Sivu 32/33

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 26.09.2018 08:23
Kirjoittaja dmn
Eri koodilla näyttää olevan kuin AHU:n pyörä, no täytyy tutkia asiaa. Näitä nyt tuntuu olevan huomattavasti paremmin tarjolla kuin ahu/1z osia (purkaamoilla).

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 26.09.2018 08:27
Kirjoittaja TT|
Samaa kovaa pyörää on myös uudemmissa pikku tdi ja bensakoneissa, skodan koodilla taisi kaveri ostaa halvimmalla uuden omaan golfiinsa.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 27.09.2018 10:14
Kirjoittaja Osku
Tarttisin tietoa siitä miten inssi suhtautuu nykyisin jälki ahtamiseen eli jos kone jota ei tehtaan puolesta ole ahdettu ja haluaa ahtaa sen niin mitwn sen tehot arvotaan? Käynkö tehopenkssä ja se katsotaan omavalmiste mootoriksi vai miten? Mikä on viimeisin tulkinta?

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 27.09.2018 11:04
Kirjoittaja dmn
Tehopenkissä laput josta ilmenee käytetty ahdin ja ahtopaine. Prosentteja ei mene (jos autossa alunperin oleva kone on operaation kohteena).

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 27.09.2018 16:43
Kirjoittaja Osku
onko jokin raja kuinka pienet ahdot on penkissä ja tuleeko ne otteeseen vai onko sillä väliä eli kannattaako esim. kääntää sytkä pieleen ja ahdot ylös vai onko väliä valvooko kukaan mitä ahtoja oikeasti käytän. Tässä on kyse siis vanhakoppa eskosta johon olis tarkoitus saada helpolla se 300 pollee, ja vielä niin että ei tarvii koko autoa purkaa ja kasata leimaan. Miten muuten toi alaspäin virittäminen oliko se nykyääbn no go ja mitä murheita siitä seuraa? Siis konetta ollaan vaihtamassa ja vaihtoehtoja kartoitetaan. Tässä tapauksessa koska Ford niin Ford mootori ja ongelma on että Zetec vapari hyytyy noin 200-250 ja cvh turoa en halua ecoboostit nelimukisina ampuu teho specsestä mallikaasti yli. Joten harkitsin ahdettu Zeteciä. Tosin jos ton ecoboostin sais pudotettua muutama sata heppaa tai nostettua sen kannen johonkin toiseen lohkoon oma valmiste mootorin niin sekin vois toimia.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 27.09.2018 16:49
Kirjoittaja Hanttapuli
Ainakin minulla tuli TDI-swapin yhteydessä tarvittuun teholappuun mittaushetken ahtopaine. Sen jälkeen sitä ei ole kukaan kaipaillut missään yhteydessä.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 27.09.2018 16:54
Kirjoittaja Osku
Unelmahan olisi jokin mustangin ecoboosti mutta niiden tehot pyörii sielä 310 hp ja sais olla 132.
Joten siksi tuo ahtaminen vanhempaan koneeseen. Mutta Zetecejä löytyy tarpeeks pienillä lähtö tehoilla joten niiden ahtaminen varmaan realistisempi tie sinne 300+.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 27.09.2018 18:29
Kirjoittaja TT|
Periaate omavalmisteissa on että vähintään kannen alkuperäiset tehot ajatellaan löytyvän, eli alaspäin turbottaminen ei onnistu.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 27.09.2018 19:13
Kirjoittaja Osku
Eli uskooko ne jos tehot nousee mutkalla vain 2hp 2.0 vapari zetec on 130 ja sallittu on 132. tosta olis kiva lähtee nostaan.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 27.09.2018 19:58
Kirjoittaja dmn
Aika supliikkimies saa olla jos sen saa puhuttua läpi :)

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 28.09.2018 08:36
Kirjoittaja Osku
Hups meni tölkin ja vanhakopan tehot sekasin se rajhan on 138 eli onhan siinä mutkalle jo 8hp.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 30.09.2018 11:49
Kirjoittaja AT5nok
Katsastusmiehen uskomukset perustuvat varmasti pitkälti TRAFIn jakamaan ohjeistukseen aiheesta:

- TRAFI - Auton ja sen perävaunun rakenteen muuttaminen 1.5.2016
- Trafi Auton rakennemuutosmääräyksen soveltamisohje 15.6.2016
- E-sääntö 39

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 18.10.2018 14:31
Kirjoittaja caravelle.cl
minkä kokoiset mersun vanteet renkaineen menee syncroon sillai ettei ne raavi mihinkään kiinni kääntäessä tai kun ajaa möykkyistä tietä??

laittakaa kokemuksia jolla on 15 tai 16 tuuman renkaat alla

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 18.10.2018 15:01
Kirjoittaja ossiwho
caravelle.cl kirjoitti:minkä kokoiset mersun vanteet renkaineen menee syncroon sillai ettei ne raavi mihinkään kiinni kääntäessä tai kun ajaa möykkyistä tietä??

laittakaa kokemuksia jolla on 15 tai 16 tuuman renkaat alla
täällä 15x7 et37 mersun peltivanteet ollut kahdessa syncrossa ja kumeista on riippunut ottaako kiinni mihinkään toisessa oli perus allterrain 235/75 eivätkä ottaneet mihinkään kiinni mutta toisessa isommalla kuviolla ei saanut taakse edes vannetta paikalleen 235/75 kumilla. molemmat toki hieman raapi etukaarien takaosaa jos töyssyn kohdalla piti kääntyä.
ja samalla tavalla 14" syncrossa ottaa orkkis 16" pelleillä kiinni kun rengaskoko on 205/80r16

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 18.10.2018 15:17
Kirjoittaja caravelle.cl
Kiitos näillä eväillä päästään ettepäin

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 18.10.2018 20:41
Kirjoittaja Timppa
Paljonko 1,6 td:tä uskaltaa ruuvata, 1/4, 1/2 1 kierros. Ei vastuuta vastauksesta. :-)

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 19.10.2018 10:14
Kirjoittaja TT|
Timppa kirjoitti:Paljonko 1,6 td:tä uskaltaa ruuvata, 1/4, 1/2 1 kierros. Ei vastuuta vastauksesta. :-)
Riippuu mitä ruuvataan. Syöttöä lisätessä huomaat hyvin äkkiä, milloin ei kierrokset enää laske tyhjäkäynnillä. Ahtoja ei paljoa yli 1.0bar kannata lisätä, jos ei ole kontrollia ahtolämmöistä jne vaikuttavista asioista. Välijäähdytin olisi paras viritys.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 22.10.2018 16:18
Kirjoittaja umpikalsari
TT| kirjoitti:Periaatteena T3 ikäluokassa on että turvalliset ja riittävän kestävät, eli ei tarvitse olla viralliset kiinnikkeet tai penkit. Turvavyöt tottakai hyväksytyt, ettei kuormaliinasta itse tee.
Tänään konttorilla kyselemässä pakutölkin muuttamiseksi matkailuautoksi.Takaturvavöistä sanoivat, että pakolliset vasta heinäkuusta 1991.Enpä taida niitä tässä vaiheessa asentaa.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 22.10.2018 19:50
Kirjoittaja AT5nok
caravelle.cl kirjoitti:minkä kokoiset mersun vanteet renkaineen menee syncroon sillai ettei ne raavi mihinkään kiinni kääntäessä tai kun ajaa möykkyistä tietä??

laittakaa kokemuksia jolla on 15 tai 16 tuuman renkaat alla

19 sivua tekstiä syncron alustasta ja renkaista, kannattaa lukea läpi
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/vie ... ?f=39&t=49

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 28.10.2018 19:48
Kirjoittaja jolkkon
Olisiko kenelläkään kuvaa kuinka olette asentaneet tölkin keulalle Fiat Seicenton jäähdyttimen intercooleriksi? Käsittääkseni foorumilla pitäisi olla usempikin sellainen viritys, vai onko?