Verotuskäytännön muutos

Alue T3 matkailumalleihin liittyvään keskusteluun, historia, valmistusmäärät, optiot jne
Area regarding the T3 Camper models
Avatar
väiski
AktiVWisti
Viestit: 234
Liittynyt: 25.02.2012 12:47

Verotuskäytännön muutos

Viesti Kirjoittaja väiski »

Jokos on havaittavissa retkeilysisustusten hinnannousua? Kysynnän lisääntymisen kai pitäisi olla oletettavissa.
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Verotuskäytännön muutos

Viesti Kirjoittaja vville »

väiski kirjoitti:Jokos on havaittavissa retkeilysisustusten hinnannousua? Kysynnän lisääntymisen kai pitäisi olla oletettavissa.
Ei taida olla edes havaittavissa retkeilysisustoja, muuta kuin muualla euroopassa. :D Tuskin Suomen verotus niiden hintoja muuttaa.
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: Verotuskäytännön muutos

Viesti Kirjoittaja jarke »

sittenhän ne maksaa jo enemmän kuin kokonaiset autot...
Avatar
väiski
AktiVWisti
Viestit: 234
Liittynyt: 25.02.2012 12:47

Re: Verotuskäytännön muutos

Viesti Kirjoittaja väiski »

Katselin tuossa Tullin verotuarvoja menneiltä vuosilta, mutta ei sattunut silmiin näitä -80 luvun transporttereita. Lähelle sattuneilla
verotusarvo jotain tonni ja alle, joten ei siitä juuri satasta enempää jää veroja jos muuttaa pakettiauton retkeilyautoksi.
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
Viestit: 507
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: Verotuskäytännön muutos

Viesti Kirjoittaja Neanterdaali »

Jos olen oikein ymmärtänyt niin alennetun veron matkailuautossa on korkeus vaatimus tietylle osalle matkustusosaa vai onko tullut muutosta tähän?
Nimimerkillä paalaanko pakun turhaan? :D
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Verotuskäytännön muutos

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Neanterdaali kirjoitti:Jos olen oikein ymmärtänyt niin alennetun veron matkailuautossa on korkeus vaatimus tietylle osalle matkustusosaa vai onko tullut muutosta tähän?
Nimimerkillä paalaanko pakun turhaan? :D
On niissä. Mutta tässä kai into piukkana odotetaan sitä, että vuoden vaihteessa laki muuttuisi niin, että vajaaveroisen muuttaminen verolliseksi ajoneuvoksi (eli esim. pakun muuttaminen matkailuautoksi) ei enää pistäisi maksuun koko 25 vuotta sitten maksamatta jäänyttä veroa, vaan sen veron, jonka autosta joutuisi maksamaan jos vastaavan (matkailuauton) toisi nyt maahan. Eli kymppitonni vs. muutama satanen.

Itsehän en usko, että tuo niin tulee menemään, ennen kuin näen. Sen verran hepreaa on uutisten lakiteksti ollut. :lol:
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Verotuskäytännön muutos

Viesti Kirjoittaja TT| »

Ei vastaavan matkailuauton, vaan täydenveron henkilöauton.
Verottoman matkailuauton säädöksiin ei ilmeisesti kuitenkaan ole tulossa muutoksia, vaikka senkin veroedun poistamistahan suunniteltiin.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: Verotuskäytännön muutos

Viesti Kirjoittaja jarke »

TT| kirjoitti:Ei vastaavan matkailuauton, vaan täydenveron henkilöauton.
Verottoman matkailuauton säädöksiin ei ilmeisesti kuitenkaan ole tulossa muutoksia, vaikka senkin veroedun poistamistahan suunniteltiin.
ne käyttää nyt sitä samaa laskukaavaa kun laskevat että saavat enemmän verotuloja kun poistavat tuon muuttoautoedun. Veikkaan että esim. kaveri ei olisi tuonut kahta autoa muuttotavarana jos olisi niistä verot joutunut maksamaan, nekin on nyt merkkihuollon piirissä kun ovat niin uusia, ennen lähtöä ajeli 300 eur fiestalla...
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Verotuskäytännön muutos

Viesti Kirjoittaja TT| »

Juuri noin, nolla euroa verotuloja ja ei yhtään parempaa uutta autoa liikenteeseen. Ennen tuli jokunen verotulo ylimenevältä osuudelta ja autokanta parani merkittävästi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Verotuskäytännön muutos

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Kuka kysyy ekana, paljonko Tölkkipakusta pitää maksaa veroja, jotta sen voi muuttaa henkilöautoksi / matkailuautoksi?
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
Viestit: 507
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: Verotuskäytännön muutos

Viesti Kirjoittaja Neanterdaali »

http://www.volkkaripalsta.com/keskustel ... s-kevenee/

Tuommoista juttua ja lukuja tuolla naapuri palstalla

Ja niistä sisustoista :D http://www.reimo.com/fi/G-rakentaminen/ ... RI-speedy/
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: Verotuskäytännön muutos

Viesti Kirjoittaja jarke »

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194949 ... lista.html

tuossa taas esimerkki siitä miten asiat muuttuu riippuen kuka niitä kertoo. Alkuperäisessä jutussa valitetaan että chevy mies yritti muutoskatsastaa autoaan ja muutoskatsastuksessa lätkäistiin vero vaikkei muutos onnistunut.. oli totuus vissiin taas vähän erilainen. muutoskatsastukseen esittäminenhän ei saa aikaan veron maksuunpanoa, vasta loppuun suoritettu katsastus tekee sen. eli kun herra katsastaja painaa entteriä ja antaa uuden otteen uusilla tiedoilla. Tässäkin oli sitten loppujen lopuksi määräaikaiskatsastuksen yhteydessä todettu auto määräysten vastaiseksi ja että autosta oli näin ollen henkilöautoveroa suorittamatta. Katsastaja on silloin lainsäädännön mukaan ilmoitusvelvollinen asiasta. Se on vaan niin helppo aina osoitella muita kuin itseään. Näissä on nyt lähiaikoina pari hyvää esimerkkiä siitä mistä esim. vissiin heebo- nimimerkki ja joku muukin varoitellut että kannattaa vähän kysellä etukäteen.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Verotuskäytännön muutos

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Tuommoisiahan nuo tapaukset useimmiten ovat, sohitaan menemään innoissaan ilman että otetaan kunnolla selvää asioista, ja sitten kun napsahtaa, valitetaan, että "en minä tiennyt". :roll:
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Renzomobil
Vasta alkaja
Viestit: 4
Liittynyt: 28.01.2015 17:29

Re: Verotuskäytännön muutos

Viesti Kirjoittaja Renzomobil »

Mikä on asianharrastajien ennuste veroista ja onko jotain tehtävissä vuosikulujen minoimiseksi Suomessa kun tuli ostettua 5 paikkainen Multivan vm. 2007 Saksassa ja se on nyt siellä käytössä kevään ja kesän ja tuodaan Suomeen elokuussa 2015 jos vaikuttaa järkevältä.
On todella siisti yksilö ja kilometreja 160.000. Iso kone ja kaikki lämmittimet sun muut. Veikkaan että enintään n. 10.000 km voi tulla kesän loppuun mennessä. Tarkoitus olisi minimoida kulut jos auto pidetään ja saada mielellään ns. omat pois, jos myydään. Business ei ole mielessä, mutta jos saisi kulut pysymään polttoaine- ja vakuutuskuluissa, olisi projekti maalissa.
En kyllä etukäteen saanut oikein tolkkua mistään veroista, mutta kun auto siellä tarvitaan, niin tässä ollaan.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Verotuskäytännön muutos

Viesti Kirjoittaja TT| »

Renzomobil kirjoitti:Mikä on asianharrastajien ennuste veroista ja onko jotain tehtävissä vuosikulujen minoimiseksi Suomessa kun tuli ostettua 5 paikkainen Multivan vm. 2007 Saksassa ja se on nyt siellä käytössä kevään ja kesän ja tuodaan Suomeen elokuussa 2015 jos vaikuttaa järkevältä.
On todella siisti yksilö ja kilometreja 160.000. Iso kone ja kaikki lämmittimet sun muut. Veikkaan että enintään n. 10.000 km voi tulla kesän loppuun mennessä. Tarkoitus olisi minimoida kulut jos auto pidetään ja saada mielellään ns. omat pois, jos myydään. Business ei ole mielessä, mutta jos saisi kulut pysymään polttoaine- ja vakuutuskuluissa, olisi projekti maalissa.
En kyllä etukäteen saanut oikein tolkkua mistään veroista, mutta kun auto siellä tarvitaan, niin tässä ollaan.
Milloin auto on ostettu, ja asutko ja oletko töissä saksassa? Mietin vaan että voisi onnistua vielä muuttoautona tuoda, jos auto hankittu viime vuoden puolella.
Verothan tuon ikäisessä tulee co2 luvun mukaan ajoneuvovero, ja käyttövoima vero kokonaismassa mukaan. Suomessa se kannattaa katsastaa verolliseksi matkailuautoksi, jolloin käyttövoimavero on inhimillisempi (oletus että se on diesel).
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Renzomobil
Vasta alkaja
Viestit: 4
Liittynyt: 28.01.2015 17:29

Re: Verotuskäytännön muutos

Viesti Kirjoittaja Renzomobil »

Auto on suomalaisen opiskelijan nimissä Saksassa ja ostettiin nyt talvella. Muuttoautoa ei harkittu, kun siinä on niitä käyttörajoituksia sitten Suomeen paluun jälkeen. Jos vakuutukset ja käyttövoimavero nousee pariin tonniin vuodessa, niin ei tällaisen pitämiseen Suomessa ole ihan helposti perusteita vaikka kulejtustarvetta aina välillä on ja onhan Multivanissa tunnelmaa. Sen verran selvitin etukäteen, että verottomaksi matkailuautoksi tällaista normaali T5:ttä ei saa, mutta onko eroa varustaako sen matkailuautoksi etukäteen Saksassa vai koittaa sitten hoitaa homman maahantuonnin ja ajoneuvoveron määräämisen jälkeen Suomessa. Bonuksia ei meillä ole juurikaan hyllyllä, joten vakuutuksienkin joutuu aloittamaan melkein alusta. Dieselistä on kysymys ja pitäisi sitten löytää joku joka tuntee katsastajien vaatimukset ja hoitaa homman. Haluan vaan etukäteen yrittää arvioida, kannattako tuollaista tuoda Suomeen vai antaa auton olla käytössä ja koittaa sitten vaikka myydä siellä ennen heidän lomakauttaan, jolloin luulisin, että en tässä kaupassa voi hävitä kovinkaan paljoa.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Verotuskäytännön muutos

Viesti Kirjoittaja TT| »

Ei ole väliä varustaako Suomessa vai Saksassa, verolliseksi matkailuautoksi muutoskatsastusta vartenhan Multivaniin ei tarvita kuin keittolevyn asennus, sänky ja säilytystilathan on jo valmiina. 2800kg kokonaismassalla käyttövoimavero matkailuautolle on 91.980. Tuolta voit tarkistaa verojen määrän autosi todellisilla tiedoilla http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus ... rolaskurit
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Verotuskäytännön muutos

Viesti Kirjoittaja dmn »

Olikos T5:ssa sänkymahdollisuus myös, olin siinä luulossa ettei ollut ...
< 15kWh/100km
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Verotuskäytännön muutos

Viesti Kirjoittaja TT| »

dmn kirjoitti:Olikos T5:ssa sänkymahdollisuus myös, olin siinä luulossa ettei ollut ...
Tottakai on, ei kai se muuten multivan olisi. http://youtu.be/mL-ffKa66OE?t=5m34s
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Verotuskäytännön muutos

Viesti Kirjoittaja dmn »

Kas vain, oon tehny hätiköityjä johtopäätöksiä kun siitä puuttui se laverin jatke kuten T4 malleissa :)
< 15kWh/100km
Vastaa Viestiin