Kuka auttaisi hädässä?

Vw konsernin autohin liittyvä keskustelualue.
raineaarre
Vasta alkaja
Viestit: 7
Liittynyt: 03.10.2015 09:37

Kuka auttaisi hädässä?

Viesti Kirjoittaja raineaarre »

Terve kaikki tölkkiläiset,

oon tölkkini kanssa selkä seinää vasten. Vuosi sitten kesällä päätin jo viedä tölkkini navettaan kasvamaan sammalta. Mutta sain sen ammattikoiluopiskelijoiden haltuun talvisäilytykseen, jonka aikana he yritti korjata siinä kaikki olevat viat. Se ei luonnollisesti aloittelijoilta oikein onnistunut, ja nyt olen saman tilanteen edessä. Omat taidot, aika eikä rahat ei riitä korjauttaa autoa sellaiseen kuntoon että sitä voisi edelleen pitää omana, ja yrityksen mainosautona.

Tosta mun autosta on tullu tavallaan lemmikki vähän kaikille. Ei oo ajokertaa jolla se ei tekis jotain ihmistä iloiseksi :) Enkä haluis millään luopua siitä.

Tietääkö siis kukaan suomesta jotain tölkkiammattilaista, joka voisi ottaa rakkaasta autosta projektin ja laittaa sen kuntoon vielä sittenkin talven aikana ihan rauhassa? Jos sellaisia löytyy, antaisitteko tänne vinkkiä. Voisin kertoa paremmin mitä vikoja siinä on ja muutenki jutella mitä sille kannattais tehdä.

Kiitos jo etukäteen :)
Liitteet
anni_kovalainen_voittajakuva.png
anni_kovalainen_voittajakuva.png (334.06 KiB) Katsottu 7195 kertaa
aarreauto.png
aarreauto.png (289.14 KiB) Katsottu 7195 kertaa
aarreauto7.png
aarreauto7.png (421.98 KiB) Katsottu 7195 kertaa
aarreauto5.png
aarreauto5.png (419.42 KiB) Katsottu 7195 kertaa
Avatar
Sinky
AktiVWisti
Viestit: 879
Liittynyt: 11.06.2012 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuka auttaisi hädässä?

Viesti Kirjoittaja Sinky »

Ihan ajatuksena oletko kysynyt wagenhousea Porvoossa?
Omaatölkkiä on huollettu useammassa paikassa ja useamman harrastajan voimin, kaikesta on selvitty ja tuntuu että olen vielä puheväleissä kaikkien tölkkiä huoltaneiden kanssa vaikka melko mystisiä ongelmia on jouduttu ratkomaan. Annan minua auttaneiden nostaa itse käden pystyyn jos aikaa riittää mutta suosittelen lämmöllä jokaista.
Home is where you park it.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Kuka auttaisi hädässä?

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Saatiin tuokin hähtävyys foorumille, TerVWetuloa.

Millaista laittamista Tölkissä on?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuka auttaisi hädässä?

Viesti Kirjoittaja TT| »

Hienoa että löysit foorumille. Ei kai tuossa kovin isoja hommia voi olla enää ;)
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
raineaarre
Vasta alkaja
Viestit: 7
Liittynyt: 03.10.2015 09:37

Re: Kuka auttaisi hädässä?

Viesti Kirjoittaja raineaarre »

Etin ehkä sellasta tölkkiä rakastavaa harrastajaa joka vois tehä sen projektina oman ajan salliessa, mikäli siihen enää löytyis mitään osia mistään :) Mutta wagenhouse, pitää tutustua :)

Vikalistaa:

- joku ikävä sähkövika. Öljyvalo + ääni jatkuvassa soinnissa :) Öljykellot vaihdettu ja kaikkee kokeiltu, ei auta
- kattoluukku korjaamattomissa, vuotaa vedet aina sisään
- vaihtokone, 1,9td, syö vaan litran öljyy satasella :) Taitaa olla turbo jonka liitoksista vuotaa. Ei löytyny muita vuotokohtia

Siinäpä ehkä ne suurimmat. Sitten toki kaikkee pientä muuta.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Kuka auttaisi hädässä?

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

- Öljynpaineen merkkivalon ja summerin suhteen kannattaa ensimmäisenä tarkastaa mittariston liitin, siihen pääsee käsiksi kylmäkäynnistysvivun kohdalta kojelaudan alta.

- Kattoluukun ensiavuksi ilmastointiteippiä ulkopuollelle, niin eiköhän se vesi pysy myös ulkopuolella kunnes siihen löytyy jostain uudet tiivisteet.

- Vuotaako öljyn vai polttaa?
Vastaa Viestiin