T3 muutoskatsastus

Takamoottoristen moottoripalsta, diesel ja bensa moottoreihin liittyvien asioiden alue.
mtavi
AktiVWisti
Viestit: 257
Liittynyt: 29.03.2012 09:56

T3 muutoskatsastus

Viesti Kirjoittaja mtavi »

Terve kaikki,

Nyt pitäisi virallistaa yhden möyrijän konemuutos ja muutoskatsastus siis edessä. Autoon on vaihdettu 1z moottori, mutta turbo eri, jonka katsuri huomasikin eli penkkiin joutuu menemään. Mutta katsastusmies alkoi kyselemään moottorien painoista?!? Sellaista tietoa ei ole edes VV-autolla saatavilla. No onhan tietenkin punnitus, mutta kun autoon lisäilty kaikkea kattotelineestä kylkiputkiin ja on 3+6 pakuksi rekisteröity, niin pelkona on että alkavat mukisemaan sitten jostain että kokonaispaino ylittyy? Onko konttorin vaihto edessä jos eivät ala tajuamaan, että näiden moottorien JX vs. 1Z välinen painero ei ole kuin joitakin kiloja. Kiitos jo etukäteen.
Avatar
beretta
Tölkkitohtori
Viestit: 666
Liittynyt: 21.02.2012 16:53
Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
Viesti:

Re: T3 muutoskatsastus

Viesti Kirjoittaja beretta »

moro.aikalailla erilainen kohtelu kyllä konttorien kesken,ensimmäisen muutoskats.jälkeen kun tuli stoppi muuttuneitten vaatimusten mukaan otin insinööriltä etukäteen mitä tarvii todistella ja minkälaiset paperit vaaditaan. :shock: kun aika tuli käyttää,ei ollut mitään epäselvää muutoksissa,kaikki meni ok miten oli sovittu eikä puututtu mihinkään ylimääräiseen. :) ainoa asia minkä mainitsi että jos välijäähyn asentaa jälkeenpäin niin siitä tarvii papereita tehojen osalta,mutta nekinhän saa papereihin kun vakiolla menee.on tämä suomi kyllä vaikea maa harrastaa :shock:
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T3 muutoskatsastus

Viesti Kirjoittaja TT| »

Isompi ero 1.6 ja 1.9 koneiden painoihin tulee varmasti apulaitteista mitä itse runkomoottoreista. Onpas tarkkasilmäinen katsuri ollu, jos turbon löytänyt ;) Ilmeisesti siis ihan kurkattu konehuoneeseen?
Puntarillahan se selviää että riittääkö vielä kaikille väliaikaisille matkustajille kantavuus, jos tuohon joutuu niin ne kattotelineet ja muut härpättimet kannattaa varmasti poistaa.
TDI on aina välijäähyllä, mutta harvemmin tosin alkuperäistä kukaan tölkkiin laittaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Vastaa Viestiin