Sivu 33/33

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 28.10.2018 20:09
Kirjoittaja Timppa
jolkkon kirjoitti:Olisiko kenelläkään kuvaa kuinka olette asentaneet tölkin keulalle Fiat Seicenton jäähdyttimen intercooleriksi? Käsittääkseni foorumilla pitäisi olla usempikin sellainen viritys, vai onko?
Tähän sellainen tieto että ruottinfirmasta do 88 sanoivat että mitä lyhemmät letkut cooleriin sen parempi, keulaan tulee matkaa aika lailla T-3:ssa. Mitäs mieltä tästä?

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 28.10.2018 20:17
Kirjoittaja TT|
Timppa kirjoitti:
jolkkon kirjoitti:Olisiko kenelläkään kuvaa kuinka olette asentaneet tölkin keulalle Fiat Seicenton jäähdyttimen intercooleriksi? Käsittääkseni foorumilla pitäisi olla usempikin sellainen viritys, vai onko?
Tähän sellainen tieto että ruottinfirmasta do 88 sanoivat että mitä lyhemmät letkut cooleriin sen parempi, keulaan tulee matkaa aika lailla T-3:ssa. Mitäs mieltä tästä?
Jos ruotsinfirma puhui vesi-ilmajäähdyttimen jäähdyttimen letkuista, niin aika erikoiselle kuulostaa. Kukaan ei ole sentään tainnut ilmacooleria tölkissä vetää keulalle asti?

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 28.10.2018 21:13
Kirjoittaja jolkkon
Joku teki Seicenton jäähyn kanssa ilma-vesikiertoisen ja se minua kiinnostaa.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 01.11.2018 11:31
Kirjoittaja AT5nok
jolkkon kirjoitti:Olisiko kenelläkään kuvaa kuinka olette asentaneet tölkin keulalle Fiat Seicenton jäähdyttimen intercooleriksi? Käsittääkseni foorumilla pitäisi olla usempikin sellainen viritys, vai onko?
Ei ole sellaista kuvaa, mutta Oettingerin kennon olen asentanut siihen kuuluvilla asennuspalikoilla, joilla Tölkin oma syyläri siirtyy alareunasta taaksepäin. Varmaan jotain vastaavaa pitää tehdä muidenkin kennojen kanssa. En muista onko kuvia tuosta Oettingerin asennuksestakaan.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 02.11.2018 20:41
Kirjoittaja Joker
Olen asentanut, mutta ei ole kuvaa, enkä voi alkaa pakettia avaamaan kuvattavaksi. Mikä siinä askarruttaa? Pistän muutaman kommentin tähän, jos niistä olisi hyötyä:
- Sahaa se pyöreä kannake pois, ei mahdu muuten. Anturin reikä umpeen. Itse sahasin vanhasta anturista liittimen pois.
- Paisari valon taakse, yhdistys joko T haaralla pumpun imupuoleen, tai kuten minä siihen syylärin pikkunippaan.
- Auton syyläri irti alhaalta ja tunget ferrarin kennon sinne väliin.
- Letkulähdöt tais olla 32mm. Täällä annettiin vinkki silikooniletkuihin ja ne on nyt itselläkin kiinni, 32>19mm.
- Pumppu on mulla töötin luona.
- Siinä kennossa, mikä minulla on nyt, on suorat lähdöt. Jostain taisin sinun kuvaa nähdä, niin siinä oli toinen lähtö vinkkelissä. Se on itse asiassa varmaan 500sen kenno, ei 600sen (ei, en kirjoita italiaksi noita) . No ei sen väliä, on mulla sellainenkin kiinni ollut, se lähtö pitää vaan jäädä auton syylärin sivuun että letku ohittaa, mahtuu kyllä. Kuitenkin, näiden lähtöjen ja käsissä olevien letkujen mukaan sitten pumpun sijoitus ja letkujen kytkennät.
- kenno kiinni esim reikäraudalla omista ruuvipaikoista auton koriin, esim pystytankoihin. Se ei kyllä sieltä tipu kun kasaat paketin.
- auton syylärin kannakkeiden taakse aluslevyjä sopivasti. Sitä varmaan 10mm mahtuu taakse ottaa, mutta tarpeen mukaan.

Edit: oletko tämän lukenut? http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... f=3&t=1040

Re: Pikkukysymykset - Vaihdevivusto

Lähetetty: 27.11.2018 11:43
Kirjoittaja JField
Eli tuli hankittua umppari johon vaihdetaan 4v -> 5v vaihteisto, kymysys liittyy siihen kun autossa on ns. matala lattia keskellä ja vaihdettavassa kepissä on korkean keskitunnelin runko.

Eli varsinainen kysymys;
Pystyykö ottamaan tuosta 5v kepistä mekanismit ja vaihtamaan tuohon 4speed kepin runkoon vai leikkaa-liimaa menetelmällä tekee tuon 5-vaihteisen rungon oikealle korolle lattian alle?

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 27.11.2018 12:06
Kirjoittaja dmn
Joku ongelma siinä taisi olla, viimeksi taisin tehdä niin että jätin 4v kepin paikoilleen. Ainut haitta siinä on se että ykkönen jäi pakkilukon alle, mutta mielestäni tuo 4v keppi on vähempi soppakauha tuon tuo 5v, joten omasta mielestäni oli mukavampi käyttää.

Sinänsä 5v laatikosta ei välttämättä ole hyötyä välitysten pidentämisessä, käytännössä sama rataspari siellä on suurimmalla vaihteilla..

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 27.11.2018 12:45
Kirjoittaja JField
dmn kirjoitti:Joku ongelma siinä taisi olla, viimeksi taisin tehdä niin että jätin 4v kepin paikoilleen. Ainut haitta siinä on se että ykkönen jäi pakkilukon alle, mutta mielestäni tuo 4v keppi on vähempi soppakauha tuon tuo 5v, joten omasta mielestäni oli mukavampi käyttää.

Sinänsä 5v laatikosta ei välttämättä ole hyötyä välitysten pidentämisessä, käytännössä sama rataspari siellä on suurimmalla vaihteilla..
Kiitokset tiedosta, pitää tilanteen ollessa päällä testata tuo miten saa pelittämään, on tässä se hyöty että löysin 3H vaihteiston jossa viimeisin vaihde ja perävälitys on 0,82+4,83 vrt. nykyhetken APF-laatikko 0,85+5,5 perävälitys.. Eipä tuo 1.7D tehopakkaus (~55Hv, uutena) varmaan muuten jaksaisi kulkea.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 15.12.2018 16:43
Kirjoittaja kdf
Tölkin ruostevaurioiden korjaamiseen erikoistunutta korjaamoa Etelä-Suomen alueella?

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 15.12.2018 18:10
Kirjoittaja Eicca_
Pistin viestiä

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 15.12.2018 20:41
Kirjoittaja Osku
Onko k porukkalla kokemuksia tästä ja jos millasia.
http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultr ... p1-en.html

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 15.12.2018 22:14
Kirjoittaja umpikalsari
Osku kirjoitti:Onko k porukkalla kokemuksia tästä ja jos millasia.
http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultr ... p1-en.html
Ei ole kokemuksia mutta kuulostaa;TV shop meiningiltä-eikä tässä vielä kaikki...Luulisi autonvalmistajien tätä käyttävän jos on niin hyvä kun mainostaa olevan.Nimimerkki;pessimisti ei pety .

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 15.12.2018 22:21
Kirjoittaja Osku
Mitä autotehtaat käyttää on aika kustannus orientoitua joten jos toi on kalliimpa niin eivät laita. Tosin juuri tuon lian hyvältä kuulostamisen takia kyselenkin onko kokemuksia.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 17.12.2018 10:32
Kirjoittaja dmn
Ilmeisesti ainut hyvä puoli voi olla että järjestelmän saisi toimimaan paineettomana, jolloin vanhojen letkujen kanssa ei tule ylläreitä. Toki ton nesteen hinnalla mitä tölkkiin menee, uusii kaikki letkut jo ...

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 17.12.2018 17:27
Kirjoittaja Osku
Olin tyrkkäämässä tota Trumpaan ajatuksena että ei tarttis vaihtaa niin usein ja sit vanhat britit käy kesäkuumalla ihan keittorajoilla niin ajatus että ei keittäis/pullauttais vesiä pois. Trumpaan menee aika maltillinen määrä ja ajttelin tässä talven mittaan vaihtaa nesteet siihen. Korroosio suoja on toinen minkä toivoisin olevan parempi.

Pakokaasutodistus jälkitarkastukseen

Lähetetty: 20.12.2018 01:10
Kirjoittaja Wolkkariman
VW ei menny läpi pakokaasuista ja vain siksi joutuu jälkitarkastukseen .

Kelpaako korjaamon uusi pakokaasutodistus jälkitarkastukseen niin ettei tartte maksaa uusinta maksua?
Katsastuskonttorille maksoin ensimmäisen mittauksen.

Soitan tänään vielä muutamalle konttorille mut siks kyselen oisko jollain omakohtaista kokemusta em. tilanteesta.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 23.12.2018 15:01
Kirjoittaja hillitty
Korjaamon pakokaasumittaus todistus kelpaa kyllä.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 23.12.2018 21:13
Kirjoittaja dmn
Ja eikös konttorilla se uusintamittaus sisälly hintaan jos siellä tekee?

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 08.01.2019 09:34
Kirjoittaja Wolkkariman
dmn kirjoitti:Ja eikös konttorilla se uusintamittaus sisälly hintaan jos siellä tekee?
Ei sisältynyt ja pikaisen puh-gallupin myötä selvisi et "viranomaismaksu" menee eli jos vie pelkän pakokaasutodistuksen esim vieraalle konttorille nii 10-15€ kumminkin.