä.
Vain uusimmassa rekisteröintitodistuksessa on eri koko merkattu 1. ja 2. akselille.
Ensi viikolla tulee seuraava todistus, katsotaan mitä ovat siihen arponeet... :roll:
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja jarke »

tuo on ihan normaalia, kun kilpailutetaan halvin järjestelmätoimittaja ja sitten ei kuitenkaan enää ole määrärahoja loppukehittämiseen. tuo on juurinäin niinkuinn tt laitoi eli ohjelmasta johtuva bugi, itselle olen antanut joskus jonkun kertoa että tuo hieno järjestelmä laittaa nuo rengas koot "aakkos järjestykseen" , siksi ne on välillä merkittynä miten sattuu, t3 syncrolle lienee joskus joku katsuri lisännyt kaikki tyypitetyt renkaat ylös kaupan päälle.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Tänään tuli taas uusi ote, samalla tavalla on renkaat edelleen... No ei ole trafi ainoa valtion laitos joka on ostanut jotain keskeneräistä ja tuloksesta kärsii "loppukäyttäjä", nimimerkillä palkkarästejä yli kahden vuoden takaa...
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

T3Syncro kirjoitti:Tänään tuli taas uusi ote, samalla tavalla on renkaat edelleen... No ei ole trafi ainoa valtion laitos joka on ostanut jotain keskeneräistä ja tuloksesta kärsii "loppukäyttäjä", nimimerkillä palkkarästejä yli kahden vuoden takaa...
Lähtee pahasti off-topiciksi, mutta erään tuttavan puoliso on samassa laitoksessa töissä, ja tuttava kertoi, että meni lomasuunnitelmat osin uusiksi, kun firman softa ei taipunutkaan siihen, että joku aloittaisi loman keskellä viikkoa... :roll:
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
väiski
AktiVWisti
Viestit: 234
Liittynyt: 25.02.2012 12:47

Re: Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja väiski »

Kävin oikein ite katsastuksella pitkästä aikaa, eikä katsuritäti huomauteltavaa löytänyt. Pakokaasukin 1,37, tosin olinki syöttöä reilusti pienentänyt.
Kyllä tuntui laiskalta kun ei alavääntöä ollenkaan ja palauttaessa meni tietysti savuruuvin o-rengas rikki. Mutta remonttihan on ikuista kohteet vaan vaihtelee, vai miten se meni
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
MikkoN
Vasta alkaja
Viestit: 8
Liittynyt: 31.07.2015 15:54

Re: Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja MikkoN »

Katsastaja sai vaihteensiirron sijoiltaan, lähtiessään ajamaan tölkkiä halliin sisälle laittoi pakin päälle jotenkin huonosti ja kuului kauhea rusahdus...
Katsastuksen jälkeen pois lähtiessä auton ollessa vielä nosturilla, ykkönen ei mennyt enää kunnolla päälle.
Katsastajan selitys oli, että ei hän ole autoa hajottanut, ja ainahan näitä vaihdevivustoja täytyy vähän säädellä...

1. vaihde on nyt jotenkin liikaa vasemmalla, ei mene päälle painamatta keppiä alaspäin. Pakki on nyt vaarallisen lähellä ykköstä, liikkeelle lähtiessä on vaara, että menee väärä vaihde päälle.
3. vaihde menee päälle, mutta jotenkin tuntuu että kepissä ei ole enää liikevaraa riittävästi. Ihan kuin vaihde olisi vain osittain päällä. 3:lla ajaessa alkoi kuulumaan outoa rahinaa.
Pakki on liikaa vasemmalla. Muut vaihteet toimii normaalisti.
Täytyy viikonlopun aikana yrittää säätää vivustoa/tutkia vauriot.
Katsastusasema oli K1 Espoossa.
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja jarke »

kyllä se vaan taitaa olla niin että jos ko. tyyppisiä vaurioita syntyy niin pääsääntöisesti vika on ollut jo olemassa. vrt. esim. käsijarruvaijerien katkeamiset, jako/ apulaitehihna vauriot ryntäytyksessä jne.jne jne., toki poikkeuksiakin toki on.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

MikkoN kirjoitti:Katsastusasema oli K1 Espoossa.
Kyllä ennen oli sillä asemalla asiat paljon paremmin :D
MikkoN
Vasta alkaja
Viestit: 8
Liittynyt: 31.07.2015 15:54

Re: Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja MikkoN »

jarke kirjoitti:kyllä se vaan taitaa olla niin että jos ko. tyyppisiä vaurioita syntyy niin pääsääntöisesti vika on ollut jo olemassa. vrt. esim. käsijarruvaijerien katkeamiset, jako/ apulaitehihna vauriot ryntäytyksessä jne.jne jne., toki poikkeuksiakin toki on.
Kyllä se vaan taitaa olla niin että jos pakin laittaa väkisin päälle, ns. ohi pakkilukon, painamatta kunnolla keppiä lattiaa kohti, vaurioita syntyy varmasti.
Ennen kyseistä tapausta vaihteisto on toiminut moitteettomasti, varsinkin kun autossa on n. kuukausi sitten vaihdettu kytkin ja säädetty vaihdevivustot korjaamolla.
Ehkäpä tämä vivuston säätö/korjaus ei ole edes kovin työläs/kallis juttu, mutta periaate on se, että jos katsastaja rikkoo autosi, on hänen/hänen työnantajansa korvattava aiheuttamansa vauriot. Mutta kun on sana vastaan sana, ei tässä ole mitään muuta mahdollisuutta kuin kärsiä vahingot itse.
Tällä foorumillahan on selkeästi vain hyviä kokemuksia katsastuksista, joten ei kannattaisi tällaisista negatiivisistä kokemuksista avautua täällä, saa vain viisastelevia vastauksia.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja dmn »

Oisko nyt vaan käyny niin että edellisen remontin jäljiltä jäänyt löysälle vaihteensiirtäjätangon tuki laatikon kyljestä ja nyt yks pultti karannut? Aiheuttaa juuri mainitsemat ongelmat.
< 15kWh/100km
MikkoN
Vasta alkaja
Viestit: 8
Liittynyt: 31.07.2015 15:54

Re: Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja MikkoN »

dmn kirjoitti:Oisko nyt vaan käyny niin että edellisen remontin jäljiltä jäänyt löysälle vaihteensiirtäjätangon tuki laatikon kyljestä ja nyt yks pultti karannut? Aiheuttaa juuri mainitsemat ongelmat.
Kaikki pultit ja mutterit ovat tallella ja kireällä, mitään isompaa välystä ei missään ole. Vaihdeaskin päässä oleva muovikuulakin on ehjä. Vivuston pituussäätö on OK, mutta sivuttaissäätö perseellään. Vaihteiston kyljessä olevasta vivustosta käsin kääntämällä saa vaihteet päälle, mutta säätövara ei vaan millään riitä, että saisi ykkösvaihteen toimimaan vaihdekepistä niin kuin sen kuuluu toimia. Säädin siis vaihteiston kyljessä olevaa kiinnikettä siirtämällä eri asentoihin, siis muutama milli varaa säädellä.
Olisikohan vaihdekepin pohjassa oleva "kulmarauta" jotenkin vääntynyt tai rikkoutunut, kun pakkia on runnottu väkisin päälle?
Ja autohan toimi täysin moitteettomasti katsastukseen asti, mutta katsastusmiehen ajon jälkeen ollaan tässä tilanteessa.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Missä päin Suomea auto on? PK-seudulla on pari vaihteiston säätöön perehtynyttä Gurua...
MikkoN
Vasta alkaja
Viestit: 8
Liittynyt: 31.07.2015 15:54

Re: Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja MikkoN »

Kirkkonummella asuu tämä tölkki. Oma vikadiagnoosini on, että vaihdekepin pohja hajalla, vaihdekeppi ja kaikki vaihteet selkeästi liian vasemmalla. Huomenna reklamoin K1:stä, katsotaan mitä tapahtuu...
topik
AktiVWisti
Viestit: 175
Liittynyt: 24.02.2012 00:08
Paikkakunta: Jämsänkoski keskisuomessa

Re: Kokemuksia katsastuksista

Viesti Kirjoittaja topik »

Oletko tarkastanut sen vaihdekepin kiinnityksen siihen auton koriin, ettei se ole siirtynyt sivuttain.(siitä vaihdekepin haitarikumin alta ohjaamon puolelta)
Vastaa Viestiin