Sivu 28/33

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 21.11.2017 12:22
Kirjoittaja Wiskibasso
Huoltaako joku kukaan viscoja? Tiivisteet kait korkanneet, kun edestä ei vedä.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 21.11.2017 15:08
Kirjoittaja Osku
Jos kardaani pyörii, vetarit on poorejamyöten ehjät(eli voima ei karkaa vetareista) ja suurempia sivuääniä ei kuulu niin todennäkösesti visko. Tasauspyörästö metelöi yleensä jos rattaat hajoo.
Sanon noi vetarit tossa koska itse aloitin tossa just viskon vaihtoa kun huomasin että olikin mennyt vetarin poorit.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 21.11.2017 17:20
Kirjoittaja zebbe
Pitkittäiskoneen ja poikittaiskoneen kytkinkopan kiinnitys sama? AHU vs AHU

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 21.11.2017 17:27
Kirjoittaja dmn
On, mutta koneenkorvissa eroa

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 21.11.2017 17:30
Kirjoittaja zebbe
OK kiitos. Juu se on tiedossa

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 12.12.2017 20:45
Kirjoittaja Timppa
Sain sitten viimein tuon viskon korjattua ja alle oikean nelivedon, on se peli. Käytiin sitten kaverin kanssa ajalemassa maastossa niin huomattiin että kaverin syncrosta oli visko sökö, no siihen remppa ja nyt toimii molemmat.
Tänään sitten satoi lunta ja kävin maalikylillä ostoksilla, perkele se puskee ikävästi tiukoissa kurveissa lumella, ei kiva tunne.
Tuli sitten mieleen se decopleri, mistähän niitä saisi ja mihin hintaan.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 13.12.2017 00:45
Kirjoittaja Osku
Olisko jotenkin jumissa tai lian tiukat kiisselit sisällä?
Ei se normisti pitäis puskee kovinpahasti. Sen pitäis pikkusen luistaakin. Miten on onko jäykkä kuivalla pinnalla käänellä? jos on, se on lian tiukka.
Visko voi temppuilla molempiin suuntiin eli mennä lian löysäks tai lian tiukaks jos se on lian tiukka hajoo sitten vetopaketin heikoin lenkki pitkässä juoksussa.
Mulla oli tossa omassa käyttiksessä ostaessa lian tiukka visko ja se oli aikamoinen jarru kun meni kuivalle asvaltiparkkikselle tekemään uukkaria. Mutta se notkistu ajamalla joten ei ehkä vielä kannata tehdä mitään mutta jos ei puoleen vuoteen(10tkm) ole ruvennut toimimaan normisti niin sitten sille kannattais varmaan tehrä jotain. Lainaa kaverin autoa jossa toimiva visko niin saat näppituntuman miltä pitäis tuntua, varmaan joku foorumilainen asuu siinä nurkilla jolla on kaikki niin kuin pitää.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 13.12.2017 16:22
Kirjoittaja Timppa
Kyllä siellä oikeat litkut on, meni ehkä vähän liian paljon. Uunitemppu tehtiin ja hiukan lisäsin sen jälkeen. Kaverin viskoon laitettiin 275 grammaa.
Ei tuo vaivaa muuten kuin tiukoissa paikoissa, parkkiruudut asfaltilla on myrkkyä, liukkaalla risteyksissä ja tiukoissa kaareteissa saattaa puskea.

Me hommattiin yhtäaikaa maastorenkaat autoihimme, kaverilla menevät jo eturenkaat vaihtoon, mulla kun ei visko toiminut aikaisemmin kunnolla niin omat etuset on vielä hyvät. Vedonirroitin säästäisi renkaita ja samalla laskisi polttoaineen kulutusta, vaihteistokin pääsisi helpommalla.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 13.12.2017 16:50
Kirjoittaja Osku
Ei pitäis tehdä niin eli kuullostaa lian tiukalta.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 14.12.2017 00:01
Kirjoittaja hezuz
Mul on ihan sama tilanne. Paremmin toimi heti viskon vaihdon jälkeen mutta pikku hiljaa mennyt jäykemmäksi ja jäykemmäksi. Voiko ulkolämpötilan tippuminen jäykistää viskoa vai oonko rikkomut jotain metsässä möyriessä?

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 14.12.2017 01:06
Kirjoittaja Osku
En voi antaa kovia vinkkejä viskon purkuun tai kaskaukseen, kun ei ole tarvinnut tehdä, mutta kokemus useasta syncrosta ja kun kaikki toimii se ei jarrutele parkiksella mutta veto nappaa kiinni tarvittaessa. Kuten sanottu vain yhdessä ollu ongelmia ja se oli toi käyttis ja sekin ratkes itsekseen ennen kuin ehdin asialle jotain tehdä. Sillon kun se mulla temppuili niin se oli enemmänkin lämpimällä viskolla kuin kylmällä. Voisko olla jokin merkitys sillä missä järjestyksessä ne levyt sinne viskoon kasaa jos ne on jotenkin kulunut kohilleen. Toinen on tietenkin se lämpötila juttu olisko noissa litkuissa eroja. Se litkuhan kumminkin päätää loppupelissä aika pitkälle miten agresiivinen se visko on.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 14.12.2017 10:35
Kirjoittaja Timppa
Ehkäpä sitä mönjää meni hiukan liikaa,maastomäärä kyllä hainkin, ei tuo haittaa kuin liukkaalla tiukoissa kaarteissa ja asfaltilla tosi tiukoissa käännöissä, liukkaalla voi puskea ja asfaltilla on melkoista narinaa ja jumitusta, parkkiruutuun kääntäessä kun kytkimen painaa pohjaan etusien ollessa lähes täysin linkussa auto pysähtyy heti, ei voi valutella ruutuun vaan pitää ajaa loppuun saakka.
Visko on kyllä kasattu samaan järjäjestykseen levyjen osalta, en usko että niillä suurta merkitystä on kuitenkaan, joka toinen levy on lukittu limpun ulkokehälle booreihin ja joka toinen keskiakselille samoin booreihin, lisäksi siellä on prikat jotka pitää ilmeisesti levyt erillään toisistaan.Levyissä on uria ja reikiä josta litku ilmeisesti saa pitoa ja voi vaihtaa paikaa limpussa.
Kolme noita on putsattu ja kasattu uudelleen, melko helppo mutta sotkiuinen homma, suurin työ on etuperän irroitus ja takaisin kasaus.
Tölkin vaihdelaatikko ei ilmeisesti ole maailman kestävin niin tuo decoupleri saataisi säästää isommalta murheelta.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 14.12.2017 11:18
Kirjoittaja DJSigma
Mulla oli tuo sama ehjälläkin viskolla, ei parkkihallissa voinut laskea vapaalla ruutuun, vaan piti ajaa loppuun. Mutta ei silti kyllä puskenut mutkissa, ainakaan kovin huomattavasti.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 16.12.2017 11:55
Kirjoittaja TT|
Timppa kirjoitti:Sain sitten viimein tuon viskon korjattua ja alle oikean nelivedon, on se peli. Käytiin sitten kaverin kanssa ajalemassa maastossa niin huomattiin että kaverin syncrosta oli visko sökö, no siihen remppa ja nyt toimii molemmat.
Tänään sitten satoi lunta ja kävin maalikylillä ostoksilla, perkele se puskee ikävästi tiukoissa kurveissa lumella, ei kiva tunne.
Tuli sitten mieleen se decopleri, mistähän niitä saisi ja mihin hintaan.
Otappa yhteyttä vwharrastaja nimimerkkiin, hänellä voi olla de-couplereita vielä hyllyssä. Jos siis hyvän haluat.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 16.12.2017 12:13
Kirjoittaja Timppa
Jaa, onkos niissä eroja täälläkin. Eilen etsittiin ulkomailta ja huomattiin että usassa on erilainen kytkentä kuin muualla, etelä afrikassa oli edulliset, n 550€, mutta uskaltaako tilata, kape townista, olisi kuitenkin saksalaista mallia.Jenkeissä kytkentä oli suoraan vaihteiston akselin pään booreihin, täällä tulee lisäosa joten kytkentä vaikuttaa vahvemmalta noin tehtynä ja fiksummalta muutenkin, saattaa akselin pää säilyä vaikka väliholkki rispaantuisikin..
On kyllä tarjousta tullut jo eräältä palstalaiselta, yksi uusi ja yksi korjauskelpoinen, oman harrasatajakaverin kanssa pitää vielä palaveerata, tarve kun olisi mahdollisesti kahdelle, tuo osa maksaa jokatapauksessa jo lähes yhtä paljon kuin koko auto ostettaessa.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 16.12.2017 14:00
Kirjoittaja TT|
Halvemmalla saa paremman Suomesta, joten en lähtisi noin kaukaa tilaamaan.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 04.01.2018 00:50
Kirjoittaja sdracing
Miten vetomassat menee jos siirrän vetokoukun varaosaautosta (westfalia isoilla massoilla) toiseen autoon jossa ei ole koskaan ollut koukkua, saako isoja massoja enään papereihin?

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 04.01.2018 02:04
Kirjoittaja Osku
2000 onnistu ainakin pari vuotta sitten VW paperilla mutta aikoinaanhan se oli kakskertaa oma massa ja olenkin ihmetelly miten noi ei nykysin enään kestä sitä.
Mulla oli kaikissa syncroissa eri massat ja sain muutettua noi veto massat yhteen vikisemällä VW autolta lappua. Menin sinne ja kyselin miksi tässä niin pienet veto massat kun esim tuossa on 2000kg antoivat luvan vedellä 2000kg jarrulista mutta muistaakseni jostain syystä koska siinä toisessa jota käytin referensinä oli pienempi jarruton kärry massa nin ne sitten pudoti mun jarutoman kärryn massan ja tuota hieman ihmetelin mutta juuri silloin en jaksanut asiasta tehdä numeroa vaan olin tyytyväinen jarulisen massan nousuun. Joka tapauksessa tarinan opetus oli se että jos jollain on samanlaisessa autossa isot massat niin ainakin silloin ne sai toiseen vastaavaan helposti ja siksi olenkin kiinnostunut mitä vetopainoja muilla on niin että saataisiin mahdolisimman kova referensi auto. Tietenkään pelkkä auto ei määrää rajaa vaan koukussakin pitää olla oikeat kesto lukemat.

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 04.01.2018 12:31
Kirjoittaja JOK-G
Pari vuotta sitten muutoskatsastin oman 81 kw tdi koneisen tölkkini westyn koukulla siihen 2400 vai 2500kg:n vetokykyyn.
Mukana oli se käyttöohjekirja jossa erikoismaininta Suomen malleihin ja vakuuttelin ettei VW:ltä tahdo saada enää sitä vastaavuustodistusta( vai mikähän se oli) noin vanhaan autoon.
Puolituttu katsuri tutki hetken määräyksiä, tarkasteli akselipainoja yms. ja sanoi että "perkele. hän tästä haukut saa jos tulee sanomista". EI oo kuulemma tullut
joten kai se on katsurista kiinni

Re: Pikkukysymykset

Lähetetty: 04.01.2018 12:41
Kirjoittaja TT|
Juurikin noin. Niitä vanhoissa otteissa olleita MHA reilun 3000kg lukuja ei kannata haikailla.