Pikkukysymykset

Vw konsernin autohin liittyvä keskustelualue.
Una
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 96
Liittynyt: 17.08.2017 07:40
Paikkakunta: Lohja

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Una »

Hudemi kirjoitti:Onko mahdollista saada 14" syncron caster-kulmat pysymään ohjearvojen sisällä (4°25' -- 4°55'), kun käytössä 40-50mm korotus?
Lopputulema tällä hetkellä 6° tienoilla.

Kuulemma aikaisemmin riittänyt, että arvot molemmin puolin identtiset.
Uuden säädöksen mukaan pitää saada sattumaan ohjearvoon, ellei alustavalmistaja (tässä tapauksessa Trail Master) pysty esittämään vaihtoehtoista kulmaa?
Onko siellä säädöt tapissa jo vai onko yritetty säätää vielä?

Sama kysymys kiinnostaa kyllä itseäkin kun jonkunlainen korotus on suunnitelmissa myös.. Oliko Camberin kanssa ongelmia?
T3 Caravelle 2.2 10v Syncro -92
T4 Transporter 2.4D Syncro -96 Pritschenwagen
Avatar
Hudemi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 39
Liittynyt: 24.08.2015 20:56

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Hudemi »

Onko siellä säädöt tapissa jo vai onko yritetty säätää vielä?

Sama kysymys kiinnostaa kyllä itseäkin kun jonkunlainen korotus on suunnitelmissa myös.. Oliko Camberin kanssa ongelmia?
Camberin kanssa ei ole ongelmaa.
Ensi viikolla säädätettävä vielä lisää, jos siellä varaa on? Mietin vaan ovatko muut taistelleet saman asian kanssa.
T4 Multivan Atlantis 2.5 TDI AHY -99
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja dmn »

Taitaa uusissa autoissa casteri olla luokkaa 7 astetta.. Parempihan se on ajaa mitä enemmän sitä on, mutta vaadittavat ohjausvoimat kasvaa.
< 15kWh/100km
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Osku »

Mun pitäis tehdä jotain ton käyttiksen viskolle (ei vedä enään mitään) ja koska hyllystä löyty yksi AHU lukollinen prerä ajattelin käyttää sitä mikäli välitykset täsmää, mutta en heti löytänyt tota välitys listaa, olen varma että se löytyy tölkkifoorumilta jostain. Nykyinen perä mikäli katsoin oikein olisi 6N. Eli vaihdanko pelkän viskon vai koko perän? voin toki pyöritelläkin ne läpi mutta enemmänkin varmistaaksen kun perä on jo ulkona. Nyt olen siinä tilanteessa että mietin tarvitsenko hakea tiiviste liimaa vai menisko koko perän vaihtamalla. sillä hetkellä kun irrotan perän en enään viitsisi lähteä säätämään kauppoihin eli toivoisin sen menevän kerralla. Kokska kun auto on osina oven edessä en saa toisia autoja ulos ja muut tän tallin autot on seisonnassa joten senkin kanssa pitäis säätää.
Avatar
leppajukka
AktiVWisti
Viestit: 185
Liittynyt: 15.11.2012 01:59
Paikkakunta: Heinävesi

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja leppajukka »

Eikös molemmissa välitys ole 5,43

Edit..
AHU T3 Syncro 1,9l + 2,1l Benz. 7.87 - 7.92 5,429 16"
6N T3 Syncro 1,9l + 2,1l Benz. 8.84 - 7.92 5,429
Viimeksi muokannut leppajukka, 24.10.2017 14:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Osku »

Jaa jos tietäsin en kysyis.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Osku »

Pitää varmaan vielä tarkistaa laatikko, ottaenhuomioon että mulla kaikki noi on tullu 14" diesel malleista ulos.
Oliko tuo siis varma tieto vai hatara muistikuva?
Avatar
leppajukka
AktiVWisti
Viestit: 185
Liittynyt: 15.11.2012 01:59
Paikkakunta: Heinävesi

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja leppajukka »

Taulukosta lunttasin
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Osku »

Eli voisko joku vahvistaa että onko tuo koodi tulkinta oikein:

Perä AHU = 5,43
Perä 6N =5.43
Laatikko AHF = 5.43
Avatar
leppajukka
AktiVWisti
Viestit: 185
Liittynyt: 15.11.2012 01:59
Paikkakunta: Heinävesi

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja leppajukka »

AT5nok kirjoitti:
leppajukka kirjoitti:Onko kellään ylhäällä laatikko-etuperä pareja, minkälaisina ne on aikoinaan lähteneet maailmalle? Minulla on ALK 17 aski ja etuperä on ADM. Kiinnostaisi tietää onko alkuperäinen pari vai onkohan molemmat muutettu. Kuskin jalkatilan lapussa on 6PA ja koneena 1,9 bensa. Onko tuolla numerolla laatikon koodin perässä joku merkitys?
Olisiko noista apua?
http://www.t3-infos.de/images/T3-Getriebe.pdf

http://vwt3.com/t3-tech/t3-data/t3-gearbox-codes/
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Osku »

Jep toi riittää ja hyvä tieto että ainakin jos perän haluaa vaihtaa niin onnistuu, tosin nyt kun olen tutkinut enemmän ongelmaa niin joo ei ole nelivetoa mutta ei ole visko pettänyt vaan vetoakselin poorit. joten olen purkanut auton osiksi vain todetakseni että minulla on väärät varaosat. Se mitäå tarvittais olis koko vetari ja ne taas on helsingissä, ulompia n iveliä täälä olis kaksinkappalein mutta ei itse akselia. Eli pitää kai ruveta miettimään uudestaan tota hommaa.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja TT| »

Nopeusmittarin välitys voi olla erona, riippuen mitkä renkaat ollu tehtaalta tullessa. Muuten ei väliä mikä perä samalla perävälityksellä sattuu.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Osku »

Joo voi valita että se valehtelee paljon liiikaa tai sitten vielä enemmän. Onko kellään edes noilla isoilla jälkiasenteisilla renkailla menny koskaan niin että olis näyttänyt lian vähän?
Laskeskelin tossa että minkä kokoiset mulla pitäis olla alla että näyttäis oikein niin 225/80R16 näyttäis just oikein. Ja tämä siis 5N perällä joka siis kai nyt sitten on 14" Bensa syncron perä. Kuinkakohan isot renkaat pitää 16" syncroon laittaa?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja TT| »

Tuire nykyisillä 14" 5,43 perillä näytti 31" renkailla just oikein, ehkä yli 100 vauhdissa alle, alkuperäsellä 5,83 ja suht saman korkusilla 245/75-16 tais olla aikalailla kans just. 16" Hansu alkuperäsillä 5,43 välityksillä näytti 245/75-16 renkailla jotain 2-3km/h yli todellisen, ja nykysillä 225/75-16 jotain suht sopivasti 5 liikaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
hillitty
pikseliseppä
Viestit: 743
Liittynyt: 28.06.2012 21:34
Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja hillitty »

Wiskibasso kirjoitti:Nyt kun on dj kannet kädessä, niin kysymys kuuluu Tampereen alueelta koneistamoa, missä pestä kannet ja mahdollisesti tasoittaa? .
Käyttäisin koneistamoa jolle kuplan kannet ovat tutut. Varsinkin jos aiot niitä tasoittaa.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
Wiskibasso
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 69
Liittynyt: 16.02.2017 18:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Wiskibasso »

Mitä porukka suosittelisi käytettäväksi kannen tiivisteelle tahnaksi ja kannen pulttien tahnaksi wbx koneelle?
Alkaa seuraavaksi koneen kasaaminen ja jännityksellä ootan, mitä tästä lopulta tulee.. :mrgreen:
vville
AktiVWisti
Viestit: 730
Liittynyt: 03.04.2013 16:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja vville »

Miksi tölkkiauton laturin valo sammuu vasta kun kone saa rutkasti kierroksia?

Jiiäksässä kierroksia piti olla noin 1700rpm, AAZin laturin valon sammuttaminen vaatii korvakuulolla arvioiden noin 2980rpm. Hihna ei tuntunut/kuulostanut luistavalta. Onko laturin tunnit täynnä?
2016 Tölkkikuvakilpailun 4. paras.
Trokarijobbari, Raadon (ex Syncrovwaarin Lager) kuljettaja.
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 953
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Sama ongelma eräällä oululaisella harrastajalla, koneen maadoitusta epäilty syypääksi. Tai diodisilta.
Hulluna tölökkeihin.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Mulla oli löysän maadoituksen takia joskus latausongelmia, mutta latauksen valo käyttäytyi täysin normaalisti. Eli luulisin, että tuossa tilanteessa ongelman lähde on itse laturissa?
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
vesku
AktiVWisti
Viestit: 161
Liittynyt: 29.03.2012 08:55

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja vesku »

Laturin valon vilkkuminen tyhjäkäynnillä on ominaisuus ei vika. Valo sammuu 1200-1400 rpm.
Lukittu